Marsruut Albaaniasse

Tere! Oleks vaja veidi tarkade nõu marsruudi koostamisel reisil Balkanile. Plaanis on külastada Albaaniat, Montenegrot ning Horvaatiat. Oleme aru saanud, et kõige lihtsaim ja kiireim viis oleks ilmselt Austria ja Sloveenia kaudu kohe Horvaatiasse sõita ning sealt alla liikuda, kuid kui tahta teha väike ring (ehk mitte sama teed tagasi sõita), siis milline võiks olla alternatiivne tee Albaaniast tagasi Eestisse, arvestades ka seda, et nii aeg kui maanteemaksudeks kuluv rahaline ressurss on piiratud. Oluline ei ole jääda ka just nende riikide piiresse, vajadusel oleme arvestanud sõitmisega läbi Bosnia või Serbia. Igatahes oleks igasugune nõu teretulnud. Ehk on kellelgi ka täpsemat infot piiridel nõutavate tasude või maanteemaksude kohta? Kahjuks puuduvad igasugused varasemad kogemused autoga neisse riikidesse sõitmisel.

Tere

Kõigepealt kiirtee maksudest.See on küll osa reisi kuludest mille pealt koonerdada pole mõtet.Horvaatias maksab km vanas vääringus ca 1 eek km, Austrias on 10 päeva vinjeti 10 eur Ungaris 7 päeva ca 4,5 euri.Sloveenias on vabalt võimalik kiirtee maksust hoiduda .Läbi Serbia sõitmine pole just kõige meeldivam kui oled tsiviliseeritud Eurooplsena harjunud liiklema .Istud tunde piiri järjekorras ja saad sama tunda mis Venemaal käies.Albaania suhtes mõtle sügavalt järele ja uuri rohkem infot selle riigi kohta .Nii palju kui minu tuttavad on selle maaga kokku puutunud siis midagi head ei mäleta. Tundub et oled suure plaani ette võtnud, huvitav oleks teada ,kui palju oled selleks aega planeerinud Arvestama peab ka sellega et nii Horvaatias ja Montenegros mitte kiirteel sõites on maksimum kiirus 50-60 km/h Ise olen 17 07 Horvaatias Sibeniku piirkonnas juhul kui nõu ja abi peaks tarvis olema.

Olen Albaaniaga kokku puutunud ja erinevalt Verso tuttvatest mäletan nii mõndagi head :) Albaanial on tõesti seljataga kirev ajalugu, aga alates 2002. aastast on seal üldiselt kord majas. St maffia ja tänavatel tulistamine on möödanik. Sõitsin mööda Albaaniat kohaliku rendiautoga ringi selle aasta aprillis. Liiklus on muidugi suht loominguline ja paljude teede olukord pole kiita. Samas peamised maanteed on hiljuti asfalteeritud ja väga heas korras. Mingeid teemaksusid ei ole ja politsei välismaalasi ei ahista. Vaadata on seal palju. Loodus on väga ilus, isegi kui piirduda ainult autoaknast välja vaatamisega. Pealegi on Albaania kuulunud Kreeka-Itaalia-Türgi kultuuriruumi, mis tähendab, et "katkisi kive" st varemeid on hulganisti. Turiste nende ümber muidugi kordades vähem kui Kreekas või Itaalias. Inimesed on väga sõbralikud. Inglise keelt, tõsi küll, palju ei räägita. Kõige levinum võõrkeel on itaalia keel. Rannik on kindlasti külastamist väärt (eriti kui minna randadesse, mida ei ole veel tabanud ehitusbuum), samuti Butrint Saranda lähedal, Berat ja Gjirokaster. Soovitaks ka Sinise Silma nimelist (Blue Eye elik Syr e Kalter) veesilma Saranda ja Gjirokasteri vahelise tee ääres.

Hei

Kuna need kolm riiki paiknevad soolikatena üksteise "all" ning rannikust mägedeni on ca 5-10km, siis üldiselt alternatiivi põhjast-lõunasse liikumisel ei ole. Näiteks Montenegrost Belgradi sõita (kus on järgmine kiirtee põhja sõitmiseks) võtab ca 15 h. Selle ajaga oleksite juba Poolas kui otse põhja tulistada :-)

Kui kange isu on vältida sama teed, siis ma sõidaks läbi Makedoonia ja sealt läbi Serbia tagasi.

Albaania on väga väga tore sihtkoht. Ainult teed võivad seal olla kohati väga tagasihoidlikud.

J.

