Sri Lanka huvireis

Tere. Reisinud sinna ilmselt paljud. Oskab keegi juhtnööre veel mittekäinule anda? Mil moel sinna lennata ja milline peaks olema logistika ja kui pikk peaks olema kestus, et oleks midagi näinud.?

Loe siitsamast tripist üldfoorumi osa Sri Lanka kohta. Asjalikum jutt on aastatest 2019-2020. Peale selle värskemad on seotud corona probleemdega. Keegi meist ei tea sinu huvide ringi kas loodus, rannapuhkus või kultuur ja templid. Et midagi näha, piisab paarist päevas, seda sa ju ilmselt ei soovi.

Praegu on väga hea hinnaga (al. 406 EUR) Tallinn-India (Mumbai) lennud saadaval. Turkish koos 30kg pagasiga. Mumbaist saab Sri Lankan Airlinesiga odavalt edasi Sri Lankale. Ka sellel lennufirmal on pagas 30kg juba hinnas.

Muidugi on Turkishil olemas ka Tallinn - Colombo lennud. Aga nendele ei paista praegu head hinda pakutavat.

Esimest korda minnes ma alla kahte nädalat kindlasti ei plaaniks.

Tere

Meie just tulime selle aasta jaanuaris, olime 2 nädalat ja saan öelda, et jäi natuke väheks, oleks veel ringi käinud. Meie maandusime Colombos, rentisime tuktuki ja liikusime õhtuks Sigirya juurde, ööbisime ühes vahvas perehotellis ja hommikul vara vaatasime selle kuulsa kivi ja liikusime edasi Kandysse, sealt Edasi Ellasse, kauni vaatega rongisõidu plaanist loobusime kuna ei saanud pileteid rongile. Kui plaanite ka rongiga sõita, soovitan 2-3 kuud ette hakata piletitega maadlema :D Või kui olete julged, siis rongijaama ja sealt eurone pilet ja loterii kas saate 7h seista või mitte.

Teel Kandyst Ellasse käisin ära ka Ambuluwawa torni tipus, mis oli huvitav kogemus ja mu ammune unistus. Ella meeldis meile kõige rohkem pean mainima, armas külake, matkasime seal palju looduses mis oli kuidagi väga ilus seal. Sealt edasi liikusime Tangallesse, sealt Mirissasse ja Gallesse ja Lõpuks Unawatunasse.

Liikusime põhiliselt autojuhiga kuna liiklus on seal aeglane ja vahemaad pikad. Juhte saab igast hotellist ja baarist küsides, vahepeal tundus, et kõik on valmis seal sõitma :) Kõikidel oli keegi sõber autojuht. Hinnad olid ka mõistlikud. Näiteks 6h Kandty-Ella sõit koos vaatamisväärsustega teepeal maksis meile 42 eurot, mis tundus väga okei olema, arvestades seda mägist teed. Rentisime küll tuktuki aga kuna see oli elektriline, siis sellega me kaugele ei jõudnud. Bussidega reisida ma ei soovitaks, bussijuhid on seal väga ohtliku sõidustiiliga, nähes kuidas nad seal tormavad siis hoidsime eemale.

Galle oli pettumus, see kindluse äärne oli ilus, aga kohe kui nina sealt kindluse vahelt välja pistsid ootas suur prügimägi ees, selle turistiala ümbrus oli kohutavalt räpane.

Rahvuspargis käisime ka, jätsime Yala külastamata ja läksime Udalawawe rahvusparke, kuna soovisime vaid elevante näha. Yalas näeb ka kiskjaid aga meie autojuht ütles, et ta on oma klientidega kaasas käinud umbes 30 korda ning alles siis nägi esimest korda kiskjat, seega pigem harv. Ning Yalas on rohkem rahvast, mitukümmend jeepi üksteise otsas.

Rannad on väga suurte lainetega, keeruline ujuda, soovitan bassuga hotell võtta kui soov natuke päikese käes lesida.

Kõik sõltub mida soovite Sri Lankast avastada ka, selle järgi plaani teha. Soovitan ka youtube videosid vaadata, seal palju infot kuhu minna jne, koostasin põhiliselt oma reisiplaani ka selle järgi. Loodus on lopsakas ja vägev, igal sammul on iguaane, kilpkonnasid, suured krabid siblivad õhtul rannas ringi. Vägev, meile Sri lanka väga meeldis, isegi kui seal ainult sadas ja oli kohutavalt niiske. Läheks iga kell uuesti :)

/...isegi kui seal ainult sadas ja oli kohutavalt niiske./

Ma olin seal veebruaris ja paari nädala jooksul ei olnud (lõuna/lääne piirkonnas) mitte ühtegi vihmast päeva.

Galle on jah väljaspool forti piirkonda suht imelikult "tavaline". Aga see eest avastasin ma seal enda jaoks falooda, mida olen ka edaspidi korduvalt tarbinud. Kes ei tea, millega tegemist, soovitan proovida. Kuuma ilmaga hästi mõnus.