Lennuplaani muutus?

Tere!

Aprillis sai ostetud lennupiletid läbi bravofly.fi, tuli kinnitus ja piletid. Piletitel on ilusti peal Tallinn-Pariis-Punta Cana ja tagasi ka.
Nüüd vaatasin TLL lennuplaani ja sealt pole näha, et sel päeval üldse lendu Pariisi läheks. Kirjutasin ka bravofly'sse, kes vastas, et nad kontrollisid oma süsteemist ja kõik ok. Soovitasid mul lendu kontrollida checkmytrip.com lehelt. Sealt kontrollides on aga selgelt näha, et lennupiletid on Pariis-Punta Cana, Punta Cana-Pariis-Tallinn. Tallinn-Pariis lend on puudu!?
Kas lennuplaan on muutunud ja mind pole keegi teavitanud.
Mis nüüd edasi saab? Kas uued piletid suunas Tallinn-Pariis maksab kindlustus kinni ja kas see üldse läheb kindlustuse alla?
Ma pole kunagi varem sellise olukorraga kokku puutunud ja paluks väga targematelt nõu.

Kui sul on bravoflylt kinnitus, et oled maksnud Tallinn-Punta Cana-Tallinn lennu eest ja nüüd on sul alles ainult Pariis-Punta Cana-Tallinn lend, siis on bravofly asi sind õigeks ajaks ikka Tallinnast Pariisi saada.

Normaalsed suured piletimüügi keskkonnad teevad vajalikud asjad ära kiirelt ja ilma imelike küsimusteta. Odavamad ja kahtlasemad keskkonnad võivad hakata igasugu jama ajama. Konkreetse firma kohta ei oska arvata, kumba kategooriasse nad kuuluvad. Igal juhul esimese asjana peaks neile uuesti helistama ja ütlema, et checkmytripis on üks lend puudu ja nad peavad su broneeringusse ka mingi Tallinn-Pariisi sobiva ühenduse tasuta tagasi panema. Ise eelistan selliste asjade puhul pigem just helistada ja varun vajadusel paar tundi toru otsas istumise aega.

Mõistus on nüüd täitsa otsas.
Oleme bravofly'sse nüüdseks juba kaks korda helistanud.
Esimesel korral soovitati järgmisel päeval uuesti lennuaegasid kontrollida, mingil põhjusel polevat rohkem kui kaks nädalat enne lendu kindlaid aegasid näha!???
Eile helistasime uuesti ja nad väidavad, et kõik on ok, et nemad küll midagi lennuplaani muutusest ei tea. Lubasid veel kord kontrollida ja meile kirjutada. Kirja muidugi pole :S
Ma lihtsalt ei tea kuhu veel võiks pöörduda?
Lend mis puudu on peaks väljuma 07.10 TLL-CDG

Kuna sõit on juba paari nädala pärast, peate seda Bravofly-d ikka veel peedistama, et nad piletid korda teeks.
Isegi kui kindlustus kompenseeriks teie piletid Pariisi ei pruugita teid seal lennule lasta kuna esimene segment piletist pole lennatud.

Kui väidavad, et kõik korras ja lend neil ilusti süsteemis, siis palu saata broneering uuesti. Broneeringul peab olema ka reserveeringu kood ja pileti number. Ja kui nende järgi piletit kuskil mujal ei näita, siis järelikult ikka ei ole seda esimest lendu enam sees. Ja siis tuleb veel ja veel helistada ja hakata tarbijakaitse ja muuga ähvardama jne.

Kui googleis bravofly kohta kommentaare otsida, siis midagi eriti head seal välja ei tule. Tõenäoliselt jälle üks "soodne" firma, mis jamade korral tekitab tõsiseid lisakulutusi juba telefoniarvetega.

Kindlustuse alla siin tõenäoliselt midagi ei lähe. Kui on pilet ostetud Tallinnast Punta Canasse, siis on lennufirma asi, et te siit sinna ka saate. Kui Bravofly on jätnud õigel ajal graafiku muudatusele reageerimata ja pileti ümber muutmata, siis on see nende probleem.
Kas esialgses kinntiuses, mis saadeti olid kõik lennud ilusti peal ja lisaks ka broneeringu kood ja pileti number?

Jah esialgsel kinnitusel on kõik lennud peal, PNR number ja piletite numbrid.
Helistame siis veel...

Nüüdseks oleme helistanud Bravofly'sse 4 korda, nende vastus jääb üldiselt samaks, sorry, sorry, kontrollime veel vastame teile e-kirjaga. Bravofly pole endiselt ka kinnitanud, et lend on tühistatud.
Kirjutasime ka AirFrance ja nemad kinnitasid, et TLL-CDG suunal on 07.10 lend tõesti tühistatud ja et me laseks Bravofly oma lennupiletid ümber teha.
Mulle jääb segaseks kes siis lõpuks vastutab ja kes peab meie lennupiletid ümber tegema?
Bravoflyst on raske isegi vastust saada, et lend on tõepoolest tühistatud, rääkimata siis uutest piletitest...

