Viimased kommentaarid

Mulle tundub, et sa mõtled üle.

Kui sa oled valge, tätoveeringuteta inimene, eelistatult ka prillidega ja neutraalselt riides, siis üldjuhul küsitakse vaid töökoha kohta ja kauaks jääda plaanid. Tagasisõidupileti infot nad näevad oma süsteemist, kui on lennupilet olemas.

Kui küsitakse reisi eesmärki, siis ütled lihtsalt turism (mis ei ole ju vale, ehkki pole ka täielik tõde). Räägid nii vähe kui vajalik (ainult vastad täpselt ja lakooniliselt sellele, mida küsitakse, eelistatult aktsendiga isegi siis, kui muidu väga hästi keelt räägid) ja manad ette nii ükskõikse näo kui oskad. Piiriametnikel on seal põhimõtteliselt liinitöö ja neid sinu tüdruksõbra olemasolu absoluutselt ei huvita, kui sa ise seda rõhutama ega üle tähtsustama ega silmanähtavalt närveerima ei hakka.

Tervitad, ulatad lihtsalt koos passiga oma traveller entry formi https://www.cbp.gov/sites/default/files/assets/customs-declaration-6059b.jpg , ametnik toimetab veidi sinu passiga, palub vaadata kaamerasse, võtab sõrmejäljed, küsib 2-3 küsimust, lööb templi passi, märgib kuupäeva, ja soovib head puhkust. 1990ndatel võis USAsse sisenemine Ida-Eurooplaste jaoks pisut "ärevam" olla, kuid nüüd on olukord täiesti neutraalne. Oled lihtsalt üks suvaline turist kümnetest tuhandetest, hall mass, ei enamat.

Väike remark.
Barca on Barcelona jalgpallimeeskond.

Barcelona linna enda kõnekeelne lühend on Barna.

Praeguse seisuga on alates 18. juulist 15 päeva jooksul ranged piirangud. l'Hospitalet de Llobregatis juba alates 15. juulist, see on kõrge nakatumisega piirkond.

Olukord on suhteliselt sant. Õhtust melu ja inimesi kesklinnas vähe, mujal üldse mitte. Toidukohtadest saab kaasa osta ja koju tellida, mõnel pool ka väljas istuda, kuid paljud kohad on üldse kinni. 10 inimese piirang (sh 2+2) kogunemistele. Kõigil üle 6-aastastel on mask kohustuslik kõigis avalikes siseruumides ja transpordis, sh peatuses oodates. Samuti kesklinna tänavatel jalutades. Võtke Eestist piisavalt maske kaasa, koha peal on kallim neid osta. Politsei on tänavatel. Kontrollib ja trahvib (100.- €).

Randa lastakse ainult teatud arv inimesi, puust ja nööridest tõkked on ees. Kui tahad randa minna, seisad järjekorras ja ootad.

Meelelahutus- ja turistiatraktsioonid kinni või külastuspiirangutega (a la Sagrada Familiast võid mööda jalutada, kuid mitte sinna juurde koguneda). Kõik spordirajatised (sh staadionid), kinod, teatrid, basseinid, lastepargid, lõbustuspargid, ööklubid jne on kinni. Muuseumid ja raamatukogud on ainsana veel suures osas lahti, kuid sisenejaid limiteeritakse ja kontrollitakse. Süüa saab osta, muu kaubandus suures osas suletud. Osa tarbekauba- ja rõivapoodidesse saab minna eelneval ajabroneerimisel (telefoni teel antakse teile võimalik külastusaeg).

On välja öeldud, et kui nakatumiskordaja ei vähene, on järgmine samm totaalne lockdown ja liikumiskeeld. Kusjuures sellest ette ei teatata pikemalt kui 1-2 ööpäeva.

Kui teie majutuskohas on aed/terrass/bassein, pole väga hullu. Ilm on ilus, toit on hea, looduses saab jalutada/matkata (2 inimese piirang kehtib ka seal siiski). Aga melu, tänavakaubandus, Rambla sagimine ja rahvarohked õhtusöögid unustage ära. Kõik on vaikne. Ainult taskuvargad tegutsevad täistuuridel, neid ei peata miski. Veel jultunumad kui enne. Ärge laske ühistranspordis kellelgi endast väga lähedalt mööduda, müksata vm viisil tähelepanu kõrvale juhtida. Kui olete kahekesi ja keegi tuleb midagi küsima või asja tegema, siis vastab ainult üks (kui otsustate neist üldse välja teha), teine astub sammu tagasi ja jälgib üldpilti ning seda, kes on ümber ja selja taga ning kus on nende käed.

