Viimased kommentaarid

35. nädal - absoluutselt kindlasti mitte.

Edasi sõltub lapsest ja see on puhas õnneasi. Mõni on väga leebe ja laseb sul olla, elada, reisida. Mõne lapsega oled 24/7 koomas ja reisimine on täiesti viimane asi, mida sa mõtled või tahaks. Ette ära plaane küll tee. Aga kui kõik on hästi, siis reisi kasvõi ühekuusega nii palju kui jaksad. 

Tripp, kolm last

Mäed on ALATI ohtlikud. Ja Kazbek on kõrge mägi! Seda ei tohi kergelt võtta.

Mina olen mägedest koos sõbra laibaga alla tulnud.  Ei ole hea tunne ja jääb sind saatma kogu eluks. 

Liustike ja järskude nõlvadega mäge peab ronima grupis, koos kogenud juhi ja heade kaaslastega. Alati pead olema valmis selleks, et seekord tippu ei jõua - kas ei luba ilm, või oma tervis, või juhtub kellelgi teisel mingi häda ja peate kõik alla tulema. Vaja on alandlikku meelt ja austust mägede vastu.

Eleanna, leia mõni grupijuht, kes seal korduvalt käinud on, ja küsi tema käest nõu. 

https://reisikirjad.gotravel.ee/ajakiri/tous-kazbekile-pole-jalutuskaik-pargis/

Ma ei ole Kazbekil käinud, aga paljude teiste kõrgete mägede kogemuse põhjalt ütlen:

Leia usaldusväärne korraldaja või grupijuht ja mine muidugi!

Mägimatkadel sõltub absoluutselt KÕIK sinu kaaslastest ja grupi juhist. Kogenud, rahulik, tark juht võib viia ükskõik kelle ükskõik kuhu. Ta hindab õigesti sinu (ja ülejäänud grupi) võimeid, aitab, nõustab, teeb olemise mõnusaks ja loob kindlustunde. Ja Kazbek ei ole nii hull, raske ega kõrge mägi, et selle jaoks peaks matkajal endal tohutult palju kogemust olema. 

Edu!

https://www.bbc.com/news/business-52370158

"'First Ryanair agreed to a refund, then it didn't'"

BBC artikkel, 22. aprill 2020.

Tuli kiri. 

Klikkisin lingil, vajutasin "confirm" ja oligi tühistamise avaldus tehtud.

Kulus umbes minut, või vähem... 

Tagasimaksega venitab iga rahahädas ettevõte nii pikalt kui saab, see on ootuspärane. :)

Jaa. 

Minul tekkis millalgi tõrge eksootiliste maade kohalike inimeste pildistamise vastu.
Mis nad on, mingid muuseumi-elukad või? 

Nüüd ma rohkem matkan kui reisin. Siis on teistpidi häda. Peaks pildistama siis, kui on raske hetk või keeruline päev. Järsk tõus, halb ilm, mingi jama. Ilusa ilma pilte ei taha pärast keegi vaadata. Aga "näita seda kohta, tuul su seljakoti ära viis" ei pildistanud ega filminud keegi, sest siis oli vaja ju kotile järele tormata või ise tuule käes püsti jääda...

(Tuul viis seljakoti ära täpselt nädal tagasi, nii et värske lugu, täissuuruses seljakott pani mäge mööda minema.)

Arvati, et Ryanair jälgib Berliini piletite puhul Saksamaa eriolukorra kuupäevi. Need on paar nädalat ette. Ehk siis hetkel pole pole Saksa valitsusel veel otsust, et eriolukord pikeneks 30. aprillini, ja Ryanair ootab-vaatab. 

Meie siis omakorda ootame ja vaatame Ryanairi.

Mul lend aprilli keskel, 5 inimest. Tahaks raha tagasi saada. Ryanair saatis kirja muutmise kohta, aga tühistamist ei pakuta ei meilitsi, ei nende veebis. 

Kas tühistamise vorm on see?
https://refundclaims.ryanair.com/

Alguses ütles "failed", nüüd rõõmsalt "Flight has not been cancelled or delayed > 3 hours".

