triinuli

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi. Tahab minna:
26 meeldimist
6 postitust / 64 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Minu kogemus: käisime jaanuari lõpus Küprosel.

Rendiauto broneerisime/võtsime Ryanairi kaudu - maksin 4 päeva eest 55 eurot renditasu (autoks Renault Megane, tegelikult saime Ford Focuse)  ning välistasin veebilehel kõik kindlustuse lisamised.
Rendifirmaks Budget.

Kohapeal - astusin ligi Budgeti letti, mainisin, et tahan "all-inclusive" ja null tagatisega kindlustust ja teeksin selle "all inclusive insurance" kohapeal.
Letis vastati rõõmsalt - õige mõte, et veebis ei tasu teha.
Maksin lisaks 70 eurot kindlustust ja oligi - 0 omavastutus/tagatist. Ehk ei mingit kaardilt kinnipidamisi või broneerimisi. 

Auto anti ilusasti üle (saime ca. 10 000km sõitnud auto), ja  suheldes teise eesti perega, kes tulid ka autot võtma Budgeti platsilt,  sai  küsitud kindlustuse kohta. Selgus, et nende veebilehel tehtud kindlustusele, olid sunnitud kohapeal lisakindlustuse tegema ja topelt maksma.
EHK suurelt veelkord korrata - ära tee kindlustust veebis.

Kuna minul oli auto võetud - full to full, siis selle kohta võeti summa (ca. 60  järsku(?) tagatiseks. Auto tagastamisel põhimõtteliselt oli kohe ka summa vabastatud kaardilt.

Full to full tasub võtta - Paphose lennujaama jääva tee ääres on tankla, samuti on tankla Larnaka lennujaama lähedal. Ehk ei ole vaja väga nuputada.

Saadan samuti kodustele sihtkohast postkaarte aga endale üritan alati osta antud riigi kokaraamatu tüüpiliste retseptidega. Võimalusel ka kohale omaseid maitseaineid. Raamat jääb pikemaks ajaks alles ning aitab maitseaineid "ära kasutada"

Kusjuures üldjuhul õnnestub ka inglise keelsena osta, ainus erand on tulnud Portugalist ja sealt sai ostetud pigem piltide pärast raamat. Hiljem selgus, et tegemist oli umbes "aasta raamatuga disaini osas" vms.

Easyjeti, Ryanair jms. teise puhul kus on piletid eraldi ning ise võtad riski, tasub teha reisikindlustus. Sest üks lend muutub ehk tuleb rahumeeli uus pilet osta (sest EZ, Ryanari etc) ei tee kompromisse, siis selle korvab reisikindlustus. Ilma reklaamita - ära proovitud variant - PZU oma, kus tuleb hoolikas olla, et reisikindlustus oleks tehtud tingimustele 761 ja piisava summaga.
4.9.4. Regulaarlendude lennuplaani muutmisel lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist, transpordivahendi ülebroneerimisel või lennukite ummiku korral lennuväljal hüvitatakse põhjendatud lisakulud transpordile ja majutusele sihtkohta või Eestisse jõudmiseks.
Ilusasti saime ööbimise ning uued lennupiletid. Ehk ca. 50eur reisikindlustus korvas ca. 700eur lisakulu, ilma suuremata kärata.

Käidud Tbilisis november 2015 - kogemuse järgi - kaardimaksed natukenegi korralikumates poodides/restoranides toimisid korralikult. Raha väljavõtmist ei katsetanud vaid vahetasime kaasas olnud eur-d ilusasti kohapeal lari-de vastu. Ma ei mäleta täpset vahetuskurssi aga igatahes tol hetkel oli selge, et kohapealse vahetusega tublisti võitsime kui oleks rahavahetuse teinud Eestis.

OT - õppetund minule, et vaja anda lisainfot kuigi
enda arvates esitasin suht selge küsimuse - mida näha Lõuna Rootsis.
Tulevikus üritan paremini selgitada üldiseid reisiplaane, et lisaküsimusi ei tekiks.
Peace.

Tänan tõsiste kommentaaride eest.

