Põhja-Soome, Levi

Plaan on minna aastavahetusel nädalaks ajaks Soome suusatama. Ise ei ole eriti külma ilma fänn ja pole kunagi suusatamas käinud. Tavaliselt ikkagi meeldib soojal maal rannas vedeleda ja niisama kuumuses olla. Aga nii on lood,et ma pean minema. Koha nimi on Levi...päris kaugel. Uurisin milline ilm on tavaliselt seal sel ajal,aga täpsemad infot ei saanud. Äkki inimesed,kes on seal käinud, oskavad öelda...Kuidas on majade seisukord? Mis hinnad? Kas on targem rentida suusad Eestist või seal kohapeal? Mis rahvusest inimesed puhkavad tavaliselt seal? Suured tänud...

Arvan, et sellel ajal külmate seal kringliks. Olen olnud detsembris Pühal, "meie" nädal oli "soe" alla 15 kraadi ei läinud, teistel oli üle 20-ne. Arvestades, et Levi on veel edasi, siis ilmselt ka külmem. Ise olin Levis aprillis ja see oli tõeline suusapuhkus - ilus valge, soe (pehme lumi, mitte nagu nn euro sula) ilm, päike sirab taevas. Kuna levi "mäed" jäävad hommikupäikesesse, siis nad sulada eriti ei jõua ja rajad on korras. "Tagamägi" saab päikest rohkem, nii et detsembris võibolla ongi targem seal sõita. Kui Levi kitsaks peaks jääma, siis Üllas, Pallas ja Olos on suht lähedal, Üllasel olen käinud, kannatb sõita küll, teiste kohta info puudub. Enivei, kui peaks külamga liiaks minema, pange aga kreemi näkku, seda müüakse iganurga peal, samuti ei tee paha sisemine soojendus, julgeks Jägerteale(60) reklaami teha. Samuti tasub laskumiste vahele ka nendes vigvamites sooja kerre lasta. Majad on soomes üldjuhul head, palju on palkmaju, enamustes korralik saun ja sise suur kaminahi. Laenutus eestis on minuteada odavam.

Käisin eelmisel aastal veebruari alguses. Oli väga külm, aga nagu öeldakse, pole halba ilma, on valed riided :)Külm oli küll, meie sattusime veel sinna sellisel ajal, kus oli üldse hull külmahooaeg ja külm nädal, Eestis oli ka väga külm sellel ajal, lisaks Levis oli kõigele lisaks tuul. Aga palju riideid selga ja super mõnus. Lund oli ka nii palju, et palkmajas teise korruse aknast metsa poole välja vaadates oli lumi aknani. sahad töötasid 24/7, muidu oleks lumme ära uppunud. Kuna tegemist oli meil firmaüritusega, siis hindadest ma kahjuks ei tea midagi. Meie läksime siis nii, et Tallinnast lennukiga Vantaale ja Vantaalt istusime teise lennuki peale ja sellega Rovaniemele ja sealt bussiga Levisse. Ka mina läksin tundega, et ahh jama, külm ja lumi ja mis puhkus see selline on, soe on ikka hea. Aga peale seda, kui kohale jõudsin, muutus ka suhtumine. Super ilus väike linnake, nagu muinasjutu linn. Pisike, armas, mägi keset keskust, ilusti valgustatud. Pisikesed palkmajad lume sees, superlux. Meie siis ööbisime palkmajas, osad bossud hotellis, palkmajas oli kaks korrust, üleval oli 4 magamistuba, all üks suur elutuba koos köögiga ja kaminaga ja saunaga. Väga armas oli. käisin ka teistes pisemates palkmajades, kõik olid super kenad ja hubased. Igasse majja veel oli jäetud üks tasuta mäepilet :) Seal on ka üks ööklubi, kus käisime, päris vahva oli :) Hommikust käisime meie suures hotellis söömas, aga köögis saab ise ka süüa teha. Veel käisime seal tundras mootorsaaniga sõitmas, seal saad saani rentida ja näidatakse teed, kuhu saab sõita, et ära ei eksiks, hästi hästi lahe oli, soovitan väga!! Samuti käisime natukene eemal põhjapõtrade kasvandust vaatamas, ka super. Ühesõnaga, sain mega elamuse ja väga ilusa mälestuse, soovitan väga soojalt Levit.

