haaletaja

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 17 aastat tagasi

58 meeldimist
38 postitust
495 kommentaari

85 külastatud riiki, 44% maailma 195st riigist

165 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Vaatan, et hetkel on näiteks septembriks Stockholm - Seattle edasi tagasi piletid 270 euro kandis (KLM /Delta). Huvitav, kas praegu oleks liiga vara osta veel? Teoorias praegu peaks ju parim aeg osta olema, kui keegi veel ei julge osta. Samas küsimus muidugi, kas mõni lennufirmadest pankrotti ei lähe, kas jama selleks ajaks läbi ja kas USA sisse laseb. Samas USA läänerannik oleks võrratu just septembris (rahvuspargid!) ning kui tore oleks neid avastada ilma turistide hordideta... mis arvate?

Ma olen nõus sellega, et valitsus eeldab, et kõik istuvad päev otsa sotsiaalmeedias. Mina olin reisil kui hakkas see tagasi kutsumise asi. Olles oma reisi korralikult registreerinud välisministeeriumi lehel, oleks eeldanud, et oleksin saanud sõnumi või e-maili. Juhised või soovitused. Praegu üldse suur küsimärk, milleks on vaja reisi registreerida, kui isegi eriolukorras nende andmetega midagi ei tehta.

Minu meelest võiks kritiseerimise asemel aidata. Mina näiteks märkasin, et VM lehel polnud üht Turkish lendu, mis toimis. Andsin kohe teada neile Facebookis ja lend lisati.

Mulle tundub tagasitulek mõttetu, venitanud reisi siis veidi pikemaks. Kui juba minna selles olukorras. 

Aga kas makstakse või mitte selgub siis kui avaldus esitatud ja vastus saadud.

Lufthansa online teenused toimivad paremini kui telefoni teel.

Teisel teemal: kui mina jõudsin koju 01.30 asemel kell 10.00 kas antud olukorras see EL 250/400/600 eurot hüvitis toimib? ( 16.03)

Qatari puhul kui soov saada voucher, saab kasutada juhiseid ja koodi, mis toodud siin:
https://www.qatarairways.com/en-qa/refund-request.html

Juhul kui raha tagasi soov, siis ilmselt mõistlik ühendust võtta call centriga.

Samas võib proovida oma booking numbriga siseneda ja vaadata, mis nad seal pakuvad. Näiteks Lufthansal sai nii küsida ilma probleemideta tagasi kogu raha reisi eest, mis oleks pidanud algama täna. Raha tagasi saamisega läheb ilmselt aega, aga protsess ise oli ülilihtne.

Panin veidi täpsemalt kirja, mis väljakutseid võib tekkida koju saamisel (st mis mul tekkis):

https://www.facebook.com/HelenaReisid/posts/2616311365134915

Jagan siin ka kogemust, ehk kellegi on kasulik. Suure hooga suundusime hommikul lennujaama, lootusega, et Qatar bookib meid Helsingisse ja sealt saaks laevaga koju. Kõigepealt Qatar väitis, et lend pole tühistatud. Näitasin sõnumit, siis uskusid. Tädi hakkaski panema soovitud lendu, kuid korraga tegi SAS mingi häki ja salaja broneeris meid teist teed pidi koju. See tähendas, et kuna polnud enam Qatari lend ei saanud Qatar midagi teha. Nüüd on meil eraldi lennud. Mina ja laps õhtul Bangkok Moskva Tallinn, mees Bangkok Stockholm Tallinn. Mitte keegi pole meile uusi pileteid saatnud, teame vaid, sest Qatari tädi vaatas ja kirjutas ajad pastakaga paberile. Leidsin täpsema info checkmytrip äppiga. Ootame õhtut ja uuesti lennujaama.

See juhtum on mu sõbranna juhtum, eks ta homme lennujaamas näeb, mis saab.  

Mul endal peaks lend olema homme hommikul  (ehk ca 8 tunni pärast) ning hetk tagasi sain sõnumi, et viimane lend Kopenhaagen Tallinn on tühistatud. Esimesed kaks lendu Qatari omad ja kõik lennud Qatari koodi all. Homme lennujaama ja loodan, et bookivad meid ümber Helsinki kaudu. Kui mitte, eks siis jagan kogemust.

