haaletaja
Reisiguru
haaletaja
Liitus Tripiga 22 aastat tagasi
511 meeldimist
120 mittemeeldimist
55 postitust
799 kommentaari
On külastanud:
Viimased kommentaarid

Mul oleks väga koodi vaja, kui üle palun jaga postkasti :)

0
0

1) 2024 reisid

Veebruaris sai käidud lastega (1a 10 k ja 6a) Tais (Phuket, Koh Yao Yai, Koh Samui), kokku kohal oldud pea kuu. Väikesed peatused ka Istanbulis ja Kuala Lumpuris.

Märtsis olime 2 nädalat Kreetal, mõnus kevad ja lühikesed lennud :)

Aprillis oli üle pika aja ilma lasteta reis, olime 3 päeva mehega Amsterdamis ja käisime muuhulgas Ajaxi mängu vaatamas.

Mais sai lapse lasteaia lõpetamise puhul ette võetud väike reis Taani Billundi (legoland, legohouse, veepark, loomaaed jne).

Juuni alguses käisin emaga kontserdil Prahas :)

Juuni lõpus (10 p) sai mindud lastega (2a ja 6a) Islandile, väga mõnus matka- ja looduse reis, täis toredaid linnuvaatlusi, jõgedeületusi, matkamist ja kuumaveeallikaid. Olime põhiliselt Lääne-Islandil (sh Westfjords).

Augustis sattusime korraks Lätti (AB parks).

Oktoobri lõpp sai veedetud Rhodose saarel ja enamik novembrit Gran Canarial, mis on lihtsalt nii mõnus koht võrreldes Eesti novembri kliimaga.

Detsembris kolleegidega Rootsi kruiisil.

2) 2025 reisid

Veebruari lõpp-märts on plaanis olla 3 nädalat Tais, natuke sooja rannapuhkust kulub ikka ära, eriti koolilapsele :)

Märtsis plaanis väike nädalalõpp Barcelonas ja mais Saksamaa legoland.

Juunis tahaks minna autoga Põhja-Soome ja Põhja-Norra. loodetavasti õnnestub veidi linde ka vaadata.

Üritan mitte kõike ette ära planeerida, ehk saab ka mõne spontaanse reisi teha. Tahaks mõnd seiklust ka :)

3) Tripi soodukad. Midagi mõnusat Kariibidele või Lõuna-Ameerikasse. Võimalikult otse ja keerukate vahemaandumisteta.

4) Midagi huvitavat.

Ilmselt kõige meeldejäävam reis see aasta oli Islandile, nii äge ja mõnus sihtkoht, kus on nii palju vaadata ja teha. Mulle endale meeldis väga F-teedel väiksemate jõgede ületus, kuna olime saanud natuke vastutahtmist(raha eest) suurema auto, kui algselt plaanis oli, siis tundus, et miks mitte katsetada ka paari sellist kergemat jõeületust. Esimese jõe juures oli muidugi küsimus, et kus see teine kallas on - aga õnneks tuli üks auto teiselt poolt, et sai täpselt ära vaadata ja järgmised ületused olid juba sujuvad. Teiseks ostutus Island väga mõnusaks linnuvaatluskohaks - käisime näiteks Latrabjargi kaljul, kus pesitseb tohutult (miljoneid) merelinde ja Viguri saarel, krüüslite ja lunnide vahel jalutamas. Nüüd on kaheaastasel ka mõned linnud selged ja 6-aastane õppis eristama alki tirkudest.

0
0

See vorm pole kõige parem, kui notar ise koostab on veidi üle 30 euro. St ei ole mõtet teha nt paberit, kus on dokumendi number, mis 5a pärast on uus. Nt parem kasutada isikukoodi. Neid nüansse on veel.

2
0

Väga palun koodi postkasti :)

0
0

Oled sa kindel, et sa tahad minna sinna? St see võib tunduda ahvatlev, sest on vist üks kõige vähem külastatud Aafrika riike.

Ma küll ise käisin 2008, aga ma ei kujuta ette kas seal on midagi suurt muutunud. See on riik, kus mul oli tunne, et valget inimest vihati siiralt, see polnud selline tavapärane Aafrika, vaid next level. Põhimõtteliselt alati valetati või suunati valesse suunda.