Aitäh! No sisemise soojenduse jaoks me ikkagi võtame kõike võimalikke asju))))

Olime nädalasel suusapuhkusel Levil detsembri keskel mõned aastad tagasi. Ilmaga meil vedas, oli kusagil 10 kraadi ringis. Väga head mälestused on Levist, millalgi lähme kindlasti tagasi. Läksime lennukiga Helsingi ja sealt edasi Kittilässe. Elasime tsentrumis hotellis, kuid arvan et mökkide tase sama mis Rootsis, Norras. Kõik vajalik olemas. Ka suuski pole kunagi rentinud ikka enda varustus kaasas. Tookord olid küll põhilised puhkajad soomlased.

käisin eelmise aasta detsembris jõulude ajal - ilm oli küll külm, aga ei häirind üldse, kui õiged riided seljas olid. Väga ilus ja aktiivne puhkus oli! :)

Mis te soovitate algajale, kes pole kordagi suusatanud(ainult lapsepõlves metsas). Kas on targem võtta instruktor või proovida iseseisvalt sõprade-mittealgajate juhendamisel? Kas on suusatamise tehnikas midagi sarnast uisutamisega, rulluisutamisega?

Hea oleks alustada kellegi juhendamisel. Kui võimalik võta instruktor, saad kiiremini asjale pihta.

Mäesuusatamine on väga sarnane allamäge-uisutamise ja -rulluisutamisega :PPP Muidu ühendab neid ainult hõõrdejõud, gravitatsioon ja sportlik tegevus. Siiski nõuab tegevus sarnaselt nimetatud aladega normaalset koordinatsiooni, tasakaalutunnetust ja normaalset kehalist vormi. Ülekaalulistel on oht luid murda kordi suurem, kui heas vormis olijatel. Päris esimesel korral oleks mõistlik võtta instruktor, sest sageli on nende kogenud laskujatega nii, et vaatamata nende väga headele oskustele puudub neil võime oma oskusi õigesti edasi anda. Mis puutub sisemise soojenduse vahenditesse, siis vaatamata kogenud suusahuntide pidevale baaris noolimisele või seljakotist kuukamisele, on reegel tegelikult see, et alkohol ja mäesuusk eriti sõbrad pole. Liigne julgus võib Sind ennast ja kaassuusatajaid kergelt sandistada. Muidu, aga tere tulemast mäesuusa-laua seltskonda. Pole ise Levil käinud, kuid sõbrad-tuttavad küll ja küll. Koht olla normaalne, mökkid üldjuhul korralikud ja idanaabrid ei ole veel kohta erinevalt Tahkost ära venestanud - Lapimaa ikka pisut liig külm ja kauge.

