Türgi ringreisid Nikal Traveliga

Käisime märtsis Türgis Lüükia ringreisil Nikal Traveli Eesti reisibürooga. Reis oli ajalooliste ja looduslike vaatamisväärsuste poolest igati huvitav,ka hotellide tase oli hea. Hind oli soodukas kui Halensi kliendile. Aga, mis soovida jättis oli Nikal Traveli poolt organiseeritud Denizli vaibatööstus-kaupluse, nahapoe ja Argos juveeliäri pealesunnitud bussitäie rahva ühiskülastus. Nende poodide müügimehed olid pealetükkiva ja agressiivse-moosiva müügimaneeriga. Turistidel lausa käidi järel,et midagi ikka ostaksid. Langesin ka Denizli käsitöövaibaäris ohvriks. Ostsin 2 seinapilt-vaipa. Need jõudsid Eestisse kolme kuu pärast ja üks ei olnud see, mille mina ostsin, teise pildi raam oli transpordil Eestisse katki litsutud. Kusjuures hinnad olid nendes Nikal Traveli poolt etteantud poodides kolossaalsed. Eestis võib sarnaseid nahk- ja juveelitooteid osta 6-7 korda odavamalt. Ka ei aidanud mind piltvaipade koha pealt Eesti Tarbijakaitseamet,sest Türgi ei ole EU liige. Miks aga lastakse Eestis tegutseda karistamatult sellisel firmal, nagu Nikal Travel, kes oma Türgipoolse emafirmaga veab meie turiste sihikindlalt neisse röövellikesse äridesse. Samal ajal ei antud meile aega ise Antalayas südalinna poodides ringi vaadata. Hoiatan kõiki Türki Nikal Traveliga ringreisidele sõitjaid, et kui teid viiakse teatud ostukohtadesse kollektiivselt,siis teadke,et need on Türgi kõige kallimad kohad,kust ei tasuks midagi osta ja müügimeestele ei tohiks silma ka vaadata,muidu olete kadunud hing.

Käisin ka Lüükia ringreisil. Tulin vaibatööstusest ostuteta välja. Türgis püütakse igalpool midagi kaela määrida. Kui jääda endale kindlaks ja öelda, et ei kavatse osta, siis vägisi ei saa kedagi ostma panna. Viimasel päeval me Antalya tuurile lihtsalt ei läinud. Käisime hoopis omapead kohaliku bussiga Kemeris ja jäime oma päevaga väga rahule. Giidile see ei meeldinud aga see ei olnud meie probleem.

Kutsuti meid ka ühte sellisesse poodi. Aasta 1998 (loe: ammune ja vaene aeg.) Reisi viimased päevad, raha enam polnud, aga aega küll. Show oli lõbus - grupi rahvas käis lavale esinemas ja sai palju pulli.

Pärast poes kuulsin aga sellist dialoogi. Müüja: "tütarlaps, need püksid - ekstrahind teile - ainult SADA dollarit!" Tütalaps: "eee.... mul ei ole nii palju raha" Müüja: "70!!!" Tütalaps: "äää.... mul ei ole nii palju raha" Müüja: "50!!!" Tütalaps: "mul ikkagi ei ole nii palju raha" Müüja: "aga no ütle, palju sul siis on?" Tütarlaps: "kaks dollarit on"

Ja täpselt niipalju tal oligi ja ega teised bussis suurt rikkamad ei olnud. Kokku teenis see pood selle bussi pealt vist 20 USD.

See kipub nii olema tõesti, et poed-tehased kuhu gruppidega viiakse on need kõige kallimad, st seal määritakse hingehinna eest asju pähe. Enamasti saab Giid selle pealt endale kasu ja seetõttu sinna ka viiakse. Tuttav ostis ka eelmine sügis Nikal Traveliga Türgi ringreisil käies kuldketi, mille saaks isegi Eestist poest 2-3 korda odavamalt, rääkimata Türgi turul kaubeldes. Ma ei hakanud ta rõõmu rikkuma ja seda mainima, aga kahju oli küll. Talle üritati määrida ka hirmkalli hinna eest nahkjakki pähe, õnneks seda ei võtnud. Sama on ka Hamami külastusega. Kui pakutakse tervele grupile aega, ei tasu minna. Siis oled nagu liinil ja saad sama raha eest 3x vähem teenust.

