palun inoft auto rentimise kohta

Pole kunagi seda teinud varem. Plaan minna Horvaatiasse- Spliti.Nägin reklaami- car rent for 6 eur day. Tundus uskumatult odav, seega usun et sinna lisandub üht-teist. Kütus, ilmselgelt aga veel miskit ? kuidas näen lõplikku hinda. Ja mida üldse peaksin silmas pidama seal lepingut tehes. Ja veel olen väikese sõidukogemusega, kuidas liiklus. Läheksin hooaja välisel ajal - mai algus näiteks. oleme 2 või kolmekesi.

Proovi otsingut www.autoeurope.com - saad väga hea ülevaate. Seal on vajalikud kindlustused hinnas sees.
6 eur päev korral võivad lisanduda erinevad kindlustused, noore juhi või lisajuhi tasu, gps, täispaak vms - mis parasjagu teie puhul asjakohane ja vajalik on.
Lepingud on standardlepingud suures osas. Ise sa seal midagi muuta ei saa, v.a jälgida, kas kõik kokkulepitud kindlustused jm tingimused on lepingus sees ja kui autol on enne rendile võtmist kahjustusi, siis kas need kahjustused on eelnevalt ära märgitud.

Tyyna, sa küsid küsimuse, millele ka parima tahtmise juures ei ole võimalik vastata.
Me keegi ei tea, kus saa seda reklaami nägid ja mis seal täpselt kirjas oli, seega ei oska me ka arvata, mida sellega mõeldi.
Ma võin proovida Trip.ee parimatelt selgeltnägijatelt abi paluda kuid seda varianti ma eriti ei poolda, ükskord ma proovisin, pärast sain hellahingelistelt foorumikülastajatelt verbaalselt peksa...

Autorendi hind koosneb üldiselt järgmistest komponentidest:

  • rendihind (see auto on kellegi oma ja see keegi on selle auto ostnud, seega ta soovib selle väljarentimisega teenida ;-))

  • kohustuslik liikluskindlustus (autojuhi vastutuskindlustus -- sarnaselt Eestile peab ka Horvaatias ja väga-väga paljudes teistes riikides see olemas olema, muidu ei tohi meetritki sõita).

  • enamasti varguskindlustus koos miski omavastutusega (TP -- theft protection with excess)

  • kohalikud maksud (käibemaksust alates ja teab veel millega -- näiteks automaksuga -- lõpetades).

  • igasugused muud "poolvabatahtlikud" kindlustused erinevate tingimustega ja hindadega (n.ö. kaskokindlustus (CDW -- Collision Damage Waiwer) ja selle omavastutuse vähendamise kindlustus jne.)

  • lisatasud -- lisavarustus, noore juhi tasu, lisajuhi tasu, lisavarustuse (GPS, lapsetool, ...) tasu, tasu riigist välja sõitmise eest jne. jne. jne.

Sinu poolt makstavas rendi hinnas on lõpuks kindlasti olemas neli esimest ülalmainitud punkti. Ilma nendeta ei saa üldiselt autot rentida. Kas need summad võiksid 6 € sisse ära mahtuda, mõtle ise. Reklaamis võib olla mõeldud neist vaid mõnda, näiteks rendihinda (punkt 1), ülejäänu lisandub "iseenesestmõistetavalt" autot vastu võttes...

Nende lisavarustustega on lihtne -- kui võtad, siis maksad. Seda, kes rendiauto roolis on, keegi ei kontrolli. Arvestama pead vaid sellega, et juhul kui roolis on isik, kes pole rendilepingus märgitud, kindlustused enamasti ei kehti. Noore juhi ja lühikese juhtimisstaaži tasud arvestatakse juhiloa ja isikut tõendava dokumendi alusel.

"Poolvabatahtlike" kindlustustega on sedasi, et kui üldse ei võta, siis on kõik võimalikud sinu süül juhtunud kahjud sinu kanda. Halvimal juhul ostad sisuliselt rendifirmale uue auto. Kui miskid kindlustused valid, siis vaata, milline on omavastutus (excess). Alla selle maksad kahjud ise. Seega mõtle, kui sõlmid justkui odava rendilepingu omavastutusega 5000€...
Hea ja muretu on 0 omavastutusega kindlustus (Super Cower) nii varguse kui avarii puhul -- välistab närveldamise, et näiteks kitsas parklas keegi ukse ära kraabib. Samas see 0 omavastutusega kindlustus on tihti kordi kallim kui rent ise.
Asi, millest võid enamasti julgelt loobuda, on isikukindlustus (PAI - Personal Insurance) kuna loodetavasti on sul ja su kaaslastel juba kodust tehtud korralik reisikindlustus, mis korvab ka autoavarii tagajärjel tekkivad tervisekulud ja võimalik, et ka sinu isiklike asjade kahjustumise.

