haaletaja

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 16 aastat tagasi
27 meeldimist
31 postitust / 421 kommentaari
240 (38.3%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Notariaalse saab teha kuni lapse 18 aastaseks saamiseni. Mul on lapsel isa nimi, seega peab olema (aga peaks olema ka kui on sama nimi). Praktiliselt küsitakse igal kümnendal korral umbes, tihedamini küsitakse kas on olemas aga näha ei küsita. Kõige uudishimulikum on alati Tallinna lennujaam. 

See 30 eurot on ühekordne kulu. Notar ise koostab, ning võtab väga vähe aega. Miks küsitakse? Sest enamik lapserööve pannakse toime perekonnaliikmete poolt :) 

Ise küsin, ise vastan ka :) 

Jõudsin Reunioni saarelt tagasi nüüd. Kirjutan veidi teemade kaupa. 

Autorent on väga ok, saab kiirelt kätte, kuid veidi kallis (maksin 7 päeva eest 264 eurot), VW Polo (Sixt oli teenusepakkuja). Lapsetool oli tasuta, aga selline, mis meil ilmselt on keelatud kategoorias. 

Põhiteid on kaks, üks ringi ümber saare ja teine risti üle saare. Lisaks lähevad siis väikesed teed igale poole sisse jm-le. Tuleb arvestada, et kui minek mäe otsa, on ajakulu suur, sest teed on väga käänulised ja suhteliselt kitsad. Ühel pool 2m kraav, teisel pool kuristik. Kui minna hommikul vara mäe otsa, on härmatis ja jäide normaalne (vähemalt praegu, kui neil on n-ö talv), st tuleb arvestada libeduseohuga.

Mõned teed on väga hullud, ma olen igal pool maailmas sõitnud, aga päris nii räigeid tõuse kui nt ühel pisikesel teel, mis viis koskede juurde, pole nagu väga näinudki. Üherealine, sõidad ja vaatad taevasse ja loodad, et keegi vastu ei tule :)

Võibolla juhtus ainult minuga, aga tuli ka mööda serpentiine alla targurdada, kui turimibuss ühe rattaga üle serva oli sõitnud ja tee blokeerinud. Lisaks vulkaani juurde sõites oli viimased 10 km kohutav 5km/h tee (suured augud). 

Google maps offline on väga hea lahendus, sest netti pole (andmeside Eliisal puudus), muidugi näiteks Tele2-l polnud üldse telefoni levi, neil puudus lepingupartner täielikult. Aga google maps suunab automaatselt shortcutidele, mis on enam vähem kitsad teed läbi küla otse üles, neid õpib ajapikku vältima. 

Matkamine. Mina käisin lapsega siis Piton de la Fournaise matkarajal. Keegi väitis, et see on lihtne jalutamine - ei ole! Kokku võtab terve matkaraja läbimine ca 5 tundi, seda juhul kui oled heas füüsilises vormis. Algpunkt on ca 2300 m kõrgusel, kus on külm ja tuuline (temperatuur oli 7 kraadi), kuid päikeseline (kui kreemi ei pane kõrbed kindlasti ära). Sealt tuleb alguses teha paarsada meetrit (kõrguse mõistes) puhast laskumist, n-ö seinast alla. Jah, pärast tuleb minna lõpus sealt ka üles. Seejärel tuleb mööda laavat matkata vulkaani jalamile ja umbes 500 m puhast kõrgusesse tõusu (mitte distants aga kõrguste vahe). Klassifikatsioon on "raske" rajal. Arvestades, et mul oli seljas 13 kg laps, ning kõhupeal 7 kg kott (toit, vesi jm), siis 20 lisakiloga oli kurnav (pidevalt rohkem kui 2000 m kõrgusel ka).  Mina tippu ei jõudnud, koos lapsega oleks veidi raske olnud (polnud ka sobilik alla 2 aastasele ise kõndimiseks). Meie matkasime kokku 3h 45 minutit. Vulkaan on maailma kõige aktiivsem, purskas nädal enne meie külastust ja päev peale meie külastust. Läks napilt :)

Kindlasti on vahe, kas on kandekott või kõhukott seljal. Minu jaoks isiklikult oli oluline see 3 kg kaaluvahet (ei võtnud meest kaasa reisile selle jaoks :) ). Samas probleemiks oli see, et kõhukotiga selga last ise ei saanud, seega sellega pidin abi küsima. 

