Rongiga Euroopas

Tere! 

Seoses DiscoverEU-ga saan ma minna kuuks ajaks Euroopasse ringreisile nii, et 250€ väärtuses rongipiletid makstakse kinni. Kuna ma ise olen väga vähe reisinud ja kui olen, siis pakettreisidega ja lennukitega, siis tahaksin küsida targematelt nõu. 

Seoses koroonaga on see reis edasi lükatud ehk ma plaanin minna 2021 juuni/juuli. 

Mulle väga meeldib reisida ja tahaksin käia nii paljudes kohtades kui võimalik, siis praeguse teekonna olen planeerinud Poola(Varssav)-Saksamaa(Berliin, Frankfurt, Köln)- Holland(Amsterdami, Rotterdam) -Belgia(Antwerpen, Brüssel) -Prantsusmaa(Pariis, Lyon) -Andorra( Andorra la Villa) -Hispaania(Barcelona, Valencia, Madrid) . Poola ja Hispaania tagasi ma arvatavasti lendan (enda rahadega). 

Küsimus seisnebki selles, et kas sellise reisi saab alla 1000€ korraldatud ja kas nendes kohtades on midagi vaadata? Kuhu ma veel peaksin kindlasti minema? Kas kellelgi on samasugune reis olnud ja oskab midagi soovitada? 

Praegu ma alles alustasin planeerimisega ja linnad olen paika pannud aind selle järgi, et marsruut oleks edasiviiv. 

Ootan väga kõikide arvamusi! 

Reisihimuline

Ma arvan, et saaks alla 1000€ (kui sa mõtlesid 1000€ + 250€) tehtud, kui sa majutuse suhtes valiv ei ole ja oled nõus odavates hostelites ööbima ja väljas väga söömas ei käi. Sul on muidugi üsna kallid linnad valitud selle reisi jaoks. 

Ma ise soovitaks Andorrasse teha daytrip Barcelonast ja sinna mitte ööseks jääda. Brüsseli jätaks üldse vahele, sest minu arvates seal midagi väga erilist teha ei ole.

Soovitan küll mitte niipalju ühekorraga ette võtta. Alguses on ohhoo efekt korralik, kuid reisi keskel mõtled, et vanalinn nagu ikka igal pool ja lõpuks ei tüdined ära ning ei viitsi midagi vaadata. Elu on pikk, pigem iga kord veidi linnapuhkust, veidi lebo&randa jm.

Sinu toodud Euroopa kuulsate linnade vaatamisväärsuste kohta annab infot Google. Kui eelarves on küsitud vaid rongipiletite kohta, siis siin ei oska aidata. Eelmisel aastal 4 ööd Lyonis juuli alguses mõistliku majutusega kesklinnas (3*) ja lõunast alates väljas einestamisega, pluss muud nipet näpet maksis ca 900-1000 EUR kahe peale. Aga kindlasti saab odavamalt.

Ma olen selliseid euroopa rongitrippe korduvalt teinud, aga soovitaks ka linnade arvu vähendada, Minu soovitus oleks Alustada Berliinist ja siis München , Zürich, Milano , Monaco, Barcelona, Madrid,  lisaks veel mõned teepeale jäävad liinnad.

Aga sinu nimekirjast  Frankfurti jätaks  välja ja Belgias valiks pigem Brügge.

Selleks et eelarves püsida ma soovitaks kuni Hispaania kasutada rongidele lisaks  FixBus . 

Loomulikult pead arvestama totutu ajakuluga , ebamugavate väljumis/saabumise aegadega .

Aitäh Teile, et vastasite! 

Kui ma marsruuti paika panin, siis mõtlesin ka, et äkki ma nii kaugele ei jõua, et pigem Prantsusmaani või nii ja millalgi hiljem kaugemale. 

Et hoida raha kokku olen mõelnud ööbida hostelites ja coachsurfides, aga seda pole veel täpsemalt uurinud. Kindlasti on suurtes linnades kallim ja olen mõelnud ka, et võiks uurida väiksemaid kohti, kus on soodsam ja sama ilus ja huvitav.