Riik ise oli kurb, toona antud raudteega sõit ei olnud isegi võimalik (konflikti tõttu), aga mõned põhjused, miks ma seda ei teeks:

- see on illegaalne. Kui nad väidavad, et keegi ei kontrolli, siis jääd ette ja valge naise võib põhimõtte pärast vangi panna. Isegi mitte selleks, et saada raha, vaid niisama.

- inimesed võtavad kõhu kinnistit, et häda 2 ei peaks tegema. Nr 1 tehakse üle vaguni serva või ühte nurka. Sa ei pruugi olla üksi või sa tegelikult ju ei taha üksi reisida. Kui seal on usklikud moslemid, siis võib olla su soov pissile käia mitte aktsepteeritav. Ja noh muidu privaatsust ikka pole.

- Inimesi on sealt röövitud või nende asjad on vähemalt ära võetud. Keegi sind seal ei aita.

- mürgine õhk/aurud

- abi ei ole / ei saa / ei tule. Nt rong läheb katki ( on juhtunud) oled sa valmis päevi ootama või üritama ise minema saada? Vett ei ole, sööki keegi sulle ei jaga. Politseid kui sellist sinu jaoks ei eksisteeri ja meditsiiniabi saab äkki, kui suudad sinna jõuda, kahes suuremas linnas.

St loodan väga, et keegi lükkab mu negatiivsuse ümber ja vahepeal on saanud sellest tore ja inimsõbralik koht, aga seni jään ise skeptiliseks.

Mul on vähe riike, kuhu mõtlen, et tagasi ei taha, aga Mauritaania üks neist :)

1
0

Mulle ei andnud see teema rahu, kas siis lennufirma võib või ei või panna lapsest eraldi istuma, kui kohti ei osta, seega küsisin õiguskantslerilt üle, et saada asja õigusliku poole pealt selgus. Vastus järgnev:

Pöördusite õiguskantsleri poole, kuna lennureisil ei võimaldatud Teil istuda oma väikeste laste

kõrval ning tundsite muret nende heaolu ja turvalisuse pärast. Soovite teada, kas lennufirmadel on

kohustus paigutada teatud vanuses lapsed vanema kõrvale istuma.

Mõistan, et tekkinud olukord oli Teie perele ebamugav. Paraku ei luba seadus õiguskantsleril

lahendada eraõiguslikke vaidlusi (õiguskantsleri seaduse § 25 lg 1). Saame anda üksnes selgitusi.

Reisijate paigutust lennukis reguleerivad Euroopa Liidu (EL) lennuohutust puudutavad õigusaktid.

EL-i õigusaktide kohaselt vajavad alla 2-aastased imikud ja alla 12-aastased ilma saatjata reisivad

lapsed lennu ajal eritingimusi. Lennundusettevõtja peab nende vedamiseks kehtestama

ohutusreeglid. Näiteks, neid ei lubata lennukis istekohtadele, kus neil on otsene juurdepääs

avariiväljapääsule. Lennundusettevõtjal on kohustus kehtestada sellised reeglid, et kõik reisijad

istuksid kohtadel, kus nad hädaolukorras saaksid aidata kaasa lennuki evakueerimisele ega takistaks

seda.1

3- kuni 12-aastaste saatjaga reisivate laste paigutamine lennukis ei ole reguleeritud määrusega, vaid

Euroopa Liidu Lennundusohutusameti (EASA) soovitustega. Nende järgimine on

lennundusettevõtjatele soovituslik, kuid nad pole selleks kohustatud. Kui alla 12-aastane laps reisib

koos teda saatva täiskasvanuga samas klassis, tuleks EASA soovituste kohaselt paigutada laps

istuma täiskasvanuga samas istmereas. Kui see ei osutu võimalikuks, ei tohiks lapse istekoht olla

täiskasvanust rohkem kui ühe istmerea või vahekäigu kaugusel.2 Üle 12-aastaste reisijate

istekohtadele paigutamine ei ole reguleeritud õigusaktide ega soovitustega.

Lennupiletite broneerimisel tuleb arvestada, et lennundusettevõtja saab reisijate paigutust puudutavad täpsemad reeglid kehtestada oma sisekorraeeskirjades ning need võivad ettevõtetel olla erinevad.

