Kreetal ilma autota

Heia! Kas siin on kedagi, kes Kreetal ühistranspordiga seigelnud ja oskaks mistahes näpunäiteid anda? Netilingid bussiaegadega jne on olemas, rohkem huvitaks isiklikud kogemused. Kas bussid täpsed, kas mõnel pool saab piletit bussijuhilt osta, kas peatused loogilistes kohtades jne. Olen igasuguse info eest tänulik, mida värskem, seda parem :-)

Ega erilisi juhiseid ei ole, sest tegemist on ju Euroopaga.. Mõned eripärad-

peatusime Haniast ca 4-5 km lääne suunda. Ei hotelli vastuvõtt ega ka kohalik reisikorraldaja ei osanud leida busside sõidugraafikut Haniasse-üldjutt oli kuskil 20 min tagant.

Bussipileteid sai osta kallimalt bussijuhilt ja odavamalt näit kohalikus pisitoidupoes [linnalähibussid]

Pikamaabussidega sõitsima Chora Sfakioni-edasi Marmara praamiga ja Aradena kuristik, Rethymno linn ja Omalos-Samaaria kanjon. Plaanisime ka sõitu saare edeletipus Elafonisi randa, kuid kohaliku turfirma kaudu sai mikrobussiga praktiliselt sama hinnaga.

Busside väljasõit kuigivõrd hilines Chora Sfakionis, kus oodati ära praami randumine Samaaria vallutajatega.

Kreeta avastamine ühistranspordiga on nagu kõrvatroppidega kontsertile minna, millestki saad osa, aga enamusest jääd ilma.

Meie sõitsime mitu korda liinil Heraklion Hersonissos.Kõik sujus.Bussijuhid on turistidega harjunud,probleeme pole.Bussiliiklus suht tihe.Ahjaa bussijuht aitas üht vene perekonda,kes oli vales bussis ja sõitis vales suunasJa kasutasime ka turismifirma väljasõite Spinalonga saar,Agios Nikolaus linn.Elasime Hersonissoses.Soovitati elada saare keskel,siis sealt mõlemale poole väljasõite teha.

Kogemus eelmisel aastal Heronisos-Heraklion:

bussi graafik on üleval bussipeatuses (tuleb vaid peatus üles leida, meie oma oli mingi supermarketi juures) - selline a4 väljaprinditud ja kilekaaned ümber pandud. Ei olnud vahet kas osta pilet bussist (meie peatusest peale minnes) või bussijaamas (Heraklionis).

Liin Hersonisos- Neapoli (kui tahta minna Amazonas Parki: http://www.crete-guide.info/Amazonas_Park.htm ):

pileti ostsin bussist, eraldi piletimüüja käis ringi. Siis vist 4 peatuse pärast läks piletimüüja maha. Edasi peatuses tulid lihtsalt inimesed peale ja istusid vabale kohale. Paar peatus enne Neapolit tuli jälle piletimüüja peale ja siis müüs piletid ka neile kes eiolnud veel ostnud. Tagasiteel oli kõige raskem bussigraafiku leidmine Neapolises -see oli kuskil baaris seina peal.  Istusime siis ka bussi, piletitejutu  peale vehkis bussijuht kätega tõrjuvalt ja ütles et istuksime. Paari peatuse pärast tuli taas piletimüüja peatusest peale ja bussis ringi käies müüs piletid kõigile. Minu meelest ei olnud vahet kas pilet lastele või täiskasvanutele.  Seega täitsa võimalik  bussiga ringi reisida. Kuigi jah autoga vist lahedam, no kallim ka .

Mulle meenub üks aastate tagune peatuse otsimise episood Hersonissoses:

Mäpsis märgitud kohas ei leidnud midagi peatusele viitavat. Kõnnime eesti keeles arutledes edasi-tagasi ja ei midagi. Kuni ühed tänaval seisnud ja meid jälginud eestlased appi tulid. Mingi peatuse tähis oli asfaldil aga selle peal seisis veok või kaubik. Peatuse tulp oli aga kasvanud täiesti puuvõra sisse.