Viimased kommentaarid

Stopover peaks siin tähendama vahepeatust, kus tulevad uued reisijad peale ja lähevad maha need, kellele Kilimanjaro oli sihtkohaks. Sina lennukist välja ei lähe ja 50 min pärast lend jätkub.

Selles suhtes küll, et kui soov ongi minna ainult Kreetale ja Ateena ei paku üldse huvi, siis parem lennata otse Kreetale.


Aga muidu saaks ühendada kahe sihtkoha külastuse siselendude abil.

Siselend Ateenast Kreetale kestab u 55 minutit ja maksab ca 50 eurot 1 ots, seega umbes 100 eurot edasi-tagasi. Tundub mõistlik.

Ei ole mõtet võrrelda okupatsiooni ja turismi. On sellised turismimekad nagu Dubai, Phuket ja Bali, kus võimalikult paljude turistide meelitamiseks on reeglid ja kombed lõdvemad kui ümbritsevates piirkondades. See on teadlikult nii lastud minna, et rohkem teenida. Kui esimene bikiinides turist oleks Dubais kividega surnuks loobitud ja lubatud järgmistega sama teha, käiksid seal väga vähesed. Enamik valgeid turiste ei viitsiks käia kurguni kinninööbitud kuftidega 50- kraadises kuumuses, sest see on harjumatu ning ebamugav. Muide, raamatu "Minu Dubai" autor kirjutas sellest riietumise-teemast lähemalt; ja samuti sellest, kui palju ( või vähe) elab Dubais üldse neid kohalikke moslemeid, keda vabameelsem riietus häirida võiks.

Mulle tundub, et tuk tuki rentimise all mõeldakse siin erinevaid asju. Igal juhul tasub elukindlustus ära teha, kui sealses liikluses ise midagi juhtima hakkad. Mul on sõpru seal haiglasse sattunud ning üks tuttava tuttav ka hukkunud kahjuks. Ise olen kaasreisijana mitu korda olnud sellistes olukordades, kus isegi minul, kiilakal, tõusid juuksed peas püsti ja kohalikud kogenud ning paljunäinud juhid kirusid olukorra tekitajat ( tavaliselt mõni eriti ükskõikne või hoopis saamatu juht, kes keerab lihtsalt lampi ette). Nii et sa ise võid kõik õigesti teha ja korralik olla, aga õnnetus võib ikka tabada. Samas ma ei usu, et see liiklus seal nüüd maailma kõige ohtlikum ka on, ning turiste rolleritega sõitmas näeb tihti. 



 Eks inimesed ikka mäletavad oma lapsepõlve ja noorust mõningase heldimusega ja ilusana. Kui see noorus just ei sattunud sõjaaega või ei möödunud Siberis kõrvadeni lumes. Ja siis on hea vahest kuulata oma lapsepõlve aegset muusikat, teha retrovahvlimasinaga pühapäeval vahvleid või ehtida jõulukuuske vanade näärikuuseehetega. Või ka, miks mitte, reisida mõneks päevaks kusagile linna, kus oleks justkui aeg seisma jäänud. Aga ainult mõneks päevaks, mitte kauemaks. Ei igatse keegi tolleaegset majandust, asjaajamistes domineerivat võõrkeelt, või seaduseid, mille järgi võis näiteks eraettevõtluse eest sattuda vangilaagrisse või koguni surmamõistetuna seina äärde. 



Kui küsimus on tõesti lihtsalt selle kohta, et kas salongi tohib võtta kaasa vähem kilosid kui piletil lubatud maksimum, siis- jah, võib küll. Mõlemad kotid võivad kaaluda ka kõigest kaks kilo. Või neli. Väiksemad tohivad need lubatud mõõtudest ja kaalust alati olla, suuremad mitte. Ning tegelikult võid käed taskus ka peale jalutada, üldse ilma kottideta. Keegi ei pahanda selle peale. 

Aga nende andmete põhjal on 15 kg jah maksimum. Usalda infot, mis piletil seisab.

See, kui palju Sul on kogemusi, ei anna siiski õigust automaatselt arvata, et Türgis või Egiptuses käinud inimesed istusid kõik nagunii hotelli basseini ääres nädal aega, ning neid "kullakesteks" (läbi lillede mõttetuteks jobudeks) tituleerida. 