Selles mõttes on pigem halb aeg sinna reisimiseks - risk on suur ja elamust ei pruugi olla. Praegusel ajal (ja aastaajal) võiks kõike arvesse võttes pigem Eestis püsida ja seal ringi vaadata. Eestil on väga vedanud. VÄGA vedanud.
Aga eks ise teete omad otsused.

Kogu selles segaduses on AirBaltic väga viisakalt käitunud, ei mingeid vastupuiklemisi ega voucherite surumist, vaid kogu raha tagastati kohe, klienditeenindus 5+. Kuigi ma neist enne suurt ei arvanud ja kippusin kohati Air Peldik ütlema, siis nüüd ma enam nii üleolev ei ole, pigem... respekteerin :)
Tuttavatel hea kogemus Turkishiga.
Aeroflot on nagu vene rulett imho.

Soovitan mitte hoida suuri summasid virtuaalpangaarvetel. Mul oli konto ja Mastercard epayments.com-is. Kuna neil ei olnud kaardi kuutasu, kui teha tehinguid 300€ või suuremas summas kuu jooksul, siis hoidsin seal arvel üsna arvestatavat summat.

Veebruari alguses aga mõtlesin, et lähiajal reisile ei lähe ning kandsin raha oma Eesti kontole. 11. veebruaril tuli ootamatult E-payments.com-ilt e-kiri, et kõik tehingud on peatatud, raha on külmutatud ja mis edasi saab, ei tea.

Ühesõnaga, mul vedas seekord, aga enamik virtuaalkontode ja -kaartide haldajaid on sama tegevuspõhimõttega - tore on, seniks kuni kõik on hästi, kuid kui nad otsustavad oma "poe kinni panna", siis ei saa sa mitte midagi teha, et oma raha kätte saada.

Nende teade oli järgmine ja ütleme nii, et FCA võib samasuguseid "puudujääke" leida iga sarnase teenusepakkuja juures:

On the February 11, 2020 ePayments Systems Limited ('ePayments') agreed with the Financial Conduct Authority ('FCA') to suspend all activity on its customer accounts. This decision was taken following a review, by the FCA, of ePayments anti-money laundering systems and controls, which identified weakness that required remediation. We know this will be a very frustrating time for our customers. We apologise for any inconvenience caused and are working tirelessly to ensure improvements are made and accounts can be reactivated as soon as possible. During this improvement process, we want to assure customers that their funds are being safeguarded as normal. If you have any questions, please contact us directly.

Minul on see padi juba ligi 3 aastat, mille lingi mees80 siia pani, samuti Aliexpressist tellitud. Absoluutselt parim ja mugavaim padi. Eesistme klapp alla, padi sinna peale, nägu patja ning kogu kehaga toetud sellele padjale. Näo ja käte jaoks on avaused, keha on pingevaba ja lõõgastunud. Ma ei maga isegi kodus vahel nii hästi kui selle padjaga lennukis :)
Väga täis ei maksa puhuda, ca 80% on parim.

Igasugu kaela ümber käivad padjad on mõttetud, v.a siis, kui valida suures lennukis keskmise rea kõige esimene toolirida; seal on õige laiusega jalaruum, nii et saan panna oma käsipagasi kohvri püsti vastu esiseina, jalad sirutan sinna peale ning lasen oma istme samal ajal nii alla kui võimalik, nii tekib peaaegu voodis magamise tunne. Sellisel juhul kasutan sellist kaelapatja: https://www.aliexpress.com/item/4000254153027.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.38072a79oqPipt&algo\_pvid=800bcb1f-530c-42be-95cb-dde209f6ab55&algo\_expid=800bcb1f-530c-42be-95cb-dde209f6ab55-3&btsid=0ab6f83915830793174562098e0549&ws\_ab\_test=searchweb0\_0,searchweb201602\_,searchweb201603\_
Põhimõtteliselt on see nagu pehmest fliisist sall, mis käib velcroga kinni ja mille ühel küljel on tugevdus.

