Viimased kommentaarid

Ei saanud hästi aru, miks peaks Euroopast otse Mehhikosse maandumisel USA viisa või ESTA asjasse puutuma? Kas sul oli edasilend USAsse? Või USAs seadustega pahandused?

USAs maandumisel on igal juhul vajalik ESTA või viisa, isegi paaritunnisel vahemaandumisel, see on õige, jupstykk1.   

Mehhikosse siseneda on lihtne kui sul pole varasemat pikemat sealviibimist. Mehhikos võib olla viisavabalt kuni 6 kuud ja paljud elavadki seal, tehes nn visa-run'e paariks päevaks riigist välja; sellisel juhul ei pruugi taassisenemine enam väga lihtne olla.  

Eriti lihtne on Mehhikosse sisenemine koos skandinaavlastega - kui sul on immigratsioonikaardil Tui lennukood, ei küsita sult ühtegi küsimust.  

Tropicalsunshine, kuuldavasti on Nica nüüd oluliselt rahumeelsem, kuid Ortega ja sandinistid on suutnud turismisektori üsna maha lammutada. Hotellid, restoranid, hostelid pandi vahepeal kinni ja turismisektori töötajad keskendusid põllundusele ja kalapüügile, et ära elada. Ehk 2020 toob turisminduse madalseisust taas välja. Arvan, et saad rahulikult läbi Nica Costa Ricasse rännata ja ei pea lendama.  

Jah, olin üksi ning vahejuhtumeid ei olnud turvalisuse poole pealt. Küll aga olin tunnistajaks mitmel korral, kuidas bussidest alt pagasist oli varastatud seljakotte ja kohvreid. Kui mul seljakott alla läks, siis istusingi akna all, nina lömmis vastu aknaklaasi ja vaatasin, mis pagasiluugi juures toimub.  

Taksojuhid muidugi üritavad nöörida kuidas jaksavad ning sellised üldlevinud turistidel naha üle kõrvade tõmbamise stsenaariumid on au sees, kuid palju vähem kui Araabiamaades või Kagu-Aasias. Tee enne taksosse istumist takso numbrimärgist pilt, nii et autojuht näeb, mida sa teed. Vajadusel saada see kellelegi Whatsappi või pilve. Uber'i sarnased rakendused ei toimi(nud).  

Enamasti on hindamatuks abiks suhtlemine kohalikega - aja small talki igal võimalikul ja võimatul juhul ning küsi küsimusi, mida sul võib olmeliselt vaja minna, nagu kohalikud kombed, transpordihinnad, off the beaten path vaatamisväärsused jne.  Minu esimene küsimus on alati De donde eres? ja sealt edasi on juba lihtne. Sealse temperamendiga inimesed tahavad väga endast ja oma kodust/perest rääkida.

Bussiliiklus oli üldjoontes väga hea, aga mida lõuna poole, seda kehvemaks muutus. Cancunist Belizesse sõidad ADOga nagu kuninga kass. Sealt edasi kvaliteet tasapisi langeb ja Hondurases leiad end juba niinimetatud "chicken bus" pardalt koos kohaliku koloriidiga.  

Pidutseja ma ei ole, väsin õhtuti enne südaööd alati ära, nii et pimedal ajal väljas ma eriti ei liikunud, välja arvatud nn pub crawl üritused koos hostelirahvaga. Neid tegin läbi omajagu ja kõigist on lahedad mälestused. Seal on alati grupiga minek ja samas koosseisus grupiga tulek, hosteli koordinaator hoiab rahval silma peal.   

Alkoholi ma ei joo, aga üldiselt korgijook oli kuuldavasti probleemiks, eriti ööklubides.  Kanep oli Yucatanil turistipiirkondadest väljaspool ca 100 peesot gramm ja kuni 5 grammi võib "oma tarbeks" kaasas olla, ilma et peaks "võimuorganite sanktsioone" kartma.   

