Sitsiilia- Citta del Mare ***

TopTours annab Citta del Mare'le 4 tärni, kuid tegu on siiski 3-e tärni hotelliga. Kellel ees reis Sitsiiliasse koos majutusega Citta del Mare hotellis, siis kui soovite ''üllatustest'' hoiduda, katsuge juba varakult selgeks saada, millisesse tuppa teid majutatakse.
Citta del Mare's on majutus erinevates kolmekordsetes majades, millede tase on väga-väga erinev + peamaja, kus paistsid kõige paremad toad. Kui olete saanud toa majja Kontiky, siis ei ole midagi head loota. Meie tuba oli kolme voodiga, millest 2 olid katki, ripplagi kohe-kohe alla kukkumas, haigutused naabertoast olid kosta, naabritel kukkus lihtsalt nagi seinalt ära, osadel oli konditsioneer katki ja tuba haises, vaade oli kruusateele ja põõsastesse, koerad koridoris, pagas jõudis 1,5 tunniga jne... Kui soovite tuba vahetada, siis pöörduge kohe retseptsiooni ja rääkige sellest kohaliku personaliga. Kohapealsele esindajale ei ole mõtet helistada, sest sellest nagunii abi ei ole. Tema ei saanud aru, mis meile seal ei meeldi, nemad elavat veel hullemates tubades. Grupi 80-st inimesets ei olenud tubadega rahul 10. Sellest hoolimata väitis kohapealne esindaja Tiina Olop, et temal puuduvad igasugused volitused, tube vahetada ei ole võimalik kohalikud ei ole sellega nagunii nõus, peame ootama kuni nädala jooksul tube vabaneb. Kui palusime teist hotelli, siis pika ootamise peale palus kohapealne esindaja maksta talle kohe ja sularahas 97 eurot päev inimese kohta ja ta leiab meile ühe toa teises hotellis. Ahvatlev pakkumine! Suure kisa ja käraga jäid meil kõigil soovijatel saabumise õhtul toad vahetamata.
Järgmisel hommikul enne check out'e läksin ise retseptsiooni ja soovisin tuba vahetada. See võttis aega pool minutit. Ütlesin, et me ei ole oma toaga rahul ja uue toa võti oli olemas. Kui Kontiky oli selline seitsmekümnedad, siis uus tuba Sardegenas oli popp kaheksakümnendad. Ei midagi põrutavat, kuid oluliselt parem eelmisest. Midagi põrutavat sealt muidugi oodata ei tasugi. Soovitan ennekõike pöörduda kohaliku teenindava personali poole, sest kohapealsest Eesti esindajast abi pole. Kui küsisime, mis tarbijakaitse sellisest eksitavast reklaamist arvab (osad pakutavad toad olid totaalselt erinevad hotelli kodulehel ja reisifirma poolt pakutavast infost), öeldi meile TopTours'i esindaja poolt, et minge sinna kui tahate - nagunii meie võidame. Lennujaamast bussiga hotelli sõites kirjutatakse üles reisijate sünniajad, nii on lihtsam check in'i teha ... millegipärast said valdavalt nooremad reisijad vastuvõetamatud toad.
ärasõidu päeval tuleb tuba vabastada kell 10.00 hommikul. Buss lennujaama väljus meil kuskil 16.30. Vahepealne aeg tuli veeta basseini ääres, hotelli fuajees, ......Tuba ei saanud pikendada isegi lisatasu makstes. Tervele grupile (80 inimest) oli ühiskasutuses 2 tuba, kus sai kohvreid hoida, kordamööda magamas või pesemas käia. Väikse lapsega reisides võib see viimane päev parajaks proovikiviks osutuda.
Samuti ei tasu uskuda kohapealse esindaja juttu nagu käiskid bussid Sitsiilias nii nagu jumal juhatab, nendega ei saa kunagi arvestada ja piletihind on varieeruv. Liinibussid käisid nagu kellavärk ja edasi-tagasi pilet Palermosse oli alati 5 eurot ja 80 senti.
Kohalikud olid Sitsiilias hästi vahavad ja lapsed oskasid kõva häälega aitäh öelda, see mulle meeldis :) !

Jube kummaline, justkui teise hotelliga oleks tegu, kuigi veetsime meiegi seal ca 3 aastat tagasi ühe nädalakese. Tegemist oli küll ühe teise reisibürooga (tänaseks juba hingusele läinud), aga toad olid ok, merevaatega ... kas tõesti 3 aastaga niipalju muutub?!

