Kas ja millistel lennufirmadel on kohustus tagada majutus lennujaamas/làhedal kui ümberistumine on nt 10 tundija eriti öösel?
Kuidas saab nii olla, et ühel lennufirmal on kohustus ja teisel ei ole? See on ikka pigem teatud lennufirmade poolt pakutav hüve. Turkish vist pakkus teatud juhtudel, kui lennuplaanist tingitult on lendude vahe piisavalt suur.
Kasutasin Turkishi poolt transiidil pakutavat hotelli viimati paar kuud tagasi. Toimib suurepäraselt.
See jah pigem lennufirmapoolne boonus, vastutulelikkus klientidele või turunduslik võte, aga kindlasti mitte seadusega kõikidele lennufirmadele peale pandud kohustus.
Tallinnast lendavate lennuettevõtete seas on hetkel Turkish ainuke, kes pakub äriklassis alates 9-tunnisest ja economy klassis alates 12-tunnisest (kunagi varem oli vist 10 h, kui ma ise seda kasutasin) ümberistumisest tasuta hotelli. Aga seda ainult juhul, kui pole võimalik lühema ümberistumisega edasi lennata.
Qatar näiteks peaks samuti nende kodulehe andmetel pakkuma tasuta ööbimist, kui lendude vahe 8-24 tundi ja kiiremat ühendust pole, aga tasuta majutus sõltub neil piletitüübist (broneerimisklassist) ja lennumarshruudist. Kui broneeringus on Kuwait või Muscat lähte-või sihtkohana, siis ei kvalifitseeru. Ja tundub, et nüüd Covidi ajal siiski ei pääse riiki niimoodi ööbima.
Kohustust pole kellegil.
Erand on siis, kui lennufirma muudab lennuaegu ja uute aegadega jääb 10 tundi öist transiiti kusagil lennujaamas. Siis on hüvitis vastavalt seadustele. EL-is antakse tasuta öömaja jne. Mujal sõltub ka kohalikest seadustest.
Kui ise ostad piletid, millega jääb öine ootamine lennujaamas, siis tead juba ise, mis selle ajaga teed. Erand jah mõnel vanakooli lennufirmal nagu Turkish Airlines.