Kuna reisin palju, siis on mul kaasas väga vähe pagasit ning oluliseks pean ainult passi, telefoni ja raha/pangakaarti, neid hoian "ihu ligi" ja nt hostelis võtan isegi duširuumi kaasa. Kui miskit muud ära varastatakse, siis võtan seda kui loomulikku kadu ja ei vaeva pead. Swedbanki gold cardi kindlustus on seni kõik hüvitanud, ka katki läinud prillid ja vette kukkunud telefoni. Ainus asi, mis mult selle reisi jooksul varastati, oli Cancunist ostetud rannakübar - kahju oli küll, aga ju siis kellelgi oli seda rohkem tarvis kui minul.   

Mis puudutab dokumentide kadumist/vargust, siis selleks on mul dokumentide koopiad pilves ja kodus sahtlis lisapass (tellisin kohe korraga 2 passi) ja täiendav pangakaart ning koduseid on informeeritud, kuidas neid mulle vajadusel kiirkullerteenusega saata.

See hirm USA ja jätkulennupiletite osas ei vasta tõele, maandumisel ütledki reisi eesmärgiks lihtsalt stopover ja sinu vastu huvi kaob.  

Samas enamasti üheotsapiletid on sageli sama hinnaga, mis edasi-tagasi piletid (va odavlennufirmadel), mingit olulist hinnavõitu sageli üheotsapiletiga ei saagi. Vahel on edasi-tagasi pilet isegi üheotsapiletist soodsam.  Eelmisel aastal ostsin tui.fi saidilt edasi-tagasi Helsingi-Cancun-Helsingi otselennud 295 euroga ja tagasisõidupiletit ei kasutanud, kuna läksin sealt edasi Belize-Guatemala-Honduras. 

Plaanis oli ka Nicaragua, kuid Hondurases olles tehti mulle selgeks, et sel momendil oli see väga halb idee. Mässud, teedel betoonplokid ees, röövimised kõigi aegade kõrgeimal tasemel. Nica jäi siis vahele ja plaanisin lennata Costa Ricasse, kuid elu tegi põnevaid keerdkäike ja plaanidesse tekkisid oma korrektuurid ja läksin hoopis Mehhikosse tagasi, kus mitu nädalat tšillisin ja koerte varjupaigas vabatahtlikuna töötasin ning keelt õppisin.  

Kui Eestis juba soojenema hakkas, tulin koju tagasi.  

Ehk siis pigem vaata tui.fi tui.se tui.dk tui.no tui.co.uk või tjareborg.fi või ving.se viimase hetke otselende (tšarterid), need lähevad mõni päev enne väljasõitu super odavaks. Mõni neist müüb kusjuures ka ainult ühte otsa. 

Kui sa Mehhikos Skandinaavia tšarteriga maandud, siis sa oled ikka täiega valge inimene ja keegi ei küsi sult sisenemisel mitte midagi. Hetkel on odavaim 7. jaanuar Arlanda kaudu, aga jaanuarini oodates hinnad üsna kindlasti veel kukuvad ka muudeks kuupäevadeks.  

Tagasi tulin taas tšarteriga, Cancun-Brüssel-Tallinn, väga soodne hind ja suurepärased lennuajad. tuifly.be üheotsapilet oli 149 eurot. Kusjuures sinna minekuks Brüssel-Cancun lend sobib ajaliselt väga hästi varahommikuse Tallinn-Brüssel lennuga kokku, ainult et hetkel algavad ühe otsa tuifly.be hinnad 220 eurost ja mõttekam oleks vaadata Soome või Rootsi tšartereid.

Värske info detsember 2019 seisuga.

ATM teenustasud on kõrged ja korraga saab välja võtta vähe raha, enamasti 3000-5500 peesot (45-80 eurot) ja selle eest teenustasu on 375-675 peesot (ca 10-17% väljavõetavast summast). Seda juhul, kui automaadis raha on. Vahel ei ole.

Soodsam on omale raha saata Azimo või Western Unioniga.