Põhjus, miks Vilniusest pilet on lihtne - elan Riias.
Riia-Vilnius bussipilet maksab 5eur, Vilnius - Malmö lennupilet 8,01
kokku 13.eur. Olen kaalunud ka varianti, et lennata Riiast-Kopenhaagenisse ja seal rongiga Malmösse - ilmselgelt ei tule pilet Malmösse ligilähedale kui teen "põike".
Olles budget reisija siis ma pigem teen "põike" kui kulutan rahaliselt mitmeid kordi enam lendudele või lisaööbimisele Kopenhaagenis-Malmös. Pigem eelistan kulutada kohapeal elamustele ja ringi vaatamisele.
Kuna minu reisiplaan näeb, et lendan tagasi Stockholmist, siis nt. Stockholm-Riia lennupilet on ostetud 27eur, kuupäevale 30.11

Hetkel olengi plaaninud
26.11 hilisõhtul/ööl Riia- Vilnius
27.11 - varahommikune lend kell 07.00 ja päev Malmös
28.11 - varahommikune rong 1h ja 15min Malmö - Almhult, sealt edasi vaataks ringi nt Kalmaris või mujal (ei ole veel otsustanud)
29.11 - lõunane - rong Stockholmi või lend Vaxjö-Stockholm/Bromma
päev Stockholmis (või Stockholmi ümbruses)
30.11 - päev Stockholmis (või Stockholmi ümbruses)
õhtune tagasilend Stockholm/Arlanda - Riia
Reisi transpordi osa kogukulu ca. 80-100eur. Ma kipun arvama, et auto+laev vms. ei tuleks odavam lahendus.

Minu küsimus, mis ei olnud seotud arutelule "miks selline loll lennu valik" - pigem, kas ja kuhu minna edasi Malmö-Almhultist...

Mina lugesin välja, et kui sul on edasi-tagasi lend (ehk mõlemad lennud Wizzairiga) ühes broneeringus, siis tagastavad ka tagasilennu summa. Aga, et AirBaltic'uga tagasilend on eraldi piletis-broneeringus, kipun arvama, et seda piletit Wizz Sulle kompenseerima ei hakka. Pigem selle piletiraha tagasisaamine on reisikindlustuse teema.

Leedu suur turg ?
Millises linnas - Kaunas, Vilnius ?

Küsi lennufirmast tagastamise tingimusi, kui viisa saamine tagasi lükatakse. Mõnel lennufirmal on selliste juhtumite korral nö. erandkorras tagastus ka piletitele, mis ei ole tüüptingimuste järgi tagastatavad.

Üks variant on veel - lased teha broneeringu reisibürool, nii et broneeringu eest pole tehtud tasumist kui piletid on bookitud sulle. Ja selle broneeringu lisad viisataotlusele ja tegelikult pileteid välja ei osta ...

Skvipe - kas Sinu pilet on OV pilet ehk algus 960 ning kõik lennud Estonian Airi omad ?
Kui jah, siis tõenäoliselt saadki ainult tagastuse ning Expedia ei tee ümbersuunamist/deroutingut
vaid ainult tagastab Sulle piletiraha kui ostsid otse Expediast.

Otse lennufirmalt, märkides ära, millise lennu staatuse kohta on vaja tõendust.
Lennufirma annab kindlustusele ametliku kirja, märkides ära, mis põhjusel lend ära jäi või lend hilines.

Dersu1 - reisibüroo/agent nüüd helistab Delta Airline ning küsib, kas saab pileti ringi vahetada sellisele ja sellisele lennule. Kui Delta annab vastuse, jah saab, siis vahetatakse Sinu pilet ringi. Ehk hetkel on lause "proovimine" kuna kinnitust lennufirma poolt võimalikule broneeringu muudatusele ei ole.

Dersu - Sinu pilet on Delta Airline pilet ehk soovitaksin nendega otse ühendust võtta.
Agentuuril on hetkel lihtsam tegeleda tagastusega kui lahenduste otsimisega ja tõenäoliselt lennufirma
poolt on reaalsem, et leitakse asenduslend TLL_AMS suunal.

Kas ostsite pileti otse Estonia Air'st (nende veebist) või läbi Budgetairi ?

Selle kirja põhjal võiks eeldada, et läbi Budgeti ja see toimib täpselt nagu Estonian Air on andnud teada.
Sõltuvalt ostu kohast, toimub tagastamine. Maksid Budgetairile summa, saad sealt tagasi.

Hetkel on Teil ainult oodata raha tagastust reisibüroost, vastavalt nende kiirusele.

Aga vastuseks, nii palju kui kogemusi ja teadmisi.
1) kui lend on ostetud LUX-CPH-TLL, siis lennufirma
pakkumised jäävad LUX-x-x-CPH-TLL ning LUX-FRA-TLL pakkumist
SAS kindlasti ei tee. Võib olla kui nt kohtusse andmisega ähvardada või lend on tühistatud samal hommikul ning kõik muud alternatiivlennud on täis.
2) SAS ei suuna vabatahtlikult, nii advanced muudatuse korral Sind Lufthansa lennule, arvestades SAS sihtkohti ja lennugraafikuid.
3) kui SAS väljapakutud lahend ei sobi, siis saad tagasi täissumma tagastuse. Eraldi kompensatsiooni, et SAS tõenäoliselt välja ei paku kuna Sinul ei sobinud nende väljapakutud lennugraafik. 3 kuud ette on Sind muudatusest teavitatud.

