Olen näinud sotsiaalmeedia videot, kuidas lennukisse laetud pagas koha peal läbi tuustitakse kahe pagasikäitleja poolt, kes on lennukis pagasiruumis sees ja kelle ülesanne ilmselt peaks olema pagas ilusti ritta laduda.
Jään vastuse võlgu selle kohta, kus ja kelle poolt see filmitud oli. Oli midagi sarnast, aga Euroopas ja aastal 2024: https://edition.cnn.com/2015/04/13/us/airport-luggage-theft/index.html
Ehk siis need väited, et "kellelgi poleks sellist aega, et pagasist midagi võtta" ei pea paika. Küll see aeg leitakse nende poolt, kes varastamise peal väljas on.
Ma olen lühemate kaugreiside puhul jälginud mitte kellaaegu, vaid söögiaegu. Magan millal magan, aga kui ma hoian oma söögiajad enam-vähem samad nagu need mul siin Eestis on, siis on väga lihtne tagasi tulla ilma igasugu jetlag'ita. Ehk siis näiteks lühiajaliselt USAs olles lõpetan söömised ca 2-3 ajal päeval; hiljem heal juhul ainult üksikud näksid, aga enamasti ainult vesi. Ja noh, mulle meeldib toores porgand, seega kui kõht on väga tühi, siis see on nagunii esimene valik snäkiks :) Samas ma olen selline tüüp, et kui adrenaliin on üleval või on muidu tihe graafik või lihtsalt põnev olla, siis ma ei taha kunagi süüa, pole isu.
Pärast sellist söögigraafikut Eestisse tagasi tulles pole mul ühtegi korda "reisiväsimust" olnud, kohe olen Eesti aega ilusti tagasi sulandunud.
Mis puudutab lennureise, siis absoluutselt igal juhul valin otselennu, kui see on saadaval. Ümberistumised ei meeldi üldse. Olen nõus kuni 400 eurot rohkem maksma, kui lennuajad on mugavamad.
Kindlasti ei reisi nii, et tagasilend algab võõras lennujaamas millalgi öösel 2 ja 6 vahel. Õudus kuubis. Ehk siis tagasilennu aegu jälgin rohkem kui sinnalennu aegu. Kui on väga ebamugavad lennuajad, siis ei reisi, isegi kui pileti saan väga soodsalt või puhta muidu.
Sama mõte. Algus (hook) on paljutõotav, piisavalt kiire. Sealt edasi läheb liiga aeglaseks, kaadrid venivad ja taustamuusika on kohati häirivalt vali. Videotöötluseks käppa on, nii et edaspidi soovitan üleliigse välja lõigata. Mida selle all silmas pean on näiteks et kui näidata näiteks hotelli vannituba, siis pole vaja pikka kaadrit sellest, kuidas vannitoa poole kõnnitakse, avatakse uks, liigutatakse aeglaselt kaamerapilti wc-potilt dušile jne. On kohti, kus minutilise veniva segmendi saaks lühendada kolmele kaadrile ja kuuele sekundile põhimõtteliselt :) Eriti hotellid, söömised jne. Võta eeskuju omaenda hook'ist.
Kõike, mida filmitud, ei pea nui neljaks videosse sisse jätma, eriti näiteks aeglaseid dialooge. Kiirelt vahelduvate kaadrite "üle jutustamine" järeltöötluse käigus on tavaliselt huvitavam ja kompaktsem.
Aga see kõik muidugi oleneb. Kui video on tehtud iseenda, pere ja sõprade jaoks, siis nad kannatavad selle venimise välja, tegu on eelkõige mälestuste salvestamisega.
Kui sihtgrupp on laiem YT vaatajaskond, siis tuleb süda kõvaks teha ja materjali kõvasti kärpida, kedagi ei huvita pikalt vaadata, kuidas keegi minut aega basseinis hulbib, varbad püsti ja õllepurk basseini äärel, saateks küsitava väärtusega laisk dialoog. Praegu ei jaksanud esimest osagi lõpuni vaadata, huvi vaibus poole peal. Hiljem proovin mõne teise osaga jätkata.
Meeldis, et kasutasid Google Earthi kaadreid ja leidsid väga häid nurki ja hetki filmimiseks. Samuti video üldine "vaib" - avatud ja chill. Peale räägitud tekst oli väga hea ja informatiivne.
Mis puudutab kriitikat, siis see on mõeldud pigem konstruktiivsena kui laitmisena. Tore reis oli teil ja edu järgmiste reisiplaanide ellu viimisel ja jäädvustamisel! Soovin kiiret kasvu YT kanalile ja jätkuvat entusiasmi.