Ma olen Egiptuses käinud üle 20 korra kindlasti, aga mitte ühtegi korda paketireisil. 


Mul oli ka eile sõnumi saatmisel "Täitsa tuksis", aga kui vaatasin väljaminevaid sõnumeid, oli ikka sõnum saadetud ja koguni topelt. Kohale jõudis ka.

Kui keegi naeratab, siis ma arvan, et ta raudselt naerab minu üle, ja lähen jubedalt leili.

Olen samuti käinud Reisidiilide kaudu sarnasel ringreisil. Phuketis oli mul hotellituba ilma aknata ja vaatsin seal, et samas hinnaklassis oli saada paremaid, rõduga tube (korraliku rõduga toa võib saada juba ca 15-20 euroga, tõsi, mitte just päris ranna ligidal). Krabis jälle hoopis vedas sellega, et hotell oli ülebroneeritud ja mind paigutati kallimasse sviiti. Vaatasin netist, et oleks ma selle ise broneerinud, oleksin pidanud maksma umbes 200 eurot öö. Selles suhtes jäin väga rahule ja Bangkokis oli ka majutus väga korralik. See ringreis on hea esimest korda Taisse minnes, ise selline tripp kokku panna võib väheste kogemustega reisijale  tunduda keeruline. Tegelikult, kui oled seal korra ära käinud ning asju/saite tead juba, siis vaatad, et pole nagu midagi nii hirmus keerulist. Praegu paneks ise sarnase reisi kokku ehk paarsada eurot odavamalt, kui lennukipiletid hea hinnaga saaks. Seal Reisidiilide pakkumises ei ole ka muide sees transpordid lennujaamade, sadamate ning majutuste vahel. Need pead nagunii ise vaatama (aga pole ka keeruline või üle mõistuse kallis).

700 Kuuba lennu eest on kindlasti liiga kallis. 400-500 umbes oleks ok , pole mõtet üle maksta.


Lennukipiletite otsimisega momondos jms lehtedel on see asi, et kui Sa otsid sama sihtkoha lendu mitu korda sama seadmega või Google kontoga sisselogituna, siis süsteem saab pihta, et Sa  tõesti soovid sinna lennata, ja kergitab hinda. Olen vahel korduva otsinguga saanud alguses pakkumise 500-600, ja hiljem täpselt sama lend juba mingi a la 1500-2000. See ei ole küll alati nii, kõigi piletitega, aga siiski tihti. Nii et tasub proovida piletiotsingut erinevate telefonide, tahvlite ja arvutitega, erinevate kontodega.

Linna peale on lennujaamast kõige lihtsam ja soodsam minna MRT rongiga. Lihtsalt järgi silte "Train to the city" ning osta jaamast pilet. Singapuris on väga lihtne rongidega linn risti-põiki läbi sõita, 7 tundi vast ei ole ainult piisav. Aga kesklinnas jõuab ikka ära käia.

Sul on hetkel kõige lihtsam küsida neid asju kohalikelt muidu. Inglise keelt räägivad küll vähesed, aga nad on väga abivalmid. Mina sain omal ajal palju infot mobiilipoe müüjalt. Kui ta poleks tööl olnud, oleks kaasa tulnud ja ise teed näidanud. 

Absoluutselt soovitan reisida omal käel! Nagu öeldi juba, saad ise valida sihtkohti ja hotelle. Tõsi, esimest korda käisin Tais ise ka korraldaja kaudu, aga see oli niinimetatud ringreis Phuket-Phi Phi saared-Krabi- Bangkok ja üsna soodsa hinnaga. Tegelikult oleksin ise saanud valida sama raha eest ehk Phuketis parema hotelli ning Krabis vähem viibida ( seal mulle väga ei meeldinud). Rohkem ei ole korraldajaid- vahendajaid kasutanud ning ükskõik millisesse riiki reisimine ei ole probleem. Lennupiletid momondost, hotellid või korterid booking. com'ist ja kohaliku transpordi piletid netist või sulas makstes juba kohapeal. Ei ole ükski maa tegelikult keerulisem kui Saaremaalt Võrru sõita.