Mida teha?
Ootan lihtsalt, kuni nad päriselt otsustavad, et tühistavad ära?

Madal-Tatrate harja matkarada. See on keskmiselt mägine, me tegime koos 7a lapsega. Mäestiku harja pidi on ses mõttes hea käia, et kogu aeg on head vaated 360 kraadi ümberringi :) 

Seal on mägimajad, saab magada, saab hästi süüa, on odav - peaks olema igati okei.

Minu päevik sealt:

https://sites.google.com/site/kurinurm/matkad-ja-ronimised/tatrate-lastematk-2017

Aga:

5-7 päeva, 200-350 km - hm? Päriselt? 50 km päevas?

Dante, see vajaks nüüd küll eraldi lõime :)

- "Ajamasinaga Türgimaal", Oskar Kruus

- "Maa ekvaatori all " ehk "Täielik ja üksikasjaline kirjeldus reisist Jaava ja Bali saarele, mis sai teoks sel issanda aastal 1955", Jiri Marek

- "Meremees Murka", Juhan Smuul

"Maailm ja mõnda" sari oli reisiteemalisi pärleid täis.

Mägironimise raamatud ("Eiger Dreams", "Annapurna") on ka mingitpidi reisimine...

Minu lemmikud:

- Reykjavik, Tui Hirv

- Jeruusalemm, Heilika Pikkov

- Berliin, Jaana Davidjants

- Barcelona, Mirjam Johannes

Raamatu-maitsed on hirmus erinevad!

Respekt, nii Govera tippu kui pärast Poola tagasi jõudmise asjus!

> vahel ei näinud mitu tundi inimesi

Haha!

Me nägime sel kevadel Dovrefjellis seitsme PÄEVA jooksul viite inimest. Kahe norra matkajaga olime ühe öö koos, päris lõpus nägime veel kahte norrakat, ja ühes majas käis korraks DNT töötaja. Kõik ülejäänud ööd ja päevad (majades) olime oma pundiga üksi.

Dovrefjell.

Dovrefjell!!!

Nagu rusikas silmaauku sinu soovidega.

Imeilus.

Dovrefjell on Norra kõrguselt 2. mäestik / rahvuspark.

Sinna saab imelihtsalt. Oslo raudteejaamast rongiga 4 tundi Kongsvolli raudteejaama. Jalutad 30 minutit ülesmäge ja oled tsivilisatsioonist täiesti ära, keset mägesid.

Seal on muskusveised!! Ainus koht Euroopas, kus neid näeb. (On veel Gröönimaal ja kaugetes Arktika nurkades.) 

Dovrefjellis on mõnus mägimajade võrk. Kui ilm või sääsed kurjaks lähevad, saad majja pageda. 

Mäestiku tipp Snöhetta on üsna kergesti tehtav. Piirkonna kõrgeimas tipus  käimine annab alati tugeva emotsiooni - "ära tegime!!!"

5-7 päevaga saad rajoonist läbi matkata ja teiselt poolt välja tulla. Ka sealt saab bussi / rongiga kenast Oslosse tagasi.

Kui lähed / tuled Kongsvolli kaudu, siis seal on hurmav ajalooline mägihotell. Norra kohta ootamatult odav ja väga äge. Võid pärast matka linade vahel magada ja hästi süüa. Oslo ja Trondheimi vahel läheb vana kuningatee ning Kongsvoll on selle kõige kõrgem kuru. 

Jotunheim on tore, ja väljaspool Norrat palju kuulsam, aga rajooni sisse saamine on veidi keerukam - ei saa otse raudteejaamast mäkke marssida. Aga muidugi on seal ka väga ilus!

Norra matkarajoonide kohta on olemas väga head tyvekil 1:50k kaardid. 

Aja kohta ei oska ma nõu anda - olen Norras matkanud enamasti varakevadel, lumega. 

