Nepaal - turistibuss Kathmandust Pokharasse ja siselennud

Vaatasin netist, et Kathmandust Pokharasse saab "Deluxe Tourist Busiga", aga ainus info, mis kellaaegade kohta õnnestus leida, oli väljumine Kathmandust kella 7-8 paiku hommikul + ööbussid. On keegi sellel marsruudil liikunud ja oskab öelda, kas on mingi turistibuss ka olemas, mis väljuks näiteks lõuna paiku? Ma jõuan Kathmandusse hommikul kella 8-ks, seega varahommikusele bussile ei jõua, aga samas ei tahaks ka 24 tundi hiljem alles startida :)

Samal marsruudil lendavad vist kolm kohalikku lennufirmat ka, kuid mitte ühegi kodukal ei õnnestu online pileteid osta. Kas siselendude kohta teab keegi rääkida? Esiteks on kodukatel antud kahed hinnad - dollarites ja siis paar korda madalam hind ruupiates. Kas viimane on mõeldud vaid kohalikele? Ja kas hind on nagu odavlendudel - mida lähemal väljalend, seda kallim? Kas tasub pilet siiski siit ette ära osta või saab seda ka alles Kathmandu lennujaamas teha (st, et kuidas täituvus on, kas pileteid jätkub ja ega nad mitu korda rohkem ei maksa kui varem netist ostes)?

Miks mitte minna tavalise bussiga? Ega see tavaline buss Katmandu ja Pokara vahel palju kauem ei sõida - ütleme turistibuss sõidab 7 tundi, siis tavaline võib vabalt sõita selle ajaga või siis halvemal juhul tund-kaks rohkem. Ja tavalisi busse läheb koguaeg (kas bussijaamast või Pokarasse suunduva tee äärest - see tee läheb Kalanki linnaosast ning sinna on lennujaamast lihtsam minna kui bussijaama).
Lennupiletitel peaks suhteliselt fikseeritud hinnad olema. Kui kohti on, siis saab muidugi pileti lennujaamast ka. Kuigi minu meelest peaks olema võimalik pilet ette osta ka netivahedajate käest (kas või e-maili teel broneerida kui muidu ei saa).

... ma olen esimest korda üldse Aasias ja ma natuke kardan seda kitsede ja kolme kohalikuga kahe istme jagamist :)

Ja kuna värskelt selja taga tln - hel - del - ktm kolm lendu, siis tegelikult tahaks üleüldse pooletunnise lennuga kohale saada, mitte veel 8 tundi bussiga sõita :) Hiljem saab neid busse ka arvatavasti piisavalt.

Kathmandu - Pokhara tee on ilus ja huvitav, saad kogemuse, ära jäta seda ära :)

Iseasi, kui hiljem niikuinii sõidad.

Pokharast Kathmandu poole tagasi liikudes on plaanis seal teel ka peatusi teha :) Minnes oleks eesmärgiks eelkõige mugav (ja kiire) Pokharasse jõudmine.

Tee on jah ilus, aga soovitaks küll soojalt järele mõelda, kui tahad kohalikku transporti kasutada. Kas oled valmis selleks, et koos sinuga istuvuvad nii kitsed kui kanad jne. Mina ei ole veel oma elu jooksul täheldanud seda võimalust,et ütled loomale-linnule ole nüüd hea ja ära sa järgmise 8 tunni jooksul(see on ime kui selle ajaga kohale jõuad) oma hädasid tee! Käisime Pokharast väljas raftingul, sinna sõit kestis u.3 tundi, tagasi tulime pea 7 tundi. Sest kolmes kohas olid juhtunud avariid, ühel ülekoormatud bussil oli ratas alt tulnud nii õnnetult, et mõlemad suunad olid blokeeritud. Seal nägin oma silmaga kuidas kitsekari mulle lahtisest aknast vastu vaatas a´la "what´a up"? Kui vähegi kannatab kasuta lendamist!

Arukas, miks sa Nepaali läksid? Ehk ka selleks, et kohalikku elu näha? Oleks ainult lennanud, oleks kitsekari ja blokeeritud teed nägemata jäänud, ja reis selleläbi vaesem.

Kes mugavusi otsib, see muidugi lennaku. A Nepaali ei peaks selline inime sattuma.

