haaletaja

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 16 aastat tagasi
33 meeldimist
35 postitust / 444 kommentaari
262 (41.3%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Mul on Swedbanki rendiauto kindlustus, omavastutus on 250, katab kuni 40 000 kui ma õigesti mäletan. 

Kuna mingit tagasisidet kuskilt kohalike rendifirmade osas ei tulnud ja ka netis eriti ei olnud, siis kommenteerin, et võtsin kohaliku firma kaudu Renault Dusteri (2018), firmaks oli Ready Rent a Car ja suhtlus olu viisakas, kiire ja inglise keelne.  Maksin ettemaksu ca 200 eurot (paypal), ja ülejäänu vaja maksta kohapeal dollarites või eurodes. 

Auto kvaliteeti ja muud saan kommenteerida peale reisi. 

Mina otsustasin igas sihtkohas (peale BA) rentida auto, sest tundub, et muidu Argentiinas ei saa, kui aega on vähe ja kaasas 2a laps. 

Kindlasti tasuks jälgida poliitilist olukorda. Näiteks Tšiilis on olukord nii halb, et hetkel kindlasti välistada, rääkimata nt Venezuelast. 

Üldiselt ei ole hea mõte minna Lõuna-Ameerikasse last minute, sest vahemaad on suured ja kohalikud lennud on kallid, kui võtta vaid veidi ette.  Ei ole mõistlik. Ise plaanin hetkel Argentina reisi, ning piletid ostsin kevadel. Siselennud praeguseks kõik ostetud, aga oleks saanud nii palju soodsamalt kui oleks paar kuud varem veel ostnud. Isegi hotellid ja autorendid on paljudes kohtades välja müüdud. 

Kariibilmere piirkond jällegi on suht ok, nt eelmisel aastal olin novembri lõpus Guadeloupe saarel, kus on teha küllaltki palju, eriti kui lapsed on nii suured (ise olin aastasega), on palju matkaradu, loomaaiad, paaditripid jm (sarnaseid saari Kariibimeres jagub). Sinna on pidevalt praegu pakkumisi, ja soodsalt.  Boonusena on see, et tegu Euroopa Liiduga. 


Lõuna-Ameerika pakkumisi on pigem vähe ja harva. 

Ei ööl ega päeval ei tasu autosse midagi jätta, isegi kui lähed vaid kaks meetrit eemale.  Seal tegutseb väga palju professionaalseid vargaid, kes teevad inimeste silme all tühjaks nende rendiautod. Iga päev on mitukümmend juhtumit.  Politsei sinna ei tule (isegi päeval mitte), seega ööseks parklasse pargitud autole ma ei taha mõeldagi :) 

Olen nüüd enamikes sihtkohtades auto ära rentinud, kuid tuleb välja, et probleemiks on El Calafete autorent - näiteks suurtel firmadel (Avis, Hertz jt) on novembri lõpuks absoluutselt kõik autod välja renditud, kuigi erinevad broneerimissüsteemid neid näitavad. Seega, küsimus, kas kellelgi on kogemusi päris kohalike firmadega? Neid tegutseb El Calafetes umbes 15, ning kirjutasin kõigile, et võtta pakkumine. Mingi 6-7 tegid juba pakkumise, hind sarnane, seega kuulaks, kas kellelgi kogemusi? 

Üks asi on kindlustus, seda ma ei plaani võtta (krediitkaardi autokindlustus endal), kuid küsimus on ilmselt ka, mis salajased ohud võivad veel varitseda kohalike firmade puhul. 

Enamik kusjuures annab 10-20 % soodsamalt kui maksta sularahas. 

Reisimemm, palun kirjelda natukene lähemalt, kuidas need peatused olid, kuidas siis liikumine toimus? Palju loodust/loomi näha sai? 

