Tallinn - Montpellier trassi valik (autoga)

Hei, oleks vaja katta reede hommikust esmaspäeva hommikuni distants Tallinn - Montpellier. Peamine prioriteet on õigel ajal kohal olek, nii et teel midagi eriti vaadata ei jõuaks, kuid sõit ise võiks olla võimalikult huvitav (pigem Alpid vaateväljas, kui mitusada kilomeetrit siledat Autobahni). Sõidaks kahekesi ja pärast Poolat üritaks ka öösel korralikult magada.

Hetke kaks jämeda joone töövarianti on sellised :

  1. huvitavam

  2. pisut optimeeritud itaalia teetollide suhtes

vs. 3) konservatiivne variant

Kõiksugu soovitused ja kommentaarid on teretulnud. Eriti tähelepanujuhtimine ilmsetele probleemidele kavas ja kogemused teemal kas lõuna poolt sõitmine on ka reaalsuses huvitavam. Samuti huvitaks kui realistlik on näiteks Tsehhi läbimine ilma kiirteid kasutamata (mujal ei tundu see olevat väga võimalik antud ajaraamides)

Loomulikult ette tänud.

Kui aeg piirab, siis mõistlik sõita läbi Saksamaa, tulla Metzi lähistel Prantsusmaale, edasi läbi Burgundia ja Lyon'i Marseille'sse ja sealt edasi juba Montpellier'i.

Kui otsite huvitavat marsruuti, siis võib teele jätta Šveitsi või Austria, Itaalia põhjaosa ja Provence'i, kuid ajakulu oluliselt suurem.

Need kaks üldjoontes mu enda "konservatiivne" ning "huvitavam" trass ju ongi. Ning google.maps annab sõiduaja vaheks vaid paar tundi. Küsimus pigem, et kui realistlik see ajahinnang 37h selle lõunatrassi puhul on. Ning kas asi on ka suuremaid kulusid väärt ?

Shveitsist läbisõit tundub olevat lühikese aja vältel küll võimatu kuna seal paistab olevat saadaval vaid aastane kiirtee litsents (kui ma asjast väga valesti aru pole saanud)ja see ajaks kulud väga ebamõistlikuks.

Ma usun konservatiivse trassi läbimise aega. Olen seda ka ise läbinud ja isegi tsipa kiiremini, kuna Saksamaal saab siiski pedaali sageli vastu põrandat vajutada.

Kõik muud variandid on kindlalt kestvamad, kui pelgalt 2-3 tundi. Tšehhi ja Poola lõunaosa teeremondid muudavad asjaolusid kindlasti. Sagedased ummikud Torino või Milano lähedal kiirteedel on ka teema.

Aga, kui kiirelt tarvis minna, siis eeldusel, et ka tagasitee rataste alla võtate - minge konservatiivset teed pidi ja naaske huvitavamat rada pidi.

NB! Jah, Šveitsis tuleb osta aastane vinjett! Kuid kiirteekulud Prantsusmaal ja Itaalias on ka üsna meeleolukad. Samas, ilma kiirteedeta läheb Teie kruiis väga pikaks ja üsna tüütavaks.

Niipalju kui ma hetkel vaadanud olen siis kiirteekulud jäävad Saksa-Prantsuse variandi puhul ca 55 euri + (poolas 20?) vs. Austria - Itaalia kaudu ca 100-140 . Nii et vahe on olemas aga mitte väga katastroofiline. Samas ajafaktor saab ilmselt otsustavaks, kuna tegu on ka pigem kolimise kui reisiga. (Aga ma ise lendan nädala pärast tagasi, sellest ka kiusatus ehk keerulisemalt sõita).

Keerulisem on ilusam, nüansirikkam ja huvitavam...kindlasti läheb aega ka pildistamise ja niisama nautimise peale - stardi varem :)

Paraku varem startimine hakkab suht keerukaks minema see reedehommikune start ongi homme hommikul (ja hetkel olen ma isegi veel Eesti teises otsas):P

Olen seda teed sõitnud. Pead endalt küsima, kas eesmärk on kiirus või tahad kuskil ka peatuda. Šveitsi kiirtee luba maksab ca 30 eurot, Austria oma on odavam. Kiiruse ja odavuse seisukohast tasub sõita Saksamaalt otse Prantsusmaale. Mägede vaated on ilusamad muidugi Šveitsis, Berni alpid ja Interlakeni ümbrus ei jää väga kaugele, sealt Genfi peale, Lyon, lõunasse Orange´i ja Avignoni kaudu Montpellieri.