Sõltub, millal on lend tühistatud - "maagiline aeg" on 14 päeva ette.
Ehk kui lend on tühistatud 14 päeva enne väljumist, tagastab lennufirma Sulle piletite maksumuse ning ei ole kohustatud hüvitiseks/kompensatsiooniks. Alternatiiv "ükskõik millise hinna eest" on samuti sõltuvuses, tühistamise ajapiirangust. Ehk kui seda tehti 3 kuud enne reisi, siis lennufirma pakub välja alternatiivse kohale jõudmise, üldjuhul vastavalt antud lennufirma graafikus olevatele. Kui lend tühistataks vähem kui 24h enne väljumist, siis "pakutakse ükskõik millise hinna eest" lendamist sihtkohta. Airbaltic kasutab Lufthansat, SAS jne, kui lend tühistatud piisavalt ette, on tõepoolest Airbaltic´u lennud ning teisi lennufirmasid ei kasutata.

Ehk kõik võib hästi minna kuid nohu-kõrvavaluga lennates, võib tulemus olla hoopiski tõsisem pööre ehk kuulmise kaotus jne.

Soovitaksin lugeda oma reisikindlustuse tingimusi. Tihtipeale on punkt, et kui haigena mindi puhkusele siis haiguse ägenedes (kohapeal) reisikindlustuse nö. meditsiiniline osa ei kehti.

Otsid pileti reisibüroost ehk Bravofly-st, siis kahjuks tuleb nendega ka kontakt saada ning
piletil tühistatud lennule leida asendus.
Sõltuvalt pileti väljastanud lennufirmast, võib ka lennufirma muuta lendu. Lähtuvalt eelnevatest
postitustest, siis tõenäoliselt pileti omanik on AF kui tühistatud lend ei pruugi olla AF lend, mistõttu
AF ei soovi ise tegeleda muudatusega. Ehk suunab Bravofly'sse.
Minu meelest on antud "juhtum" väga hea näide, et lennupilet tasub osta natuke kindlamast "reisibüroost", millega hiljem probleemide korral on kontakteeruda võimalik ning kus on klienditeenindus eksisteerimas.

ahjaa.. selline tühistatud lend ei lähe reisikindlustusjuhtumi alla.

Jah, on küll - ehk vahendajal on õigus küsida raha juurde.
Sest lennufirma on tõenäoliselt selle broneeringu puhul andnud "vahendajale" hinna - sinu piletite maksumus+vaheraha, mida küsitakse. Vahendajal on võimalus - küsida Sinult raha juurde või aktsepteerida KLM otsust piletite tühistamise kohta.
Juhul kui piletid jääksid kehtima, siis Sinu piletite eest maksab vahendaja-reisibüroo täishinna KLM'le.
Lähtudes vahendajate kommertstegevusest, mitte heategevusest, on see väga ebatõenäoline.
Võttes otse ühendust KLM "piletite päästmiseks", tegelikult kiirendad tühistamise protsessi.

See, et piletid on "kuskil olemas" või olid mingil ajahetkel olemas, ei garanteeri lendamist-lendu.

Küpros võrreldes Türgiga oli ülikallis.
Seega isiklikult ei paneks ootusi shoppamisele.

Kui ma ei eksi, siis 100ml ja kuni 1l ehk 10X100ml on lubatud käsipagasiga kaasavõetavaid vedelikke.

Kui piletid on checkmytrip.com´s tühistatud on ainult küsimus, kuidas saab tagasi lennupiletite eest makstud summa.Ja kui kiiresti flugladen.de sellega tegeleda tahab.
Ükski reisibüroo oma kulude/kirjadega ei hakka taastama lennufirma poolt tühistatud pileteid seega loota, et sama hinnaga saab pileti, on ebareaalne.

Limassol linnana ei jätnud mulle väga positiivseid emotsioone. Pigem sõita pikka rannajoont allapoole Larnaca suunas, käia kohas, Afrodite tuli veest välja, Governer Beach nt. valgete kividega, Larnaca soolajärved (kui hästi läheb, näete flamingosid), Larnaca lähedal on klooster kassidele jne.
Või vastupidi nö. põhja - Pafose suunda ning Pafos'est edasi mägedesse st. Troodosesse või Polis linna.

Kui otsid randa, siis Limassol on ise pikka rannajoonega linn. Ranna nautimiseks ei pea sõitma Agya Napa'sse.

Eelmisel aastal ei pandud Iisraeli sisenemisel ühtegi templit enam passi (nö. sisenemise tõestuseks said väikese paberilipaka) ning passis olnud 2010 aasta Türgi templid ei seganud, küll kedagit.