2019 - 1,5 kuud Keenia ja Tansaania, 3 kuud Argentiina ja Tšiili, 2 nädalat Lõuna-Prantsusmaal. Lisaks Shenzen ja Hongkong korduvalt, kuid see puhtalt töö tõttu, enam seal suurt turistina ringi ei käi.

2020 on ainus kindel plaan palverännak Jaapanis sakura õitsemise aegu, kuid praegu ei ole veel järgmise aasta ajagraafik teada. Jaanuaris peaks selguma, millal ja kui kauaks saan sõita ja siis selgub ka, kas valin Kumano Kodo või Shikoku.

Aasta teise poole reisiplaane ei ole veel otsustanud. Äkki otsustangi sooduspakkumiste põhjal :)

Hetkel hoian silmad lahti Osaka ja/või Kansai lendude sooduspakkumistele märtsi ja mai vahele.

haaletaja, millele sa täpselt vastu vaidled?

Kirjutasin siia oma kogemuse üle neljakuulisest viibimisest Argentiinas (osa sellest ajast küll Tšiilis) ja minu jaoks täpselt nii oli.

Turism on seal üks väheseid asju, mis jätkuvalt toidab ja loomulikult on turismimarsruutidel tehniline infra paremini korraldatud, sh kaardimaksed. Kui sina ei kogenud oma reisi vältel mitte ühtegi kohta, kus kaardiga maksta ei saanud, siis see on sinu kogemus. Minu kogemus oli sellest erinev. Samas rändasin ka pisut laialdasemalt. 

Leian, et mõlemad kogemused väärivad kirja panemist, kuid mis siin "vaielda" - et kelle kogemus oli "õigem"?

Ei saanud hästi aru, miks peaks Euroopast otse Mehhikosse maandumisel USA viisa või ESTA asjasse puutuma? Kas sul oli edasilend USAsse? Või USAs seadustega pahandused?

USAs maandumisel on igal juhul vajalik ESTA või viisa, isegi paaritunnisel vahemaandumisel, see on õige, jupstykk1.   

Mehhikosse siseneda on lihtne kui sul pole varasemat pikemat sealviibimist. Mehhikos võib olla viisavabalt kuni 6 kuud ja paljud elavadki seal, tehes nn visa-run'e paariks päevaks riigist välja; sellisel juhul ei pruugi taassisenemine enam väga lihtne olla.  

Eriti lihtne on Mehhikosse sisenemine koos skandinaavlastega - kui sul on immigratsioonikaardil Tui lennukood, ei küsita sult ühtegi küsimust.  

Tropicalsunshine, kuuldavasti on Nica nüüd oluliselt rahumeelsem, kuid Ortega ja sandinistid on suutnud turismisektori üsna maha lammutada. Hotellid, restoranid, hostelid pandi vahepeal kinni ja turismisektori töötajad keskendusid põllundusele ja kalapüügile, et ära elada. Ehk 2020 toob turisminduse madalseisust taas välja. Arvan, et saad rahulikult läbi Nica Costa Ricasse rännata ja ei pea lendama.  

Jah, olin üksi ning vahejuhtumeid ei olnud turvalisuse poole pealt. Küll aga olin tunnistajaks mitmel korral, kuidas bussidest alt pagasist oli varastatud seljakotte ja kohvreid. Kui mul seljakott alla läks, siis istusingi akna all, nina lömmis vastu aknaklaasi ja vaatasin, mis pagasiluugi juures toimub.  

Taksojuhid muidugi üritavad nöörida kuidas jaksavad ning sellised üldlevinud turistidel naha üle kõrvade tõmbamise stsenaariumid on au sees, kuid palju vähem kui Araabiamaades või Kagu-Aasias. Tee enne taksosse istumist takso numbrimärgist pilt, nii et autojuht näeb, mida sa teed. Vajadusel saada see kellelegi Whatsappi või pilve. Uber'i sarnased rakendused ei toimi(nud).  

Enamasti on hindamatuks abiks suhtlemine kohalikega - aja small talki igal võimalikul ja võimatul juhul ning küsi küsimusi, mida sul võib olmeliselt vaja minna, nagu kohalikud kombed, transpordihinnad, off the beaten path vaatamisväärsused jne.  Minu esimene küsimus on alati De donde eres? ja sealt edasi on juba lihtne. Sealse temperamendiga inimesed tahavad väga endast ja oma kodust/perest rääkida.