Mul sinna järgmisel nädalal minek ... loodan parimat

Jah, toad olid merevaatega idee järgi tegelikult kõik. Aga toad, mis olid esimesel korrusel (nagu meiegi algne tuba) võisid olla suure tõenäosusega vaatega otse põõsastesse. Meie teine tuba oli ilusa vaatega merele.

Kui hotellis tekib probleem, mis tosiselt Teie olemist ja puhkust segab, siis enamasti toimib siin selline vote et lahete vastuvotu lauda ja raudselt nouate kohale ulemust (RESPONSABILE voi DIRETORE) kui muidu Teile teist paremat tuba ei anta. Kui oskate asja piisavalt suureks puhuda, voite endale kogunisti korgema tasemega toa valja voidelda.(superior voi lux variant). Ei soovita seda voimalust endale harjumuseks votta ja iga pisema labipolenud lambipirni parast "Lux" tuba endale noudma hakkata - selline kontingent inimesi taitsa olemas ja jultunumad nendest on enamasti nimepidi mustas nimekirjas, mida hotellid omavahel jagavad.

Mul on homme TopToursiga sõit samasse hotelli. Loodan ka et TopToursi esindajad suudavad siiski oma klientide eest seista ja parimad toad eestlastele välja võluda. Kui see nii pole peab tõesti igaüks ise enda eest seisma. Kui tuba ei ole vastuvõetav tuleb hotelli töötajatega rääkida ja nõuda toa vahetamist. Oma kogemustest võin öelda, et itaallased on väga sõbralikud ja abivalmid. Hea on kui oskad veidi itaalia keelt, siis on suhtlemine kergem.
Mis Tarbijakaitsesse puutub, siis arvan et kui keegi tunneb et on olnud eksitav reklaam ja pole saanud seda teenust, mis on välja kuulutatud siis tuleb kindlasti sinna pöörduda. Tarbijakaitse selleks ongi et selliseid probleeme lahendada. Igal ühel on õigus nõuda sellist teenust, mida on välja reklaamitud ja sellega peavad ka reisifirmad arvestama.
Loodan et TopToursi esidajad on õppust võtnud negatiivsetest arvamustest nii selle hotelli kohta kui ka loteriimajutuse hotellide kohta Sitsiilias ja annavad endast parima, et reisijad rahule jääksid. Kui olen tagasi kirjutan, kuidas läks seekordne reis Sitsiiliasse.

See on vaga oige tahelepanek et itaallased on sobralikud ja abivalmis rahvas. Samuti eelistavad nad naost nakku suhlemist, seeparast toimib ki koige paremini kui probleemi korral ise raakima lahete. Sealjuures on vaga tahtis et poordute personaali poole kindlalt ja otsustavalt kuid samas sobralikult. Vihane ahvardamine ja skandaalitsemine ei vii kuhugi. Itaallane vehib katega ja raagib Teid naguini ule ja jaab lopuks ikka oma oiguse juurde. Kui aga semulikult lahenete kuid annate moista et lahete kas voi direktorini valja et oma oigusi kaitsta, voidate lugupidava suhtumise ja teie vaev saab kompenseeritud.
On ka kasulik korva taha panna et itaallased on vaga viisakas rahvas ja see kuidas teid teenindatakse soltub kovasti sellest kas kasutate selliseid sonu nagu - BUONGIORNO (terepaevast), BUONASERA (tereohtust - peale kella 3 paeval), GRAZIE (tanan), ARRIVEDERCI (nagemiseni).

Lp Annika J!

Loen Teie kirjutist ja olen äärmiselt üllatunud nähes, et jaksate kulutada aega anonüümse netikommentaari peale (eesnime kasutamine ilma perekonnanimeta seda ju on), milles pealegi on faktid valed ja moonutatud. Ma ei kommenteeri reeglina kunagi ühtki kirjutist sellel leheküljel (olgu ta siis põhjendatud või mitte), kuid nähes Teie soovi mustata just mind isiklikult, pean vajalikuks selgitada laiemale üldsusele tegelikku olukorda ning sealjuures Teie käitumist Teie puhkusenädalal Sitsiilias.