Kas keegi oskab kommenteerida, et kui inimesel on 16.03 Norweign'i lennud Krabi - Oslo ja sealt Oslo - Tallinn, kas lennufirmal on kohustus pakkuda alternatiivlendu (mõlemad lennud sama firma aga eraldi piletid). Või tagastatakse vähemalt raha? Või mis rahvusvahelise lennunduse seadus ette näeb selles olukorras? Et kui lennufirma ei luba lennule, siis mulle tunduks mõistlik, et inimesel oleks mingi võimalus koju saada? Või eriolukorras võib lennufirma lihtsalt öelda, et raha tagasi ei saa, uut lendu ei saa ja pole tähtis kuidas inimene koju saab? Mul hetkel tuttaval selline olukord. Välisministeerium soovis konsulteerida lennufirmaga, kes ei vasta juba päevi.

Küsisin sõbranna käest, kes hetkel Phuketis. Kirjutas nii:

"Kõigil maskid, tänaval jagati ka tasuta maske kõigile - neid siniseid ludisid mitte mingeid uhkeid. Kõik leotavad oma käsi desinfitseerimisvahenditega. Hinnad on pigem veel kallimaks läinud. Näiteks bussis üritati täna 30 bahti asemel mu käest 100 saada jms. Igal pool mõõdetakse temperatuuri, politsei peatab tänaval mitmeid kordi kinni, et passi kontrollida. Hotellist ei soovitatud väga seiklema minna ja hotellis ka regulaarsed temperatuuri kontrollid."

Lisaks pidi olema tiiruga ümber käimist ja hoia eest kui sul peaks itaallase nägu olema.

Võrdluseks Koh Lantal on lihtsalt vähe turiste, hinnad kõrged aga kõik sõbralikud.

Tai on 21 riigil sissesõidupiirang st visa on arrival tühistatud.

Hbert, äkki täpsustad kuhu reis, mis periood jne? Kas tegid ametliku avalduse ja tuli kirjalik vastus? Telefoni teel nad on alati umbmäärased ja see, mis seal öeldakse pole relevantne. Samas kui avaldus tehtud, tegeletakse iga juhtumiga individuaalselt.

Olles Tais jälgin veidi uudiseid. Hetkel tühistati viisa on- arrival riikidele, kus mõnes viiruse juhtumeid vähem kui Eestis. Seega kui tuleb veel 10 juhtumit, ei saa ilmselt ka eestlased piirilt üle ilma viisata.

Hinnad on pigem kõrged st muutumata kujul vähemalt Koh Lantal.

https://thethaiger.com/coronavirus/thailand-cancels-visas-on-arrival-and-some-visa-exemptions-for-21-countries

Olen hetkel Koh Lanta saarel, Tais. Turiste on väga vähe, meie hotellis uue nädala saabumisega läks osa ära, aga juurde ei tulnud. 

Tundub, et meetmed on väga karmid, nt kui leitakse keegi, kellel on, testitakse ja pannakse karantiini absoluutselt kõik, kes inimesega kokku puutunud on. Hetkel riigis 50 juhtu, need, mis on viimasel ajal lisandunud on itaallased ja iraanlased, kes lennujaamas maha võetud.

Eile istusime rannabaaris ja nägime et ametnikud ( vormis ). Saadud sisse. 4 kõrvalbaari ja mõned meile. Omanik tundus stressis olevat. Pole kindel, kas ennetus või otsisid mingi inimese kontakte...

Platium kaardil pole seda probleemi kunagi olnud. Ei pea midagi maksma sama kaardiga, kui just ei taha :) 

Minu kogemus on swedbankiga positiivne, mida ma ei saa öelda nii mõnegi teise kindlustusfirma kohta kahjuks. 

Mida ma teha soovitan, et kui kaasa reisib pere, kes on krediitkaardiga samuti kaetud, siis on mõistlik küsida eraldi poliis, kuhu saab märkida nii elukaaslase kui lapse(d). See on kasulik eriti juhul, kui ei ole abielus/ erinevad nimed, et perekonnaliikmed ikka kaetud oleks (teoreetiliselt on, aga paberiga on kindlam :)). 

Samuti olen ma võtnud eraldi poliisi rendiauto kindlustuse jaoks. 

Selle saamiseks olen lihtsalt e-maili teel palunud edastada.

