trip-krainetrip-ukraine-dark

reisispets

Rändur, liitus Tripiga 13 aastat tagasi

29 meeldimist
2 postitust
61 kommentaari

7 külastatud kontinenti

103 külastatud riiki, 53% maailma 195st riigist

130 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Postituse ajast sõltumata ei vastanud Sinagi, hea Trixibell, just konkreetsele küsimusele, kui mitte arvestada seejuures kerget ahvatlemist alkoholitarbimisele. Aga ehk saab tänu 3 kuusega poisi väga "asjakohastele" soovitustele minustki veel asja...

Tõsisemas võtmes jätkates oli kogu selle pika arutelu käigus ka üht-teist kasulikku lugeda,  kui lähtuda nt Buldooza viimasest kommentaarist.

Küsija suu pihta ju ei lööda ning viimase kommentaatoriga võib ses suhtes igati nõustuda. Teatud küsimustele lühivastuse andmise asemel kulutatakse sageli aega vaid küsija naeruvääristamise või talle lõputute õpetussõnade jagamisega, mistõttu arutelud väljuvad tihtipeale hea tava raamest nii sisult kui pikkuselt.

Kuigi pean ka ise asjatoimetuste tõttu väga tihti Türgis viibima. siis tundmata huvi kangema kraami vastu pole mul paraku mingit vastust püstitatud küsimusele. Küll aga oleks igati paslik kutsuda siinkohal üles viisakusele ja lugupidamisele isegi neil juhtudel, kui küsimus ei tundu mõnele olevat just kõige meelepärasem.

Tõenäoliselt aeg-ajalt ikka saab. Ühe doosiga Pfizer pärast haiguse läbipõdemist sobis Heraklioni lennujaamas nii minnes kui tulles väga hästi. Samas võis olla tegemist ka hea juhusega.

Kõik tänusõnad on veelgi suurema tänu saatel vastu võetud! Minu sügav kummardus hr Buldoozale väga mõistliku ja konsensusliku tagasiside eest, kuigi usun siiski, et tema karvane käsi pole vaatamata eelnevalt mainitud  "hilinenud minutites ja silmipimestavas laimus" veel kuidagi mängus.

Kindlasti hoian trip-is ilmuvatel reisikogemustel jätkuvalt suure huviga ning ilma liigsete emotsioonideta silma peal, olgu siis tegemistTurkishi või Lufthansa-meelsete kirjutistega. Ja lennaku igaüks edaspidi soovi korral kasvõi deltaplaani või purilennukiga, halvustamata samas ka alternatiivsete lennumasinate eelistajaid.

Üks ühest doosist (välja arvatud Janssen Vaccine) ei piisa Gruusiasse sisenemiseks ning värskemad andmed pärinevad nädala tagusest reisist Batumisse. Vastava info paikapidavust on võimalik Gruusia saatkonna kaudu alati üle täpsustada.

Turistiga 100% nõus. Seetõttu on igaühel võimalik isegi taksot tellides kogu autopark n-ö eelnevalt läbi kombata, et mitte kogemata valesse masinasse sattuda.

Samas on alati võimalik püsivate riskide vähendamiseks või vältimiseks igasugusest transpordivahendist sootuks loobuda!

Vastus Hapnikule: ei lenda selliste lendudega ning pole midagi taolist ka kunagi varem väitnud. Küll aga soovitan omalt poolt asjakohasemate küsimuste esitamiseks ning teemas püsimuseks kogu tekst ikka eelnevalt pisut põhjalikumalt läbi lugeda. Mis aga veekuuridesse puutub, siis küllap needki protseduurid tuleksid isegi pikkadel lendudel nii mõnelegi vaid kasuks, kuid see juba hoopiski teine jutt.

Lähtudes siinkohal edastatud kogemustele järgnenud teemaga paiguti mitte haakuvatest mõtteavaldustest võib kahjuks järeldada , et üks räägib aiast, teine aiaaugust. Seega võiks meelevaldse tõlgitsemise või oma "ainuõige" arvamuse peale surumise asemel säilitada hoopis igat laadi viisakust ja korrektsust.

Buldooza tunneb end miskipärast minu subjektiivsest arvamusavaldusest kuidagi isiklikult väga puudutatuna, üritades seejuures osava möödarääkimisega mulle mingid olematud sõnad lausa vägisi suhu panna. Loomulikult ei huvita mind siinkohal isegi mitte vähimalgi määral nädalatagune Turkishi, KLM-i, Finnairi või mõne muu lennufirma lennud x-ajal  x-sihtpunkti. Lufthansa puhul pole kusagil juttu vaid kahest Buldoosa poolt väidetavast negatiivsest kogemusest, vaid pigem ikka aastatepikkustest kogemustest. Pealegi ei lenda ma Mexico Citysse just iga nädal, mistõttu puudub praegusel juhul küll igasugune vajadus süveneda igapäevaselt täiesti tarbetusse statistikasse.