Teie hotellituba vastas Teie reisikonsultandi poolt tehtud broneeringule. Te ei olnud broneerinud tuba laia voodiga, seetõttu saite TWIN toa, mis tähendab kahte eraldi voodit. Kolmas voodi on olemas paljudes hotellitubades ning kuni Teie saabumiseni ei ole mainitud fakt olnud probleemiks ühelegi varasemale reisijale. Tuletan Teile meelde, et Teie saabumisõhtul käisin Teie tuba vaatamas, kuigi minu sellekohasele soovile telefonis reageeris Teie abikaasa üsnagi vastumeelselt. Teie toas olles esitasite Te mulle kolm küsimust: kus on laud (väitsite, et milleks need rõdud siis muidu on ehitatud), kus on seif (minu vastuse peale, et seifid asuvad vastuvõtukorrusel eraldi ruumis, teatasite Te, et oma kella Te sinna küll jätta ei julge, kuigi seife Te vaatamas ei käinud) ning kus on minibaar (juhin Teie tähelepanu asjaolule, et hotellikirjelduses oli lubatud minikülmik, mis Teie toas ka oli). Ehk oli probleem selles, et puudusid joogid… Tubade läbikostvus hotellis Citta del Mare pole suurem kui mistahes hotellis mistahes kuurordis. Katkistest vooditest, ripplaest, seinalt mahakukkunud nagist ei ole Te kordagi rääkinud ei mulle ega hotelli personalile. Saanud tunda Teie edasist käitumist, julgen väita, et kui asjad oleksid Teie toas ka tegelikult nii halvasti olnud, poleks Te neid fakte enda teada jätnud.

Tol õhtul oli hotell 100% reserveeritud ja vastuvõtuosakonna juhataja sõnul avanes võimalus vahetada tuba alles järgmisel päeval. Teie keeldusite ööbimast Teile antud hotellitoas ja saabusite hotelli vastuvõttu koos pagasiga. Mis edasi juhtus, kuulub kahjuks juba kasvatamatuse klassikasse… Teie ja Te abikaasa karjusite minu peale, kasutades sõnu “idioot”, “igavene tõbras”, hotelli nimetasite sõnaga “peldik”. Nõudsite viivitamatult uut hotelli, kuid kuna oli peagi saabumas südaöö, ja reisiesindajal puuduvad volitused iseseisvalt Teie poolt juba varem makstud hotelli asemel sama raha eest Teile uut hotelli otsida, mida ma Teile ka teatasin, läks Teie käitumine järjest kontrollimatumaks. Juhin Teie tähelepanu asjaolule, et üle paari aastakümne turismis töötanuna tean, et mistahes reisikorraldaja teenistuses olev reisiesindaja ei oma õigust vahetada kliendi hotelli iseseisvalt; vastava küsimusega tegeleb broneerimisosakond. Võimalikke vahetusi oleks saanud käsitleda järgmisel päeval, millest Teie aga kuuldagi ei tahtnud. Olgugi, et Teil oli tuba olemas, lisaks polnud sellel toal tegelikult mitte midagi viga.

Hotell Citta del Mare püüab alati oma klientidele vastu tulla, kui asi puudutab toavahetust, isegi siis, kui selleks tegelikult põhjust ei ole. Konkreetsel kuupäeval oli hotell aga täis ja vabu tube lihtsalt ei olnud.

Kuna Te siiski oma tuppa tagasi minemast keeldusite ja lärm hotelli vastuvõtus oli liiga suur, häirides ka juba ülejäänud hotellikülalisi, uurisin siiski ööbimisvõimalusi mujal. Leidsin ühest teisest hotellist Teile vaba toa, aga kuna läbi reisikorraldaja broneeringut polnud, nõuti nn rack rate’i (letihinda) ehk 97 USD inimese kohta/öö. Ka sellest Te keeldusite.

Nüüd nõudis Teie abikaasa otsekohe lennupiletit tagasi Tallinnasse. Selle korraldamisest keeldusin mina, sest kogenud klienditeenindajana tean ma nii oma kohustusi kui ka õigusi. Ja teatud punktis eksisteerib ka kliendi käitumises piir. Teatasin oma seaduslikust õigusest lõpetada Teie kohtlemine kliendina, sest alandasite mind igati, solvasite minu inimväärikust, sõimasite ja karjusite, ning seda kõike tunnistajate juuresolekul.

Palusin hotelli vastuvõttu (Teie juuresolekul, muide) vahetada Teie tuba hommikul esimesel võimalusel, ja seda minu isikliku kohalolekuta. Nii hotelli vastuvõtt ka tegi. Seega on üleliigne väita, et pooleminutiline hotellitoa vahetus Teie enda teene oli.