Hetkel tundub, et Euroopas vist ohtlikum olla kui Aasias. Euroopas piirid lahti, siin aga tihe kontroll ja Tais näiteks pole üldse Aasia turiste ( vähemalt selline on olukord Koh Lanta saarel).

Hetkel talvitun siin koos oma kahe-aastasega. Ringi me reisida ei plaani, ööbime oma bungalows ja inimesi ikka kordades vähem kui nädalavahetusel Ülemiste keskuses.

Ma ei ole käinud, aga tuttavalt kuulsin, et väga ohtlik ikka on ( elas seal). Seega ma soovitada küll ei julgeks kui pole ise käinud :)

Kas kellelgi on kogemust, kui lennufirma saadab lihtsalt pikalt? Vueling keeldub väljastamast mulle dokumenti selle kohta, et nad tõstsid lennu nädal aega varasemaks, väitsid et see ei olnud cancellation vaid resechedule (nädal aega varasemaks ilma reisijaid teatamata, panid tagasilennu reisi alguskuupäevale). 

Vueling maksis selle  eest 250 euri hüvitist inimese kohta, aga see ei kata uute piletite kulusid. Kindlustus nõuab lennufirma tõendit, mida lennufirma keeldub väljastamast. On mul üldse mingeid variante? Vastikult ülbe lennufirma on, ei tahaks nii seda jätta, ning samas on ka nõme käitumine, telefoni teel tunnistasid oma viga aga praegu viimane vastus oli selline:

Dear ,

We are contacting you in response to your request.

Following our resolution to your case in our previous e-mail, we proceeded to revise this case and have verified that our company has complied at all times with our Conditions of Carriage and the current European air travel regulation. 

Once again, we regret not being able to honor your request.

We remain at your disposal for any other doubts or questions.

Best regards,

Customer Service Department

VUELING AIRLINES S.A.

Check-ini tehes küsid tasuta bussipiletit. Kui nad ei anna, siis ütlevad, kust saab. Minimaalne vahe kahe lennu vahel võiks olla 4 tundi, 5-6 on kindlam. 

Le Bus on 100 % parem variant kui rongiga jamamine, kuid peab arvestama, et väljumisajad ja kohad pidevalt muutuvad (nt mingid ehitustööd) ning peale saab vaid elava järjekorra alusel. Eelmine aasta jäi paar viimast järjekorras maha ning järgmine buss oli alles 45 minuti pärast. 

CDG on kõige nõmedam Euroopa lennuväli (minu isiklik arvamus), isegi ilma igasuguse lennujaamavahetuseta. Minnes siltide järgi suunati meid viimati kaks korda läbi turvakontrolli ja korra passikontrolli, kuigi tulime samuti EL territooriumilt ja lendasime edasi Euroopa Liitu. Väga halvasti on seal need süsteemid korraldatatud ning kindlasti ajab segadusse ka kogenud reisija.