Lapse heaolu eest vastutab eelkõige lapsevanem (lastekaitseseaduse § 7 lg 1). Lapsega reisides tuleks vanemal teha endast olenev, et lapse turvalisus ja heaolu oleks tagatud. Kui laps vajab, et vanem istuks lennukis tema kõrval, siis on vanemal võimalik broneerida endale ja lapsele kõrvuti istekohad. Enamik lennundusettevõtjaid võimaldavad reisijatel tasuta või lisatasu eest istekohta valida.3 Kui istekoha valiku võimalust ei pakuta ning lennule registreerimisel selgub, et laps on paigutatud istuma vanemast eemale, saab enne lendu võtta ühendust lennundusettevõtjaga ja paluda, et laps saaks istuda vanema kõrval või pardale minnes suhelda sel teemal lennusaatjaga. Lennundusettevõtjad püüavad võimaluse korral leida olukorrale lahenduse.

Selle üle, kas lastega reisivatelt peredelt kõrvuti istekohtade broneerimise eest lisatasu küsimine peaks olema keelatud, on arutatud nii Euroopas kui ka Ameerikas. Näiteks, inimene esitas Euroopa Komisjonile kaebuse, milles ta väitis, et mõned odavlennufirmad paigutavad reisijate rühmad, sealhulgas väikelastega pered, tahtlikult eraldi istuma, et mõjutada reisijaid kõrvuti istekohtade eest lisatasu maksma. Euroopa Komisjon ei tuvastanud lennundusettevõtjate tegevuses rikkumist, kuid rõhutas, et lennundusettevõtjate hinnapoliitika peab olema läbipaistev. Istekohtade broneerimise eest lisatasu küsimine ei ole EL-is keelatud. Küll aga tuleb tarbijale võimalikud hinnalisad kuvada broneerimisprotsessi alguses selgel, läbipaistval ja üheselt mõistetaval viisil.4 Samas, näiteks Ameerika Ühendriikides soovitakse vastu võtta seadus, mis keelaks lennundusettevõtjatel alla 14-aastaste lastega reisivatelt peredelt kõrvuti istekohtade broneerimise eest lisatasu küsimise.

Kui Te leiate, et Teie õigusi on rikutud või soovite lennunduseeskirjade kohta saada lisateavet, on Teil võimalik pöörduda Tarbijakaitse- ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) poole. Kaebuse esitamise kohta saate lähemalt teavet TTJA kodulehelt.

Loodan, et neist selgitustest on abi.

-----

1 Komisjoni määrus (EL) nr 965/2012, 5. oktoober 2012, millega kehtestatakse lennutegevusega seotud tehnilised

nõuded ja haldusmenetlused vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 216/2008, lisa I p 5, lisa IV

CAT.OP.MPA 155 ja CAT.OP.MPA 165. Kättesaadav lingilt: https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/

ET/TXT/?uri=CELEX:32012R0965.

2 Easy Access Rules for Air Operations Revision 21, September 2023, lk 928. Kättesaadav lingilt:

https://www.easa.europa.eu/en/downloads/20342/en.

3 Näiteks airBaltic’uga lennates saab istekoha broneerida tasu eest , mis algab 5.99 eurost.

4 Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus (EÜ) nr 1008/2008, 24. september 2008, ühenduses lennuteenuste osutamist

käsitlevate ühiseeskirjade kohta, artiklid 22 ja 23. Kättesaadav lingilt: https://eur lex.europa.eu/legal

content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32008R1008 .

3
0

16.09 seisuga endisekt ootan väga :)

Üle tüki aja uurin, kas keegi saaks saata koodi postkasti? Viimased korrad kahjuks ei ole siit õnnestunud saada, aga vaja juba ajakriitiliselt suurem majutus broneerida, seega kood oleks väga kasuks ja vaja - seega palun kui sul on üle ja oled nõus jagama, saada mulle sõnumina (siit avalikult on alati läinud enne kui ma jaole saan).

Juhul kui saan panen kirja :)

0
0

Pigem pole takistuseks kaal vaid kui laps pöörab/ liigub nii et võib alla kukkuda, siis juba hästi kasutada ei saa. Seda põrandale panna on keelatud ja muidu seina küljes suht kõrgel. Ma ütleks kuni 6k selline põhiline kasutusiga, kui laps juba nt aasta siis nad isegi ei paku. Aga hea koht beebiga istuda ikka :)

1
0