Jagan veidi infot, nimelt ei pea Argentiinas enam kasutama tavalennufirmasid, on tekkinud väga palju odavlennufirmasid. Kuid absoluutselt kõigi firmade puhul ei ole tavapileti hinna sees pagas, vaid see tuleb juurde osta, mitme firma puhul ka on eraldi hinnaga normaalse suurusega käsipagas.

Nt:

https://flybondi.com/ar (hetkel ei saanud mina Euroopa krediitkaardiga broneerida, sest mingi poliitiline jama ilmselt)
https://www.andesonline.com/
https://www.avianca.com/ar/en/
https://www.skyairline.com/ (Argentiina - Tšiili)

Lisaks kallimad LATAM ja Aerolinas Argentinas. 

Enamike puhu saab siselennud hinnaga alates 20-30 eurot pilet, kuid peaks veidi rohkem ette planeerima, kui kuu aega. 

Tuleb arvestada, et Buenos Aireses on kolm lennujaama, ning odavlendude lennujaama nimi on El Palomar. Paljud otsingumootorid ei näita kõiki odavlende (nt Skyscanner). 

Kui ei saanud otse otsa, siis rahvusvahelistest saitidest sai teatud lende broneerida läbi mytrip.com lehe. 

Estravel pakub endiselt lennupassi, kuid vaatasime koos nendega, ning kõiki lende ei olnud saadaval ning lennupass ei tulnud soodsam (ainult limiteeritud kohad, mida saab sellega). Soodsa hinna mõttes ei olnud võrreldav sellega, kui ise broneerisin. 


Kasutan teemat ära, ja uurin, kas olete kasutanud autorendi puhul miilide kogumist? St kas selleks ainus variant on mingi tobeda süsteemi kaudu broneerida autot? St kui mul on Turkish Miles & Smiles kaart, siis kas tõesti ainus variant on nende lehe kaudu minna nt Avise lehele ja sealt teha päring? Ainult nii saab miilid (umbes sarnane süsteem tundub olevat Booking jm kaudu majutuse broneerimisel kui soovid miile koguda). 

Ma korra proovisin, ja ebaõnnestus, kuigi Avise enda kodukas väidab, et soovitud auto on antud perioodil olemas. 

Või saan ma oma M&S kaardi esitada lihtsalt AVISe autorendiletis? Või lisada M&S numbri hiljem?

Äkki ma mingi streik või muud sarnast? Kuu aega tagasi oli väga lühike järjekord ja probleeme polnud.

Uurin veel juhiluba - kas piisab meie omast või vajalik rahvusvaheline?

Ei võrrelnud kogemust Phuketiga, sest seal käinud ei ole (seetõttu kirjutasingi et Tai). Võrdlesin nt Koh Lanta, Ao Nangi, Phi Phi jt kohtadega. 


Mulle täiesti sobis ilus rand, kuldne liiv, puhas ja soodne variant Phu Qouc saarel. Kõik kohad kuhu sattusime olid väga ok, aga eraldi ei otsinud, et kas kuskil koledaid kohti ka :) 

Mina käisin märtsis 2019 ja rand, kus meie olime oli väga ilus ja puhas. Tais on vähem nii puhtaid randu. Kõik oli korras ja kõnniteedki eksisteerisid. Reisides väikese lapsega suurepärane sihtkoht. Kvaliteet võrreldes Taiga kõvasti parem, Tais maksad rohkem, aga saad palju vähem.  Meie olime Coral Bay Resort nimelises kohas (soovitan!) . 

Mina olen oodanud küll hotell deskis 2 h, seda küll vanas lennujaamas. Ootad kuni grupp kokku saab.  

Pagasi osas - seda välja võtma ei pea ning saadetaksegi automaatselt lõppsihtpunkti kui sa just ise check-inis ei avalda soovi, et soovid vahepeal kätte saada. 

Kusjuures ma ei nõustuks, lennujaamas on päris viisakad magamisalad. Selleks, et 2 tundi hotellis magada, ma ei viitsiks 2 tundi oodata hotell desk juures,  kokku 4 tundi bussiga sõita ja 2 tundi kulutada turvakontrollile/passikontrollile. 