Samuti pole tõene Teie väide kümne toa vahetamise kohta .

Tuletan Teile meelde, et ähvardasite TopToursi nii kogu reisil oleva grupi meelestamisega TopToursi vastu, meediaga (telesaatega “Reporter”) ja Tarbijakaitsega, mille peale ei ole ma väitnud, et Teie ei võida, vaid väitsin, et kliendina on Teil selleks õigus. On tõepoolest uskumatu, mida Te siia foorumisse olete kirjutanud.

Juhin Teie tähelepanu ka asjaolule, et hotellitoad jagatakse hotelli poolt ära enne klientide saabumist hotelli. Reisiesindajad töötavad neile edastatud lõpliku nimekirja alusel. Hotelli palvel kirjutavad reisiesindajad üles klientide sünniajad, mis antakse üle hotelli vastuvõttu samal ajal, kui kliendid hotelli saabuvad (teisiti poleksi see ju võimalik, kui sünniaegu küsitakse klientidelt bussis). Seega on Teie halvemate hotellitubade noorematele reisijatele jagamise väite puhul tegemist üsna kummalise spekulatsiooniga.

Hotell Citta del Mare on väga suur ja sellel territooriumil liigub tõepoolest ringi paar koera. Tegemist on hotelli valvekoertega, kes on hotellikülastajate suured lemmikud. Mul on väga kahju, kui Teid need koerad häirisid.

Ühes asjas on Teil õepoolest õigus – kohalikud inimesed Sitsiilias on väga toredad. Paraku saavad ka nemad aru sõnast “idioot”…

Olen töötanud tursimis kaua, aastate jooksul näinud ilma ja inimesi ning palju erinevaid situatsioone-emotsioone. Siiski ei mõista ma, kustkohast küll tulevad inimesed, kelle ego ei mahu ei bussi ega lennukisse ega isegi hotellituppa ära. Kes arvavad, et klienditeenindajat võib lõpmatuseni alandada ja mõnitada. Kes arvavad, et ühe inimese karjumine teise inimese peale on õigustatud. Kes arvavad, et reisilt tulles on sobilik avalikus foorumis klienditeenindajaid mustata-laimata, tuues ära teenindaja ees- ja perekonnanime, samal ajal iseennast üsna anonüümseks jättes. Ehk ei oska sellised inimesed oletada, et reisiesindajad, kes töötavad ka giididena, omavad ülihead ja treenitud mälu – nad teavad suurepäraselt, kes millega puhkusel olles tegeles, kes kellega väljas käis jne jne jne. Mis siis saaks, kui ka klienditeenindajad sama mudeli järgi käituksid? Leimaksid anonüümselt kõiki neid, kelle kasutajanimede taga peituvad tegelikud nimed meile niikuinii teada on? Tuleks üks suur ärategemine või?

Laenates Ansipit – no tule taevas appi!

Lugupidamisega,
Tiina Olop
TopTours’i esinduste juht

PS Pikemat kahepoolset kirjavahetust Annika J ja minu tagasihoidliku isiku vahel antud foorumis ei tule, kuna leian, et olen selgitanud Annika J poolt kirjeldatu tegelikku paikapidamatust ning seega ei kommenteeri ma enam tema mistahes väiteid nii enda kui TopToursi kohta.

Kirjutan ka anonüümselt, aga mis sellest - ka meie reisi ajal oli rahulolematuid palju, käisime sept. algul.
Seda, millega meie rahul ei olnud, mis sest enam. Ainult kõlama jäi nii Sitsiilias kui ka Eestis - "mina ei vastuta selle eest". Pidev kuuma kartuli veeretamine, huvitav, kes siis vastutab TopToursi tegevuse eest, kui mitte ükski firma töötaja/esindaja?
Ei ähvardanud meie ei meedia ega tarbijakaitsega, vaid andsime ettevõttele teada, oma nördima panevatest asjadest, mille peale saime väga emotsionaalse vastuse, et
ise olete lollid, et nii vähe maksite (loteriimajutus). Sama mõte jäi ka Sitsiilias kõlama...
Kahjuks peame nendega nõustuma, et oleme lollid, aga mitte seepärast, et vähe maksime, vaid seepärast, et valisime TopToursi. :(((