Ujumine. Ujumisega on veidi keerulised lood, sest Reunion on maailma kõige hairünnakute rohkem koht (nii nad väidavad). Paljudes randades on ujumine keelatud. Ujuda tohib seal, kus korallriif on ees. Seal saab ka sonrgeldada ning väga tõenäoliselt näeb kilpkonni. Samas ka nendes kohtades võib olla tugev hoovus, seega peab olema ettevaatlik. Soovituslikud on veejalanõud, sest teravaid korallitükke on ka rannas. 

Parkimine. Randades on alati kõik parkimiskohad täis. Tihti pargitakse mõned autod täiesti kinni ja enne õhtut neid kätte ei saa, sest perekonnad on randades täisvarustusega - lauad, toolid, telgid, võrkkiiged, grill jne. Kui näed vaba parkimiskohta, on ok lihtsalt oodata kas või 10 minutit kuni auto ära sõidab ja hoida niikaua liiklust kinni :)

Paaditripp. Meie võtsime 1 h hommikuse vaalatuuri. Oli 12 kohaline paat ja maksis umbes 17 eurot inimene (mõnusad suured lained ja paat hüppas lainelt lainele). Laps tasuta (sai ainsana ka päästevesti). Vaala ja vaalapoega  nägime. Kuigi veel paremini nägime vaala hiljem kaldalt, kui käisime kilpkonnapäästekeskuses (hüppasid välja korduvalt). 

Olen nüüd kohal. Kui kellelgi kogemusi, palun soovitage, kust saab vaadata, kas matkarajad avatud ( vulkaan vist veidi purskab praegu) ja kui keegi on käinud vaalatuuril, siis selle kohta võiks ka infot jagada. Leidsin infot snorgeldamise kohta, aga kuna olen väikese lapsega, siis huvitaks just paadikruiis a la 2 h.

Tahtsin varem kirjutada aga parem hiljem kui mitte kunagi. Jagan veidi muljeid :)

Mõtlesin, et jagan ka oma kogemust. Käisin novembri lõpp -
detsembri algus (2 nädalat) koos lapse (1,3 a) ja sõbrannaga. 



Üks hästi oluline asi on, et kindlasti peaks
piisavalt varuma aega lennujaamavahetuseks Pariisis (kõik lennud Guadeloupele
lähevad Orly lennujaamast, mitte de Gaulle'st kuhu saabuvad Finnair, Airbaltic
jt), st näiteks minnes Le Direct buss ei väljunud üldse sealt terminalist, kus
online info järgi pidi väljuma ja pidime minema hoopis teise terminali (jala 20
min). Tagasi tulles oli maabumise ja uue lennu vahel 4 tundi, meil ei olnud
õnneks äraantavat pagasit ja lend ei hilinenud, seega jõudsime ilusti. Aga
bussile ei saa kohti ette broneerida, kõik lähevad peale jooksvalt järjekorra
alusel (isegi kui pilet ette ostetud) ja meie bussist jäid osad inimesed
maha. 



Meie võtsime Billiger-Mietwagen.de kaudu auto,
mis vahendas Car Del Mar autot, mis vahendas Sixt firmat. Võtsin vaid nädal
enne lendu, seega maksis auto 275 eurot /13 ööpäeva. Jäime väga rahule, pidime
saama VW Polo või sarnase, aga saime Dacia Dusteri automaatkäigukastiga
maasturi. Kuna lend hilines ja jõudsime 21.40 (10 minutit peale ametlikku
sulgemisaega, tuli maksta 30 euri lisa väljaspool rendiaega auto võtmise eest).
Maastur oli selle pärast mugav, et meie ühes majutuskohas oli täiesti
mitteläbitav tee ja teises kohas oli selline tõus, et kõik manuaalid
suitsetasid kumme seal :) Ilma autota minu arvates saarel hästi hakkama ei saa,
see on n-ö "must". 