St hea oleks kuulda, kuhu hotelli on viidud (kes kasutanud võimalust) ja kaua aega võttis (kaugel oli). 

Kas kellegi reaalset kogemust on uue lennujaamaga? St see on kõikidest normaalsetest hotellidest ju 1,5h- 2h kaugusel, kui lendude vahe 10 h,  siis nagu väga ei jõuagi? 

Ma hiljuti lendasin läbi uue lennujaama, paras  monstrum (muidugi ilus), enamik kohti alles ehitamisel ja isegi nt Priority Pass lounge ei olnud augustis. 

Ilmselt kahe aastasega mootorrattaga sõita oleks veidi ekstreemne. Seega selle variandi jätaks siiski kõrvale. 

Uurisin eile Ruta40, ning Patagoonias ei ole tee mägedes (pigem mäe kõrval). Pikim kruusalõik El Calafete - Bariloche vahel on 71 km. Google street view-ga vaadates pole üldse hull. Tundub et need suured kruusalõigud on pigem Põhja-Argentiinas, seal kerib ka tee kõrgemale. see nüüd Internetipõhine teadmine, aga lükake ümber kui teistsugune kogemus. 


Leidsin Avise pakkumise läbi CarFlexi vahenduse, mis vähemalt väidab, et neil on kõik salajased hinnad avalikud. 

Aga teised sihtkohad -

Puerto Madryn
Ushuaia
Mendoza 

Kas rentida auto või pigem mitte?  Igas sihtkohas plaanis 2-3 ööd. 

Samuti, kes autoga piiri ületanud Tšiilisse, kuidas see on? On mõistlik võttes arvesse ajakulu / asjaajamist?

Ma mõtlen, et kas marsruut El Calafete - Bariloche oleks nagu tore sõit? Leidsin vist koha, kus rendiauto nädalaks koos ühesuunatasuga on sama palju kui lennupilet kolmele samal marsruudil (me võime 10 päeva ka teha põhimõtteliselt). 

Mõtlen, et kuna vabalt saab autoga ka üle piiri, et sõidaks veidi seda legendaarset Ruta 40-t ja siis läheks hoopis Tšiili rannikule? KM piirangut ei leidnud. Firma oleks läbi vahendaja Avis. 

Ma tahaks nagu pikemalt ka kuskil sõita, kui muudkui sutsaikaid teha, aga kolme nädalaga tahes tahtmata osa peab lendama, siis üritan mõelda, mis osas see autoga sõit kõige ilusam (ja mõistlikum) oleks. 

Väga imelik, mul estravel just kirjutas, et kohe uurivad, et kas saab ning annavad mulle teada. 

Ma juba proovisin osta, aga mingi jama, ütleb mulle et sünnikuupäevad ei kõlba. Ei lase osta. 

Kas kellelgi selle lennupassiga päriselt kogemusi? Kirjutasin juba estravelile aga pole veel vastust saanud. Tundub nagu asjalik asi... 

Minu Frankfurdist Tallinna lend täna oli A alast, soblik lounge oli E alas. Sõitsin rongiga teise lennujaama otsa, ning seal tuli läbida passikontroll, et saada uuesti sisse (see rongiga liikumise ala on täiest selline väliterritoorium, kuhu saab igaüks).  Piirivalvur ainult ütles, et sul ju A gate, ütlesin, et lähen lounge, ta ütles, selge - pole probleemi - mine. Pardakaart oli vajalik küll ja automaadist läbi poleks ilmselt saanud (aga kuna olin lapsega, ei saagi seda kasutada). Turvakontroll non-Schengen alas oli hoopis enne igat väravat eraldi, mida ma läbima ei pidanud, et lounge saada. Küll oli tüütu tagasiteel see, et pidin uuesti Schengenisse saamiseks läbi turvakontrolli ja passikontrolli. Mul oli vahemaandumine 4.5 tundi, seega oli seda kuidagi vaja sisustada, alla 3h vahemaandumise puhul poleks teise terminali minek mõistlik. 