Mulle on jäänud mulje, et tulise võitlejana Lufthansa hea renomee säiltamise nimel võib kodanik Buldoosa koguni kõnealuse lennufirmaga olla kuidagi otseselt või kaudselt seotud, sest samastada talle mitte just kõige meelepärasemate faktide olemasolu ebapädeva kriitikaga ei tundu olevat just eriti korrektne.

Antud teema lõpetuseks olgu lisatud, et au ja kiitus kõigile neile, kes eelistavad Lufthansat, Turkishit või mõnda muud enda jaoks sobivat lennufirmat. Seejuures muid võimalikke seisukohti halvustamata jäägu otsustuspädevus pigem igaühele vastavalt oma parimale äranägemisele!

Väga erinevate lennufirmade pideva kasutajana pole mul olnud tõepoolest mahti ega ka erilist vajadust süveneda lennukite hooldusajaloosse ja vaatamata sellele olen õnneks seniajani igale poole üsna turvaliselt kohale jõudnud. Pardateenindusega kaasnevate võrdlusmomentide konstanteerimine pole siinkohal mõeldud  lendudel jagatavate toidu- või joogikoguste üle arutelu pidamiseks, ehkki mõne reisija jaoks võib see asjaolu pikemate lendude puhul kujuneda võimalike eelistuste tegemisel üsnagi oluliseks teguriks. (Olgu lisatud, et kuigi isiklikult pole pardal veel erilist nälga tunda saanud ning kangemat kraami seejuures üleüldse ei tarbi, siis üle 16-17 tunni kestvatel lendudel tahaks justkui ikka midagi ka hamba alla saada.) Ainuüksi pudel vett hea figuuri saavutamise eesmärgil võib ju mingil määral koguni kasuks tulla, mistõttu pardateeninduse kvaliteedi võimaliku kahtluse alla seadmisel henry777 poolt on ehk isegi tõepõhi all.

Juba eespool mainitud põhjustel pole mingit Lufthansa fänni minust viimastel aastatel enam saanud, kuigi paljuski sõltub pigem sellest, milline on konkreetne reisi eesmärk. Seetõttu võin tuua kõige värskema näite 28. juunil toimunud lennu kohta Frankfurdist Mexico Citysse, kui lend sihtkohta hilines väidetavalt ilmastikuolude tõttu üle kahe tunni. Mainitud asjaoludest tingituna hilinemine jätkulendudele või olulistele konverentsidele toob mõistagi endaga kaasa väga erinevaid sekeldusi, kui pole just tegemist mingi tavalise lõbureisiga. Taolisi näiteid on olnud Lufthansaga seoses ridamisi veel teisigi (nt Frankfurt-Gran Canaria väljumisega 6. juunil jne). Ja ei lohuta kohe kuidagi see eelnevalt mainitud statistika Frankfurdi lendude ajaloo näol Flightradaris (LH883/LH885), kui ikkagi vajadus konkreetsel ajal kusagile võimalikult täpselt kohale jõuda. 

Samas on aga ilu vaataja silmades ning ega maitse üle pole ju mõtet vaielda!

Ei piisa ühest süstist, mistõttu Gruusia saatkonnast saadud info peab igati paika. Vaatamata kõikide nõutavate tõendite olemasolule nii haiguse läbipõdemise, ühe doosi vaktsini ning ka eelnevalt tehtud PCR-testi kohta lisandub kolmandal päeval kohapeal veel üks kohustuslik PCR-test.

Transiitriigist sõltuvalt peaks lühiajalise maalemineku puhul olema samuti valmis veel üheks testiks (nt peatumine Istanbulis lennufirma poolt pakutavas hotellis), kuigi tegelikkuses ei tundnud  Istanbuli lennujaama piiriametnik nii minnes kui tulles ühegi paberi vastu isegi mitte vähimatki huvi!

Alternatiive on küll piisavalt, kuid Aerofloti lendude olemasolust sõltumata meid ju teadaolevalt kaugematesse sihtkohtadesse niikuinii eriti ei oodata. Seda enam, et lennud Aasia suunal on paljude lennufirmade poolt veel viimase ajani pidevalt tühistatud või edasi lükatud. Ja ega need riiki sisenemise tingimused pole hetkel just kuigi atraktiivsed, kui sedagi.

Tänu Turisti sensatsioonilisele uudisele sain nüüd minagi lõpuks teada, et võin koguni kodumaal reisida. Seda enam, et isegi testi ei nõuta.

Kogu raha on panga poolt juba ammu tagastatud, kuid veel seniajani saadab Aegean mulle korduvteateid selle kohta, et pean täitma refundi taotluse nende poolt edastatud lingi kaudu.