Otsid pileti reisibüroost ehk Bravofly-st, siis kahjuks tuleb nendega ka kontakt saada ning
piletil tühistatud lennule leida asendus.
Sõltuvalt pileti väljastanud lennufirmast, võib ka lennufirma muuta lendu. Lähtuvalt eelnevatest
postitustest, siis tõenäoliselt pileti omanik on AF kui tühistatud lend ei pruugi olla AF lend, mistõttu
AF ei soovi ise tegeleda muudatusega. Ehk suunab Bravofly'sse.
Minu meelest on antud "juhtum" väga hea näide, et lennupilet tasub osta natuke kindlamast "reisibüroost", millega hiljem probleemide korral on kontakteeruda võimalik ning kus on klienditeenindus eksisteerimas.

ahjaa.. selline tühistatud lend ei lähe reisikindlustusjuhtumi alla.

Nii, juhtum meenutab minu hiljutist kogemust - mul küll lihtsalt muudeti saabumine sihtkohta 1 p hilisemaks ja 2 h ümberistumise asemele sain 26 h. Piletid olid ostetud läbi Budgetair.ie, vedaja Etihad + AirSeychelles, AirSeychelles´e koodiga. Lugu lühidalt kokku võttes:

  • mina ka ei saanud BudgetAirist mingit muud ettepanekut, kui et "passi lennujaamas 26 h või võta endale hotell". Ümbersuunamist ega majutust ei pakutud. BadgetAiri kinnitusel oli selline ka lennuforma seisukoht, kes mh pakkus ka raha tagasi. 3 p enne reisi ei tulnud see muidugi kõne allagi.
  • Budget Air klienditeenindaja tõesti tegeles minuga, aga vastus oli sama. Lõpuks püüdis välja pigistada minult kinnituse, et ma olen uue lennuplaaniga nõus. Ma õnneks ei olnud.
  • Suhtlesin otse AirSeychelles´iga. Alguses sama jutt, et kahju küll, aga mine seenele. Ah jah, ja nad ei saavat midagi teha, sest pilet ostetud BudgetAirist.
  • Siis mainisin EL määrust nr 261/2004 lennureisijate õiguste kohta. Teise toru otsas oleva noormehe jutt muutus silmapilkselt. Otsis tükk aega mulle asenduslendu ja kui seda ei leidnud, siis pakkus majutuse.
  • järgmise päeva hommikuks oli postkastis 5* hotelli voucher. Kohale saabudes saime ka tasuta transpordi hotelli ja tagasi.
  • Ja kõige naljakam, et Milaanos Etihadi lennule sisse registreerides ei olnud check-in süsteemis teavetki selle kohta, et laupäevane lend ei lenda. Miski 15 minutit uuriti, miks ma väidan, et ma pean Seišellidel passima ja mu checkmytrip bronni koos uute aegadega:)

Veidi juriidikat:

  • reisikindlustus siin minu hinnangul otseselt ei aita, sest ei lange kindlustusjutumi alla. Oma juhtumi osas samuti huvi pärast suhtlesin Swediga, kelle juures kindlustus tehtud. Pakuti uute piketite ostmise kompensatsioon 50 eur per inimene:)
  • Vedaja kohustus on Sind kohale viia Tallinnas Punta Canasse ja Bravofly kohustus Sind piletite osas abistada. Kui BravoFly sellega ei tegele, tuleb pöörduda vedaja poole, kelle koodiga Sul pilet on. BravoFly peale peaks siis Tarbijakaitsesse kaebama:)
  • Lennureisija õiguste määruse ja EL kohtu praktika kohaselt on lennu tühistamiseks olukord, kui algselt planeeritud lend piletil ettenähtud kohast ettenähtud ajal ei stardi. Seega võib olla isegi tühistamisega (katsetan seda tehnikat oma juhtumi puhul, vaatab, millest areneb). Aga kõigi eelduste kohaselt see seda on, vt määruse art 3 punkt l ja EL Kohtu praktika.
  • Sõltumata sellest, kas Sul on tühistamine või lihtsalt lennuplaani muutumine (mis pole määrusega otseselt kaetud), peab firma Sind muudatustest teavitama.
  • Lennufirma peab Sind kas kohale toimetama vastavalt algsele lennuplaanile või pakkuma alternatiivseid lahendusi sihtkohta jõudmiseks. Teoreetiliselt võivad nad pakkuda ka raha tagastamist, aga siis tuleb rõhuda selgelt sellele, et see pole proportsionaalne ja ei ole Su huvide ega eesmärkidega kooskõlas.