Kõige soodsam on sularahavahetus, sobib nii euro kui dollar ning kurss on tavaliselt ametlikust päevakursist parem, sageli ei võeta ka üldse teenustasu.

Väga paljud kohad aktsepteerivad kirjade järgi kaardimakseid, kuid minul oli juhus, kus pärast kõhu täis söömist selgus, et vastu võetakse ainult ühte kindlat tüüpi kaarti. Suurematest linnadest väljaspool kaardimaksetele loota ei tasu. Kaardiga maksmisel tuleb sageli näidata passi ja kviitungile allkiri ja passi number kirjutada. Üsna pikk protseduur :)

Vahemaad on pikad ja seetõttu tasub eelistada lendamist. Kus on konks? Latam on üks põhilisi vedajaid, aga nende kohalikult kodulehelt välismaa krediitkaardiga pileteid osta ei saa; samas rahvusvahelisel kodulehel on hinnad kallimad, isegi kuni topelt. Latami kontorist lendu ostes lisandub teenustasu (min 400 peesot kõige odavamatele lendudele). Tänu hostelikaaslasele leidsin veebilehe despegar, mille kaudu sai osta välismaa kaardiga kohaliku veebilehe hinnaga. Teine ok lennuvedaja on Flybondi.
Pikamaabussid on okay, hind on suhteliselt kallis võrreldes muu hinnatasemega, kuid kassadest piletit ostes tasub alati küsida, kas saab soodustust - vahel on saanud ja vägagi märkimisväärselt.
Võrreldes nii mõnegi muu ladina Ameerika riigiga tundub olukord tsiviliseeritum ja turvalisem, seetõttu pigem soovitaks võtta piisavalt eurosid või juba ette planeerida Azimo või Western Unioni kontorite külastamist (salvesta kontorite aadressid offline'is vaatamiseks telefoni vm) ja mitte panustada ATMidele. Kui piirdud suuremate asulatega ja põhiliste turismipiirkondadega, võib loota ka kaardimaksetele, kuid mõttekas on kaasas kanda vähemalt 2 erinevat kaarti (a la MC ja Visa) ning passi.

Kohaliku rahaga pole väljaspool Argentiinat midagi teha, sestap rahavahetusega väga hoogu minna pole mõtet. USA dollaris saab mõnes kohas maksta, eurodes ei saanud. Õigupoolest oleks saanud, aga dollari kursiga. Selliseid automaate ei näinud, millest oleks saanud dollarit välja võtta, aga automaate üldiselt ka ei kasutanud ning kohalikelt või teistelt turistidelt ka ei küsinud, kuna ei tundunud oluline küsimus.

