Transport Sri Lankal

Kas on keegi perioodil 10-16.november Sri Lankal tuuritamas ja sooviks transpordikulusid (takso, juhiga auto) jagada? Oleme abikaasga kahekesi ja praegu küsitud taksokulud on päris suured. Sooviks paar otsa rongi või bussiga teha, kuid olen aru saanud, et ette ei ole võimalik neid pileteid osta, saab vahetult enne bussi või rongi väljumist, kui on kohti.

Meie marsruut nädala jooksul: lennujaam-Habarana-Dambulla-Kandy-Nuwara Eliya-Ella-Udawalawe-Galle-Hikkaduwa-lennujaam.

Käisime jaanuaris Sri Lankal ja ei näe väga põhjust taksoga nende kohtade vahet sõita. Bussiliiklus väga korralik ja busside peal ilusti nimed kirjas kuhu buss sõidab, samuti on kohalikud väga abivalmid bussijaamas juhatama millise bussi peale minna. Käisime täpselt sama teed läbi mis mainisid, Kandy>Ella otsa tegime rongiga, see oli veidikene turistidest rahvastatud, aga ei midagi hullu. Ülejäänud tiiru tegime kõik bussidega.

Mina olen samuti minemas Sri Lankale, kuid detsembris.  siinkohal tahaksin uurida, et kas keegi on ka iseseisvalt rentinud tuk tuki? 


Kas tuk tuki rentimine kõlab juba ideefaasis hullusena? 

Tänades,
Laura

<a href="

">

Bussijuhid on seal täpselt sellised nagu siin videos, võid ise järeldused teha kas julged seal tuk tukiga sõita või mitte :D

Meie võtsime Sri Lankal väikese bussi koos bussijuhi ja giidiga, kes korraldas meile reisi esimese nädala (viis tõesti erilistesse paikadess, kuhu ise poleks sattunud)  ja lõpuks sõidutas lõunasse, kus toimetasime nädala omal käel.  Hind oli üllatavalt taskukohane. Tuk-tuki ikka rentisime, omal käel ei oleks saanud seal liikluses hakkama. 

Mulle tundub, et tuk tuki rentimise all mõeldakse siin erinevaid asju. Igal juhul tasub elukindlustus ära teha, kui sealses liikluses ise midagi juhtima hakkad. Mul on sõpru seal haiglasse sattunud ning üks tuttava tuttav ka hukkunud kahjuks. Ise olen kaasreisijana mitu korda olnud sellistes olukordades, kus isegi minul, kiilakal, tõusid juuksed peas püsti ja kohalikud kogenud ning paljunäinud juhid kirusid olukorra tekitajat ( tavaliselt mõni eriti ükskõikne või hoopis saamatu juht, kes keerab lihtsalt lampi ette). Nii et sa ise võid kõik õigesti teha ja korralik olla, aga õnnetus võib ikka tabada. Samas ma ei usu, et see liiklus seal nüüd maailma kõige ohtlikum ka on, ning turiste rolleritega sõitmas näeb tihti. 



Me tegime ka ringreisi rongide, busside ja tukiga ning kõik sujus suurepäraselt. 2-3 päeva ei näinud mitte ühtki valget ja ülimalt lahedad olid need discobussid. Selline  ehe tunne koos kohalikega külg külje kõrval :) 


Sri Lannka liiklus on üks omapärasematest mida kohanud olen. Ühtaegu kaootiline ja aeglane. Ohtlikke manöövreid teevad kõik liiklejad, mis siiski ka teistega arvestavad. Tagatipuks isegi maanteedel kiirused pole suuremad kui 60 km tunnis. Umbes nädalase ringreisi jooksul tellitud juhiga bussiga ühtegi õnnetust ei näinud aga ilmselt antud kiiruste juures need ka väga rasked reegilna olla ei saaks.

Kes on külma kõhuga ja lanka peast segaseid bussijuhte ei karda, siis tuk-tuk'i rentimine (ilma juhita) on arvestatav variant.
Ööpäeva maksumus alates 10 eurot (sõltub rendi pikkusest ning tuk-tuki vanusest), millele lisandub kindlustus (umbes 50 eurot, katab kõik tuk-tuk'i kahjud ning ka kahjud kolmandale isikule, meditsiinilist katet ei ole) ning kohaliku "kolmerattalise mootorsõiduki" juhiloa hind.
Ise nn. "ARK"-sse minnes vist oli 22 eurot aga saab tellida ka rendifirma kaudu juba ette ära nii, et riiki saabudes saad kohe loa rendifirmast kätte.
Siis maksab see luba ligikaudu 30-35 eurot ning pead rendifirmale eelnevalt saatma koopia oma passist ja juhiloast (soovitavalt ka rahvusvahelisest aga kõik seda ei nõua). Enamus firmasid tahavad ka rentija fotot.
Kõik selle saab meiliga saata.
Ise kohalikku luba tegema minnes peab arvestama, et kogu aeg seda teha ei saa - on kindlad fikseeritud päevad ja ajad ning ka ajakulu seal kohapeal tuleb arvestada tundides (pluss sõiduaeg).
Ise tehes tuleb jälgida, et loale kindlasti õige kategooria märgitakse (kolmerattaline mootorsõiduk). Kui seda ei ole, siis load politsei silmis ei kehti.
Mitmel firmal on paagitäis kütust juba hinna sees. Aga see ei maksa seal ka naguinii peaaegu mitte midagi.
Tuk-tuki juhtimise lühikursus on hinna sees. Samuti on reeglina hinnas telefoni hoidja jms. pudi-padi.
On firmasid, mis deposiiti ei võta. On aga ka selliseid, kus deposiiti tahetakse ja see jääb kuhugi 100-300 euro vahele.

E.T. Aitäh selle põhjaliku ülevaate eest!