Bussiliiklus oli üldjoontes väga hea, aga mida lõuna poole, seda kehvemaks muutus. Cancunist Belizesse sõidad ADOga nagu kuninga kass. Sealt edasi kvaliteet tasapisi langeb ja Hondurases leiad end juba niinimetatud "chicken bus" pardalt koos kohaliku koloriidiga.  

Pidutseja ma ei ole, väsin õhtuti enne südaööd alati ära, nii et pimedal ajal väljas ma eriti ei liikunud, välja arvatud nn pub crawl üritused koos hostelirahvaga. Neid tegin läbi omajagu ja kõigist on lahedad mälestused. Seal on alati grupiga minek ja samas koosseisus grupiga tulek, hosteli koordinaator hoiab rahval silma peal.   

Alkoholi ma ei joo, aga üldiselt korgijook oli kuuldavasti probleemiks, eriti ööklubides.  Kanep oli Yucatanil turistipiirkondadest väljaspool ca 100 peesot gramm ja kuni 5 grammi võib "oma tarbeks" kaasas olla, ilma et peaks "võimuorganite sanktsioone" kartma.   

Kuna reisin palju, siis on mul kaasas väga vähe pagasit ning oluliseks pean ainult passi, telefoni ja raha/pangakaarti, neid hoian "ihu ligi" ja nt hostelis võtan isegi duširuumi kaasa. Kui miskit muud ära varastatakse, siis võtan seda kui loomulikku kadu ja ei vaeva pead. Swedbanki gold cardi kindlustus on seni kõik hüvitanud, ka katki läinud prillid ja vette kukkunud telefoni. Ainus asi, mis mult selle reisi jooksul varastati, oli Cancunist ostetud rannakübar - kahju oli küll, aga ju siis kellelgi oli seda rohkem tarvis kui minul.   

Mis puudutab dokumentide kadumist/vargust, siis selleks on mul dokumentide koopiad pilves ja kodus sahtlis lisapass (tellisin kohe korraga 2 passi) ja täiendav pangakaart ning koduseid on informeeritud, kuidas neid mulle vajadusel kiirkullerteenusega saata.

See hirm USA ja jätkulennupiletite osas ei vasta tõele, maandumisel ütledki reisi eesmärgiks lihtsalt stopover ja sinu vastu huvi kaob.  

Samas enamasti üheotsapiletid on sageli sama hinnaga, mis edasi-tagasi piletid (va odavlennufirmadel), mingit olulist hinnavõitu sageli üheotsapiletiga ei saagi. Vahel on edasi-tagasi pilet isegi üheotsapiletist soodsam. 

Eelmisel aastal ostsin tui.fi saidilt edasi-tagasi Helsingi-Cancun-Helsingi otselennud 295 euroga ja tagasisõidupiletit ei kasutanud, kuna läksin sealt edasi Belize-Guatemala-Honduras.  Plaanis oli ka Nicaragua, kuid Hondurases olles tehti mulle selgeks, et sel momendil oli see väga halb idee. Mässud, teedel betoonplokid ees, röövimised kõigi aegade kõrgeimal tasemel.

Nica jäi siis vahele ja plaanisin lennata Costa Ricasse, kuid elu tegi põnevaid keerdkäike ja plaanidesse tekkisid oma korrektuurid ja läksin hoopis Mehhikosse tagasi, kus mitu nädalat tšillisin ja vabatahtlikuna töötasin ning keelt õppisin.  

Kui Eestis juba soojenema hakkas, tulin koju tagasi.  

Ehk siis pigem vaata tui.fi tui.se tui.dk tui.no tui.co.uk või tjareborg.fi või ving.se viimase hetke otselende (tšarterid), need lähevad mõni päev enne väljasõitu super odavaks. Mõni neist müüb kusjuures ka ainult ühte otsa. 

Kui sa Mehhikos Skandinaavia tšarteriga maandud, siis sa oled ikka täiega valge inimene ja keegi ei küsi sult sisenemisel mitte midagi. Hetkel on odavaim

Arlanda kaudu, aga jaanuarini oodates hinnad üsna kindlasti veel kukuvad. Soome kaudu paistab sel aastal väga kallis. 

Tagasi tulin taas tšarteriga, Cancun-Brüssel-Tallinn, väga soodne hind ja suurepärased lennuajad. tuifly.be üheotsapilet oli 149 eurot. Kusjuures sinna minekuks Brüssel-Cancun lend sobib ajaliselt väga hästi varahommikuse Tallinn-Brüssel lennuga kokku, ainult et hetkel algavad ühe otsa tuifly.be hinnad 220 eurost ja mõttekam oleks vaadata Soome või Rootsi tšartereid.