Mobiililevi - Eliisal oli normaalne, aga Telial
väga ei olnud igal pool. Mobiilse Interneti järgi puudus vajadus, sest meil oli
laetud google maps offline kaart + gps telefonis. Ajas ilusti asja ära. Wifi
oli saadaval nii majutuskohtades kui restoranides. 



Liikus ülidselt normaalne, aga PTP kandis ja
sealt väljuvatel teedel on 17.00 - 20.00 metsikud ummikud ja ilmselt hommikuti
ka. Isegi väikestes kohtades nagu St Anne vahepeal päeval ummikud. Basse Terrel
on rahvuspargi teedes tihti ootamatuid auke. 



Majutus. Ööbisime kahes erinevas kohas, parim
koht oli
see: https://www.booking.com/hotel/gp/residence-anse-des-rochers-saint-francois.et.html

  • lihtsalt fantastiline! Tegu suletud korterite kompleksiga (tõkkepuu ees) ja
    seal on oma bassein (väga ilus!) ja parim rand, mida nägime tervel saarel. Ja
    inimesi ei ole nii palju, sest autoga sinna randa otseselt ei saa kui ei ole
    ööbija (peaks parkima kuskile kaugele ja minema jala). Majutus ise oli pisike
    aga mõnus, tuba + köök/rõdu. Ja mulle isegi väga meeldis ärgata kukelauluga.



    Teine koht kus ööbisime oli kohas, kus ei ole
    randa. Oli ilus vaade, sai jalutada kivisele rannikule (ilma ujumisvõimaluseta),
    bassein (teises aias) kuid väga ilus appartment (ilusti disainitud, aga mitte
    sobilik kui sul on kaasas värskelt käima õppinud väikelaps). Ma ei hakka seda
    linki panema, sest seda kohta ei soovitaks isegi kui ta reiting oli bookingus
    üks kõrgemaid.

Toit. Üldiselt oli poodides valik pigem kesine (võrreldes mandri – Prantsusmaaga eriti) ning asjad olid pigem kaks-kolm korda kallimad kui meil. Siiski sai kõik vajalik ostetud ning tihti oli mugavam teha süüa oma korteris, kui hakata seda mujalt otsima. Väljas söömine on päris kallis (20-30 eurot praad) ning tuleb arvestada, et süüa saab konkreetsetel kellaaegadel (nt hommikusöök kell 7-9, lõuna 12-14, õhtusöök alates 19.... seega kui kell 15 on kõht tühi – ei saa :)

Me olime palju päevi lihtsalt rannas, kuid sõitsime ka ringi, mõlemad saared ilusti läbi. Käisime matkamas vulkaani juures (mitte tipus), palju käisime eri randades (enamik ei ole ikkagi väga ujutavad, aga on ilusad), koskede juuresm saare eri tippudel jne.

Basse Terrel asuv loomaaed oli suurepärane, samuti oli rummitehas tore. Kohviistandusse kahjuks ei jõudnud, aga kohvi oli seal suurepärane nagu rummgi.

Pilte võite vaadata siit: https://www.facebook.com/HelenaReisid/ (peab veidi alla kerima)

Ok, tripp, ei olnud väga veenev, st ei maksaks eeldada, kui endal lastega Islandil kogemust ei ole. See ainult eeldamine. 

Kahe aastasega on väga tore matkata, mulle on rõõmuks mitte ei sega.  Kahe aastasele meeldib vihm üldiselt. Porilombid on ka ägedad. 

Ma lihtsalt mainin, et olen lapsega käinud päris mitmetel reisidel juba (Aasia, Euroopa, Kariibid.. enne lähme veel Aafrika lähistele jne) ja see pole päris esimene reis. 

Miks ma küsisin et kas ei ole lapsesõbralik (?) on seetõttu, et saada teada konkreetseid soovitusi. 

