"Seisukohtadel saab sõita ainult lendudel, mis kestavad maksimaalselt ühe tunni." - kindlasti leidub neid, kes kokkuhoiu nimel on valmis tund aega püsti seisma.

Ma ei näe olulist vahet, kas seista tund aega püsti ühest Tallinna otsast teise loksuvas liinibussis või Ryanairi lennukis. Ryanairis on vast ainult raskem jänest sõita :-)

Mina näen küll vahet. Kui linnaliinibussis enam seista ei jõua, siis saad kas:

  1. paluda mõnelt teiselt istet
  2. minna bussist välja.

Lennukis?

Ja tunniajane lend ei tähenda ainult tunniajast seismist. Pardaleminek algab tavaliselt ca pool tundi enne väljalendu, alati ei saa kohe stardiluba (ma olen ka 2h oodanud ruleerimisrajal lennukis). Kokku võib ikka seismisaeg päris pikaks kujuneda.

Ilmselt tähendaks selline muudatus ka lubatud käsipagasi vähendamist nii mõõtmetelt kui kaalult, sest ei näe küll varianti, et käsipagasilaekaid suuremaks saaks teha...pigem tehakse neidki väiksemaks või kaotatakse seisukohtade juurest sootuks, et ka akna poole pikemad reisijad seisma mahuks. See aga omakorda suurendab registreeritava pagasi mahtusid...nii et jah, äriidee missugune.

Võrdlus linnaliinibussiga pole jah päris kohane. Planeeritud tunnine lend võib päris mitmel põhjusel tõesti mitmetunniseks kujuneda. Samuti ei kujuta ette, kui hästi need rihmad tugeva turbulentsi puhul inimest "istme" küljes hoiavad ja välistavad võimaluse, et peaga lakke lendad....pikem inimene ei saa juba praegugi vahekäigus päris sirge seljaga liikuda.

737-x lubatud reisijate arvu piiravad konkreetselt avariiväljapääsud ning nende lisamine on praktiliselt võimatu. Vaevalt Boeing selle heaks kiidab.

Usutavasti on selle uudisega täidetud Ryanairi peamine eesmärk - panna kõik jälle endast rääkima. Selles osas on nad meistrid.