Kuna tegemist pole antud juhul turismireisiga, siis hetkel on vaid ühe otsa pilet Ateenasse ning tagasisõidu kuupäev oleks selgunud alles kohapeal.

Praegusel juhul ei saa antud piletiga enam midagi peale hakata, kuna tingimustele vastavalt ei kuulu see enam mingilgi viisil tagastamisele. Vahetada oleks küll võimalik märtsi- või maikuus väljuvateks lendudeks, kuid hinna erinevuse tõttu pole see just eriti rentaabel.  Pealegi on seda piletit niigi juba mitu korda vahetud kõikide eelnevate lendude tühistamise tõttu.

Tunduvalt soodsam oleks nüüd lennata hoopis Riia kaudu (AirBaltic, Lufthansa).

Järelikult pole transiit maismaad mööda sadamast lennujaama hetkel lubatud, mistõttu peab juba mõned kuud tagasi ümber vormistatud reisist Ateenasse taas suu puhtaks pühkima.

Ateena kõnekeskusest saadud andmete põhjal ei ole Tallinnast Ateenasse lennureise ka tuleval aastal ette näha, kusjuures  kuupäevade vahetamisega kaasnevad kulud samal marsruudil (Hel-Ath) ületavad paraku juba mitmekordselt nende piletite esialgse maksumuse.

Olen saanud erinevatest ametkondadest üsnagi vastuolulist infot transiidi kohta Helsinkist Vantaa lennujaama, et jätkata lennureisi Ateenasse. Raja.fi kaudu saadud andmete põhjal pole komplikatsioonid Soome saabumisel siiski välistatud ning sõltumate lennu- ja laevapiletite olemasolust on kogu edasine asjade käik vaid kohaliku piiriametniku kätes.

Kas praegusest hetkeseisust tulenevalt on kellelgi ka värskemaid kogemusi?

Tõenäoliselt on nüüd piirikontroll mõeldud ka kõikidest "punastest" riikidest saabujatele.

Kogu raha Aegani tühistatud reiside eest on panga ja vahendajate poolt praeguseks juba tagastatud. Seejuures ühe pileti vahetamise osas hilisemateks kuupäevadeks jõudsime lennufirmaga isegi eduka kompromisslahenduseni ilma igasuste lisatasudeta.

Kuigi mul endal pole antud lennufirma suhtes arusaadavalt enam mingeid pretensioone, siis palus TTJA sellegipoolest juba eelnevalt esitatud avalduse menetlusse jätta, kuna nende sõnutisi on lennufirma kohta esitatud arvukate kaebustega veel põhjust üsnagi tõsiselt edasi tegeleda.

Kuna saabusin just äsja LOT-iga Varssavi kaudu Budapestist, siis jagan ka omalt poolt antud teemaga seonduvat infot piirikontrolli protseduuride kohta.

Eelnevalt võtsin aga kindluse mõttes ühendust riigi infotelefonil ning kirjeldasin konkreetset reisimarsruuti Budapestist Tallinnasse vahemaandumisega Varssavis, seejuures transiittsoonist väljumata.  Sain väga selgesõnalise vastuse selle kohta, et antud juhul eneseisolatsiooni kohustust ei ole.

Seejärel helistasin igaks juhuks Tallinna Lennujaama, mispeale raiuti kaljukindlalt karantiini jäämise kohustusest, sest nende väitel toimub lend ikkagi "punasesse" nimekirja kantud riigi kaudu.

Enne lõplikku otsust tagasilennu sobitamiseks mõne muu riigi kaudu võtsin ühendust veel PPA-ga, kust sain kõiki eespool mainitud tingimusi silmas pidades väga veenva kinnituse igasuguste probleemide välistamise kohta. Küll aga paluti asja huvides kõik olemasolevad pardakaardid alles jätta.

Lennujaama saabudes toimus küll pisteline kontroll, misjärel selekteeriti teatud reisijad vastavaid pabereid täitma. Ootasin kannatlikult oma järge, kuid miskipärast ei tuntud mu vastu seekord isegi mitte vähimatki huvi. Seejärel küsiti passikontrollis, kas tulin Poolast, mispeale vastasin, et hoopis Ungarist. Sellega asi lõppeski ning mingeid tõendusmaterjale enam ei nõutud.

Lõpetuseks võin vaid lisada, et kogu eelnev asjaajamine lennujaamas toimus äärmiselt korrektselt ja väga operatiivselt.

Kontroll lennujaamas siiski toimub. Mõned nädalad tagasi kontrolliti  pardakaarte ning uuriti reisiga seonduvaid üksikasju. "Punastest" riikidest saabujaid tõmmati kõrvale võimalike asjaolude täpsustamiseks.