Njah, sama siin laupäeva õhtu otselennu asemel lendasime Tallinna Egiptuse kaudu pühapäeva öösel. Sitsiilias meile sellest keegi ei teatanud. Kuna me grupireisidel ei osalenud, vaid rentisime auto ja ka ööbisime 2 ööd hoopis saare teises otsas, siis oleks võinud juhtuda, et oleksime läinud otse lennujaama, andnud öra auto ja siis chek inis teada saanud, et kahjuks ei toimugi lendu. meie grupis oli inimene (sed) kellga täpselt nii juhtuski. Meie saime teada nii, et kuna hotellis tõesti seinad nii läbi kostusid nagu olekski naabriga ühes toas, siis minu õde kuulis, et naabertoas keegi räägib muutustest ja siis mu abikaasa läks lihtsalt kohvikus esimeste eesti keelt kõnelevate inimeste juurde küsima, et kas nad midagi teavad jne, jne. Kuni lõpuni ei tulnud ei kõnet ega smsi ega midagi. Samas enne reisi Tallinnas helistati ja tuletati meelde, et meil minek on. Number seega neil ju ilusti olemas!

JUBE SUHTUMINE. rahalises mõttes läks see lisa meil maksma ca 140 EUR. Kuigi auto andsime üle õhtu asemel öösel, siiski pidime maksma terve lisa päeva eest.

Hotell:
Täpselt selline nagu ma ette kujutasin. Hotelliküla. Toad olid puhtad, koristati korralikult iga päev (võrdluseks näiteks Barcelona kesklinna 4* hotellis koristati halvemini), sisustus vana, vannitoas pooled plaadid välja vahetatud ja hoopis teist värvi ja duSSi ette käis see va kardin mis jälitas :D materjal vast vale. Nagu mu kaasa avastas, siis see et kuulsime naabri köhimist tulenes sellest, et kui tegid wc ukse lahti ja oli meie toas pime ja naabril tuli põles, siis seda oli meile näha. Sein vahel oli vähe poolik.

magamiseks OK koht, aga muidu vist sureks seal igavuseks surnuks. Seltskond 90% venelased ja vanuses 55-70 aastat. Meie saabusime kui jõudsime hotelli territooriumile tavaliselt 8.30 õhtul st pool tundi enne õhtusöögi lõppu ja kui siis ca 9.30 läksime jalutama, et mis toimub, siis MIDAGI ei toimunud. Sildid olid väljas küll näiteks pitsabaaridel, et avatud kuni 24.30, aga tegelikult oli peale üheksat pime.

Toit oli meil hinna sees nii hommikul kui õhtul. Kõlbas süüa küll. Kohv KOHUTAV, aga seda sai pärast baarist osta ja õues juua. veinid ka hinna sees, täpselt samasugused veinid nagu tallinki laevadel kui neid tasuta pakuti mingi aeg tagasi - nagu gaseeritud oleks.

Õhtul siis lahti oli peamaja vast lobbybaar. Vaatasin kella, et seal lõpetas esineja 11.30 ja siis oli kõik. See oli OK koht kus istuda õhtul. Seal oli ka DISKObaar - APPPPPPPPPPi saime korralikult naerda, nagu 80ndate kultuurimaja. Plastiktoolid jne. Sealt ka peale 12 muusikat ei kostnud vist.

Mis päeval toimus, pole aimugi. hommikul kui enne sööki merre basseinide juurde ujuma läksime, sii mutikesed igastahes juba saabusid paremaid kohti rabama - eks selline see elu seal päeval vast oligi.

SITSIILIA ISE SUPER - kindlasti võtke auto ja kindlasti peab minema ERICE, CEFALU, TAORMINA ja kes vähegi viitsib, siis ronige Etna otsa ja käige lääneosas poolsaarel rahvuspargis ja selle lähedal ilusaid randu vaatamas ja unustage näiteks Palermo - suur, kole, räpane ja mõtetu.

Ma töötasin kunagi ehitusmaterjalide poes ja tahtsin küsida, et kas need vannitoaplaatide värvid ei sobinud omavahel?

Oi miks?! Küsimus ju väga asjalik ja arusaadav, eriti arvestades Teie poemüüja tausta.

Samas küsimus ei ole kergete killast. Püüan vastata. Arvan, et kui poleks hotelli tärne välja reklaamitud, siis vast isegi ei oleks märganud plaatide erinevust - kui 95% plaate olid kreemikad, siis vahele oli suvalistesse kohtadesse pistetud valged plaadid mille raame rõhutas mahalihvimata vuugitäide!

