pagas jätkulendudel

Tere! Kust ma leian infot oma pagasi kohta - kas pean erinevates lennujaamades ise vedama seda kaasa, või läheb pagas otse ühelt lennult teisele? Pilet ostetud Tickets.ee lehelt.

Lend algab Tallinnast, vahepeatused Varssavis ja Dohas.

Ma ei tea, kust seda nii vaadata saab, aga korraga ostetud piletite puhul tavaliselt läheb lõpuni välja. Erandeid tuleb ette ehk siis, kui mõni lühem ots alguses või lõpus on mingi siseriiklik või muidu lühem lend kohaliku kompaniiga, mis ei tee mõnede teiste suuremate lennukompaniidega koostööd. Näiteks, viimati, kui mingeid Tallinn-Bangkok pileteid vaatasin, siis oli kohe alguses märge, et "Stokholmis võib olla vajalik pagasi väljavõtmine".

Antud juhul on lennud LOT Polish Arlines+ Qatar Airways, pagas läheb lõpuni välja. 

Aga lõpliku kinnituse saad lennujaamas check-in´i tehes. Sulle öeldakse, kas pagas läheb lõpuni või mitte, ning saad kleepsu vastavate andmetega.

Kõigepealt kirjuta, kelle lend ja kas ühel piletil. Igal juhul saad teada, kuhu pagas liigub pagasit ära andes, võid igaks juhuks ka üle küsida, kas ikka läheb sihtkohta, sealt saad ka pagasilipiku, kus näha sihtkoht.

Pagasiga ei saa kunagi garnateerida, mis maani ta registreeritakse. Lepingute järgi on hetkel eeldused loodud selleks, et pagas läheb lõpuni kuid reaalselt sõltub kõik süsteemide toimuvusest või/ja teid teenindava inimese oskustest/viitsimusest.

Mul endal on muidu olnud kord Tallinn-Istanbul-Jakarta-Bali lennul nii, et Tallinnas lubati, et läheb lõpuni välja minu pagas. Anti muidugi kleeps ka vastava infoga. Aga üks 15-20 minutit ennem Jakartas maandumist öeldi lennuki siseraadios (või kuidas seda eesti keeles nimetama peaks?) maru ragisevalt ja aktsendiga inglise keeles, et kes lähevad edasi riigisisestele lendudele, peavad pagasi välja võtma. Oleks mul inglise keele oskus kehvem, poleks ma midagi aru saanud, ning asja alles hiljem avastanud.

LOT Polish Airlines´i+ Qatar Airways'i kogemus oli mul alles paar nädalat tagasi, mõlemad on Star Alliances ja see peaks mingi tõsine eksitus olema, kui pagasit Varssavis edasi järgmisele lennule ei toimetata.

Qatar ei ole Star Alliance vaid One World aga nendel on ikkagi vastavad lepingud olemas pagasi transpordiks.

Tõsi, mäletasin valesti ja eksisin- Qatar ei ole Star Alliance liige. Aga jah, vastavad lepingud on olemas.

Tänan kõik vastajaid - pilt selgem!

Jochen- kõik õige selle Indoneesia reisiga. 

Parandatud, loe järgmist  postitust.

Eesti ja Soome vahel tollikontrolli ei toimu. Tegemist on EL-i tollipiirkonnaga. Kui Estonian Air lendas Tartusse, siis oli samuti tollipiiri ületus Tartus. Näiteks Tbilisi-Tallinn-Tartu lennul. Meil on tollivõimekusega vist kõik rahvusvahelised lennujaamad.

Aga osades riikides on jah tollipiiri ületus ainult esimeses lennujaamas. Hea näide kohe USA. Või siis ainult teatud lennujaamades. Seda näiteks Türgis, kus on eraldi nimekiri lennujaamadest, kus saab tollipiiri ületada ja kus mitte. Seda ka juhul kui rahvusvahelisele lennule järgneb siselend.