Tagasi pole veel saanud midagi, kuid väike lootus on siiski olemas. Kuna aga lennufirma ülbust ja omavoli kajastavad materjalid on juba jõudnud ringlusesse  mitmetesse ametkondadesse, siis ühele reisijale saabus isegi teade võimaliku tagasimakse vormistamise kohta. Ülejäänutele pakutakse jätkuvalt vaid kasutuks muutunud vautšereid või asenduslende. Loodetavast ei lase ootuspärane tulemus end tõenäoliselt enam kaua oodata!

Ka minult paluti hinnangut Aegani klienditeeninduse kohta. Saatsingi neile viisakalt omapoolse tagasiside, et 0-vastuste eest on koguni 0-hinnet - veelgi vähem ei saa kahjuks anda - juskui palju palutud.

Kõigepealt täpsustan, et Aegan Airlines ei ole odavlennufirma, mis polegi antud juhul kõige olulisem. Kui aga kodanik "kollane" peab teenuse kvaliteeti ainuüksi hinnaklassist sõltuvaks, siis ka 100-150 eurost ilma jäämine taolise petuskeemi abil oleks nii mõnelegi siiski üsnagi märkimisväärne väljaminek. Lennufirma poolt armetult pügada saamise asemel võiks siis selle rahasumma pigem juba loomade varjupaigale annetada, kuid eks seegi ole eeskätt valikute küsimus.

Kuna minu juhtum meenutab pigem sulaselget internetipettust -  raha läinud, teenus täismahus saamata, -, siis kõnealuse lennufirma nuumamise asemel läbib taoline ebalegaalne äritegevus hetkel juba täiendavat menetluringi Tarbijakaitses ja mujalgi. Ehk aitab antud asjade käik koos n-ö teatava promomisega sotsiaalmeedias ära hoida tulevikus paljusid teisi heauskseid kliente nii armetult orki lendamast!

Vahendaja saatis teate augustikuu lennu tühistamise kohta. Piletiraha ei tagastata, kuid asenduslennu suhtes paluti helistada. Sobivaid asenduslende kahjuks pole, kuna praegusel juhul peaks järgnema konkreetsetel kellaaegadel jätkulend Ateenast, mistõttu kindlustus lubas korvata uute piletite soetamisega kaasnevad lisakulud.

Sootuks proosalisemaks kujunes lõppvaatus äsja toimuma pidanud reisiga Ateenasse, mis loomulikult jäi ära. Siinkohal märkimisväärne tõik selle kohta, et kõnealuse reisi tühistamist pole veel senini võtnud vaevaks kinnitada ei lennufirma ega ka vahendusportaal, mis omakorda muudab kogu edasise asjaajamise tunduvalt keerulisemaks . Hetkel tegeleb asjaga Tarbijakaitse ning ühtlasi saabus pangalt vastus tehingu vaidlustamise kohta: "Täname pöördumis eest. Palume Teid esitada kaaditehingu vaidlustuse päringu inglise või vene keeles koos lisatud dokumentidega Internetipangas. Pank soovib näha Teie kommunikatsiooni tulemust müüjaga ja teised dokumendid, mis tõendavad sooritatud tehingut".

Kõik ülejäänud lennufirmad on isegi praegustes oludes ilmutanud õnneks piisavalt mõistmist ning vastutulelikkust, mistõttu kõikvõimalikud probleemid sujusid üsnagi valutult. Aeganiga said aga sotid nüüd lõplikult selgeks ning olgu kogu see eelnev saaga heaks õppetunniks.

Kõikvõimalikud reisifoorumid võiksid kujuneda eeskätt kasulike kogemuste vahetamise platvormiks, mitte aga kellegi poolt asjasse mittepuutuvate kommentaaride objektiks. Seetõttu saab ju igaüks neid lepalehtedeks nimetud vouchereid piisavas koguses endale hankida või hoopis lennufirmale annetada. Mõttetu tähenärimise asemel kuulub heade tavade juurde hoopis sõnavabadus oma teatud seisukohtade väljendamiseks. 

Ega ma kavandatava autoostu puhul ei lepiks hoolimata isegi rasketest aegadest ainuüksi kere või tagaratastega, kuid otse loomulikult räägin ma siinkohal ikka vaid enda nimel.

Tuginevalt varasematele kogemustele oli minu viimases kommentaaris  tegemist samuti vaid isikliku seisukohaga, mistõttu austades kodanik Matikle filosoofilist lähenemist antud probleemile, ootaks edaspidi pigem juba reaalseid lahendusi. Ja kui keegi selle rubriigi külastajatest suudab tõepoolest anda häid soovitusi nende voucherite asendamiseks reaalselt toimiva teenusega,  siis olen loomulikult jätkuvalt ootevalmis. Seniks aga jäägu otsustuspädevus igaühele vastavalt oma vajadustele ja isiklikule äranägemisele.