Reisil käidud ja pettusin samuti, eriti viimases päevas Antalyas. Kõigepealt viidi juveelipoodi, kus öeldi, et shoppamiseks 1 "Türgi tund", mis venis tegelikult 2 tunni pikkuseks. Seejärel oli Antalya vanalinna külastus 1,5h ja edasi nahapood umbes 2h ning viimasena kosk 30 minutit. Ühesõnaga raisatud aeg, sest vaatamisväärsusi 2h ja kaks poodi 4h. Kui shopata ei taha, siis pole kuhugi minna, sest poed asuvad linna ääres ja poe turvaväravatest välja ei tahetagi lasta. Samas pole seal kuhugi ka minna, kõrval bensiinijaamad, kiirtee, tühermaa jm. Ühesõnaga passid kas poes või poe parkimisplatsil 30 kraadises kuumuses. Nahktooted on ülehinnatud, kõigepealt langetatakse hinda 50% ja kui ikka ei osta, siis lahkumisel ukse peal tehakse pakkumine 70% alla. Või näiteks on nahkjakil hind 1500eur, siis müügimees ütleb, et täna ja just teile võtan ma hinnalt number ühe eest ära ja te saate selle 500 euriga. Võrdluseks samasugune tallenahast korraliku firma naistejakk maksab Tallinnas 150-200EUR :) Kui oled Türgist hunniku asju kokku ostnud, siis viimasel päeval selgub, et giid ei tea midagi tollieeskirjadest ja imestab, et kas tõesti saad Eestisse viia ainult 1 liiter kanget alkoholi või kaup üle 430eur tuleb deklareerida :) Pärast soovitab nahkjoped selga panna ja ehted kõik külge riputada. Ei tea muidugi kuidas vaipade, tekkide, patjade jm kraamiga reisijad tollist läbi said. Võib-olla mõni reisija jagab kogemusi. Igaljuhul soovitan tutvuda tollieeskirjadega väljastpoolt Euroopa Liitu saabuvale reisijale: http://www.emta.ee/?id=760

Tere

Ka mina käisin Nikaliga reisil. Kusjuures ei pettunud üldse. Jah veedeti suht palju aega nendes poodides, aga mulle pakkus see kauplemine nii palju nalja ja pakuti ka teed/kohvi. Tõesti kõik vaibad, ehted ja nahktooted on kallid, kuid keegi ei pressi, kui kohe öelda, et nagunii ma ei hakka neid asju ostma :D Meie grupp sai väga hästi neis poodides hakkama.

Samuti ei võtnud ma peale Türgi tantsude õhtu rohkem nn lisareise, seega sain kaks päeva rannas päevitada ja ujuda. Meie giidid ei pressinud midagi peale, osad ei käinud ka Antalyas, kuid giidid nüüd küll pahaseks ei saanud.

Samuti oli meie giididel palju ja väga head infot Türgi kohta. Hotelle vahetasime kolmel korral, kuid siiski kõik olid korralikud ja süüa/juua sai ja sai ka saunas käidud.

Mina jäin väga rahule, väga toredad reisikaaslased, giidid ja bussijuht olid meil- aitäh buss nr 33 rahvale :D

Olen nõokaga 100 protsent päri. Minagi polnud selle reisifirmaga ja giidiga rahul. Episood 1. Soovisin giidilt teada kus asub lähim Metro ja sain nähvatuse, et ega me ostureisil ole. Kuigi reis kujunes hoopis vastupidiseks, käisime kohustuslikel ostureisidel (naha- ,kulla-, portselani ja vaibaärides) kusjuures keelduda sellest me ei võinud. Meid ka ei hoiatatud eelnevalt, et viiakse meid hotellidesse, eemale tsivilisatsioonist kus pole lähedal ühtki toidupoodi, apteeki.. . Ka grupi teiste liikmete küsimustele giid ei soostunud vastama vaid nähvas halvustavat, samuti jäi kogu grupp ilma tervitusjoogist mis oli eelnevalt välja reklaamitud. Türklasest bussijuht ja -giid olid küll toredad. Kindlasti sobiv reis nendele kes ei soovi näha kultuuriväärtusi vaid soovivad osta kordades kallima hinnaga nahka, kulda, vaipu.

Ei saa küll öelda, et eelnevalt informatsiooni ei olnud selle kohta, et hotellid ei ole keskustes. Oli lausa soovitus, et võtta õhtusöögid kuna hotellid on eemal. See ei kehtinud küll Karmir Resorti kohta. Nii, et kolm ööd olid täiesti kuurordi keskuses ja sellel hotellil oli ka oma rand. Keegi ei saa ju vägisi sundida lisareise ostma. Meie võtsime ainult lisaks mägiküla. Ostukohtadest külastasime ainult vaibatehast ja ei ostnud midagi. Ütlesin müüjale, et ei tasu pähe määrida. Ma ei kavatse midagi osta. Pääsesin sihteliselt kergesti. Antalyasse me ei läinud, vaid käisime hoopis omapead kohaliku bussiga Kemeris ja veetsime teise poole päevast rannas.