Majutuse osas - mulle tundus, et Prantsuse poole peal oli palju rohkem majutust, meie ööbisime kahes erinevas kohas ja mõlemad olid Prantsuse poole peal. 
Esimene majutuskoht oli apartment Anse Marcelis, kus olime teisel korrusel (magamistuba, elutuba (avatud köögiga) ja suur rõdu. Teine korrus oli hea, sest oli vähem sääski ja kohe maja juures bassein ka.  Meie rõdu oli sinnapoole, kus oli siseõu, seega üldised ehitustööd (igal pool tohutud ehitused, sest kahe aasta tagune orkaan Irma tegi oma töö) ei häirinud. Samas olid ka meie enda majal tellingud (osa katust veel puudu, aga kuna meie seal viibimise ajal  tööd ei tehtud, oli väga ok. 
Teise poole ajast olime Grand Case's kuid veidi põhiteest sisemaa pool, oli väike oma maja (magamistuba + elutuba avatud köögiga). Oli palju modernsem, aga tohutult sääski kuna olime maapinnaga samal tasemel (st tuppa nad ikkagi ei saanud muidu kui kogemata ust lahti ei hoidnud). 
Anse Marcelis oli üks parimaid randu saarel, ilus liivane põhi ja tuulte eest variatud laht, sai mõnusalt ujuda. Negatiivseks pooleks ehitustööd, mida oli kuulda ka randa. Kohale tuleb üle suure mäe sõita, mööda kitsast teed arvestusega et ehitusautod ka liiguvad. Automaadiga pole probleem aga manuaaliga ei ole nii tore ilmselt seal vahepeal seisma jääda. Grand Case ei olnud just mu lemmik, kuigi keskosas oli ok ujuda, siis servades oli pigem kivine ja vähegi tuulisema ilmaga väikesed vastikud lained. Majad olid ka nii, et üks ilus korda tehtud ja teine varemetes jälle, ning oli ka kahtlasemat seltskonda. Jäid silma mõned kenad toidukohad, kahjuks sinna ei jõudnud ise. Klaasikildusid võib olla rannas, neid oli nii Grand casel kui mujal (jällegi Irma süü). 
Majutus on keskmisest kallim ja seda ei ole väga palju, Airbnb annab parema valiku kui Booking. See on ilmselt ka Irma süü (nagu enamus probleeme saarel). 
Prantsuse ja Hollandi poole vahel ei ole piiri või ei ole aru saada, kus see olla võiks. Ühes kohas on vastav monument, aga muidu aru ei saa. Autoga võib igal pool sõita, ainult löökauke peab vältima :) Hollandi poolel on mingi oma raha kasutusel ning hinnad veidi kallimad kui prantsuse poolel.  See oma raha tekitab segadust, aga euro kursi saab kui kahega jagada. Meie maksime üldiselt igal pool kaardiga. 
Meie lemmik supermarket oli SuperU. Carrefour oli suurema valikuga aga veidi kallim. 
Mina pigem tagasi ei läheks, eelkõige põhjusel, et Kariibimeres on väga palju külastamata saari veel. Samas ka seetõttu, et saar ikkagi pisike (Vormsi suurune) ja seal peale randade väga tegevust ei ole. Nt parema mulje on mulle jätnud nii Guadeloupe kui Puerto Rico. 
Majutust tuleks valida eelkõige ranna läheduse järgi. St pakutakse palju ka kohtades, kus näiteks ei ole ujutav rand. Kõige mõnusam on ikkagi nii, et saad randa minna ilma autot kasutamata. 

Must See kohad ehk minu top:

1) Pineli saar - see on väike saar kuhu pilet edasi-tagasi maksab 10 €. Väike nunnu saar ilusa sinise vee ja valge rannaga. Karibuni nimeline söögikoht on ka väga super. Tasub minna kohe hommikul, päeva peale tuleb päris palju turiste. Isegi 25 eurosed rannatoolid läksid keskpäevaks täis Ameerika turiste. 
2) Päevatripp Anguilla saarele. Anguilla kuulub Suurbritannia alla, aga tundub olevat päris iseseisev. Edasi-tagasi pilet on umbes 40 dollarit (NB! saarel on kasutusel dollar, mitte nael), millele lisanduvad erinevad sadamamaksud (ca 15 dollarit juurde). Vajalik kindlasti pass. Kohapeal saab rentida auto (35 $) millele lisandub ajutise juhiloa tasu (15 $). Kuigi liiklus on vasakpoolne, saab hakkama ka see, kes varem pole sõitnud - vähe liiklust ja mägesid ei ole. 
Majutus on saarel kohutavalt kallis (a la alates 500 dollarit öö), aga muud asjad suhteliselt odavad, päevatripp on täiesti piisav. Shoal Bay oli meie vaieldamatu lemmik, kus oli väga mõistlik invsteering 10 $ rannatoolid. 
Mida peab arvestama on see, et seal saarel on vaja sularaha - eelistatult dollareid. Mõned kohad võtavad vastu ka eurosid (1-1le kursiga) kuid näiteks bensiinijaamas sai maksta ainult dollarites ja sularahas. Seal on veel teisigi ilusaid randu, mõnesse saab ainult paadiga ning on ka odavaid snorgeldamistrippe (kahjuks ise ei jõudnud, aga tundus asjalik). 
3) Maho Bay - rand, üle mille maanduvad lennukid (ilmselt kõik on neid kuulsaid pilte näinud). Hea pildi saamiseks tuleb vaadata millal jõuavad AirFrance, KLM ja American Airlines. Ja kindlasti vältida otse lennuraja taha ronimist kui lennuk õhku tõuseb - enamik teeb seda, ja kui viga ei saa, siis on nende asjad hetke pärast meres. 
4) Rannad. Minu lemmikute hulka kuulusid Anse Marcel ja Orient Bay. Viimases on väga suured lained ja tuulega on see koht rohkem lohesurfaritele. Aga vaikse ilmaga on suured lained mõnusad. Friar's Bay oli mõnus ja Happy Bay selline hipikas, kus seltskonnad veetsid pühapäeva (vajalik 300 m matk läbi varemetes turismikompleksi). 
Cupecoy Beach on see, kust näeb päikeseloojangut. 
5) Matkamine. Väga mõnus väike matk oli Anse Marcelist Petites Cayesisse, ca tund. Kuigi vahepeal kitsas tee, siis selle raja läbis nii minu kaheaastane kui 10 ameerika pensionäri (enne oli peaaegu inimtühi rand). Kindlasti võiks minna ka Pic Paradis'i, mis saare kõrgeim tipp, veidi üle 400 m. Paljud alustavad matka Lottery farmist aga sealt läheb üles 2-3 tundi, seega meie sõitime nii kaugele kui pisike auto võttis ja läksime sealt (ca 40 minutit). 

