http://www.e24.ee/1034280/lennujaam-kulmutab-laienemisplaanid-ja-koondab-tootajaid
See aasta oli Tallinna lennujaamale üks parimaid kuid samas ka halvimaid. Peale Estonian Airi kärpis oluliselt oma lendusid ju veel Ryanair. Lisaks mitmeid väiksemaid kuid mitte vähemolulisemaid tegijaid. Kahju et sedavõrd palju sihtkohti kadunud on ja plaanid ellu viimata jäävad.
Pole selle erakonna juhiga kunagi üht meelt olnud, kuid seekord arvan samamoodi: http://www.ohtuleht.ee/499949 "Praeguses olukorras kardan ma kõige rohkem üht – et juba üsna varsti ilmub majandusministeeriumi hämarustest paber, mis teatab, et Estonian Air läheb müügiks. See tundus mulle väga loogiline, kui majandusministeerium asus soosima Joakim Heleniuse nimetamist Estonian Airi nõukogu esimeheks ja Tero Taskila kinnitamist sama asutuse juhatuse esimeheks. Mõlemat on mulle iseloomustatud kui Finn-airi lobiste. Eesmärk olevat olnud, et Estonian Airi hind võimalikult alla langeks, ja see siis mürinaga odavmüügile läheks. See oleks üks suurim majanduspoliitiline kuritegu, mis Eesti rahvale osaks saaks."
Estonian Air peaks kindlasti lendama tähtsamatesse Euroopa linnadesse, kust saaks ka kergelt ümber istuda kaugemale suunduvatele lendudele, mitte avama lende kuhugi Soome Kapa-Kohilasse.
EA-suguseid lennufirmasid saabki sisuliselt müüa 1 EUR + kohustused hinnaga. Finnairil pole küll mitte mingit point EA-d osta - neil piisab kuuest lennust päevas, mis reisijad Helsinkisse ette No ja kui Edgar oleks kõik need aastad majandusminister olnud, siis poleks meil täna enam ei majandust ega EA-d.
EA on oma lennuplaani kevadeks ja suveks päris palju ümber teinud. Paistab, et eesotsas on äriinimesed, vähendatud on teatud perioodidel sagedusi ja aegu, mis tundub tulenevat vastavast nõudlusest. Samuti üritatakse toime tulla vähema arvu lennukitega. Veebruaris peaks saabuma uus Embrear 190, tõenäoliselt üritatakse sellest ära öelda.
EA on kevadest edasi trimminud oma sõiduplaani juba vaid 5 lennuki peale. Saabid on kadunud, hetkel seal küll CRJ-d kirjas, kuid tõenäolisemalt jäävad Embrearid, mis hetkel kasutuses ja lisaks see 190, mis tellitud. Majandusinimesena tuleb tõdeda, et plaan on mõsitlik, 5 lennukiga firmas tuleb siis muidugi ka kõvasti juhtimiskulusid kärpida. Kasvada jõuab alati kui on nõudlust. Reisihuvilisena on EA potensiaalsed sihtkohad ammu läbi käidud ja kärbitud plaanidest mul kahju pole.Lufthansa võiks olla see kellega igale poole saab.
Lennujaam näeb järgmisel aastal äri kokkutõmbumist: http://www.e24.ee/1077426/lennujaam-naeb-jargmisel-aastal-ari-kokkutombumist
Järgmisel aastal on prognoositav reisijate arv 1,8 miljonit selle aasta 2,2 miljoni vastu.
DELFI TABEL: Vaata, millised lennumuutused on Tallinna lennujaamas aastaga olnud: http://majandus.delfi.ee/news/uudised/delfi-tabel-vaata-millised-lennumuutused-on-tallinna-lennujaamas-aastaga-olnud.d?id=65481708