Mootorrattareis 2009 kevad

Tere kaherattalise sõbrad! Tekkis kange isu minna rattaga väiksele tiirule Euroopasse (u 7000km). Reisi sihtpunktiks võiks olla näiteks kena kohake Itaalias, kus saaks päeva või paar kohapeal ringi vaadata ja taguotsa puhata. Tagasi tulles võiks läbi põigata Itaalia Alpidest, kus pidavat Top Geari tegelaste sõnul parim teejupp maailmas olema (Davos, Stelvio Pass):).
Endal on rattaks Honda CBR600 97 aasta masin, mitte just kõige parem reisimiseks aga ma usun, et saan hakkama.
Hetkel olen oma ideega üksi, oleks vaja kaaslasi sest üksi sellist reisi teha ei tahaks.

Kõik kes selle mõtte edasiarendamisest huvitatud oleksid, võikid kaasa rääkida....

Alla 3 nädalat pole mõtet planeeridagi, kui itaalias tahad ka ringi vaadata, siis nädal otsa. Kuna eelmine aasta jäi vahele, siis see aasta lähen kinldasti sinna suunda aga seda sügisel.

Kui oma Ukraina tiiru tehtud saan ja viitsin Itaaliasse sõita, siis võin turvaautona kaasas olla. Olen Alpides autoga tiirutanud ja kui üldse midagi nauding on, siis on seda just see Alpides sõit.
Kunagi sai käidud, siis ööbisin kus juhtus. Enamalt telgis.

Jah ma arvestasin, et see kusagil 3 nädalat võib minna. Kuigi tahaks hakkama saada 2,5 nädalaga. Püüaks sinna sõites kerget tempot hoida.. kui see võimalik
aga see, et ma kevadel soovin minna on ka alles mõte. Oleneb kuidas asjad arenevad.

Mootorrattureid oli seal 2007 juunis päris palju. Baaslaagriks soovitan võtta Bormio või Prato, siis saad 3 erinevat "nõlva" proovida, lisaks ka Solda tõus. Kui juba auto ja jalgrattaga oli kaif, siis seal tekkis küll tunne, et peaks ka A kategooria load ära tegema.

See on hea inf .. uurin asja. Kuidas seal ööbimisega oli?

Mina ööbisin telgis ja kus juhtus.

Pratos oli ühes 2 tärni hotellis/motellis (Rungg vist?) üsna heal tasemel kahene tuba (hommikusöök oli ainult rattaspordi jaoks liiga lahja) üksi olles 21 EURi öö. See kant on suht odav võrreldes muu Itaaliga, näiteks Como järve ääres Gera Larios oli üksi kahene tuba juba 50 EURi (hotell oli muidugi paremas asukohas ja väga hea hommikusöögiga).

Kahest ööst piisab, 1 päevaga jõuad vabalt need 3 tõusu (1 Bormiost, 1 Müstairist ja 1 Pratost) ära teha. Valmis pead olema selleks, et tõusu tipus võib ka suvel lund sadada - siis, kui ise käisin, oli stardis 30 kraadi sooja, tipus 0-5 ja sadas hõredat lund-vihma. Samas ülejärgmine päev oli ka tipus temperatuur... 20 kraadi ringis.

Kuidas seal muidu keeltega on? Kas vajaliku saab inglise keelega hakkama?

Saab, aga vaid siis, kui oled kohas, kus seda tahetakse mõista. Ise olin suht jännis. Puterdasin oma lombakat inglist ja mulle seletati kõik asjad mida soovisin, aga itaalia keeles. Kaotasin auto ühes väikelinnas ära ja no ma käsin selle linna lõpuks igatepidi läbi enne, kui oma pargitud auto leidsin.
Võid arvestada oluga nagu meil venelasi vähe seedivates kohtades. Sind peetakse ebameeldivaks objektiks lihtsalt. Teenindusasutused suudavad ka sulle selgeks teha, et sa oled Itaalias. Eestlase pugejalikust ja töökohast kinnihoidmist seal ära oota. Seal pole kellelgi kiire sinuga tegeleda.
Tagantjärele saaks soovitada vähe enam valmis olla ise leidma ja avastama.

Põhja Itaalias sain ise küll probleemideta hakkama; käsi tuli ka muidugi kasutada ;-D, aga itaallased on sellega harjunud. Klienditeeninduse üle küll ei kurda nii majutusasutustes kui ka söögikohtades olid kohalikud väga abivalmis.

Meie saime itaalias väga lahedalt inglisega hakkama, ma veel isegi imestasin, et itaallased olid suht külalislahke ja abivalmis rahvas. Kusjuures mingi kohalik kummimees sebis mul esirattarehviga täiesti tasuta. Tingimuseks oli muidugi, et tema võitis pisikese kihlveo, mis tema professionaalse uhkuse veelgi ülesse upitas. Isegi naispollar(tõesti ei ole selgeks saanud seda kohaliku politsei nimetust) oli nõus oma tööautoga meid õige teeotsa peale eskortimast. Igatahes minu arvamusel pole spaghetivendadel häda kedagi :).

yamaha drag star 1100 2003 a.

läks veits nihu, hoopis 2006 a. masin on

on selja surm, kui arvestada selle 7k km-iga. Klaas võiks ka nii pikal teel ees olla.

võiks endal ka mingi enduurokas olla või siis klaasiga masin, aga pole sellist võimalust hetkel... ja minemata ei taha ka jätta sellepärast :)

Suurem mure on see, et kas masin nii pikka maad vastu peab. Tegemist on vanema masinaga. Läbisõit üle 25000

Selles Prato hotellis, kus ööbisin, oli ka sakslaste seltskond (5 inimest) Leipzigi lähedalt, kes olid kohale tulnud mikrobussiga ja bike'd olid järelkäru peal. Nad rääkisid, et need rehvid, millega autobahnil hea sõita on, ei sobi kurvilise tee jaoks ja vastupidi - ning Stelviol kurve jagub.

Muidugi, on suur vahe, kas sõita järelkäruga Euroopas 2000 või 7000 kilomeetrit...

Ratta läbisõit 25000, eh, see ju alles värskelt sissesõitnud massin. 600-se rivi 4 mootori tööiga on vähemalt 200000 km, vähegi normaalse hoolduse korral. Aga eks palju oleneb ka sõitjast ja omanikust. Omal on xj 65000 km läbisõiduga ja aina paremaks läheb.
Ise plaanin suve teisel poolel emba kumba, kas ring ümber Läänemere (koos Norra ja Venemaaga) või siis Itaalia Dolomiidid. Sõltub ilmateatest. Reisi pikkuseks 2,5-3 nädalat. Eelnevad kogemused on näidanud, et midagi täpselt planeerida pole mõtet. Nagu puhkus algab, tuleb selles suunas sõitta, kus päike paistab.