Vast ise oleksin kõik plaadid ühesugused pannud, aga samas ehk lisas just värvi toakesele?! Minu pilku ju püüdis ja ehk öösel kui naaber vannitoast ka valgus kumas, et ehk siis helendasid need valged veel eriti ilusasti.

Loodan, et mu vastus oli ammendav.

ps vannitoas oli ka armas bidee. Ma ühel õhtul määrisin oma kleidi punase veiniga ja asetasin selle plekikoha kraanikaussi likku järgmiseks päevaks. Kui õhtul tulime hotelli, siis leidsime mu kleid bideest!!!! Ja mina veel mõtlesin, et milleks bideed vaja - ikka vaja ju riideid pesta!

Endal pühapäeval minek siis sinna, hiljem jagan siis muljeid hea, et enne seda teksti siin lugesin ei hakka planeerima midagi roosilist endale, kuigi andsin teada oma reisikonsultandile, et too meile parema toa saaks.
Pildid ja kirjeldus siis 27ndal.

Tere kõigile, kes on käinud või plaanivad minna Sitsiiliasse ja puhkavad Citta del Mares!
Käisime seal Toptoursi esinduse kaudu. Esimese avalöögi saime sellega, et muudeti lennuaega, millest meile ka eelnevalt viisakalt reisikorraldaja Ingrit teatas. Väga meeldiv.
Jõudnud kenasti kohale hotelli ja saanud võtme - hakkasime varahommikul veel pimedas otsima oma maja hotelli territooriumil kus asus maja koos toaga. Õnneks oli see kõige viimane maja. Tuba oli normaalne võõrastemaja tasemega ja koristatud. Uurides asja hakkasid selguma üllatused. et kuna olime majutatud kolmekesi ühte tuppa nii nagu soovisime, siis käterätte oli vaid kahele. Lõbusad tüdrukud nagu olime viskus üks meist voodile mis lihtsalt laiali lagunes-nalja kui palju kui sul pea ja jalad koos ja kõht vastu põrandat. No vooditega juhtus üksjagu toredid lugusid, sest ju olid need tehtud sealsete väikeste sitsiillaste jaoks. Dussinurgas olnud fööni kuivati rippus ainult kahe traadi külles ja soe õhk lihtsalt ei jõudnudki fööni kuivatusosasse. Pöördusime retseptsiooni oma muredega ja nii kui niuhti olid mehed kohal kes käteräetikutega kes voodit parandamas. Fööniga ei õnnestunud neil miskit teha:).Enamikus ei räägi nad inglise keelt ja suhelda saab edukalt käte abil.
Hotelli tuba oli esimesel korrusel ja vaatega kaktustesse. Aga hea asi oli see, et oma ette ja mitte nii nagu teisel või kolmandal korrusel, et kõik jagavad ühte ja sama rõdu. Kõik mis rõdul teed on kõigile näha ja kuulda, et sellest tule ka vahest väikesed ütlemised kui keegi ei saa magada või kellegi sigareti suits tuulega liigub tubadesse.
Aga inimesi on erinevaid ja igaüks näeb asju oma vaatenurga alt. Pole hullu- elame edasi.