Magistritydruk on ilusti asja kokku võtnud! Eks sõltub, palju teil seal aega on. Kuna elasin Montenegros, siis tean täpselt, et rahulikus tempos võtab kohustusliku programmi läbimine 9 päeva, Albaanias piisab ehk 3päeva, Horvaatias on alati midagi vaadata ja riik on välja venitatud, seega aega kulub liikumiseks palju. Kunagi lubasin endale, et ei enam Albaaniat, aga mõned korrad tuli teda ikka läbida. Veel möödunud sügisel oli tee Montenegro piirist Skadari linnani täielik mõrv- seal nimelt hakati teeremondiga peale, momendi seisu ei tea. Samas Albaanias käib kiire tee-ehitus Musta mere suunas ja mis valmis on ikka ülihea. Beogradi sõidab Podgoricast ca 8 tundi, poolel maal põigake sisse Zlatibori kus võiks mitu päeva ringi vaadata, mul ka üks hea sõbetr elab seal, kes ka majutust pakub. Edu teile

Raiks, see, et Albaaniasse piisab 3 päevast, on veidi eksitav. Kõik on muidugi suhteline siin ilmas, aga see riik on väärt ka 2 nädalat. Ja kui võimalik, siis rohkemgi. IMHO. http://nagi.ee/photos/valdek/sets/24779

Eks ta ole ju kõige õigem teha nn. ring ja mina isiklikult soovitaksin jätta viimaseks Montenegro, Horvaatia ja tulla ära Zagreb, Maribor, Viin, Brno, Ostrawa, Katowice, Varssavi, Kaunas, Riia . Ja sedapidi just sellepärast , et sellisel juhul on kojutulekut palju lihtsam ette arvutada kui vastupidi tehes kui jätta viimaseks rohkem ettearvamatud riigid- Albaania, Makedoonia, Serbia. Välja pakuksin järgmise marsruudi . Eestist Riia, Kaunas, Suwalki, Augustow, Bialystok, Lublin, Rzenow, Presov, Kosice, Miskolc, Budapest, Novi Sad, Belgrad, Makedoonia, Albaania, Montenegro, Horvaatia- Zagreb, Maribor, Viin, Brno, Ostrava, Katowice, Varssavi, Ostrow Maz, Lomza, Augustow, jne. Kui võtate kindlustused rohelise kaardi, siis vaadake, et nimekirjas oleksid kindlasti, Serbia, Makedoonia, Albaania, Montenegro ja Horvaatia. Veel hiljuti oli selliseid blankette, kus näiteks mõnda neist polnud ja siis tuleb piirilt osta kindlustus, mis pole odav. Kui küsite minu arvamust sellise ringi tegemiseks normaaltempos 2 juhiga, siis ütlen, et vaja läheb min. 20 päeva. Kui sellist ajavaru pole, siis jätke midagi järgmiseks korraks. Kilometraazi tuleb 7000- 7500 km. See pole nali.

Olles 2x pisibussiga Horvaatias käinud, siis rohkem ei tahtnud. Nii käisingi nii Montenegros kui ka Albaanias lennuki ja rendiautoga. Loomulikult kummaski eraldi reisiga. Ei kuluta hullult vaimu ega jõudu 2x läbi Euroopa tõmblemiseks.

Lendasin mõlemal juhul Dubrovnikusse, kust rentisin auto. Võtsin Peugeot Clubist ja soovitan soojalt- uued autod, odav, usaldusväärne, www.peugeot-rentacar.hr Vana fännab muuseas eestlasi, meid käib tema juures palju.

Varakult eeltööd tehes tuleb lennureis sama odav, kui kilukarbis autoga läbi Euroopa rallida ja saad kohapeal kauem seigelda.

Tallinn- Dubrovnikut möödunud suvel kahjuks Estonian Airil ei olnud, kas kellelgi on värskemaid variante.

Aitäh tagasiside eest. Makedoonia siiski jääb hetkel plaanidest välja. Reisi pikkuseks oleme arvestanud 16 päeva ja lähemalt tutvuksime kolme riigiga (Albaania, Montenegro, Horvaatia). Hetkeseisuga otsustasime siiski minna läbi Bosnia, kuna tundus narr ühte ja sama teed edasi-tagasi sõita (nimelt Dubrovnik - Zadar jne). Ning ainuke loogilisem tee tundus just läbi Bosnia minna. Sellest tulenevalt muidugi ka uus küsimus, kas ajaliselt on selline marsruut mõistlik?

Kõigepealt soovitaksin sul veel ühe riigi välja jätta, näiteks Albaania, selle asemel ehk kuluta paar päeva BiH-le kuna plaanid niigi sealt läbi sõita. Irooniaga võiks üelda, et iga marsuut Balkanil on aeglane. Tegelt sellega peategi arvestama, kui seal mõni avarii näiteks siis võib tee tundide viisi kinni olla. aga normaalselt liigeldes saab hakkama igal pool. Olukordi teedel vaadake AMS.bih.;me jne.