Värske info detsember 2019 seisuga. ATM teenustasud on kõrged ja korraga saab välja võtta vähe raha, enamasti 3000-5500 peesot (45-80 eurot) ja selle eest teenustasu on 375-675 peesot (ca 10-17% väljavõetavast summast). Seda juhul, kui automaadis raha on. Vahel ei ole. 

Soodsam on omale raha saata Azimo või Western Unioniga. 

Kõige soodsam on sularahavahetus, sobib nii euro kui dollar ning kurss on tavaliselt ametlikust päevakursist parem, sageli ei võeta ka üldse teenustasu. 

Väga paljud kohad aktsepteerivad kirjade järgi kaardimakseid, kuid minul oli juhus, kus pärast kõhu täis söömist selgus, et vastu võetakse ainult ühte kindlat tüüpi kaarti. 

Suurematest linnadest väljaspool ainuüksi kaardimaksetele loota ei tasu. 

Kaardiga maksmisel tuleb sageli näidata passi ja kviitungile allkiri ja passi number kirjutada. Üsna pikk protseduur :) 

Vahemaad on pikad ja seetõttu tasub eelistada lendamist. Kus on konks? Latam on üks põhilisi vedajaid, aga nende kohalikult kodulehelt välismaa krediitkaardiga pileteid osta ei saa; samas rahvusvahelisel kodulehel on hinnad kallimad, isegi kuni topelt. Latami kontorist lendu ostes lisandub teenustasu (min 400 peesot kõige odavamatele lendudele). Tänu hostelikaaslasele leidsin veebilehe despegar, mille kaudu sai osta välismaa kaardiga kohaliku veebilehe hinnaga. Teine ok lennuvedaja on Flybondi. 

Pikamaabussid on okay, hind on suhteliselt kallis võrreldes muu hinnatasemega, kuid kassadest piletit ostes tasub alati küsida, kas saab soodustust - vahel on saanud ja vägagi märkimisväärselt. 

Võrreldes nii mõnegi muu ladina Ameerika riigiga tundub olukord tsiviliseeritum ja turvalisem, seetõttu pigem soovitaks võtta piisavalt eurosid või juba ette planeerida Azimo või Western Unioni kontorite külastamist (salvesta kontorite aadressid offline'is vaatamiseks telefoni vm) ja mitte panustada ATMidele. Kui piirdud suuremate asulatega ja põhiliste turismipiirkondadega, võib loota ka täielikult kaardimaksetele, kuid mõttekas on kaasas kanda vähemalt 2 erinevat kaarti (a la MC ja Visa) ning passi. 

Kohaliku rahaga pole väljaspool Argentiinat midagi teha, sestap rahavahetusega väga hoogu minna pole mõtet. USA dollaris saab mõnes kohas maksta, eurodes ei saanud. Õigupoolest oleks saanud, aga dollari kursiga. Samas polnud ka eriti põhjust seda erinevates kohtades katsetada, enamasti läks käiku ikka kaart või peeso.

Selliseid automaate ei näinud, millest oleks saanud dollarit välja võtta, aga automaate üldiselt ka ei kasutanud ning kohalikelt või teistelt turistidelt ka ei küsinud, kuna ei tundunud oluline küsimus.