2024. tiirutasime nii lühemate kui pikemate trippidena Berliinis (valgusfestival jm üritused ja vaatamisväärsused), Costa del Solis (matkareis looduses), Lissabonis ja Lõuna-Portugalis (jällegi matkareis), Milanos ja ümbruskonnas (matkareis), Sharm El Sheikis (snorgeldamisreis), Floridas (roadtrip mööda gulf-side rannajoont Naples'ist peaaegu Louisianani välja) ning meie jaoks uue kohana El Salvadoris. Sealsed viimase paari aasta reformid olid üsna huvitavad ja natuke ka uskumatud, aga tõepoolest, tänavad tundusid turvalised ja inimesed olid kahte leeri jagunenud - oli nii Ortezi tuliseid pooldajaid kui ka vastaseid, kes pidasid kõike toimuvat "pakazuhhaks" ning võimupositsiooni ära kasutamiseks, mis on lõhkunud väga paljud pered.
2025. aastaks hetkel midagi ei plaanigi. Matkata tahaks küll, aga lendamisest on isu kuidagi nii täis, et mõte pikemalt kui 3 tundi lennukis viibida tekitab vastumeelsust. Aga see läheb arvatavasti üle. Hetkel juba elukaaslane teeb vihjeid, et Frankfurdist saab nüüd otselennuga Los Cabos lennujaama maanduda ja peaks Mehhikos Baja California kandi ka üle vaatama. Mulle endale meeldis Tansaanias safari 2022. aastal, nii et võib-olla prooviks nüüd Keeniat või muud lihtsasti ligipääsetavat Aafrika riiki ilusate rahvusparkidega. Või siis Jaapanit, sest mõned aastad tagasi tehtud Nakasendo trail on senini väga südames ja kutsub tagasi Jaapanit edasi avastama. Eks näis. Lennupileteid 2025. aastaks hetke seisuga ostetud veel ei ole.
Tripi soodukaid vaatame ikka, aga samal ajal ka travelfree ja fly4free jne.
Teistest oluliselt märkimisväärsemat juhtumit välja tuua ei olegi, neid oli tegelikult palju. Hetkel on valmimas El Salvadori reisivideo, mõte on trip.ee-sse kunagi ka link postitada ja/või lühikokkuvõte kirjutada, aga tähtaeg on veel lahtine.
Nõustun dim123-ga. Esmakordne mäesuusatamine võiks olla lihtsalt mõnus. Minu viimased kogemused Slovakkia kandist on aga näidanud, et seal on väga palju jäiseid kohti nõlvadel, nii et oma lapsi ma sinna kindlasti ei viiks, eriti algajana. Ega tegelikult ise ka enam ei lähe.
Soomes on piiiiiiikad, sujuvad, lauged valgustatud nõlvad mõnusa lumega, üldiselt palju meeldivam olustik kui Tatrates. Minu meelest Tatrad on pigem selline koht, kus on suur rõhk after-skil, ehk vanasti oli alkohol odavam kui mujal Euroopas ja siis õhema rahakotiga, aga suurema peotujuga rahvas käis pigem Slovakkias. Nüüd on minu meelest Tatrate hinnad vähemasti Austria tasemele jõudnud ning nõlvade kvaliteeti arvestades ei ole hinna/elamuse suhe seal üldse enam paigas.
Aga jah, kõige suurem pettumus minu jaoks on jäised nõlvad, kõik muu ma elan üle. Ja seda jäisust olen ma kõige rohkem just Tatrates kohanud. Eriti vastikud on need kohad, kus jää on all ja õhuke kiht lahtist lund on peal, nii et eemalt tulles ei saa isegi aru, et on jää. Ja juba jääl olles on hilja pidurdama hakata.
Minu Luminor Black on VISA. Ei ole kuulnud, et see kellelgi MC oleks. Samas sain selle kaardi eelmisel aastal, pikendamine on alles aastate pärast, nii et täpselt ei tea, mida just tänasel päeval väljastatakse.
Sellepärast võtsingi Luminorist, et VISA kaarti saada. Swed ja Coop on MC-d, Luminor on Visa, peaks sagedase reisijana n.ö tagala kindlustatud olema.
Minu poolt plusspunkt Malagacar-ile. Ei mingit ettemaksu broneerimisel, ei mingit tagatist krediitkaardilt, täiskindlustus ilma omavastutuseta, lisaks veel saime tellitust oluliselt parema auto (2024. a iselaadiv hübriid, nii et kütust ka suurt ei kulunud) ilma juurde maksmata. Tegime ka väikese avarii, mingit poleemikat ei järgnenud, mingit raha selle eest ei küsitud. Rendi lõppedes tõime auto tagasi, jätsime võtmed autosse, jalutasime shuttle-bussi ja oligi kogu teema sujuvalt lukus.