Seega: helista uuesti BravoFly´sse, nõua kindlat piletit algusega Tallinnast. Kohe. Vastasel juhul maini lennureisijate õiguste määrust (EU passengers´rights regulation). Kui BravoFly ei tegutse, helista AirFrance´i ja räägi sama juttu. Maini kindlasti ka seda, et lendu pole, BravoFly ei reageeri, lend läheneb jne. Võimalus on siis kas paluda re-route´i, st Pariisi jõudmiseks mingi muu lennukombo kasutamist või jõuda Pariisi päev varem / muuta kogu reis päev hilisemaks. Ma soovitaks esimest varianti, see oleks kõige mõistlikum.

Ja vaheinfoks, et kuigi algselt väitis AirSeychelles mulle ka, et nemad ei saa BudgetAirist ostetud piletitega midagi teha, muuta jms, siis kokkuvõttes oli see neil kenasti võimalik.

Edu ja anna teada, kuidas edeneb.

Seda ka, et mis lennufirma koodiga oli algselt Tallinn-Pariisi lend? Kas algsel piletil on lennunumbris kirjas OV, BT või AF? Tõenäoliselt oli üks kahest esimesest. Seega võib pilet olla vahel ka mitme erineva broneeringu koodiga. Näiteks Tallinn-Pariis-Tallinn OV või BT väljastatud koodiga. Ja järgmine lend AF-i väljastatud koodiga. Bravofly oli siis see, kes süsteemi kaudu need lennud kokku pani ja jällegi küsimus, et milline lennufirma piletinumbriga pileti lõpuks ikkagi väljastas? :)

Asja võiks muidugi veelgi keerulisemaks ajada, aga esmane süüdlane on ikkagi Bravofly. Mingil hetkel pidi nende süsteemi laekuma info, et sinu pileti üks lend on nüüd plaanist maha võetud. Ja nad oleks pidanud sellele kohe reageerima, küsima sinu arvamust asjast, pakkuma välja alternatiivid jne. Ja peale seda pileti väljastanud lennufirmal laskma pileti sulle ja kõigile teistele sobiva lennuga ümber muutma. Kuna osad lennufirmad annavad selliste muutuste tasuta tegemiseks isegi ainult 24 tundi, siis tõenäoliselt on see tähtaeg Bravofly jaoks juba ammu kukkunud. Ja kõik praegused muutused peaksid nad tegema raha eest ja seega neile on odavam vastata igale su küsimusele, et kõik on korras; kõik ei ole korras, aga see pole nende asi vms.

Kuna sind pole kunagi lennuplaani muutusest ja lennu tühistamisest teavitatud, siis on sul jätkuvalt õigus nõuda Bravoflylt lepingu täitmist ja seda, et sa saad Tallinnast Punta Canasse ja tagasi.

Kuidas seda kõike nõuda, seda teab Tip juba paremini :)

Aaa seda ka, et kui Tallinn-Pariis oli algselt AirBalticuga, siis nemad oma lende teiste firmade lendude vastu nii lihtsalt tasuta ei vaheta ja seega on ka piletinumbriga pileti väljastanud lennufirmal rohkem jama ja kulusid, et sulle alternatiivne lend pakkuda. Seega jällegi on neil rohkem põhjust öelda, et nemad ei saa midagi teha ja loota, et sa ei viitsi asjaga tegeleda.

Mul on olnud sarnaseid kogemusi suurte firmadega nagu Expedia ja Ebookers ning nendega on asjad alati kiirelt ja valutult lahenenud. Samas on tripis olnud palju lugusid odavamatest firmadest nagu Bookinghouse, kes selliste asjade ja kuludega tegeleda ei taha.

Jõudu jama lahendamisega!

Suur aitäh kõigile info eest!
Kõik lennud on AF koodiga, lihtsalt TLL-CDG opereerib lendu AirBaltic.
Helistame veel ja kindlasti annan teada kuidas läheb.
Bravofly-st soovitan kõigil igatahes kaarega eemale hoida.

Kui Tallinn-Pariis oli ka AF numbriga, siis see on juba väga suur pluss.

Aitäh kõigile nõuannete ja soovituste eest!
Uued lennupiletid sain eile kätte, õnneks ilma suuremate ähvardusteta.
Enne kui jõudsime uuesti helistada (29.09) saatis Bravofly teate, et meie lend on tühistatud ja pakkus uusi pileteid. Vastasime nende meilile kohe ja uued piletid saime alles eile (05.10!).
Ehk mõjus Bravofly-le edasi saadetud AF kiri, et nende kohustus on meile uued piletid saata ja viide EL lennureisija õigustele...
Nüüd sõidame 07.10 asemel 08.10, uuete piletite miinuseks on päev hilisem lend ja Pariisi ümberistumise aeg, mis on ainult 1 tund ja 5 minutit :S
Loodan et kõik edaspidi sujub :)

Kui ümberistumine Pariisi CDG lennujaamas ainult 1h siis on üsna suur šanss, et äraantav pagas järgmisele lennule ei jõua. Endal sarnane kogemus olemas läbi CDG Indiasse lennates ning pagas jõudis 2 päeva hiljem järgi.