Ma arvan, et autorent on sul pigem "Mustang or similar", ehk siis tavaliselt saab broneerida ainult auto klassi, mitte konkreetset marki. Oma klassi autod on seal kõik rivis, millest rentija saab valida (kui on valikut). Mustangi klassi autod on kõik üsna ahvatlevad :)
Kui teid huvitab loodus, siis kõiki Florida teemaparke külastanud inimesena soovitaksin Discovery Cove'i. Kui lähete sinna esimesena, siis sama piletiga (st kaelakaardiga) saab veel mitu muud parki tasuta läbi käia (Seaworld, Aquatica, Busch Gardens). Minu jaoks elamus nr  1 Floridas.
Kui plaanite Evergladesil hõljukisõitu, siis valige teenusepakkujat hoolikalt. Neid on seal mustmiljon ning giidide tase on väga kõikuv. Omalt poolt soovitaksin seda parki, kus tegutsevad Gator Boys reality sarja tegelased. https://www.evergladesholidaypark.com/gator-boys-alligator-rescue/
Üldiselt lihtsam on küsimustele vastata kui maast ja ilmast kirjutada, kui midagi konkreetselt huvi pakub, palun küsi.
Üks asi, mis võib veel juhtuda - kui sul on telefonis Eesti seadistused, siis õhtul samaks ööks hotelli broneerimine nt booking.com-is läheb raskeks - booking.com'is läheb Eesti seadmetele (või siis kasutajakontodele - ei saanud üldse asjale pihta, kuigi tehnikavõhik justkui ei ole) kuupäev lukku siis kui Eestis südaöö kätte jõuab, kuigi seal koha peal on alles varane õhtupoolik. Miks see nii oli, ei tea ja ei saanud sellest jandist üle ega ümber.
Kuuba on rohkem ajas tagasi minek ja omanäolisem. Mehhiko samas meeldis mulle endale rohkem, ja seda mitmel eri põhjusel. Maitsed on erinevad, seetõttu raske soovitada, eriti kui reisijatest ja nende huvidest midagi ei tea.
Tui.fi eriti head soodushinnad Helsingist Cancuni on enamasti ainult nov-jaan, muudel aegadel 300 euroseid pileteid nii lihtsalt ei saa.
Samas on Cancuni odavad otselennud ka Brüsselist (Tui/Jetairfly), Manchesterist (Thomas Cook ja Tui/Thomsonfly), Eurowingsil erinevatest linnadest jne ning vahel satub sellistest kohtadest ulmehindu leidma. Samas ei pruugi siis jälle hea hinnaga Eestist sinna vahelennujaama kohale saada, või siis tuleb seal öö veeta, mis teeb reisi kallimaks. Ka Turkish Airlinesi pakkumistel tasub silm peal hoida.
Kui aega pisut nihutada annab, siis dets-jaan on üsna hea võimalus Helsingist või Stockholmist Tui otselend alla 300€ leida. Soodsaim, mida olen näinud, on Helsingist 250€ ning Stockholmist 230€, paar päeva enne lendu.
Eelmise aasta okt või nov kuus ilmus saadavale Air France´i soodukas, Tallinnast veidi üle 400€ edasi-tagasi, äärmiselt mugavad lennuajad ühe vahemaandumisega Pariisis, äraantav pagas hinnas.  Lennuperiood oli novembrist veebruarini.
Mina isiklikult veel ei ostaks pileteid, põhilised soodustused sinnakanti peaksid tulema veidi hiljem.

Näiteks minu Camino de Santiago kogemus oli, et seal ei olnud mitte ühtegi lätlast. Kui lõpuks poolel maal ühte leedukat kohtasin, siis see oli meil mõlemal selline emotsioon nagu oleks kaua kadunud kaksikõega kokku saanud :) Ja kogu selle 6 nädala jooksul ainsaks baltikuminaabriks ta jäigi.
Aga muidu arvan, et neil eelkõnelejail on õigus, kes pakuvad, et mujal riikides neid lihtsalt ei märka, kuna nad ei tunne vajadust kuidagi end väljapaistvaks teha või eriti valjusti rääkida vm. Nad lihtsalt... on.

Kas oled kindel, et see on juba maha võetud, võib-olla on lihtsalt alles bronnis? Bronn ja tegelikult hiljem maha võetav summa ei peagi kattuma.

Stansted on odavlendudele keskendunud nagu nt Berliini Schönefeld, mis tähendab, et transiitala kui sellist ei ole. Lennult tulles peab läbima kontrollialad, minema välja (ei saa minna otse jätkuväravasse), seejärel uuesti sisse (sh pagasikontrollijärjekord) ja kogu see tegevus - eriti koos lastega - ei mahu 50 minuti sisse kuidagi ära.

Ma esitaks oma küsimuse nii, et kas on olemas otsingumootorit, mis annaks võimaluse võrrelda omavahel kõiki lennuhindu punktist A punkti B, milles sisaldub 1 äraantav pagas?

Tsheburaska, minu andmed olid vananenud. Endal korjati mõni aasta tagasi 12 000mAh akupank lennujaamas ära ja seal oli ka suur plakat väljas, et lubatud on kuni 10 000mAh.