Ma arvan, et autorent on sul pigem "Mustang or similar", ehk siis tavaliselt saab broneerida ainult auto klassi, mitte konkreetset marki. Oma klassi autod on seal kõik rivis, millest rentija saab valida (kui on valikut). Mustangi klassi autod on kõik üsna ahvatlevad :)
Kui teid huvitab loodus, siis kõiki Florida teemaparke külastanud inimesena soovitaksin Discovery Cove'i. Kui lähete sinna esimesena, siis sama piletiga (st kaelakaardiga) saab veel mitu muud parki tasuta läbi käia (Seaworld, Aquatica, Busch Gardens). Minu jaoks elamus nr  1 Floridas.
Kui plaanite Evergladesil hõljukisõitu, siis valige teenusepakkujat hoolikalt. Neid on seal mustmiljon ning giidide tase on väga kõikuv. Omalt poolt soovitaksin seda parki, kus tegutsevad Gator Boys reality sarja tegelased. https://www.evergladesholidaypark.com/gator-boys-alligator-rescue/
Üldiselt lihtsam on küsimustele vastata kui maast ja ilmast kirjutada, kui midagi konkreetselt huvi pakub, palun küsi.
Üks asi, mis võib veel juhtuda - kui sul on telefonis Eesti seadistused, siis õhtul samaks ööks hotelli broneerimine nt booking.com-is läheb raskeks - booking.com'is läheb Eesti seadmetele (või siis kasutajakontodele - ei saanud üldse asjale pihta, kuigi tehnikavõhik justkui ei ole) kuupäev lukku siis kui Eestis südaöö kätte jõuab, kuigi seal koha peal on alles varane õhtupoolik. Miks see nii oli, ei tea ja ei saanud sellest jandist üle ega ümber.
Kuuba on rohkem ajas tagasi minek ja omanäolisem. Mehhiko samas meeldis mulle endale rohkem, ja seda mitmel eri põhjusel. Maitsed on erinevad, seetõttu raske soovitada, eriti kui reisijatest ja nende huvidest midagi ei tea.
Tui.fi eriti head soodushinnad Helsingist Cancuni on enamasti ainult nov-jaan, muudel aegadel 300 euroseid pileteid nii lihtsalt ei saa.
Samas on Cancuni odavad otselennud ka Brüsselist (Tui/Jetairfly), Manchesterist (Thomas Cook ja Tui/Thomsonfly), Eurowingsil erinevatest linnadest jne ning vahel satub sellistest kohtadest ulmehindu leidma. Samas ei pruugi siis jälle hea hinnaga Eestist sinna vahelennujaama kohale saada, või siis tuleb seal öö veeta, mis teeb reisi kallimaks. Ka Turkish Airlinesi pakkumistel tasub silm peal hoida.
Kui aega pisut nihutada annab, siis dets-jaan on üsna hea võimalus Helsingist või Stockholmist Tui otselend alla 300€ leida. Soodsaim, mida olen näinud, on Helsingist 250€ ning Stockholmist 230€, paar päeva enne lendu.
Eelmise aasta okt või nov kuus ilmus saadavale Air France´i soodukas, Tallinnast veidi üle 400€ edasi-tagasi, äärmiselt mugavad lennuajad ühe vahemaandumisega Pariisis, äraantav pagas hinnas.  Lennuperiood oli novembrist veebruarini.
Mina isiklikult veel ei ostaks pileteid, põhilised soodustused sinnakanti peaksid tulema veidi hiljem.

Näiteks minu Camino de Santiago kogemus oli, et seal ei olnud mitte ühtegi lätlast. Kui lõpuks poolel maal ühte leedukat kohtasin, siis see oli meil mõlemal selline emotsioon nagu oleks kaua kadunud kaksikõega kokku saanud :) Ja kogu selle 6 nädala jooksul ainsaks baltikuminaabriks ta jäigi.
Aga muidu arvan, et neil eelkõnelejail on õigus, kes pakuvad, et mujal riikides neid lihtsalt ei märka, kuna nad ei tunne vajadust kuidagi end väljapaistvaks teha või eriti valjusti rääkida vm. Nad lihtsalt... on.

Kas oled kindel, et see on juba maha võetud, võib-olla on lihtsalt alles bronnis? Bronn ja tegelikult hiljem maha võetav summa ei peagi kattuma.

Stansted on odavlendudele keskendunud nagu nt Berliini Schönefeld, mis tähendab, et transiitala kui sellist ei ole. Lennult tulles peab läbima kontrollialad, minema välja (ei saa minna otse jätkuväravasse), seejärel uuesti sisse (sh pagasikontrollijärjekord) ja kogu see tegevus - eriti koos lastega - ei mahu 50 minuti sisse kuidagi ära.

Ma esitaks oma küsimuse nii, et kas on olemas otsingumootorit, mis annaks võimaluse võrrelda omavahel kõiki lennuhindu punktist A punkti B, milles sisaldub 1 äraantav pagas?

Tsheburaska, minu andmed olid vananenud. Endal korjati mõni aasta tagasi 12 000mAh akupank lennujaamas ära ja seal oli ka suur plakat väljas, et lubatud on kuni 10 000mAh.

Tänaseks on olukord muutunud (direktiiv võeti vastu 2018a) ja AndresR toodud lingilt leiab lubatud mahu kalkuleerimiseks vajaliku viida.

