Malta-Sitsiilia-Sardiinia-Korsika

On hakkanud tekkima selline reisiidee järgmiseks suveks:


Ryanairiga Tallinnast Maltale
Praamiga Maltalt Sitsiiliasse (saab ka lennukiga)
Ryanariga Sitsiiliast Sardiiniale (ainuke kes pakub otselendu)
Praamiga Sardiinialt Korsikale
Korsikalt Tallinna lennata (Lufthansa näiteks)

Aega 3 nädalat.

Kuidas kõlab, soovitusi?

Sitsiiliast saab ka öise laevaga Sardiiniasse. Korsikalt on võimalus minna laevaga Nizasse  ja sealt Nordica otselennuga Tallinna.

Nii, ostsin siis piletid ära (kõik hinnad koos pagasiga):

Tallinn - Malta : Ryanair  104 EUR
Catania - Cagliari : Ryanair  51 EUR
Bastia - Nice : Air Corsica  62 EUR
Nice - Tallinn : Nordica 124 EUR

Kokku 341 EUR, lisaks tulevad praamipiletid.

Maltalt Sitsiiliasse ja Sardiinialt Korsikale sõidan praamiga.

Ühe päeva jätsin Monaco külastamiseks ka aega.

Soovitage soodsat autorenti Maltal.


Samuti autorenti Sardiinial ja Korsikal. Eriti hea oleks, kui saaks mõlemal saarel sama autoga sõita, aga see läheb vist eriti kalliks. Seega 2 autot, kumbagi saare jaoks.

Sitsiilias sõidan rongiga, Pozzallo-Syracuse-Catania

Kiirelt autorentide hindu vaadates tundub, et Korsika hinnad on vähemalt 2x võrreldes Sardiinia või Maltaga.


Ja veel üks avastus! Praamiga Maltalt Sitsiiliasse sõitmine maksab 72 EUR üks ots! Ainult reisija! Täitsa röövimine!

Tegin reisiplaani ringi ja hoopis lendan Maltalt Cataniasse. Hind 40 EUR + 25 EUR pagas = 65 EUR Ryanair. Praam jääb varuvariandiks. Mugavam vast rendiautot ka lennujaama tagastada.

Eks siis peab rongiga edasi-tagasi Cataniast Sürakuusat külastama. Kas on veel mingeid soovitusi Sitsiilia kohta? Googeldades tundub Taormina millegipärast popp olevat. Saab ka rongiga Cataniast.

Taormina ongi popp. Tänu sellele on ka rahvast nagu murdu ja see on juba miinuseks. Aga peatänavalt kõrvale minnes on pilt palju meeldivam.

Ma mingis teemas jagasin soovitusi aga Etna neist tuntuim. Aga pead aega ja ilma valima. 
 Mina olen sellistel reisidel alati autousku. Ei meeldi mulle see plaani järgi puhkamine.

Nii, praeguseks kõik ööbimised ja autorendid kinni pandud.


Maltal ööbin põhjarannikul ja autoks võtsin automaatkastiga masina. Seal ju liiklus valel poolel. Ei tahaks, et käigu vahetamise asemel hakkaks pidevalt ust avama, nagu tuttavatel juhtus. Plaanis praamiga ka teist saart külastada.

Sitsiilia jaoks jääb kõige vähem aega, 4 päeva ja rendiautot ei võtnud. Lendan Cataniasse ja sealt saan siis rongiga sõita Sürakuusasse ja Taorminasse. Etnale võiks ka minna, aga ei tea, kuidas saab - bussiga?

Sardiinias saabun Cagliaris ja sealt rendiauto. Pärast saarel ringi sõitmist viin auto kirderannikule Olbiasse. Sealt plaan ennast bussi ja praamiga transportida Korsikale.

Korsikal saan rendiauto Figari lennujaamast. Pärast tagastan rendiauto kirdesse Bastia Lennujaama. Parasjagu tuli küll hindadele otsa autode teise kohta tagastamise tõttu, aga mis seal ikka. See ongi rendiautode üks probleem.

On teretulnud soovitused, mida kindlasti Maltal, Sardiinial ja Korsikal vaadata. Autod on ju olemas, saab kuhu iganes sõita, kuhu ligi pääseb.

Korsikal soovitan läbi sõita Cortest algav Restonica tee, mis kulgeb sama nimega mägijõe ääres. Üleval on Bergeries de Grotelle nimelise söögikoha juures parkla. Matkasellidel on sealt hea kõmpida mägijärvede Melu, Capitello, Goria jne ilu nautima. Nino järv jääb vähe kaugemale. Selle külastamiseks on soovitav varakult startida.