Muki, kuidas Norras suvel sääskedega oli? Need võivad muidu väga mõnusa matka väga ebamugavaks muuta... (See on üks põhjus, miks tasub tõsiselt ka majades ööbimist kaaluda.)

Kui vähegi rohkem reisid, siis läheb ikka kindlustust vaja. Mul on omal üsna mitu juhtumit olnud. Ja lähedalt-kõrvalt olen näinud muidugi veel rohkemaid. 

Vähegi kaugemale või keerukamale reisile minnes teen igal juhul kindlustuse.

viktor54, meil oli sel aastal 7-kohalises autos 7-inimest.

Ja meil olid kaasas
- telgid, magamiskotid, magamisalused
- muu matkavarustus - saapast seljakotini, mis mul on 100-liitrine
- matkal söögi tegemise varustus - priimusest pottide ja pajalapini
- nädala söök
Sai hästi hakkama.

Naise buduaar :)
Matkasaapad ja tossud ja sandaalid ja kampsun ja vihmakeep ja... ja umbes nagu ongi kõik. Naisi oli autos isegi kolm, üks neist küll alles hilisteismeline. 

See siis lihtsalt võrdluseks, et kui erinevad võivad olla soovid ja lahendused.

Kõige suurem vaev on panna inimesed oma pilte sortima / kustutama. 

1000 fotot - mida ma nendega teen?

Tehnilisi vahendeid on miljon, need pole üldse probleem.
Dropbox, google drive, mistahes fotoalbumi rakendused.
Mul endal on smugmug (https://kaur.smugmug.com/).

Airdrop aga... kuidas see töötaks? (Isegi kui oleks Apple vidinad kellelgi)
Vot seda ma küll ette ei kujuta.

Kui lapsed on nõus telkima (meie omad on), siis on vähemalt ööbimised üliodavad. Aega läheb mõnevõrra rohkem. Ja ise pead tööd tegema - ei ole toateenindust ega hommikusöögilauas kummardavat kuli.


Kusagil oli veel matka-auto vs camperi vs karavani teema ka :)

Kõik autod pole võrdsed. Meil on 7-kohaline. Autojuhte on mõnel reisil olnud neli, viimasel kolm. Saab vahetada. Saab omavahel juttu ajada. Saab ka nii, et üks-kaks magavad, eesistmel lobisetakse. Kui on huvitavad inimesed, siis on ka koos autoga sõita huvitav.

Sel suvel autoga Tallinn - Trieste - Tallinn, ehk siis Itaaliasse Vahemere äärde välja. 

Täpselt kaks nädalat - laupäeva hommikul välja, reede öösel vastu laupäeva tagasi.
Põhiline eesmärk oli käia Sloveenias mägedes (Karavanke ahelik ja Triglav).
Autos 3 täiskasvanut + 3 teismelist + 1 algklassilaps.

Kaks nädalat oli Sloveenia jaoks täiesti piisav. 
Sõitsime kolm pikkade peatustega päeva "sinna" ja kaks päeva "tagasi". Bratislavast (Slovakkia) jõudsime Eestisse nii, et neljapäeva õhtul kell 7 alustasime, Poolas telkisime ja reede õhtul hilja olime Tallinnas. 

Poola läbimine on muutunud kiiremaks ja mugavamaks. 

Ma muidu eelistaks ka lennuk + autorent skeeme. Aga no ei ole neid lende! Jälgisin pikalt kõiki Sloveenia ümbruse lennuvariante - on kas väga halvad ajad või väga kallid. Halb aeg = kulutad päeva ja pead poolest ööst ärkama või saad öösel kohale, sisuliselt kaotad ka teise päeva välja magamise peale. Kallid - 300 eur pilet x 5 inimest peres on 1500. 


See suvi Poolas leidsime kämpingu, kus auto + kaks telki + seitse inimest = 10 eurot :) 


Sisuliselt oli keset põldu kraan ja põllu ääres plastikust peldik.
Kogu "kämping" :)
Aga meile sobis väga hästi. 

Ma olen näiteks Islandil telkinud ja ei soovita seda kellelegi (kui on võimalus vältida).