Fort St Louis'ist avaneb ilus vaade. Seal lähedal ka pudipadi turg. Ma ei ole linnafänn, seega me väga nt Philipsburgis ei käinud. 

Kuhu mitte minna: liblikafarm (seda enam ei eksisteeri peale Irmat) ning rummitehas (ei ole rummitehas vaid kaarhall kus müüakse plastikpudelites rummi). Hea rumm on Island rumm, mida saab SuperU'st (mingi parem ja kauem seisnud roosa versioon oli meie lemmik). 

Kuhu võiks minna aga me ei jõudnud: Tinta Mare saar ja kaugemal asuv St Barthelemy saar. 

Mõned minu pildid on siin:
https://www.facebook.com/HelenaReisid/
(aga nagu piltideltki näha, siis põhiteema on rannad, rannad, rannad). 

Aga soovitan googledada enne minekut Irmat, st ma ei kujutanud üldse ette kui palju kahju see saar sai selle orkaani tõttu enne kui kohale jõudsin.

Raha ilmselgelt ei tasu jätta autosse, see on vist universaalne reeglel igal pool.  Meie olime ka alguses veidi mures turvalisuse pärast, aga väga hull olukord ei olnud. Tõepoolest olid mõned sellised vaesemad linnaosad, kust pigem sõitsime läbi. Suurim oht liikluses tundus olevat hulljulged moottorratturid, kes sooritasid selliseid möödasõite, et kiirabil oli koguaeg tööd. Isegi juhtusime ühe sellise õnntuse kohale, kus oli lauskokkupõrge mootorratturi ja auto vahel :(

Randades kahtlast seltskonda ei olnud, ning suuremates käisime ühe kaupa ujumas, kuid mõnes väiksemas polnud üldse inimesi (st ma ei tea kas keegi parklas autosid kontrollis, aga asjade randa kaasa võtmine polnud probleem). 

Paljudes foorumites kirjutatakse et PIc Paradise juures on kahtlane matkata (murtakse autodesse sisse), meie sõitsime nii kaugele üles kui pisikese autoga sai ja jätsime auto sinna tee äärde. Ilmselt meie pisike punn ei olnud just see peamine sihtrühm ja seda keegi ei puutunud. Anguillal käies oli auto terve päev sadama parkalas, ka keegi huvi ei tundnud.

Ma saan jälle ise vastata - võtsin auto MEX firma kaudu, tegin broneeringu nende kodukalt ja toimis superhästi. Broneringut tehes polnud isegi vaja krediitkaardi andmeid, aga kohapeal oldi sildiga vastu ja saime ilma järjekorrata auto. Isegi lapse turvatool oli korralik (saatsin neile e-maili, millele nad ei vastanud, kuid kohapeal oli info olemas ja tool valmis). 

Sain tunduvalt soodsamalt - 360 USD 14 päeva (vahendusfirmade pakkumised olid kallimad). Auto muidugi pisike, aga sobiv kahele täiskasvanule ja ühele lapsele, kes reisivad käsipagasiga. Nad tahtsid anda mulle suurema auto, aga soovisin kindlasti automaati, sest mägisemates kohtades oli sellega palju mugavam. 