Näiteks kas koobastesse lubatakse lapsega? Kas laevareisidel on lapsed lubatud? Kas soojadesse vetesse (kuumaveeallikad) saab lapsega jne. Kas hotellides üldjuhul pakutakse lapsevoodeid ja kas väikelapsed ööbivad tasuta.  See oleks nagu selline oluline info mille põhjal hinnata riigi lapsesõbralikkust :)

Viil, aitäh jagamast, sain paar head mõtet. Kas see koobas kuhu lähete on Vidgelmir? 

Tripp, äkki täpsustad, miks Island eriti halb koht lastega on? Mulle tundub just väga hea ja lapsesõbralik. Lähedal minna ka, ning hetkel laps kerge ka, vajadusel saan selga võtta kotiga. 


See sadcars tundub täiesti tore variant, vaatan, et saab lapseistme mõistliku hinnaga ning hind ise (Ford Focus 8 päeva 299 on ka mõistlik, 2 täiskasvanut, 1 laps). 

Kõik küll kirjutavad, et kindlustus mõistlik, aga mulle tundub, et peaks mitte üldse võtma kindlustust. St mul on krediitkaardiga kindlustus, omavastutus 250 eurot (swedbank), st kõik mis need autofirmad pakuvad, on kallimad kui minu kindlustuse omavastutus (vähemalt esmapilgul). Keegi jätnud üldse kindlustuse võtmata?

Ma lihtsalt mõtlen, et kui mul antud autorendifirma kindlustust ei ole, ja näiteks rehv puruneb, siis kui ma ise maksan, saan ikka tellida ju autoabi ja maksta ise kulud ja esitada oma kindlustusele? Kas see tundub mõistlik? Kuna väike laps kaasas, ei tahaks keset loodust ööbima ka jääda :)

Pole päris teema, aga vaatasin, et oli mitmeid kommentaare selle ringi osas. Kes pole teistes teemades veel jaganud, ehk panete oma marsruudid ja ööbimiskohad ka kirja? (Siia või teise teemasse), st ma plaanin ette ära broneerida ööbimiskohad ning mida rohkem võrdlusmaterjali seda parem. 

Ma uuriksin uuesti üle,  ehk on keegi ka hiljuti käinud ning on ka värskemat infot. Olen minemas septembris Islandile, ning olen kohapeal ca 8 päeva. Pole jõudnud veel väga põhjalikult süveneda, aga tundub, et vist oleks realistlik teha peale ring Islandile, kui ei taha just edasi-tagasi sõita. Kas see on realistlik / mõistlik? (võttes arvesse, et reis 8 päeva ja septembris).

Lisaks vaatasin neid kaarte, ja tundub, et tavaautoga saab vist ringi peale teha, aga nii kui mingi tee läheb veidi kõrvale, on kirjas 4 x 4. Seega küsimus, kas tavalise autoga saab kuskile ligi (ilusad looduslikud kohad jne)? 

SUVid tunduvad kohe tõelised SUVid, lisaks poole kallimad kui tavaautod. Seega küsimus, kas see tasuks reaalselt ära?

Teine variant, kui võtta tavaauto, kas on vahet väga kui suur võtta? Kas mingi pisike jääb hätta Islandi teedel? Ma ise pigem eelistaks midagi veidi suuremat, aga Islandi rendikates nii palju just väga pisikesi autosid pakkumisel. 

Ja lisaküsimus, kui kellelgi kogemust laste turvavarustuse rentimisega (turvatool) siis selle kogemuse jagamine on ka väga teretulnud :)

Panen südamele, et kindlasti peab selles vanuses inimene jooma piisavalt vett, ning liikuma lennu ajal. Üle 3 tunnist lendu väga ei soovitaks. Veenduge, et ta ikka veidi liigub võib teeb neid harjutusi. Peale lendu kindlasti kontrollige, et üks jalg ei oleks teisest rohkem paistes, kui on, pöörduge koheselt arsti poole. 

Reisikindlustus tehke ka kindlasti. 


Muidu soovitatud sihtkohtadest on Istanbul väga hea variant, aga ka näiteks Ohrid Makedoonias (otselennud suvel) ja Budapest Ungaris. 

