Teedemaks Poolas

Kas keegi teab täpsemalt, kuidas see teedemaksu süsteem Poolas toimib. Nende kodulehelt ei oska midagi mõistlikku välja lugeda. Läheme siis mikrobussiga.

Tasulisel kiirteel on läbipääsu väravad/putkad kus maksate tädikesele. Putkad pole alati mitte kiirtee alguses vaid sageli keskel või mahasõidul. Maksta saab zlottides, eurodes ja dollarites kud viimases kahes valuutas ümardatakse hind sinu kahjuks.
Kõik on lihtne, loogiline ning toimib ilusti.

Ja tasuline kiirtee on siis peale Warssavit kuni Berliinini. Olles just EMil, siis rääkisid kohalikud, kuidas see viimane jupp Warssawini valmis tehti. Viieks lõiguks jagati vajaminev lõik ja kuulutati välja konkurss. Mingi nipiga sai lõigu nr 2 ja 4 endale Hiina firma, kes pakkus eriti soodsat hinda. Selle peale tehti koha peal korralik kartelli kokkulepe, et keegi hiinlastele kuidagi vastu ei tulnud ja asi hakkas iga nädalaga graafikust maha jääma. Kui mahajäämus oli juba kuus nädalat, siis kohalik maanteedeamet võttis asja hiinlaste käest ära ja viimastel tuleb veel korralikke trahve maksta. Loos oli veel üks püant - üks kahest lõigust läks mingi saksa firmale lõpetamiseks ja teine poola omale. Kuna graafikust oldi tõsiselt maas, siis tehti tööd pea 25 tundi päevas ja kiirtee sai enamvähem sõidukorda üks päev enne EMi algust. JA sellise hinnaga, et poola firma läks pankrotti. Loodetakse, et riik kuidagi ikka aitab neid selles asjas.
Miinusena tuleks öelda, et Varssavi linnas sees mitte igalt poolt ei leia silte, et kuidas tasulisele kiireteele saada ja GPSid ei tea seda teed veel. Seega jõudsime meie sellele teele alles Lodzi juures. Ja siis oli juba lõbu laialt. Lõik on 10 või 14 zlotti ja enamvähem iga 100km kohta on see raha Lodzist minnes võtad pileti, aga peale Koninit maksad ette ehk piletit ei saa.

Kas Varssavis on suured liiklussõlmede ehitused lõppenud?

Linnaring Marki juurest jõeni peaks valmis olema. Suuremad ehitused on nüüd ringi lõunaosas lennujaama ümbruses ja sealt jõe poole. Aga see lõik eestlasi eriti ei puuduta. Ja Eestist tulles on Berliini kiirteele saada kõige lihtsam kui sõita Marki juurst linnaringile ja siis seda mööda pidevalt otse edasi kuni see kiirteeks sujuvalt üle läheb.

Kas keegi oskab öelda millise summaga täpselt peaks arvestama kiirtee maksudeks ühes suunas (peale jalgpalli EM-i) Varssavist kuni Saksa piirini (mööda A2-te, tavaline sõiduauto)?

http://www.theaa.com/allaboutcars/overseas/european_tolls_results.jsp

39,5 zlotti. Lodz-Konin on veel tasuta kuid mingist hetkest läheb ka see lõik tasuliseks.

Sõitsin Gdanskist A1 pidi kuni Malborki teeotsani ja maksin 4.90 zlotti. Kiirteele sõites võtsin automaadist pileti ja mahasõites andsin selle tädi kätte, kes selle oma tarka masinasse torkas ja teatas kui palju maksta on vaja.

Jah, see lõik Gdanskist A1 pidi kuni Malborki teeotsani on tasuline

Esiteks on kõigil maksulistel teedel väga mugav maksta kaardiga, ka Poolas.Annad putkasse sissesõidul saadud kaardi koos pangakaardiga ja saad kohe tseki tagasi. PIN koode ei ole vaja toksida ja parajat raha otsida.
Teiseks olen vist aaste jooksul paarkümmend korda läbi Varssavi sõitnud ja ikka kuskilgi on ummik olnud või tee otsimist. Üleeile tulin reede õhtupoolikul Berliinist mööda uut autoteed koju ja Varssavist sain nii läbi, et ei märganudki. Autoteelt sujuvalt põhjapoolsele ringile kiirusega ca 110-130 km/t ja sealt teele nr. 8. Väike ummik oli ca 15 minutit linnast väljsõidul tee 8 linna osal Marskis aga oli reede õhtu. Seega soovitus, püüdke linnast välja sõites mitte sattuda õhtusele ajale.
Kolmandaks kiirtee uuem lõik ei ole veel tasuline, ca 100 km ja avatud ainult sõiduautodele.
Kolmandaks avatakse varsti möödasõit Zambrowist teel 8 ja lõik sealt teele 63 Lomzasse. See teeb sõidu veel natu mugavamaks.

A1 on tasuline Gdanskist kuni Torunini.