Küsimused Itaalia kohta (kämpingud, kuupäevad jne)

Esiteks mainin ära, et olen korduvalt sirvinud kõikvõimalikke itaaliapõhiseid teemasid ning saanud ka hulganisti targemaks. Ometigi on tekkinud mõned küsimused, mis lahenduseta reisi ära ei jäta, aga ometigi teeksid ilmselt reisi mõnusamaks ja mugavamaks.

Esimene küsimus on reisimise aja kohta. Kuna läheme autoga ning eesmärgiks on võimalikult palju näha aga samas tahaks ka rannaääres puhata siis kas esimesel juunil minek ning paar nädalat olla on normaalne? Mõtlen kliima kohapealt just. Kas nendel kuupäevadel peaks täitsa sitsiilia juurde põrutama või on ka veneetsias siis juba soe?

Kas oleks ehk parem minna 1 juulist? Kuigi siis enam vist pole low season ja kõik hinnad on ka kallimad.

Siis on veel küsimus kämpingute kohta. Olen lugenud nii siit kui ka sealt, aga võibolla oskab keegi soovitada kämpinguid kas basseini või rannaga. Otsin selliseid kämpinguid, et viibida nendes kauem kui paar päeva.

Kas itaalias peaks sõitma mööda tasulisi maanteid või on põnevam sõita mööda tavalisi teid? Kas ajakulu on metsik? Kas liiga ohtlik?

Kui Teil oleks aega 2 nädalat ning varem pole itaalias käinud, siis millise marssuudi Teie ette võtaks. Kütus pole probleemiks, raha kokkuhoiu mõttes piirduksime väliste vaatamisväärsustega ning üritaks muuseumidesse sisse võimalikult vähe trügida.

Tänan etteruttavalt vastuste eest!

Palavaks läheb Põhja-Itaalias juba aprillis. Ka Veneetsias. Loomulikult võib ilmaga ka nihu minna.

Pikki otsi on mõtekas sõita kiirteedel. Teekonna läbimisaeg võib erineda kordades. Päevatripid ümbruskonda ja lühemad otsad võib sõita mööda tavamaanteid.

Eesti liikluskogemusega juht saab igal pool Euroopas hakkama.

Palavaks Põhja Itaalias aprillist kohe kindlasti ei lähe :). Palav, kuum on ikka juuli-august. Juuni kuu on põhjamaalasele sobilik aeg Põhja Itaaliasse reisimiseks. Kohalikud juunikuus eriti merevette ei kipu, turistid vast rohkem :)
Põnevam on muidugi sõita mööda tavateid, pikemaid otsi vast jah mööda kiirteid. Ega kiirteedel sõites mingit silmailu küll pole.:)
Aga miks peaks olema sõita ohtlik????
Kahe nädalaga jõuab juba natuke ringi vaadata küll. Mõistlik oleks vast nädal ühes peatuspaigas veeta ja nädal teises, ööbimispaigast siis teha väljasõite. Esimene nädal sõita ringi põhja pool, teine nädal allapoole.

1 juulist on kliima hea, meri noh... kuidas kellelegi meeldib, itaallased ise veel vette ei lähe. Vahemeri on soojem, Aadria meri külmem (sinna minul küll ei kannata sisse minna). Meie lemmik on vist kämping nimega Baia Domizia http://www.baiadomizia.it/
Olemas nii rand kui basseinid. Lähikonnas Napoli Vesuuviga, Pompei, Amalfi rannik, Paestum, Capri saar. Amalfi ranniku teed on võrratud. Kiirtee on oluliselt kiirem (nagu nimigi ütleb), kuid iga teelõik maksab eraldi. Ärge kogemata Telepass väravasse sõitke (see on automaatse arvestusega, mõnest teisest väravast tuleb eraldi pilet võtta). Marsruut? Alpides on palju vaatamist, heal juhul jääb Neuschwansteini loss tee peale. Kui lossid ei meeldi, võib sättida end Eisriesenwelt jääkoobastesse või kuhu iganes. Internetiga saab eeltöö ära teha, sõltub, mis huvitab. Sirgelt Eestist Itaaliasse sõita on väsitav. Kui Itaalias sõita mõnel päeval 1000km, siis jõuab ka Sitsiilias ära käia. Sealgi omajagu põnevaid kohti.

Plaan praegu sõita läbi austria itaalia poole, vaadata kuulus glossglockneri nõelasilmadega tee ära ning ehk ka külastada Hitleri Eagleś nesti. Tagasi tuleksime saksamaa kaudu. Kas kellegil oleks ehk soovitusi anda just marssuudi osas, mida võiks vaadata ja mida mitte?

entu-le
Kui Sa tahad minna Kotkapesa kaudu, siis mina jätaks Grossglockner'i vahele ja läheks Itaaliasse üle Stelvio (Passo dello Stelvio). Grossglockner maksab 28 eurot, Stelvio on tasuta. Grossglockner'il on 28 serpentiini, Stelvio'l 48. Stelvio tipus on Giro de Italia ühe etappi finiš. Stelvio on Euroopa kõrguselt kolmas pääs üle Alpide (kaks kõrgemat on Prantsusmaal). Ja kui Sa tahad veel mägesid ja vaateid (ja auto juhtimist) nautida, siis tule sealt Itaalia poole peale alla, Bormio'sse ja sealt sõida edasi Trento poole (läbi Santa Caterina di Valfurva) mööda teed mille number on SS300. Ma luban, et sealt saad tõelise elamuse auto JUHTIMISEST :)! Aga külma närvi seal ja laskumised ainult käikudega!!! Trento's on vaatamist väärt kindlus. Trentost tule edasi Garda järve äärde (Riva del Garda'sse) ning mööda järve idakallast lõuna poole.
Avastamise rõõmu!

Viimane soovitus oli lausa kullast, praegu olen paika pannud sellise marssuudi. Kuidas kommenteeritakse?

Viimase kasutaja soovitust pole veel sisse monteerinud.

Tallinn – Varssavi –Krakow- Ostrava – Brno (tsehhi) – Viin (Austria) -Salzburg - Großglockner High Alpine Road – Venetzia (Italy) – Sõidaks mööda mereäärt allapoole läbi rahvusparkide ja sihtkohaks Ravenna – San Marino – Firenze – Livorno – Pisa – La Spezia 2909km – Cinque Terre ( Monterosso al Mare , Vernazza , Corniglia , Manarola, and Riomaggiore) – Portofino – Parma – Bologna – Modena – Lake Garda (Brenners Pass)– Innsbruck –Salzburg ( +Kehlsteinhaus ehk kotkapesa ) Nürnberg – Berliin – Poznan – Varssavi -Tallinn

Peaksid natuke eeltööd tegema parkimise osas.
Cinque Terre ja Portofino on autoga päris tülikas läbida. Cinque Terre linnakestesse ei saa turistid üldse lihtsalt sisse sõita vaid auto tuleb jätta kallitesse parklatesse (kus samuti ruumi napib). Portofinos on ka päris vähe parkimise ruumi ja see on väga kallis.
Miski ~20€ päev on sealkandis parkimine.
Garda ääres juunis ei oska öelda aga juulis oli samuti väga raske vaba parkimiskohta leida (vt kasvõi google street view'ga ja näed ise).
Veneetsiat külastades tuleb auto jätta Mestresse.

Veneetsias saab edukalt parkida ka praktiliselt kesklinna: http://www.asmvenezia.it/accita/comunale.html

Johhaidii-le
Sa ikka need Veneetsia "kesklinna" parkimise hinnad ka "kodueestlaste" ümber mõeldnud oled?
Ilmselt on ikkagi mõistlikum jätta auto Mestresse ja sealt ühistranspordiga Veneetsiasse sõita. Variante on erinevaid. Ma pole seal palju käinud, aga tundub, et Mestre variant on mõistlikum. Esimene kord käisin oma autoga seal 1998, viimati 2013 ...

Need Veneetsia kesklinna parkimise hinnad on ööpäeva kohta! Mugavus peabki maksma :) Kui ikka autotäis rahvast peab Mestrest ühistranspordiga Veneetsiasse edasi-tagasi sõitma, siis ilmselgelt on kesklinna parkimine päris soodne ja mugav.

Mis neil hindadel häda? Ega kümnetunnine parkimine Tallinnas odavam ole. Ning nagu forse kirjutas, mugavus maksab ka ja mitte vähe. Narr on jätta auto kuskile pärapõrgusse ja siis veel tükk aega rahvast täis ühistranspordiga seigelda, et kohale jõuda. Eriti veel lastega ja palava ilmaga. Suurema seltskonnaga tulles pole aga parkimistasu mingi küsimus. Mugavus kaalub selle paari euro kokkuhoidmise kuhjaga ära.