Selle aja jooksul, kui ma Nepaalis elasin, ei pidanud ma kordagi bussis kitsede vahel istuma. Aga äkki mul vedas lihtsalt :)

Hääletaja, tänan taas :)

tripp, loe teemat uuesti :) Ma küsisin bussigraafiku ja lennuhindade kohta, mitte kas ma peaksin Nepaali minema või ei. Muide, mugav nagu ma olen, ma lendan ka Delhist Kathmandusse mitte ei sõida rongiga ;)

Kust see tavalise vs. turstibussi piir läheb? Suurem osa bussijaamas nähtud 8-h otstel kasutatavatest bussidest paistsid 10-20 kohalised mikrobussid, kus enamik sõitjatest on kohalikud. Nende puhul pole seda vaja karta, et peab mitmekesi ennast ühele istmele pressima või kitsedega ruumi jagama. Ehk selline paras kompromiss - väga ebamugav ei ole, aga kohalikku eluolu näed rohkem kui koos teiste turistidega mingis luks-bussis videot vaadates. Selliseid klassikalisi suuri busse paistis ka olevat - jällegi elamus missugune, aga neid sai proovida lühematel otstel (ning kõige mõnusam on seda katusel teha).

Hääletaja on kindlasti asjaga paremini kursis, aga mulle jäi mulje, et enamik busse väljub siiski kas hommikul vara või õhtul - et päevane buss jõuaks mõistlikul ajal, enne pimedat kohale; ning ööbuss jõuaks hommikuks kohale. Aga võibolla mingid bussid väljuvad ka keset päeva - vabandan, tõesti täpsemalt ei tea.

Praktilise poole pealt ka väike hoiatus. Ilmselt oled juba lugenud, et võimaluse korral proovitakse sealsetes riikides valgeid inimesi lohku tõmmata :) Kui olin bussijaamas mõne hetke kõige kaasaegsemat bussi imetlenud, tuldi kohe uurima, kas soovin sellega sõita. Esimene asjana võiks arvata, et tegemist on ehk mõne vahendajaga, aga ei - juhatati kassa juurde, kust sain ise pileti ära osta, seejuures igati ootuspärase hinnaga, ning õige hind oli ka pileti peal kirjas. Konks oli tegelikult selles, et ostsin pileti hoopis teisele bussile, kus oli vähem Luxi ja rohkem loksu :)

Sõidavad küll suhteliselt pidevalt - koguaeg ikka liigub teisi. Näiteks võib teel Pokarasse käia vahepeal raftimas ja tee äärest saab ilusasti uue bussiga edasi. Üldiselt enamik busse on ikka suured, väikeseid mikrobusse liigub ka, aga need ei ole nii mugavad. Turistipilet ei tohiks üle 350 maksta, tavaline oli viimati (augustis) 250, isegi tavalistele bussidele müüakse istekohad, seda peab küsima, sest Nepaali tähtedest aru ei saa. Juhul kui kohad täis, saad katusepileti.

Ma olen aru saanud, et kohalikud bussid teevad tee peal rea peatusi, turistikad ühe või kaks... Kuidas seal turvalisusega on? Ma kardan, et peale rohkem kui 24-tunnist ärkvelolekut jään seal bussis magama. Ja pagas on ju kaasas. See on muuhulgas ka põhjus, miks ma ise turistikat eelistan - ümbrust nii väsinuna ei naudi, peatustes ärkaks üles, pagasit tuleks ka tavalises bussis rohkem valvata :)

Pokharast ongi plaanis mõneks päevaks Kali Gandakile raftingule minna ;)

Eks igas võõras kohas on tark oma asjadel silm peal hoida. Ise käisin, siis küll turvalisusega probleeme polnud. Kott oli katusel koos mõne kohaliku ning lambaga ja miskit pihta ei pandud. Turistibussiga on see asi, et sulle võib kõrvalistmele maanduda 200 kilone vinguv ameeeriklane... Aga kui ei maandu, siis on turistibuss mugavam. Kohalikud bussid korjavad igal pool külavahel inimesi peale ja lasevad maha, bussid viletsamad ka, mägedes venivad üles. Sõit võtab kauem aega, kui turistibussiga.

Njah, tegelikult oleneb kõik bussist ja firmast - olen näinud busse, mis on samasugused kui turistibussid - samas mõned on ikka väga loksud ka. Sama on peatustega, kõik oleneb vedamisest. Kaks peatust on igal juhul kindlad nii turistibusside puhul kui tavalistel (söögipeatused). Üldiselt ega enamik turistibussiga sõitjaid on ka kohalikud, seega selles osas vahet ei ole (võibolla on hooajal teistmoodi). Koti pärast muretsema ei pea juhul, kui ta on ilusti katusel ja kile all nööridega kinni. Kui kilet ei ole, tasub olla vihma suhtes ettevaatlik.