Ööbimine hostelis on suurtes linnades alati odavam kui väikestes.

Kulude kalkuleerimisel võid mõelda mõne üleeuroopalise rongi- või bussipassi soetamisele. Minuteada ongi see DiscoverEU puhul reegel, piletid tuleb soetada nende valitud reisibüroo kaudu ning reeglina pakutakse osalejatele võimalust soetada rongipass, mis võimaldab 1 kuu jooksul 7 päeval rongiga piiramatult sõita https://www.interrail.eu/en/interrail-passes/what-is-discovereu/discovereu-faqs. Sellest iseenesest piisaks, et Sinu plaanitud marsruut läbi teha. 

Alternatiiv oleks bussi kasutamine, kuigi DiscoverEU reeglid ütlevad et pigem rong: https://europa.eu/youth/discovereu/faq_en#c.-travelling. Kui bussiga ringi seigelda, siis Flixbusil on olemas oma üle-euroopaline pass, nn Interflix, mis võimaldab teha 5 sõitu 99€ eest: https://interflix.flixbus.com/. Ehk siis kui reisibüroo seda kasutada lubaks, siis saaksid 198€ eest 10 sõitu ja 297€ eest lausa 15 sõitu, mis võimaldaks rohkem ringi sõita. Iseasi, kas nii palju korraga ise ette võtta tahad. 

Lõpetuseks, kui peaksin oma tütrele sama marsruudi osas soovitusi andma, siis soovitaksin need Interraili 7 sõidupäeva jagada järgmiselt:

1. hommikul Varssavist, peatus Wroclawis, Lodzis või Gdanskis, õhtuks Berliin

2. hommikul Berliinist, peatused Dresdenis või Halles, õhtuks Düsseldorf

3. hommikul Düsseldorf, peatus Antwerpenis, õhtul Amsterdam

4. hommikul Amsterdam, peatus Brüssel, õhtul Pariis

5. Pariis - Lyon

6. Lyon, päeval Marseille, õhtul Barcelona

7. hommikul Barcelona, päeval Valencia, õhtul Madriid.

Valik on täiesti subjektiivne, näiteks jätsin Belgiale vähe aega, kuna olen ise koos tütrega seal piisavalt kaua elanud :-)) Samas on Belgias noortel võimalik väga soodsalt rongiga sõita, näiteks on neil olemas koolivaheaegade perioodiks youth holidays ticket, mis võimaldab Belgias 15€ eest 7 päeva rongiga sõita nii palju kui ise tahad: https://www.belgiantrain.be/fr/tickets-and-railcards/overview-products/young-child. Ehk siis äkki hoopis Düsseldorfi asemel 3. sõidupäeval kasvõi Liege'i ja siis paar päeva risti-põiki läbi Belgia?

Lähtusin sellest, et need sõidupäevade vahelised peatused võiksid olla kohtades, kus tegevust jaguks mitmeks päevaks mitmele maitsele (nt Amsterdam) või kust oleks hõlbus vähese kuluga päevaväljasõite lähilinnadesse teha (nt Düsseldorf). Päevapeatuste kohana pakkusin linnu, kus põhilise või kasvõi linna fiilingu paari tunniga ära näeb. Edu planeerimisel!

Pisut ka rongipäevade planeerimisest. Kõige parem viis selleks on kasutada Saksa Raudtee kodulehekülge:  https://www.bahn.com/en/view/index.shtml - kui klikid seal algus- ja lõpppunkti valiku kõrval noole alla ja valid 'further options', siis võid seal sisestada näiteks soovitud vahepeatused (intermediate stops) ja neis viibimise aja. Veebileht katab tervet Euroopat, nt kui soovid sõita Barcelonast Madriidi ning sealjuures veeta teel 6 tundi Valencias, siis pane need andmed otsingusse ja voila, täiesti võimalik, valides rongideks Barcelona-Valencia 10:15-12:55 ja Valencia - Madrid 21:15-23:07.