Ma soovitaks poolpäeva lastemäel proovida. Tavaliselt on need alad eraldatud, nii et kaugele eksimiseks võimalust pole. Loomulikult ei tohi sõitu õppida, siis kui mägi lapsi täis on. Esimeseks asjaks võiks olla kükkiste harjutamine ja sellestasendist paremale vasakule "maha viskamise" õppimine. Sellepeale kulub selline tunnikene. Siis harjuta vasaku ja parema jala tõsteid, ära kasuta toetamiseks keppe. Esialgu võid üldse kepid kõrvale jätta. Kolmandaks harjutuseks võiks olla kallutamine ette-taha paremale-vasakule. Neljandaks proovi kallutada paremale või vasakule ja üritades koos sellega ka jalga (esialgu proovi nn põlve tõsta) kõrvale tõsta (tagurpidi V kujuliselt). Lõpetuseks proovi istumisasnedist(või seliliasendist) ülese tõusta. Nüüd ürita tõstukiga ülesse sõita ja proovi otse alla lasta, ning kukuta paremale või vasakule poole, tõuse püsti ja proovi sama asja uuesti, kuni alla välja jõuad. seda tee paar korda. Siis uuesti ülesse ja proovi allasõita keharaskust paremale või vasakule kallutades, koos jala kõrvale tõstmisega. Kui oled ka seda harjutaust mõned korrad teinud, mine otsi endale instruktor ja tema hakkab sind edasi juhendama. Rendist soovitan laenata ka kiivri, millegipärast suhtuvad meie inimesed kiivrisse halvasti, kuid üldjuhul on selle kasutamisest ainult kasu. Kindlasti jälgi, et esmaõppel nahk liiga märjaks ei lähe, vahepeal võid "soojakus" maha jahtuda. Asoo , unustasin, uuri kuidas klamber lahti käib ja kuidas saabas klambrisse käib ja seda siis külili olles.

Suured tänud punkelile.

pole see midagi nii venestunud kui mõni siin kirjutab.Olen selle kolme aasta jooksul mis seal olen suusatanud ainult kolme venelast näinud ja needki ikkagi inimesed.Tahkol on väga sõbralik õhkond nii mägedel kui pubides.Samuti on seal väikesed lifti järjekorrad ja ilus loodus.Igal aastal oleme algajatele suusaõpet mäel andnud ja nüüd oleme minemas jälle 1 - 5.04.09 ja on veel mõned vabad kohad sellele reisile.Sinna pole nii pikk maa sõita ka kui Levile ja algajale just sobiv koht.See viimane ei tähenda muidugi Levi kohta midagi halba, see ka kena koht - neid nii palju :) Võib uurida meie reisi kohta www.tuulevilla.ee või tel.56645080

Ära aja jura. Tahkos käib venelasi nagu muda. Osa teenendavast personalistki on venekeelsed. Venelased pole kahjuks üheski suusakeskuses ega üheski järjekorras eriti viisakad ja sõbralikud - nad ei tea, mida see tähendab. Mulle ka Tahko mitmeid aastaid meeldis, sest nõlvu on igale maitsele ja mis kõige olulisem - ta on suht lähedal, aga üle-eelmine aasta sain aru, et minu jaoks on finito. Mis puutub rahvarohkusse, siis koolivaheaegadel on järjekorrad põhinõlvade tõstukitele üsnagi pikad. Ma ei taha kellegi äri maha laita, kuid, tuulevilla, reklaami oma ettevõtmist tiba objektiivsemalt.

võtame asja ikka rahulikult....pole mõtet suud punni ajada selle venelaste jutuga!Tuleb minna öigel ajal ja kõik on ju vabatahtlik!

Täiesti rahulikult. Loomulikult on vabatahtlik. Teemaalgataja küsis, et mis rahvusest inimesi Levil käib. Sealt tulenes sama teema ka Tahko kohta. Ma olen ise ka veerandikujagu slaavlane ja nendega kooseksisteerinud kogu oma elu. Kuid, kui ma lähen ntx Soome suusatama, siis ei soovi ma nendega ja nende tõekspidamiste ning suhtumisega kaaskodanikesse koos eksisteerida. See on mu isiklik seisukoht. Kui mul tekib soov nendega rüseleda, siis saab seda ka Kuutsekal. Veelkord - venkud pole kõikse paremad kaaskodanikud suusamägedel, baarides jne - ühesõnaga kohtades, kus peaks eksisteerima elementaarne viisakus - a'la järjekordade, naiste ja enesest nõrgemate austamine, samuti avalikus kohas mittelärmamine ja alkoholijoobes mitte ringituiamine.

aitäh sulle ixxx kah) ma uurisin juba läbi,et vist Levis käivad kõige rohkem soomlased... ise kusjuures olen kah vene keelt kõnelev inimene...:)