Kwame, see millist malaaria ravimit valida, sõltub millise vastu on reidentsus ja millise vastu mitte. Mina näiteks alati eelistan lariami, eelkõige selle tõttu, et kõrvalnähtusid ei ole, ning tuleb võtta üks tablet nädalas. Mulle isiklikult sobib see palju paremini, see et sulle ei sobinud, ei tähenda, et teistele ei sobi.  

Alati pole see võimalik võtta seda tüüpi ravimit, mida eelistad, sest olenevalt piirkonnast ja malaaria tüübist kirjutab arst ühe või teise tüübi (aga selle saab ka ise järgi vaadata eelenevalt). 


Hbert, see on juba kuritegelik ju, keelduda retsepti väljastamisest ja panna ohtu patsiendi elu. Mina teeks kaebuse haigekassasse. St kõigepealt teavitaksin oma kavatsusest perearsti ja kui siis asjad ei hakka liikuma, teeksin kaebuse. 

Õnneks mul Tartus (kus mu perearst) sedaliiki probleeme ei ole :)

Sellisel juhul on võimalik valida alati endale (normaalne) perearst, kes seda teeb. Aga võibolla Tallinnas tõesti see probleem, sest nimistud on väga täis ja lisatööd ei taheta. Aga mujal Eestis ei peaks probleem olema, eriti seal, kus ei ole spetsiaalset reisinõustamise kabinetti, kuhu minna. 

Kõike peale kollapalaviku saab teha ka perearsti juures. Lihtsalt tuleb ette helistada, sest vastavad vaktsiinid tellitakse ette.  Ma ei näe põhjust, kui ei ole ekstra soovi reisinõustamise teenuse järele (või kollapalaviku vaktsiini), minna spetsiaalsesse kabinetti. 

Improved'ile vastuseks: ma arvan, et päris palju on neid, kes reisivad lastega üksinda.  Vōi kui kaaslasega reisida 8 korda kuus siis ilmselgelt on mõistlik, et kaaslasel on oma piiramatu kasutusega kaart. 


Minu arvutus on selline, et kui PP maksab 160 euri aastas, ja ütleme, et kasutan lounge 3-4 korda kuus ( 1-2 vahemaandumisega reisi kuus). Siis tuleb ühe korra hinnaks umbes 4 euri. Seega nagu tasub ilusti ära.


Vahemärkusena pean ütlema, et kui enne kiitsin Tallinna lennujaama lounge, siis nüüd olen ülipettununud - lastenurk kaotati ära! :(

Mul on Swedbanki platium kaardi piiramatu kasutusega priority pass. Juba septembris olen kasutanud 8 korda, kuid lounge'ide kvaliteet on väga erinev. Mina vaidleks vastu - soovitan just lastega reisimisel kasutada. Minu laps on aastane ( veel ei käi) ning hindamatu on hea vaikne ala, kus on veidi puhtam ringi käputada. Igal pool on alla kahe aastased lapsed tasuta, mõnedes lounge'ides ka alla kolmesed. Superlennujaamades on eraldi laste mängutuba (Riia) või mängunurk (Tallinn). On ka kohutavaid lounge (nt Catania), aga üldiselt ikka parem kui olla tava ootekohas.


Kalliks teeb asja, kui kaaslase kaasa võtad, sest siis see igakordne 27 dollarit ära ei tasu.

Kellelgi on kogemust, millal see kaaslase summa maha võetakse kaardilt? Mul näiteks septembri eest pole midagi praeguse seisuga võetud.

Ma lendan 27. november ja tagasi 10. detsember. Lähen beebi (1 a 3 kuud siis) ja sõbrannaga. Äraantavat pagasit ei võta :)

Kes veel minemas alla 2 aastase lapsega, jagage muljeid, kas selle beebikorvi saite (peaks saama kuni 11 kg kaaluvale lapsele) ja kas/kuidas oli lubatud võtta käru (kas lisaks käsipagasi 1 ühikule)? Jutt siis Leveli lennufirmast. 