Igaks juhuks kirjutan siia ka sellest, et kes minemas, siis arvestage, et tõenäoliselt tund lennukivahetuseks Pariisi lennujaamas ei ole piisav aeg (praegu paljudel ilmselt just sellise peatusega piletid ostetud sooduskampaaniate raames). Meie lend Riia - Pariis hilines pool tundi, ning lennukivahetuseks oli veidi üle tunni, ehk siis hilinemise tõttu 30 minutit? Saabudes olid tohutud passijärjekorrad teise terminali saamiseks ning meid suunati transfer tsoonist välja. Mina jooksin keel vestil (kiire tempoga ca 20 minutit), laps kärus ja pagas kaasas, ning pidin siis läbima veel turvakontrolli uuesti (lapse toitudega võttis lisaaega) ja igal pool trügisime ette. Jõudsin väravasse täpselt nii, et nad olid just sulgemas väravat. Tuttav, kes oli juhuslikult ka oma lapsega samal lennul,  läks mitte välja, vaid sõitis superaeglase transferbussiga ja jõudis praktiliselt minut peale mind ja sai ka napilt peale. Tema eeliseks oli see, et ei pidanud läbima uuesti ka turvakontrolli (ja ei olnud üleni higine nagu mina).  Samas, me astusime lennu peale kellajärgi see hetk, kui lend väljuma pidi, ja ilmselt saime peale, sest väljumine lükati 20 minutit edasi (ma ei tea, kas meie tõttu, või üldiselt), aga see et peale saime oli tohutu vedamine. Kohtasime tagasiteel veel eestlasi, kellel nii hästi ei läinud ja pidid öö Pariisi lennujaama hotellis veetma. Minul äraantavat pagasit ei olnud, kuid tuttaval kellel oli, jäi see otseloomulikult Pariisi maha (sai küll paar päeva hiljem kätte). 

Ahjaa, kui te arvate, et St Maarten /Sint Martin on vastavalt Prantsusmaa /Holland siis tegelikult on Euroopa Liidust asi kaugel. Ei toimi telefonioperaatorite EL tasud kuigi nad ise seda väidavad ning sinna reisimiseks on vajalik pass. 

Kui kellelgi veel küsimusi on, jagan hea meelega kogemust.

Mina sain linnas parema kursi, aga lennujaamas ei vahetanud lihtsalt seetõttu, et oli meeletu järjekord.  Ilmselt oleneb saabumise ajast ka.

jaanusm ja bosser võiks seletada, kuidas on minu laps süüdi selles, kui kellegi teise lapsele ei meeldi reisida?

Minu laps naudib reisimist, ei karju, tal ei ole paha ja talle väga meeldib. Kõik reisid võtame ette koos ja naudime koos ja ta väga ootab järgmist reisi. Tema jaoks ei ole lennureis kuidagi traumeeriv kogemus! 

Miks on vaja lennata? Sest see on transpordiviis, millega saab soovitud sihtkohta. Jaanusm, mine äkki ise autoga, kui sulle ei meeldi lennata? Minu laps ei ole kindlasti sinu lendamist seganud, seega kui sul on endal dilemma, palun reisi autoga ;)

Laps areneb ja õpib reisil. Kui mina naudin reisi ja laps naudib reisi, miks peaksin talle seda keelama? 

Mõneldele täiskavanutele ei sobi reisimine. Võib-olla ka mõnedele lastele ei sobi. See ei tähenda, et kõik täiskavanud või kõik lapsed oleksid samasugused. 

Jaanusm'ile ka vastuseks eelnevale küsimusele, et jah minu meelest on suhteliselt sama reisida kas üksinda ühe lapsega (nagu mina teen tihti) või kolmekesi kolme lapsega, juhul kui kolm inimest saavad võrdselt hästi hakkama igaüks selle lapsega, kelle eest nad parasjagu vastutavad. See oleneb konkreetsest perest, aga tänapäeval tõesti ei ole nii, et ainult ema saab lastega hakkama. Miks mitte, üks laps ema süles reas 3, teine laps isa süles reas 15 ja kolmas laps reas 25 vanaema süles. Ja ongi kolm täiskasvanut, kolm last. Tõenäoliselt isegi teised reisijad ei pane tähele, et beebid ka pardal, sest lapsed lihtsalt magavad lennu maha.