Tänaseks on olukord muutunud (direktiiv võeti vastu 2018a) ja AndresR toodud lingilt leiab lubatud mahu kalkuleerimiseks vajaliku viida.

1. Find the mAh number (probably between 1 and 30,000)
2. Find the voltage (usually 3.6V/3.7V)
3. Divide the mAh number by 1000, converting it to Amp hours (Ah)
4. Multiply the Ah number by the voltage to get the Watt-hours.
The whole formula:
power-banks-planes-formular

Vabalt võib lennata kuni 100Wh akupangaga (~26 000mAh 3.6V; ~20 000mAh 5V), 100-160Wh akupank vajab eelnevat luba lennufirmalt, üle 160Wh ei ole lubatud - seda ütlevad praegu kehtivad direktiivid. 160Wh on umbes ~44 000 mAh  3.6 voldi korral ja ~32 000mAh 5 voldi korral.
Ühel reisijal võib olla kuni 2 akupanka selgelt loetavate võimsusnäitudega (ja ainult käsipagasis).

Lennukisse on lubatud kaasa  võtta kuni 10 000mah. Kui on suurem ja satutakse kontrollima, siis võetakse turvakontrollis ära.

Revolut'iga olen samuti tuttav (on tõesti hea variant!), kuid puuduseks olen pidanud väikest väljavõtulimiiti. 200 või 400 eurot kuus on minu arvates OK üksnes seljakotirändurina Kagu-Aasia riikides, kuid mujal maailmas võib väheks jääda. (Võib, aga ei pruugi, sõltub reisijast.)
Mulle näiteks ei meeldi valuutat vahetada, introverdist tüngamagnet nagu ma olen. Väga sageli on kusagil mingi kamm ja eks sa aja siis oma õigusi taga. ATM on mugavam ja vastuvõetavam.
Ei taha kõlada nagu Coopi reklaamiklubi president, aga sealse Rändrahnuga saab ise omale päeva- ja kuulimiidid luua. Tehingujärgselt tuleb ka reaalajas telefoniäpile teade (eurodes), sarnaselt nt Swedbanki äpiga.

India rongides vahel ka see skeem, et ostate piletid sellisesse, kus peaks söök-jook hinnas olema. Tuleb kupeeuksele onuke, vorm seljas, pakub apelsinimahla, küpsist jm snäkke. Võtate vastu, tänate, joote-sööte ära. Seepeale küsib onuke teilt üüratu summa raha. Sest ta ei ole sugugi teie rongiga seotud, vaid niisama "ärimees".

Niagara juga tasub küll lapsega vaatama minna. Tehke netis Kanada sissesõiduluba ka ära, Kanada poolel Niagara Fallsis ma lausa ööbiks 1-2 ööd.
Üliäge minigolfiväljak pesuehtsate dinosaurustega, kes puhisevad ja möirgavad, vaateratas, tagurpidi maja, Ripley's usu või ära usu maja, palju tilisevaid, helisevaid ja vilkuvaid kohti õhtupimeduses, palju lahedaid pildistamiskohti ja -hetki.
Toronto jätaks ära.
New Yorgis väikse lapsega 8 ööd ei tahaks ise küll olla, liiga palavikuline linn, väsitab. Sõit Niagara Fallsi on täiesti okei. Alusta varahommikul. Vahepeal saab mõnda muud loodusparki ja vaatamisväärsust külastada, nt Cazenovia, Howes Cavern,  Skaneateles, Corningi klaasimuuseum, Watkins Glen State Park (juga on muidu kõrgem kui Niagara ise, aga muidugi väike; samas loodus on väga ilus ja omamoodi põnev) jne. Õhtuks olete Niagara Fallsis, lähete hotelli, puhkate veidi, siis lähete vaatate juga õhtutuledes. Järgmisel hommikul juga vaadata nii Kanada kui USA poolelt, võib-olla võtta ka praamireis Maid of the Misti pardal, seejärel saab juba hakata kas NY poole tagasi sõitma või siis võtta seal teine öö veel ja teha kõike tormamata ja nautides.

Jah, Xcaret on oma hinda väärt, samuti Xel-Ha.
Xplor, Xenses jt - neisse ei ole täiskasvanutel suurt mõtet minna, pole nii väärt elamus kui nt Xcaret.

Lennujaamamaksud saab igalt kasutamata piletilt tagasi küsida, ka kõige odavamatelt. Nii et midagi ikka.