Kuna territoorium oli väga suur ja jalutamiseks mõnus, siis jalutusrajad kulgevad mäe külge mööda üles ja alla võrratus looduses. Mõeldud täies elujõus inimestele, sest palju on treppidest käimist. Ujuma sai minna otse kaljult kust viis vette metallist redel- ainult heade ujumisoskustega inimestele. Vees olevad kaljud olid väga teravad ja sellest ka hoiatati, et ei tasu lähedale ujuda - võite ennast lihtsalt kogemata veriseks kriipida.
Kellele see ei sobi saab sõita hotellist bussiga eemalasuvasse randa ja seal liivas või merevees lõbusalt aega veet. Käisime korra seal rannas, aga nagu ikka on meie idanaabrid ka sinna jõudnud ja nende kultuuri arvestades tekib üksjagu ebameeldivaid hetki.
Hotelli territoorim on piiratud võrkaiaga ja ühest küljest kaljuse mererannaga.
Hotellis on üks suveniiri ja nipet-näpet pood, aga hinnad on võrreldes lähedalasuva linnakesega tunduvalt kallimad. Saab osta esmatarbe hilpe ja jalanõusid, aga valik on minimaalne.
Territooriumil on kolm basseini kus võib ujuda ja päikest võtta. Aeg ajalt toimub ka päeval basseini ääres üksikuid ettevõtmisi puhkajatele. Baarid töötasid õhtuti minimaalselt või olid juba suletud.
Toitlustamine - olime hommiku ja õhtusöögiga. Hommikul nagu ikka euroopas kahte sorti saiakesed, või, juust ja sink. Kohv oli kohalik sigurikohva ja teede valik oli üks ja ainuke. Muidugi võis juua mahla ja mõnel hommikul ka krõbinaid. Sööma minna tuleb võimalikult vara, sest muidu on kõik juba lõppenud.
Õhtusöögid on väga rikkalikud ja suure valikuga. On liha, kala, pastaroead, kartulid, ertinevaid salateid ja magustoiduks puuvilju ja torti. Kuna tegemist on "rootsi lauaga", siis ikka nii, et kes ees see mees ja viimastele jälle ei jätku. Maja veinidest valisime punase veini mis oli üllatavalt normaalse naitsega.
Õhtuti laulis üks kohalik Huanito oma laule, aga kui oled seda sunnitud kuulama 7 õhtul järjest, siis on mõtekam selleks ajaks miskit muud välja mõelda- kas või oma rõdul kaarte mängida.
Lapsed- nendele pakuti kohapeal üht-teist lapsehoidmisteenuse egiidi all, aga kuna sellel perioodil oli lapsi vähe, siis käidi nendega ujumas ja tantsiti. Kahjuks ei olnud ühtegi liivakasti kus lapsed mängida saaksid ega ühtegi ronilat. Kärus olevate laste emadel ja isadel oli üksjagu koormav lapsi kärutada mäest üles ja alla, sest kõrguste vahed olid suht suured. Tunnen nedele südamest kaasa, sest see pole ju puhkus kui pead oma lapsukesi füüsilise jõu abil edasi liigutama.
Olid hotellil ka oma koerad -kes valvasid territooriumile saabunud "Oma inimesi"- hästi sõbralikud. Õhtu varjus ilmusid välja imearmsad kekod - kes tulid uudistama oma maja uusi asukaid.

Ekskurisoonid mis kohapeal pakutakse on head ja sujuvad suhteliselt kiires tempos, sest maanteed enamuses on kiirteed ja teeremondid olid peaaegu lõppenud.
Võimalus on hotellist minna ka kõrvalasuvasse linnakesse sisseoste tegema, sest hotellist viib sinna buss. Ei ole kaugel ka saare pealinn Palermo, sest 35 kilomeetrit ei ole pikk maa.
Ringreise tasub teha nii palju kui aega ja rahakott võimaldab, sest saare erinevad piirkonnad on väga erinevad ja iga linn oma näoga. Tasub vaatamist. Ja kui vähegi võimalik siis ikka Etnal ära käija ja ikka nii kõrgele kui võimalik on, sest see on seda elamust väärt.
Meil vedas kohaliku reisikorraldaja Maega, kes nagu tellis ilusa ilma Etnale sõiduks ja elamus tõeliselt vägev.
Nüüd ka veidi kurvemast asjast, et me Egiptuse kaudu tagasi pidime lendama ja sellega tegema ühe täiendava vahemaanudmise ning et lennuaja pikkus venis oli kurb. Sellest ei räägitud meile väljalennates muud kui et tagasijõudmiune ei ole mitte 12.30 vaid 13.30 ja vahemaandumisest mitte sõnagi. Sisemine vaist ainult teavitas, et kui teiosed sama lennuga läksid edasi Egiptusse siis ilmselt meie ka. See ei ole ju tsarterreis kui on vahemaandumised?!:
Info selle kohta saime teada alles reedel, kui küsisime, et mis kellast tuleb hotellist lahkuda. Öösel kell 1.30 üles, kell 2.00 bussile ja 4.30 lennukile - vahemaanumine Aleksandrias ja siis Tallinn kell 13.50. Võiks kokku võtta ,et isegi suht hea tervisega inimesele jätab see mõneks päevaks väsinud tunde, mis siis et puhkuselt tulek. Kõige kurnavam oli see lastele.
Kui olete otsustanud puhata Citta del Mares ja olete eelnevalt vaadanud läbi lühivideo hotelli kohta mis näib suhteliselt ahvatlev, siis kohapel selgub kurb tõsiasi, et olete küll looduskaunis kohas kuid tsivilisatsioonist eraldatud ja jala pole sealt kuhugu minna.