Lisareisid on hoopis teine asi. Teadsin siis, et mille eest maksan. Nii ka tegin. Räägin hoopis vaiba-kulla-nahaäridest kuhu giid sundis poolvägisi aedikusse sisse minema, et kuna grupp on üks siis ei või sellest keelduda.

Käisime 19-26 november 2014 Kapadookia ringreisil ja oli mõnusalt vägev reis. Kui ootusi liiga kõrgeks ei aja ja on vahva seltskond, siis ei häiri küll mitte miski. Ärides käimine on selle reisi osa, kuna muidu ei saaks nii odavalt reisi korraldada. Kellele see ei meeldi, peab valima mingi teise firma ja siis on ka hoopis teised hinnad. Tervitused siinkohal meie Super giidile Gretale ja kogu reisiseltskonnale, hästi kihvt oli, aitäh!

Olen Nikaliga Türgis juba 2 korda käinud ja ilmselt lähen veel. Hinna-kvaliteedi suhe on Nikalil minu jaoks väga hästi paigas ja nagu Tarmo juba eelnevalt ka märkis, ilma teatud kohustuslike keskuste külastamise oleksid hinnad ilmselgelt kõrgemad. Giid Greta oli meil täiesti super ja ilmselt tänu temale oli ka reisiseltskond ebaeestlaslikult optimistlik. Saime kaela vihma ja lund, veetsime ärikeskustes tublisti kauem aega kui ettenähtud 1 tund, aga mitte keegi grupist ei kurtnud ega hädaldanud, kõik olid kogu aeg rõõmsad ja rahulolevad. Olen väga tänulik, et selliste inimestega tutvusin.

Käisin ka sellel reisil kus Tarmo ja Ulvi ja ei hakka nende sõnu enam kordama. Meie seltskond jäi ka rahule. Kõik kulges kuidagi sujuvalt ei olnud erilisi hilinemisi ja enamus võttis kõigest osa mis välja pakuti. Giid Greta oli nagu vana tuttav esimesest minutist peale. Ei saa öelda, et oleks kohustuslik ostureis (naha- ,kulla-, portselani ja vaibaärides), seal olid nende firmade kohta väga huvitavad tutvustused ja ostmine oli ikka oma otsustada keegi ei saa sind ju millekski sundida ja see ammu teada, et seal maal on müüjad pealetükkivad. Mis puutub eelnevasse hoiatamisesse, et viiakse meid hotellidesse, eemale tsivilisatsioonist kus pole lähedal ühtki toidupoodi, apteeki.., siis meile rõhutati seda küll mitu korda, arvasime, et tahetakse lihtsalt õhtusööki pähe määrida aga see otsus oli ka õige, et see sai võetud. Toitude valik oli väga suur ja maitsev ja kes sealt endale sobivat sööki ei leidnud see peaks tõesti teistsuguseid reise valima. See väide, et "Kindlasti sobiv reis nendele kes ei soovi näha kultuuriväärtusi vaid soovivad osta kordades kallima hinnaga nahka, kulda, vaipu" ei vasta küll tõele. Aitäh buss nr.36 rahvale

Meie oktoobri lõpus-novembri alguses toimunud Luukia ringreisi reisiseltskonna giidiks oli samuti Greta, kes oli tõesti igati tasemel, st lisaks suurepärastele teadmistele ka hästi sõbralik ja abivalmis. Samuti oli hästi tore reisiseltskond. Need kohustuslikud ostureisid on muidugi vaieldavad ja kaupade ostmisest keeldumine nõuab iseloomu - minul seda kindlust ei jätkunud ja nii lasksin endale küllalt kallist kulda pähe määrida, aga süüdistama ei hakka ma kedagi peale iseenda. Aga giidi poolt küll mingit sundust, et midagi ostma peab, ei olnud. Samuti jäin rahule hotellidega ja toitlustamisega. Küna päevad olid hästi tihedalt sisustatud, ei häirinud ka osade hotellide äärelinnas paiknemine - ei olekski enam pärast nii rikkalikku õhtusööki (kus võimalikult paljusid asju maitsta tahtsid) pikka linnakülstust ette võtta jaksanud. Niisama jalutamisvõimalusi oli ka hotellide lähiümbruses. Suur tänu meeldiva elamuse eest giid Gretale, Türgi-poolsele giidile, bussijuhile ja kogu bussi nr 36 rahvale.