Dubais ATMist võttes lisanduvad mitmeeurosed tasud. Poodides ja söögikohtades saab jah pea igal pool kaardiga maksta, sageli ka viipemaksega. 

Kui Arlandas jätkulennust maha jääd, siis see pole kindlustuse teema. Qatar Airways peab su panema järgmisele võimalikule lennule ja selleks pead lihtsalt väljunud lennu väravas või ükskõik millises letis, kus on Qatari kohapealseid töötajaid, näitama oma piletit. Sellise hilinemise korral nad teavad juba nagunii ise ka, et Tallinna lennult on inimesi tulemas. 


Teine asi oleks siis, kui ostaksid piletid omal käel eraldi- nt mingi lend Arlandasse ühe firmaga ja sealt Qatariga edasi teine broneering. Kui siis maha jääd, kehitatakse Arlandas õlgu: "Aga miks Te õigeks ajaks lennujaama ei tulnud?" ja kindlustus saadab ühetunnisest ümberistumisest kuuldes samuti pikale lainele, sest seda saab pidada liiga lühikeseks ja seega sa ei teinud kõike võimalikku, et kindlalt teisele lennule jõuda. Aga kui mõlemad lennud on Qatariga, saad ka mõlemad piletid kohe Tallinnas kätte (üldjuhul) ning pagas läheb otse lõpuni välja. Ja lühikesel ümberistumisel mahajäämise korral hoolitseb Qatar, et sihtkohta jõuaksid.

Norsu, Omaanis on täiesti normaalsed rannad sageli inimtühjad, nii et viska kasvõi ihualasti hundirattaid seal, mitte kedagi pole nägemas.  Omaani kohalikud on muidu väga tolerantsed ja sõbralikud, minule ja minu tuttavatele on korduvalt öeldud, et nad ei eelda turistidelt sama riietust mis kohalikelt. Lihtsalt sa ei pruugi õhtul baari lühikeste pükstega sisse saada, muud midagi. Üsna Dubai moodi on kombed seal, suht vabad.

Täies riides ujuvad Araabia poolsaarel siiski ainult kohalikud, turistide käest seda üldjuhul ei nõuta. Isegi  Saudi Araabias on randu, kus naised tohivad bikiinides käia, Omaanis ja AÜEs ka kindlasti ei teki probleemi. Ainult et teemaalgataja eelarve võib sealkandis napiks jääda, tiba kallim ikka kui Aasia.

Sri Lanka näiteks:



Seal teemaalgataja kirjutab, et nad said hakkama 560 euroga kahe peale kaheks nädalaks pluss lennukipiletid. Praegu ja kindlasti ka lähemas tulevikus on seal majutused ning muud turistidele mõeldud teenused veel soodsamad kui muidu, kuna seal oli teatavasti terrorirünnakute seeria lihavõttepühade ajal. Seetõttu käib seal turiste praegu väga vähe, aga kõik on tegelikult normaalne ja turvaline. Sri Lanka on väga ilus eksootiline saar ning kohalikud inimesed üliviisakad ja sõbralikud. Erinevalt naaberriigist Indiast ei ole neil kombeks turiste petta ja nende tagant varastada.

Sealsamas Galles sõidab muide ringi ka üks tuk tuk, mille kerele on kleebitud Eesti lippu kujutav kleeps. Juht sõidutas üksvahe kogu aeg eesti meremehi ja tema saab ka minu meelest eestlaste jutust mõnedest sõnadest aru. Paraku ta soodushinda sellegipoolest ei paku, meremehed hellitasid ta suurte jootrahadega ära ning talle jäi mulje, et eestlased on kõik rikkad ja laristajad. 

Endal kogemused puuduvad, sest olin nõukaaja lõpus väike laps, kuid igasuguseid häid reisilugusid ja -juhtumisi koos lahedate fotodega on nt Vladimir Wiedemanni raamatus "Tundmatu liit."

Tallinna Lennujaama Turkishi kontori inimesed on väga abivalmid. Pigem tundub, et kusagil on tehniline tõrge ja kuupäevad läksid sassi süsteemis. 36 tundi ei ole mingil juhul normaalne vahepeatus. Nii reisiti 100 aastat tagasi:)