Kütuse hind rendihinna sisse ei kuulu. Rendiauto tankimise eest vastutad ise. Enamlevinud praktika on see, et saad täispaagiga auto ja viid ka täispaagiga auto tagasi. Kui tagastataval autol pole paak täis, siis rendifirma küsib sult juurde puuduoleva bensiini hinna ja enamasti miski müstilise teenustasu tankimise eest. Samas selle täis paagi osas pole mõtet üle muretseda -- on täiesti OK kui näiteks paarkümmend kilomeetrit enne tagastamist tangid auto paagi servani täis.
Rendihinna sisse ei kuulu ka igasugused parkimistasud ja kiirteetasud jms. Need maksad ise. Loomulikult on rendifirmal ka tagantjärgi õigus sult sisse nõuda kõikvõimalikud trahvid -- näiteks kiiruse ületamise, loata parkimise jms. eest, lisades sinna ka omapoolse n.ö. "teenustasu".

Eelpooltoodud kindlustuste inglisekeelsed nimetused on sellised, mida kasutavad tavaliselt suured autorendi ketid -- Europcar, Hertz, Sixt jms. Suured ketid ei rendi autot ilma rentniku nimel oleva piisava limiidiga krediitkaardita ja ilma kehtiva juhiloata. Väikesed kohalikud rendifirmad võivad teisiti käituda kuid kindlustuse suhtes on lõppkokkuvõttes põhimõtted samad.
Igal juhul tasub võtta enne oma allkirja rendilepingule kritseldamist väike paus ja leping sõna-sõnalt läbi lugeda. Sealhulgas erilise tähelepanuga kõik väikeses kirjas joonealused märkused jms. Juhul kui miski on arusaamatu, siis tuleb paluda seda seletada ja soovi korral see seletus ka sinnasamasse rendilepingusse kirja panna lasta. Juhul kui rendilepingus kindlustusest, omavastutusest, lisajuhist jms. üldse ei räägita, on paras koht teha juba oluliselt pikem paus ja lasta rentijal asi kirjalikult lahti seletada ning ka allkirjastada. Pärast võib olla hilja.

Liiklusest -- ma ei ütleks, et Horvaatias kuidagi teisiti autoga sõita oli kui Eestis või Lätis või Rootsis või Soomes või Saksamaal... Samasugune liiklus, samasugused liiklusmärgid ja samasugused liikluseeskirjad...

btw, autorendist Horvaatias on siin foorumis juttu olnud korduvalt, näiteks siin

naljatilgad ja kirjanikud mulle meeldivad :)

Tyyna (ehk Tiina S), ma ei saa sinust nüüd hästi aru -- 19. veebruaril 2016 kell 18:24 oled kirjutanud kommentaari, mis algab sõnadega: Lend Tallinnast Spliti vara, nii et enne lõunat olime kohal. Siis võtsime kohe rendi autod ja sõitsime Spliti vanalinna.... Sealtsamast saab teada ka su nime ja eelmise Horvatia reisi umbkaudse aja.
Seda teemat siin alustad 6. märtsil 2016 kell 15:29 sõnadega Palun inoft auto rentimise kohta. Pole kunagi seda teinud varem. Plaan minna Horvaatiasse- Spliti....

Võta siis nüüd kinni, mida sa tegelikult teada tahad... Miski isiksuse kahestumine?

Üldiselt on sellised 6 ja 1 eurosed autohinnad lollide püüdmiseks. Päeva lõpuks maksad rohkem, kui oleksid mõnest normaalsest firmast võtnud.

Esmalt pakun, et tegu on Full to Empty tootega, ehk pead ostma täis paagi ja tagasi pead viima tühjana. Selle mugavuse eest pead maksma, tavaliselt teenus 25-35.- pluss paagitäis lambi hinnaga. Teiseks on pagana raske täpselt seda tühjaks sõita ja palju raha jääb paaki.

Kui selgub, et tegu on siiski Full to full tootega, siis on suur tõenäosus, et nad kohapeal visuaalsel vaatlusel ütlevad, et su krediitkaart ei toimi ja ainuke võimalus sul seda autot seal saada, on osta peale täis kasko, mis maksab 30.- päev.

Või siis kolmas variant, et peale renti selgub, et kuskil on miski kriim, mille parandus läheb maksma 200 ja nad peavad selle su krediitkaardilt kinni.

Soe soovitus, loe T&C läbi enne kui bronnid, seal üldjuhul kirjas asjad, mis esilehel pole.

NO selgitan siis , eelmine reis oli suurem kamp ja kus renditi 2 sõiduvahendit, mina rentija ei olnud. Olin külla kutsutud ja tehti paljuski välja, seega sealt kaudu infnot uurida ei pidanud õigeks/taktitundeliseks. Eelistasin seda siit kaudu teha. Reis ja maa mulle niiväga meeldis et plaanin omal käel tagasi minna.

Tänud asjalikele viidetele, seda tahtsingi, et millele pöörata tähelepanu, ehk milliste nüanssidega sellel teemal olete purema pidanud. Tänud, ikkagi kõigile vastajaile. Iga üks lisab oma vaatenurga ja nii saan pildi selgemaks, sest enim pelgasin just seda haneks tõmbamist oma kogenematuse tõttu.