Samuti on oodatud soovitused lapsesõbralike kohtade osas :)

Ootan soovitusi hea kvaliteediga rendifirmade kohta. Kas Korful kehtib põhimõte, et mida väiksem, seda parem?  

Vaatan, et mitmed rendifirmad pakuvad citroen c1 või sarnast autot. Kas see auto saab mägistel teedel hästi hakkama? Tundub päris pisike (ma harjunud autot rentima USAs, kus mini klassi vist ei eksisteerigi), seega veidi kahtleval seisukohal.  Samuti huvitaks kui kellelgi on kogemusi, et kas sellisse autosse võiks mahtuda turvahäll (taha istmele) ning kas on mõistlikum võtta kaasa enda häll või rentida autofirmast?

Täpsustan ka, et soovin rentida 10 päevaks lennujaamast,. 

Mitte midagi ei ole vaja (igaks juhuks majutuse broneering/aadress), peale kannatuse, sest kuskil ca 2 tundi tuleb istuda ja oodata kõrbeva päikese käes, kuni passi tagasi saab ja kui järjekorra maha magad (üks mees karjub suvalises kohas su passiga ja vehib pildilehega) siis veidi kauemgi. Passi kätte saamine tähendab, et nüüd võid minna järjekorda ja üks onu lööb templi passi.

Veebruaris 2017 sai Langkawilt saabudes 30 päevase viisatempli. Pole õrna aimugi miks (mul ei olnud vaja ka nii palju, ega ma seda ei küsinud ka). Lihtsalt infoks.

Lisan juurde ka fakti, et mingil juhul ei tasu raha vahetada Langkawil, nagu soovitatakse mitmetes reisifoorumites. Kui vahetada Langkawil, tuleb kursiks 34. Kohapeal praegu oli kurss 36.2, iga nuka peal saab vahetada.

Tundub vist sobiv teema küsimusele - kas on mõttekas osta ära Internetis piletid suunal Koh Lanta - Phi Phi ja Phi-Phi - Ao Nang? Pakkujaid netis tundub olevat mitmeid. Või peaksin pigem küsima oma hotellist siin Koh Lantal /jalutama suvalisse putkasse, kus on reisibüroo peal kirjas?
Iseenesest tahaks kindlasti, et see transfer sadamasse oleks kindel (mitte, et keegi kogemata unustab ära), aga samas ei viitsi nagu kuskile ekstra "otsima" ka minna.

Ise küsin, ise vastan ka :)