Kui 1. päeva hommikul Eestist sõitma hakata, siis Montpellieri jõuad normaalselt kahe ööbimisega. Teoreetiliselt sõidab ära ka ühe ööbimisega, aga see on paras punnitamine

Sveitsi vinjett maksab sellel aastal 40 eurot. 2012 aasta vinjeti ostsin kaks kuud tagasi.

Prantsusmaal arvesta kiirteemaksuks enam vähem 1 euro 10 km kohta. Kiirteemaksu osas saad natuke kokku hoida kui sõidad Lyoni asemel läbi Clermont-Ferrandi. Üle Keskmassiivi mäestiku minev A75 on alates Clermontist kuni peaaegu Montpellierini tasuta (u. 300 km.)v.a. Millau sild mis on vaatamisväärsus omaette kui sõita läbi silla alt mitte üle. See teeb küll väikese ringi kuid mitte olulise. Samas on see üle mägede kulgev maantee võrreldes Lyoni omaga väga võimsate ja maaliliste vaadetega. Lyoni läbiv kiirtee on väga igav ja üksluine.

Teine kokkuhoiuvariant on sõita läbi Luxembourgi ning võtta seal paak täis. Luxis on autokütus odavam kui Eestis ning palju odavam kui Prantsusmaal või Saksamaal. Paagitäiega sõidad sealt Montpellieri ja jääb ülegi.

Kui tangid ka veel enne Poola Saksamaa piiri (juhul kui kasutad Poolas A2 maanteed) saad Saksamaa Poola piirist kuni Luxembourgini läbida Poola odava kütusega. Kõik see kehtib muidugi juhul kui sõidad diisliga ja väga üle 130 km/h ei vajuta.

Lisaks veel on kiirtee Luxist Nancy`ni tasuta (152 km).

Ma sõitsin seda juuni lõpus ja enne piiri Saksa tanklast ostes oli minu arust 32 eurot.

Prantsusmaa - Sveitsi piiripunktis Baselis oli 40. Ise ka imestasin sest arvasin samuti et 32-34 eurot. Eelmisel aastal maksis see samas kohas 34 eurot.

Tulin ise mai alguses Prantsusmaale, Haapsalu- Marseille, läbisin 25 tunniga 3000km, Prantsusmaa poolel läbisin Strasbourg- Lyon - Marseille.

sintsuvintsu: Üllatav kiirus. Kui kordagi ei peatu, tuleb keskmiseks kiiruseks 120km/h (3000:25=120). Milline siis tippkiirus oli?

Kõik ei oma kahjuks standardvarustuses sedavõrd vastupidavat põit :D

Väga võimas esitus, sintsuvintsu, aga trip.ee esindajana ei soovita ma 25 tunniga Haapsalust Marseille'isse minekut teistel siiski plaanida. Igaks juhuks tuletan meelde, et enamikul Baltikumi maanteedel on suurimaks lubatud kiiruseks 90 km/h ja Euroopa kiirteedel 110-130 km/h, Saksamaal on piiramata kiirusega lõike, tõsi küll, veel piisavalt, kuid liiklus tihe. Lisaks sellele, et seate kiiruse ületamisega ning magamata-puhkamata kihutades ohtu enda ja kaasliiklejate elud, on küllalt suur oht saada ka eri riikide omavalitsuste kuldsponsoriks, kui korrakaitsjad teid sellise lõbutsemise pealt tabavad. Viamichelin annab sarnase lõigu läbimiseks 36 h. See tundub ka enam-vähem mõistlik aeg.

36 tundi järjest üksi kiirteel kimada teeb juhi samasuguseks zombiks kui 25 tunniga seda maad läbides. Sellise vahemaa peale sellise meeletu kiirusega sõites kulunud lisakütuse raha eest saaks endale ka vähemalt ühe korraliku ööbimise lubada. Kui mitte kaks.

36h puhas teeloleku aeg. Üksi olles tuleks loomulikult lisaks magada ja pause pidada.

See jutt ei vasta tõele, sintsuvintsu. Kunagi sõitis Ansip Krakowisse 12 tundi vilkuritega auto saatel, aga see pole Marseille'sse isegi mitte poolel teel. Keskmise kiiruse 120km/t saavutamiseks peab sõitma enamus aega pidevalt üle 150 km/t, aga arvestades Poola ohutussaari, asulaid, tuvipuure, jms. ei ole reaalne. Ka oleks säärane lennuk liiklejatele silma hakanud.