1. Find the mAh number (probably between 1 and 30,000)
2. Find the voltage (usually 3.6V/3.7V)
3. Divide the mAh number by 1000, converting it to Amp hours (Ah)
4. Multiply the Ah number by the voltage to get the Watt-hours.
The whole formula:
power-banks-planes-formular

Vabalt võib lennata kuni 100Wh akupangaga (~26 000mAh 3.6V; ~20 000mAh 5V), 100-160Wh akupank vajab eelnevat luba lennufirmalt, üle 160Wh ei ole lubatud - seda ütlevad praegu kehtivad direktiivid. 160Wh on umbes ~44 000 mAh  3.6 voldi korral ja ~32 000mAh 5 voldi korral.
Ühel reisijal võib olla kuni 2 akupanka selgelt loetavate võimsusnäitudega (ja ainult käsipagasis).

Lennukisse on lubatud kaasa  võtta kuni 10 000mah. Kui on suurem ja satutakse kontrollima, siis võetakse turvakontrollis ära.

Revolut'iga olen samuti tuttav (on tõesti hea variant!), kuid puuduseks olen pidanud väikest väljavõtulimiiti. 200 või 400 eurot kuus on minu arvates OK üksnes seljakotirändurina Kagu-Aasia riikides, kuid mujal maailmas võib väheks jääda. (Võib, aga ei pruugi, sõltub reisijast.)
Mulle näiteks ei meeldi valuutat vahetada, introverdist tüngamagnet nagu ma olen. Väga sageli on kusagil mingi kamm ja eks sa aja siis oma õigusi taga. ATM on mugavam ja vastuvõetavam.
Ei taha kõlada nagu Coopi reklaamiklubi president, aga sealse Rändrahnuga saab ise omale päeva- ja kuulimiidid luua. Tehingujärgselt tuleb ka reaalajas telefoniäpile teade (eurodes), sarnaselt nt Swedbanki äpiga.

India rongides vahel ka see skeem, et ostate piletid sellisesse, kus peaks söök-jook hinnas olema. Tuleb kupeeuksele onuke, vorm seljas, pakub apelsinimahla, küpsist jm snäkke. Võtate vastu, tänate, joote-sööte ära. Seepeale küsib onuke teilt üüratu summa raha. Sest ta ei ole sugugi teie rongiga seotud, vaid niisama "ärimees".

Niagara juga tasub küll lapsega vaatama minna. Tehke netis Kanada sissesõiduluba ka ära, Kanada poolel Niagara Fallsis ma lausa ööbiks 1-2 ööd.
Üliäge minigolfiväljak pesuehtsate dinosaurustega, kes puhisevad ja möirgavad, vaateratas, tagurpidi maja, Ripley's usu või ära usu maja, palju tilisevaid, helisevaid ja vilkuvaid kohti õhtupimeduses, palju lahedaid pildistamiskohti ja -hetki.
Toronto jätaks ära.
New Yorgis väikse lapsega 8 ööd ei tahaks ise küll olla, liiga palavikuline linn, väsitab. Sõit Niagara Fallsi on täiesti okei. Alusta varahommikul. Vahepeal saab mõnda muud loodusparki ja vaatamisväärsust külastada, nt Cazenovia, Howes Cavern,  Skaneateles, Corningi klaasimuuseum, Watkins Glen State Park (juga on muidu kõrgem kui Niagara ise, aga muidugi väike; samas loodus on väga ilus ja omamoodi põnev) jne. Õhtuks olete Niagara Fallsis, lähete hotelli, puhkate veidi, siis lähete vaatate juga õhtutuledes. Järgmisel hommikul juga vaadata nii Kanada kui USA poolelt, võib-olla võtta ka praamireis Maid of the Misti pardal, seejärel saab juba hakata kas NY poole tagasi sõitma või siis võtta seal teine öö veel ja teha kõike tormamata ja nautides.