Koh Libongile saab nii, et võtta lennujaamast mikrobuss bussijaama - 90 bhati. Sealt edasi paneb bussijuht sind kohe järgmise mikrobussi peale, mis viib Hat Yao sadamasse (80 bhati) - sama buss peatub ka Kuan Thung Khu sadamas enne seda. Sealt saab 50 bhati eest Libongile. Libongis tuleb võtta mootorrattatakso, et saada sinna saare ossa, kus on 4 majutuskohta, mis saarel on. Jala minema ei maksa hakata, ca 20 minutit mootorratta sõitu (100 bhati). Targem oleks ette broneerida, sest kui puhkemajad on välja müüdud, siis on jama :)
Ma sain viimase bungalow (500 bhati) Libong resort nimelises kohas, kus muide on seni Tai parim köök (eriti Crab curry). Rand on ilus, aga mõõna ajal snorgeldada ei saa. Väga rahulik ja meeldiv koht, kõige odavam ja turistivaesem Trangi saartest.
Saarte vaheline takso on kallis, seega odavam variant on minna "ühistranspordiga". Ko Libongilt tagasi mandrile, siis Kuan Thung Khu sadamasse (mina maksin mikrobussijuhile 100 bhati, et ta sealt läbi sõidaks ja mu maha viskaks, sama raha eest saaks ka mootorratta taksoga). Edasi on pilet 450 bhati Koh Kradanile. Mina läksin õnne peale välja, Internetis olid viimane kui koht välja müüdud. Ülal toodud Ko Kradan Island resort Internetist ostes odavam selle aasta seisuga oli 30 € bungalow, aga see oli ka välja müüdud.
Ko Kradanil on kokku umbes 10 resorti, millest ca 3 ei ole ilmselt Internetis, seal hulgas toodud Paradise Lost + veel 1-2 samas saare otsas (paadilt maha tulles minna vasakule). Kohale jõudes ma käisin läbi 5-6 reorti, kus ühes oli saada bungalow (1200 bhati). Ise sain sellise ekstreemse asja nagu "tree house" - mis naljakal kombel oli seal samas kohas kui ülal toodud Kradan Island resort (tunneb ära õlleklaasiga ameeriklase järgi). "Tree house" maksis 500 bhati, ning reaalselt oligi onn puuotsas. Sinna pidi ca 5 meetrit ronima banbusredelit mööda, ning ma pakun, et ei redel ega puumajakese põrand üle 70 kg ei kannataks :) Ööbimine oli väga ekstreemne, kõige selle eluga seal dzunglis (ei olnud kinnine onnike :)).
Igal juhul Koh Kradani rand oli väga ilus, samuti kui tulu mõõn sai minna Sunset beachi, mis oli ca 10 min läbi džungli teisel pool saart (sai ka ujuda mõõna ajal).
Igaks juhuks märgin ära, et Lost Paradise-s tundus olevat saada "dormis" ööbimist 700 bhati eest. Curry on nende söögikohal küll maitsev, kuid krevette tellida ei tasu, sest nad küpsetavad need üle :)
Koh Kradanilt Koh Mookile paat maksis 300 bhati. Koh Mook on seni kõige vähem huvitav saar. Koh Mook-ilt pilet Koh Lantale on 550 bhati ja läheb Charlie rannast.
Kui kellelgi on täpsemaid küsimusi Trangi saarte kohta, vastan hea meelega. Siiski soovitan kõigil võimalusel majutus ette broneerida paar kuud, sest seda on vähe.

Turkish airlines'i puhul on ülitähtis osta pilet nende enda kodulehelt, siis helistatakse kohe personaalselt ja üritatakse pakkuda hea alternatiiv. Kuigi pilet on võib-olla 20 € kallim kui tripsta (vms saidi) kaudu ostes, siis see tasub igal juhul ära. Hetkel tühistatakse väga palju Tallinn-Istanbul lende (mulle vähemalt tundub nii), seega alternatiiviks pakutakse kas päev varem või päev hiljem lendamist. Kui tekib tänu sellele vajadus Türgis ööbida, siis saab tasuta 4 või 5 hotelli koos transferiga.
Mulle näiteks ei sobinud lennata päev hiljem ega varem, seega pakkusin välja, et nad lennutaks mind läbi Helsingi ja toimis - finnair Helsingisse ja edasi Turkish airlines. Midagi juurde maksma otse loomulikult ei pidanud.
Kui kasutada muid lennusaite broneerimiseks, siis on nende reisibüroode ülesanne piletid ära muuta. See omakorda võib tähendada, et lennumuutusest ei saa teada enne kui lennujaama minnes. Meie reisiseltskonnal oli hiljuti nii, et mul ja ühel teisel inimesel oli ostetud Turkish airlines kaudu, ja teisel kahel tripsta kaudu. Mulle helistati kohe Turkish airlines kontorist ja ainus põhjus miks teised kaks said ka uued lennud oli selle pärast, et ma ekstra küsisin. Muidu nad ei oleks reaalselt isegi teadnud, et lend on tühistatud, sest neile reisibüroo ei helistanud ega isegi ei saatnud maili.

Parim kurss mille leidsin oli 15 pesot euro eest, 14 dollari eest. Seda kurssi sai turul Ave. Brazil tänaval. Pole just päris õige aga kuuldavasti paremat Puerto Igazus ei saagi. Restoranides see-eest pakuti ülihalba kurssi (11-13 pesot dollari eest).

Kui on ostetud piletid suunal Amsterdam - Tallinn - Amsterdam detsembris, kas siis on põhjust muretseda, või pigem võib eeldada, et antud lend asendatakse näiteks KLMi lennuga? Piletid on ostetud Estonian airi kodulehelt.