Helsingi kohta ootaks ka ise tagasisidet, non-Schengen lounge on seal asjalikum kui Schengen. 

Lapse info ei kajastu kuidagi pardakaardil, see isegi imikul ju individuaalne. Seni on lapse vanust ainult küsitud Tallinna lennujaamas (too hetk oli 1a 3k), ja üle kontrollima ei hakatud :D 


Tekkis paar küsimust. Kui lounge on tasuta alla 2 a, siis kui tihti reaalselt nt küsitakse kas kärus magav 2a on alla või üle 2 a?

Kui 2 a ei ole tasuta, kas on laste erihind ( nt 7 eurot nagu Tlna lennujaamas) või külalise täishind 28 eurot? 

Ja kolmas küsimus, kui lounge asub non- Schengen alas, kas lastakse sinna lihtsalt lounge külastamiseks? Frankfurdis nt saab.

Kõik kogemused teretulnud.

Hakkasin mõtlema, et suhteliselt probleemivaba on Indoneesias viisa mõttes, saab saatkonnast 60 päeva viisa ja kohapeal 30 päeva kaupa pikendada ( seda vähemalt Balil). 

Bali lähedal on suhteliselt mõnusad Gili saared (Bali ise mulle eriti ei meeldi). Gili suuremal saarel saab joosta ümber saare tiire :) või võtta uus sport nagu vabasukeldumine, jooga vms. 
Koh Lanta Tais on veidi suurem saar, saab teha igasugu asju ( sh sporti) ning minu vaieldamatu lemmik on Phu Qouc Vietamis.

Nii, nüüd olen tagasi. 

Alustuseks tuleb kohe kinnitada, et Island on suurepärane sihtkoht 2 aastase lapsega. Üldiselt väga lapsesõbralik ja lapsega teha palju, matkata, koskesid vaadata, soojas vees ujuda, lambaid ja hobuseid vaadata. Lihtsalt super, lapsele ka väga meeldis.

Ilmajutt on ilmselt pigem müüt, jah oli vihmaseid päevi, aga oli ka päikeselisi. Ei olnud päeva mil päike poleks paistnud, ning iga päev sai ka paar piiska. Nii et tasakaalus. Sellist ilma, et ei taha autost välja minna, oli täpselt ühel hommikul. 

Meie lõplik reisikava:

1 päev - Lennujaam - Snafellsnes poolsaar  
2 päev Snafellsnes - Akureyri (pikk sõit, oleks vaja veel üht päeva siin kandis)
3 päev -  Akureyri - Myvatn (hommikul vaalavaatlus, õhtul basseinid)
4 päev - Myvatn - Hvammur (Vök basseinid siin lähedal olid super! 
5 Päev Hvammur - Hofn
6 päev - Hofn - Vik
7 päev Vik - Hella
8 päev Hella - Keflavik (oleks võinud veel üks päev olla siin)
9- tagasilend

Pilte ja muud juttu siin:

https://www.facebook.com/HelenaReisid/




Kuulge, ega Islandil ei ole vaja rahvusvahelist juhiluba?

Samuti ootan soovitusi rendifirmade osas, kellel oleks minimaalne krediitkaardi summa broneerimine. 

Notariaalse saab teha kuni lapse 18 aastaseks saamiseni. Mul on lapsel isa nimi, seega peab olema (aga peaks olema ka kui on sama nimi). Praktiliselt küsitakse igal kümnendal korral umbes, tihedamini küsitakse kas on olemas aga näha ei küsita. Kõige uudishimulikum on alati Tallinna lennujaam. 

See 30 eurot on ühekordne kulu. Notar ise koostab, ning võtab väga vähe aega. Miks küsitakse? Sest enamik lapserööve pannakse toime perekonnaliikmete poolt :)