Jah, Xcaret on oma hinda väärt, samuti Xel-Ha.
Xplor, Xenses jt - neisse ei ole täiskasvanutel suurt mõtet minna, pole nii väärt elamus kui nt Xcaret.

Lennujaamamaksud saab igalt kasutamata piletilt tagasi küsida, ka kõige odavamatelt. Nii et midagi ikka.

Cancuni põhiatraktsioon on siiski rand ja sini-sini-sinine meri. Ehk siis ööbimist soovitan vaadata ikkagi Zona Hotelera'sse.

Taolist "keskset promenaadi" Cancunis ei ole nagu näiteks Playa del Carmenis 5 avenüü. Aga hotellitsoonis on mugav jalutada ja laguuni ääres näeb ehk krokodillegi, vähemasti ise nägin.
Kesklinn ehk downtown on soodsama majutusega, kuid seal ei ole peale söömise ja ostlemise eriti midagi teha. Ja süüa ning ostelda saab ka hotellitsoonis.
Buss R1 ja R2 sõidavad downtowni ja hotellitsooni vahet, pilet on 12 peesot inimene. Ehk kui ööbite downtownis, siis vaadake, et R1 või R2 marsruut oleks jalutuskäigu kaugusel, et mugavalt randa sõita. Takso downtowni siseselt kogu linnas on tavaliselt ca 40 peesot ots, kuid hotellitsooni sõites tõuseb hind kohe üle 100 peeso. Neil seal sellised kartellikokkulepped. Uber Cancunis ei toimi, Uberi juhid olevat kõik läbi pekstud ja ära hirmutatud ning sellele panustada ei maksa :D
Üks päris soodne, aga veidi kõrvaline ööbimiskoht on Selina hostel hotellitsoonis, see on Coco Bongo / Forumi ja ilusa rannaala lähedal, kuid maksab ainult murdosa hotellide hinnast; saab broneerida ka kahekohalist tuba, ei pea ööbima ühistoas. Ise ööbisin küll mujal, aga kui koha peal ringi vaatasin, siis tundusid hostelid Senor Frogs, Selina ja Nature hinna/asukoha osas parimad. Kui eelistate peatuda hotellitsooni hotellis, siis ei ole piirkonnal suurt vahet, kõik need on väga head, rannariba on imeilus ja ükskõik millisest hotellist jääb alati jalutuskäigu kaugusele mõni shopping, restoranid, ööelu jne. Lihtsalt mida kaugemal kesklinnast, seda kallim on takso ja pikem ajakulu sõitmisele, kuid bussipilet on kogu tsoonis ikka ühe hinnaga, nii et suurt vahet hotellitsoonis piirkonnal pole.
Omalt poolt soovitaks Playa del Carmenile ja Tulumile ka mõelda, vahelduse mõttes, aga ei hakka neid siia teemasse sisse suruma, kuna küsimus oli rohkem Cancuni piirkondade kohta.

Happyday, tule minuga siia :)

See on Jordan Trail, ca 650km ja orienteeruvalt 5 nädalat siia-sinna. Algus Um Quaisis, lõpp Punase mere ääres.

Suvel tegin läbi Camino de Santiago prantsuse tee, kokku sai üle 1000 km käidud ja... see oli liiga lihtne. Tahaks end ikka proovile ka panna, aga üksiku blondiinina Jordaaniasse minna - see lihtsalt ei sobi sinna kultuuri, midagi pole teha.
Hea aeg oleks märts.
Oi oi oi oi :) Pikalt ja regulaarselt Hiinas viibinuna pean eelmise teemaalgataja väite "keelebarjääri ei pea väga kartma" küll ümber lükkama :)
Leida Hiinas inimene, kes räägib inglise keelt, kuid ei taha samas sinult midagi scammida, on nagu lotovõit :) Sellele ma küll ei panustaks, et sise-Hiinas mingi muu keelega peale mandariini või kantoni hakkama võiks saada. Ikka tõlkeäpid, raamatud, kaardikesed väljenditega, fotod telefonis jne.
See jutt ei kehti Šanghai, Hongkongi, Macau vm kohta. Küll aga Zhangjiajie, Chongquing jm teemaalgataja plaanid - pole mõtet seal panustada lootusele, et olemasoleva inglise või vene keelega hakkama võiks saada. Äpid, äpid, äpid.