Eelmisel aastal maksis 24 tundi ainult 32 eurot. Bussipilet 1.80. Parkimisel Veneetsias pead arvestama sellega, et kõrguse piirang on 2.10 ja välismaalased saadetakse parkima tavaliselt katusele. Aga eks ta maitse küsimus ole :). Me oleme parkinud nii linnas, kui ka Mestres. Mestres küll põhiliselt selle pärast, et oleme seal ka ööbinud. Linna oleme läinud pealelõunat (siis, kui suuremad turistidehordid hakkavad lahkuma) ja veetnud seal aega kuni õhtuni (ja söönud seal ka õhtust) ja pärast seda pole seisund enam võimaldanud auto juhtimist :) ning siis on olnud mõistlik, et auto on Mestres, mitte Veneetsias. Veneetsia parkimismaju oleme kasutanud siis, kui oleme tulnud varahommikul (siis, kui turiste veel ei ole), teinud oma ringid ära ja kohe edasi sõitnud. Aga auto kütab see katusel parkimine ikka "mõnusalt" kuumaks küll!

Olen Itaalias ujunud aprilli alguses,minul küll külm ei olnud,kuigi itaallased käisid sulejopedega.Soojaks palavaks lüheb loomulikult juba aprillis,juuni ja juuli on ikka meie jaoks liiga kuumad,see on muidugi sõltuvalt inimesest.Ilus on seal ka talvel.Käin ise tihti itaalias.

Veneetsia külastamisega olen mõelnud nii, et võtan käpingu jesolos ja sealt kuidagi sebin ennast veneetsiasse.

Tekkis itaalia kämpingute kohta küsimus, et kas tasub hoida sularaha kaasas või saab enamasti kämpingutes maksta kaardiga?

Mul minivan koos katuseboxiga seega, kõrgusepiirangud igalpool on mulle probleemiks ja pigem ei trügiks igasse kitsasse kohta.

Kas kämpingutes on ka mingi reegel, mis päevast alates saab soodustust kaubelda. Näiteks ostad viis ööd aga maksad 4 eest?

Olen ühes Lido de Jesolo kämpingus olnud. Kaardiga maksta sai. Soodustuse koha pealt ei tea kuna olin kaks ööd kohapeal. Sain hoopis lisa ca 25 € kuna väljakirjutamisel oli vaja tasuda koristustasu, mida nagu algul ei lugenud kuskilt välja aga arve maksmisel selline asi selgus.
Kämpingu infos sain kõik vajaliku info ja piletid bussile mis viis sadamasse kus väljus mu meelest mitu korda päevas väike laev (vaparetto) Veneetsiasse. Ja laeva piletid samuti kämpingust ostsin.

Parimat

Itaalia kohta kehtib reegel: mida rohkem sularaha, seda parem :)
Turistipaikades üldjuhul saab kaardiga maksta, aga igakord ei pruugi. Väiksemates paikades kehtib rohkem ikkagi sularaha.

Kas toiduhindadest oskab ka keegi midagi head rääkida, kuna praegu tundub, et tripp tuleb ligi 4 nädalat siis üritame võimalikult palju ise süüa teha ja turult kaupa osta. Kuigi itaalia kohalikke asju proovime ka kindlasti, aga koguaeg lihtsalt ei raatsi kulutada. Siinkohal ka küsimus, meil väike gaasipliit kaasas, et mida saab odavalt teha. Puljongit ja kiirnuudlit ka koguaeg ei viitsi süüa. Ehk kellegil häid soovitusi?

Palju itaalias toiduhinnad on, veinid ja värske kraam?

Kõikidele eelnevatele vastajatele suur tänu, kavatsen pidada logiraamatut ja hiljem valmistada blogi koos täpse informatsiooniga järgmistele reisileminejate tarvis. See oleks vastutänuks heale infole :)

Kui otse turismimekas ei söö, siis on Itaalias väljas söömine odavam kui Eestis. Sama on ka toidu-ja veini hindadega.

Selge, tänud info eest! Panen pannid-potid valmis.

Söögi ostuks on kõik Euroopa odavketid esindatud. Samas oleme me nägematutest küladest nimetutest poodidest olematute hindadega ostnud väga maitvaid veine ja juuste. Samuti söönud väga maitvaid pizzat ja pastat.

Avastamise rõõmu!