Kõike kaunist oma reiskaaslastele ja ehk kohtume mõnel teiselgi reisil, sest maailm on suur ja veel palju meile avastamata kohti.
Tervitused ka Maele Sitsiiliasse!
Tiina

Tere!
Olen, Mae ja töötan Top Toursi giidi-reisiesindajana Sitsiilias. Tahaksin vastata Janika 29 -le, kes kurdab, et ei saanud infot hotllist lahkumise ega lennuaegade suhtes. Kõikidel reisibüroodel, sealhulgas Toptoursil on hotellis infokaust. Seda sai infotunnis tutvustatud aga nagu ma aru saan siis Te sellel ei osalenud, sest muidu oleksite ka teadnud, et ärasõidu info läheb hiljemalt reedeks infokausta tagalehele (ja nii ka oli) - kust muidu oleksid Teie naabrid teadnud ärasõidust - neile ka ju keegi ei helistanud. Samas oleks meeldiv kui edapidi kõik kliendid, kes rendivad auto otse lennujaamast või lähevad enne äralendu oma rendiautoga lennujaama, ka mulle sellest teataksid - kuna mul peab bussis olema sama palju inimesi kui nimekirjas siis ei otsiks ma neid "puuduvaid" mööda lennujaama (grupi saabudes)ega mööda hotelli (grupi lahkudes) taga.

Päikest kõigile!
Mae

tere Mae

Njah, aga ehk oleks siis olnud kena meile Teie andmed teatada. Tallinnas kus internet kättesaadav jne ju helistati meile TopToursist ja küsiti, et kas me ikka mäletame, et meil reis on?! Täpselt samuti võiks ju helistada ka päev varem ja teatada, et lennuaegu on muudetud?! Tean, et Eestist olid ka inimesed kes ühtegi ööd ei ööbinud Citta del Mares ja neil selgus alles siis laupäeva õhtul lennujaamas kui auto oligi antud, et lendu ei ole.

Tõesti oli see mul (minu perel) esimene reis nn korraldajat kasutades ja ma (eks oma rumalus siis) ei teadnud, et peab raporteerima oma käikudest. Eriti just fakt, et Tallinnas helistati kuigi kõik oli plaanipärane, ei pannud ausaltöldes kordagi isegi sellele võimalusele mõtlema, et kui võõras riigis olles midagi muudetakse, et siis ei teatata. Poleks ju ehk raske?! Ma suudan aru saada, et võivad olla majanduslikud põhjused või mis iganes, et vaja plaane muuta, aga helistamine või sõnumi saatmine ei oleks ju kulukas?! Kuna me ka Eestist ju mingeid ekskursioone ega grupiürituste vastu huvi ei tundnud, siis arvasin, et infotundidel (mida kusagil ju ette teada polnud, et millal need toimuvad ja et peaks osalema) osalemine ei ole kohustuslik või kui aus olla , siis ma ei teadnudki, et selline asi nagu Infotund olemas on. Oli esimene kord. Edaspidi olen kindlasti targem ses suhtes.
Jaanika
Teile Mae mul ei ole etteheiteid olnud, eksju

Kas siin kirjutajad, kel ebameeldivused reisil, on KUNAGI saanud lugeda ka mõnda reisikorraldaja poolset VABANDUST ? No on ikka tahtmine sel pr. Olopil nii pikalt end puhtaks pesta ! Seega - eksib reisija, kes majutatakse jumal-teab-kuhu, jumal-teab-millisesse tuppa (toad ju eelnevalt väidetavalt kontrollitud), ikka reisija. A esindaja, püha lehmake, on õige ja õigust täis. ALATI. Amen . TOP on ROPP, nagu siin juba mainitud ja mitte korra!

Lendasin viimati fritidsresoriga, siis ka keegi ei helistanud, aga kaks päeva enne lendu tuli sönum, et teie kella 12-nene lend on töstetud 16-ne.peale.Öhtul enne äralendu tuli uus sönum, uups hoopis kell 14.00, pärast lennukis kapten veel vabandas hilinemise pärast.Kui koju jöudsin siis juba oli postkastis sönum küsimusega kuidas lend meeldis, ja vabandati veel kord ebameeldivuste pärast, et lend hilines, kuigi öigel ajal teades ju mingeid ebameeldivusi polnud.