Kui aus olla, siis mina maanduksingi Chiang Mais ja teeksin sealt päevatrippe soovitud kohtadesse. Chiang Rais ööbimisel pole väga olulist pointi.
Chiang Mais on kõige rohkem vaatamist, nii ajaloo kui ööturgude mõistes, ning iga mõnekümne meetri järel on tänavatel reisivahendajate letid, kust saad omale soovitud reisipaketi naljaraha eest osta. Väikebussiga sõidad Kuldsesse kolmnurka, tehes vahepeatusi erinevates vaatamisväärsustes ning kuuled lisaks ka giidipoolset tutvustust. Väga mugav ja väga kättesaadav. Pakutavaid päevatrippe (muidugi ka mitme-päeva-trippe) on igale maitsele ja väga erinevatesse kohtadesse, ole ainult osav otsustama ja vali välja. Sarnased reisivahendajad on muidugi ka Chiang Rais, kuid neid on vähem. Chiang Rais on mõned kohad, mida tasuks kindlasti külastada, aga ka Chiang Maist algavad tripid käivad Chiang Raist läbi, nii et külastamata ei jää.
Aga võib muidugi ka ise liigelda, kuigi ma sellel suurt mõtet ei näe.
Kohapeal on kõik väga abivalmid ja transport on odav. Lugusid giididelt nii muidugi ei kuule, aga alati on võimalik infot leida netist, reisiraamatutest, kohalikega suheldes jne.

Firefox Private Browsing on proovitud, samuti VPN erinevaid asukohti.

Põhiline SIM on Airbaltic, teine SIM on Telia. Ka brausiva SIMi vahetamine ei aidanud.

Kui ei ole just hiigelsuured kohvrid, siis miks mitte bussiga minna. Jalutad Stockmannist üle tee ja oledki bussipeatuses, kus läheb nii buss 22 kui marsa moodi 222 (mõlemas pilet 2 eurot, kui bussist osta). Jõuab vabalt. Bussipeatus lennujaama ukse ees.

Ameerikas on hotellitoas sageli 2 laia voodit, ehk 4 inimest (vajadusel veel ka viies lisavoodil / põrandal) ühte tuba jagamas on tavaline nähtus.
Ühe inimese majutusöö 25.70€ on samuti täiesti okei, see teeb ca 100$ (+ maksud) tuba ja sellise hinnaga ning ka veelgi soodsamaid tube on Travelodge'is, Motel 8 jpt majutusasutustes vabalt saadaval.
Alla 2000€ on täiesti kindlasti sellist reisi võimalik teha. Väidan seda oma isikliku kogemuse põhjal (ma ei ole Plane'iga seotud).
Mõni aasta tagasi aprillis kahekesi Southwest USA Golden Circle rahvusparkide tuur 10 päeva läks meil ca 1100€ inimese kohta, kusjuures toitudega laristasime, ühtegi vaatamisväärsust (nii tasulist kui tasuta) ei jätnud külastamata ja rendiautogi oli keskmisest suurema kütusekuluga.
Lennupilet oli meil muidugi odav, oli mingi open-jaw 305 € eest, Tallinn-LAX-Helsingi, ent sealt Tallinnasse tulek ei olnud kallis.
Seega mina ei vaidlustaks plane'i raamatupidamist üheski aspektis :)

Nagu aru saan, siis läänerannik on teemaalgatajale juba tuttav? Valiks siis idaranniku ja ühildaks sinna ka Niagara Falls'i külastuse (kindlasti Kanada poolel käia), august on idaranniku jaoks hea aeg. Või siis hoopis lõunapoolsed osariigid, eesotsas Floridaga (kuigi august seal palav, oh nii palav, kuid samas omamoodi mõnus ja ilus ka).