Huvi pärast, et millal reis toimub?

Etnale saab küll bussiga aga sõiduplaanist ja muust säärasest ettekujutus puudub. Mingist Etna jalamil olevas linnakesest see buss läks. Nagu ma juba mainisin, on ilm muutlik. Oli ilus aga üles jõudes kiskus äkki pilve ja jätsin mineku ära. Kuna rentisime maja suht Etna jalamil, siis teisel päeval oli pilvitu ja 45 minutiga olin juba tõstukil, et tippu minna.  Aastaid tagasi käisin ka pilvise ilmaga ja midagi ei näinud. Selles mõttes on auto operatiivsem kui buss.

 Etnale saab kahest parklast. Lõunapoolne on suurem ja tuntum. Etna Süd aga nime järgi Nicolosi  Nord. See buss võiski Nicolosist käia?? Teine on põhjapoolne ja pole nii tuntud.

Minu majutus Catanias on kesklinnas raudteejaama lähedal, et paremini rongiga liikuma saaks.

Tea, kas tahangi vulkaani juurde üles ronida. Etna pidi ju praegu aktiivne olema. Pigem oleks hea kuskilt kaugemalt vulkaani tossamist vaadata. Tea ainult, kus see koht oleks.

Senised aktiivsete vulkaanide külastused on ebaõnnestunud nii Jaapanis kui Indoneesias: pilvise ilma tõttu pole midagi näha olnud :(

Korsika kohta:
Bergeries de Grotelle tundub päris väikse tee peal, tea kas riskin rendiautoga sinna minna. Samuti väljakutsuvaid mägimatku pigem ette ei võtaks, põlvevigastus ja kehv füüsiline vorm takistavad. Pigem piirduks linnakeskustes ringi jalutamisega.

Etnal viiakse sind köisraudtee ülemisest jaamast edasi Unimogi baasil bussiga. Sõitu tuleb umbes 10 minutit ja siis oled ka sellest tuld sülitavast august vähemalt kilomeetri kaugusel. Seal on busside ümberpööramise parkla.  Aga ka sealt tuleb mingigi pildi saamiseks kõvasti zoomi kasutada. Väidetavalt teevad kohalikud ka eksklusiivsema tripi aga seal siis ilmselt teised hinnad ja tingimused. 

Mis praeguseks on veel selgunud: Korsika on tunduvalt kallim, kui Sardiinia. Nii majutuse kui autorendi poolest.


Lisaks veel Korsika on palju mägisem, kui Sardiinia. Sellest tulenevalt on sõiduajad kõik väga pikad. 100km võib sõita 2-3 tundi Google ennustuse kohaselt.

Lisaks veel pidi Korsikal malaariat esinema... 

Lisaks jalutavad seal teedel ringi poolmetsikud sead, kellele meeldib kastanimune krõbistada.

Meie võtsime auto Olbia lennujaamast ja tagastasime ka sinna. Olime paar nädalat Sardiinias ja kümme päeva Korsikal. 
Auto Korsikal kordi kallim. Muud hinnad ca 2 korda, kuid saar ise ka kordi vingem.

Oleks võib-olla tõesti mõistlik olnud lennata Olbiasse ja sealt mõlemal saarel ära käia. Oleks olnud mugavam ja oleks saanud 2x erinevasse kohta auto tagastamise tasu kokku hoida. Paraku lennupiletid sai ostetud juba eelmisel aastal, kui rendiauto plaani polnud...


Tol hetkel vaatasin rome2rio abil, et ainuke otselend Sitsiiliast Sardiiniasse on Cataniasse Cagliarisse. Aga nüüd tundub, et Palermo ja Olbia vahel on ka otselend. Küll ainult 2x nädalas (Volotea).

Samuti saab Olbiast lennat Nizzasse (Easyjet, 4x nädalas). Nii oleks tõesti tunduvalt mõistlikum variant olnud... Või siis Olbiast Riia kaudu Tallinna. 

Vaatasin praegu imestusega, et economycarrentals.com näitab juuli esimeseks nädalaks Ajaccio lennujaamas poole odavamat hinda, kui Olbias. Seda siis odavamas otsas. Ebamugav on muidugi auto äraandmis kohast praamile ja sealt uude rendifirmasse kolistada. Bonifaciost on jälle hind kallim.

Ma Korsikal võtsin rendiauto Figari lennujaamast. Bonifacios valik väga piiratud.