Tartu - Kaunas. Kuidas parim sõita?

Pean olema kell 5.30 lennujaamas Kaunases.Kuidas oleks parim sõita?Info lehed?

Läbi Valga ja Valmiera Riia peale ja sealt otse Kaunasesse. Väikesed teed võivad praegu öösiti libedad ja halvas korras olla. Püsi suurtel teedel. Arvesta aega ka peatuste jaoks. Info leht maps.google.com - ära eksida on suhteliselt keeruline.

0
0

Vabandust, et ei täpsustanud. Soovin sõita bussi või rongiga

0
0

Ega muud võimalust pole kui Riia kaudu.

Ajaliselt kõige säästlikum on Luxexpress Tartu->Riia->Vilnus 17.30-3.10 http://www.luxexpress.eu/et

Ajaliselt mitte säästlikud võimalused https://ecolines.net/et/

Sellega ainult Riiaga http://www.simpleexpress.eu/et ja sealt edasi nt. http://www.eurolines.lt/ee/

0
0

Aitäh, Naabrimees!

0
0

Vaadates praeguseid Air Balticu kampaaniaid, ei suuda mina seda soodust seal näha. Kaunasest on valida mitmeid sihtpunkte normaalsete lendudega edasi-tagasi 18 € eest, AB viib euroopasse ikkagi üle 100 €. Otsisin just huvi pärast Hollandisse AB-le alternatiive - Ryanair lendab Kaunasest 34 €, AB Tallinnast 134 €. AB reklaamib soodsaimat piletit alates 19 - hea meelega kasutaks võimalust lennata Tallinn-Kaunas 19 euro eest ja sealt odavalt euroopasse edasi, kuid hetkel see võimalus puudub. Kodulehel oli neil aga järgnev info:

" Marsruudil Riia/Tallinn - Kaunas alustatakse lende alates 13.07.2017. ref:5804E33AE40A9EA8D31F 16011427) "

Loodetavasti lennuajad klapivad ja piletilt ei röövita. See looks päris head võimalused Euroopaga ühenduse saamiseks. Nordica ja Air Baltic solgivad kahjuks meie turu ja siit on üsna keeruline soodsa hinnaga lennata.

0
0

Omaette arutelu koht on ka meie piiratud võimalused. Miks ei kasuta odavlennufirmad Tartu lennujaama? On ju kõik eeldused olemas ja säärased sihtpunktid igati nende strateegiatega ühilduvad. Miks on Tallinna lennujaam meeleheitlikult vastu Pärnu lennujaama rekonstrueerimisele, samal ajal, kui kohalikud ettevõtted on valmis panustama tšarterlendude läbi ekspluatatsioonikuludesse ja odavlennufirmad tunnevad ammu huvi siit lendamise vastu? Kas mul on elav fantaasia või ma näen teatavat konkurentsiolukorda Tallinnale (ja ka Nordicale), mis piirab võimalusi eestist soodsalt lennata?

Vaadates hindasid mujal euroopas (võtkem kasvõi Leedu), on hinnad kordades odavamad ja valik tunduvalt suurem.

1
0

Tegin väikese uuringu. Valisin azairis sihtkohaks Anywhere[XXX], perioodiks veebruar 2017, otselend ja tegin kolme riigiga otsingud:

EESTI: Oslo 19.90 Weeze 21.99 Riia 24.98 Milano 24.99 Vilnius 38.98 Gatwick 50. 49 Amsterdam 54.98

paar sihtpunkti veel ja ongi kõik

LÄTI: Dortmund 9.99 Oslo 9.99 Stockholm 14.40 Bergen 14.99 Köln 16.99 Bremen 16.99 Liverpool 17.49 Berliin Luton Leeds Stansted Charleroi kõik 19.99 Trondheim, Bergamo, Manchester, Barcelona, - Kõik alla 25 €

Ja valik jätkub kümneteds sihtpunktides

LEEDU: Malmö, Skavsta, Kopenhaagen, Aalesund - 9.99 Oslo 12.99 Luton, Eindhoven, Stavanger, Kiiev, Billund, Bergamo, Dortmund, Oslo Torp - kõik 14.99 Leeds, Berliin, Stansted, Charleroi, Hahn, Bari, Grenoble - alla 20 € Pariis BVA, Liverpool, Bergen, Birmingham, Eilat, Memmingen, Rooma, Nice, Kutaisi, Tel-Aviv, Doncaster - kõik alla 30 € Malta, Bristol, Reykjavik, Belfast, Larnaca - kõik alla 40 €

Ja valik on kuupäevade osas mitmekesine, sihtpunkte on veel kümneid.

0
0

Jmets, võib-olla on sihtpunktide arv otseses seoses (odav)lennufirmade potensiaalsete klientide / elanike arvuga? Kui kaarti vaadata, siis on näha järgmist:

Eesti (~1,3 milj)

  • Tallinn (~400 tuhat)
  • Tartu (~100 tuhat)
  • Pärnu (~40 tuhat)

Läti (~2 milj)

  • Riia (~650 tuhat, asub Baltikumi keskel)

Leedu (~3 milj)

  • Vilnius (~550 tuhat)
  • Kaunas (~300 tuhat)
  • Vilniuses ja Kaunasest ~250 km kaugusel asub Kirde-Poola suurim linn Bialystok (~300 tuhat)
  • kaks Leedu piiri äärset Poola vojevoodkonda Masuuria ja Podlaasia (kokku ~2,6 milj)
  • Leedu lõunanaaber Valgevene (9,5 milj), sealhulgas Vilniusest ~180 km kaugusel asuv Minsk (~1,9 milj)

Ma ei ole küll mingi ekspert kuid miski seose reiside arvuga võib neist numbritest välja lugeda küll -- odavlennufirmade tegevuse eesmärk ei ole ju mitte klientidele palju odavaid ja erinevaid lende pakkuda vaid hoopis 150 .. 190 kohaline lennuk pidevalt maksimaalselt täis müüa ja seeläbi omanikele maksimaalset kasumit teenida. Eelnevaid numbreid vaadates on reiside pidev väljamüümine Leedus hoopis tõenäolisem kui Eestis.

3
0

Lisaks veel Ryanairi hooldusbaas Kaunases. Poolakatel on omal lennujaamu valida ja Modlin on omakorda soodsam ja lennurikkam, kui Leedu. Lisaks ka väiksemad lennujaamad põhjas. Samas saab Palangast näiteks mõistlike tasudega lennata Londonisse ja Oslosse. Klaipedaga koos on nad Tartu mastaapi, kuid samas on Kaunas ja Vilnius ju vaid rongisõidu kaugusel.

Rahvaarv mõjutab sihtkohtade arvu ning lennuplaani tihedust, kuid pileti hind? Kõrgem hind ei aita lennukit täis müüa. Ma ei ole ka kohanud Tallinnast pooltühjana väljuvat lennukit.

0
0

Riias on 600 000 elanikku vaid administratiivpiire arvestades. Kui vaadata Suur-Riiat, siis seal elanikke pigem miljoni ringis.

Äriliselt võttes - kui pikemas perspektiivis pole võimalik lennukit "normaalse" hinnaga välja müüa, siis pigem arvaks, et lahendus pole mitte alla omahinna piletitega lendamine, vaid liini kinnipanek.

Korrektseks võrdluseks oleks mõistlik kasutada ka keskmisi, mitte "alates" hindu. Ja Leedu on ka kilomeetriliselt Kesk-Euroopale oluliselt lähemal.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased