Viimased kommentaarid

Scoot - lend oleks olnud 30. aprill. 

17. märts sai märgitud soov voucheri saamiseks, voucher saadeti 18. märts, voucheri kasutamiseni ei jõudnud veel. 

10. aprill saadeti info, et võimalik on valida 120% summas voucher või saada raha tagasi - valisin raha tagasi (ajakulu lubati kuni 14 nädalat).

20. mai tuli kinnitus refund teostamise kohta. 

25. mai raha arvel.  

Mulle väga meeldisid Scoot'i kirjad, veebileht, seletused, valikute tegemine (võrdlusmoment Finnairiga).

864arr -- väga huvitav "puhkusereisi" tähendus sul. Suurlinna külastus ei tähenda seda, et tegu pole "puhkusereisiga". Hotellis/basseinis/SPAs logelemine on mõnede jaoks päris tüütu. St on ka inimesi, kellel puhkus tähendabki tegevusi ja ringiliikumist.

Finnair'ilt sain raha tagasi, aega läks umbes 6 nädalat.

Sain ma õigesti aru, et Tallinnast HongKongi saamiseks lendavad HON'id Tallinn-Frankfurt-Ateena-Frankfurt-HongKong?

K33 - lend võib ikka toimuda, lennata tahavad võibolla Küpros elanikud, lennukimeeskond võib sealt olla jne. Ja mõned tagasilennud on ilmselt Eestlaste tagasitoomiseks plaanis.

Itaalia suusakeskused - Alari viidatud Dolomiti Superski ei ole Lombardia maakonnas! Lombardias on näiteks Livigno, mis on suletud nüüd.

Sugram - millise auto, ja mis see "kõik" on, mida hind sisaldab, Sa 50 eurot / 5 päeva Bergmos saad?

Sääsed on ainus põhjus, miks ma juulis Jotunheimenisse läksin, esialgse Põhja-Rootsi Abisko-Nikkaluokta (kuuldavasti sääseparadiis sellel ajal) plaani asemel. 

Praktiliselt satikatevaba oli, mingi järve ääres oli küll hoolega kihulasi vist, aga seal nagunii ei ööbinud, kõndides ei seganud. Ja vist ühes kämpas mõni sääsk oli, aga oluliselt vähem kui Eestis oleks. Kokkuvõttes - sääski-kihulasi eriti ei olnud, aga eks see vist sõltub täpsemalt paikadest ja kõrgustest.

Mõni konkreetne mõte ka - Jotunheimen. Ei midagi originaalset, aga võimalusi palju. Minna tuleb ikka keset suve, ja ka siis pead halva ilma jaoks valmis olema. Käisin eelmise aasta juulis 5 päeva, siis oli küll tüütu hoopis kõrvetava päikesega hakkama saamine, aga varustuses oli ikkagi kaasas tormiriided, soe pesu jne. 

Transport ca 5 tundi bussiga, ligipääse erinevatest kohtadest, saab ka rong+buss sättida. Sõltuvalt lennuaegadest ei pruugi samal päeval küll parki jõudmist olla võimalik sättida. 

Bessegeni harja matkal on täielik laulupidu, muudel radadel rahulikum, vahel ei näinud mitu tundi inimesi. 

Ööbitud sai nii metsikult kui ka hüttide juures (maksad veidi, saad kasutada pesemist jms). Kui mõni hütt päeva peal teele jäi, siis kerge peatus sai tehtud ja külma jooki vms ostetud. 

Mingi videomälestus: 

Hea meelega oleks 1-2 päeva juurde võtnud, mõne lisahaagi/mäetipu juurde teinud.

Oskab keegi soovitada reisitõrkekindlustust, mis kataks võimaliku tekkiva "epideemia", st kui olukord peaks jõudma selleni, et Terviseamet/WHO/... soovitab mitte Hiinasse reisida? 

Nt worldnomads.com juba nädal aega ei kata uute kindlustustega enam koroonaviirusega seotud juhtumeid. 

Eesti kindlustustel tundub ka "epideemia" välistusena olevat, samuti võiks reisitõrge olla suuremas summas kui ca 2000 eur, mis reeglina pakutakse.

Xian ja Zhangjiajie jäävad küll järgmisi reise ootama, aga Huangshan tundub päris äge ja logistika veel mõistlik, ilmselt läheb plaani, tänud!

Peab ikka väärt teenus olema, et eelistada 1.5 h lennu asemele ca 6 tunnist lennuplaani (2 lendu ja ümberistumine).

Apeks - kuidas teil rendika lagunemise järgsed tegevused kulgesid, rendifirma tegeles/remontis vms?

Olen ka 5 päevaga ringi peale teinud, ei kahetse:

Enne seda sai küll ka 5 päevane jalgsimatk (Skogar-Landamanna) tehtud ja päev Reykjavikis oldud.  Eks oli ka tüütut sõitmist, aga imelisi vaateid ja kohti küllaga.  Ise kaalusin ka päris pikalt, kas ikka ringi või mitte. Ilma jälgi hoolega, nii pikemat ennustust kui lühemat. Teeolud mainitud road.is lehelt. Nt 2017 sügisel oli lõunarannikul üks sild veetulvade poolt lõhutud ja umbes nädala kinni. Mitte mingit ümbersõidu võimalust ei ole, peale teistpidi ringi peale mineku :)  Aga sõltuvalt sellest küll, kui palju lennud aega ära söövad viiest päevast ja mis kuus on reis -- mina tõenäoliselt ringile ei läheks kokkuvõttes... Vaalavaatlusel pole käinud ja huvi eriti ei paku, aga tundub kaheldav, kas seda oleks mõtet sisse planeerida (vajadus ette broneerida võibolla, ilmaolud).

Sel aastal paar korda, lubatud ajal sai Tallinnas kohal oldud, mingit ajavaru küll ei jää vist Tallinnasse sõidule, Tartust rahva peale korjamine kipub vahel ikka planeeritust rohkem aega võtma. Siiski, kasutan muretult edasi teenust. Eespool mainitud kommentaaride suunas, näiteks Lõunakeskuse Circle-K'st lennujaama täpselt 2 tundi millalgi kevadisel ajal OK ilmaga. 

Üsna kasutud on kommentaarid stiilis "olid probleemid, ei soovita". Mis probleemid? EI saanudki autot? Vahendaja probleem, või Locautoa probleem? Olen küll ainult ühe korra Locautost (Veneetsiast küll) broneerinud, teadlik sadadest negatiivsetest kommentaaridest, aga endal ei olnud mingeid probleeme. 

Eespool mainitud mõtlemisvõime säilitamine (ja paberkaart) on ka siiski head ideed.Puhast "sihtkoht sisse ja sõitma" lähenemist mina küll ei usalda - ikka vaatan ja skrollin teekonda ka veidi. Näide X aastat tagasi Tartu-Poola sõidust, kus GPS'i (mingi Garmin) sai Poola sihtkoht sisse pandud. Aga - GPS juhatab Tartu-Tallinn-Pärnu-Ikla-Riia-..., mis on paarsada km ja mõni tund pikem kui Tartu-Valga-Riia-... Isegi Riia sihtkohaks pannes, juhatas ikka selle suure ringiga mingil põhjusel. Kui sarnane olukord juhtuks kusagil võõras riigis, siis ju hakkaksi pimesi sõitma niimoodi...? :) 

Kas huvi pakub siis "ilusad linnakesed", aga "linnad jätaks seekord kõrvale"? :) Aga veel mõtteid: 1. Viie päevaga tundub nõks kiirustamine see teekond2. Kui ühes kohas mitu ööd oleku idee meeldima hakkas, siis näiteks Lauterbrunneni org pakuks mitmeks päevaks tegevust. Mäkke saab mitmele poole (mainitud Mürren, Wengen). Wengen on ka autovaba linn. 3. Sealsamas ka Jungfraujoch - rongireis veel kõrgemale (3400), seal juba lumi. Piletid on kallid, minna tasub ainult ilusa ilmaga, enne minekut veebikaamera pilte vaadata (all võib näiteks pilves olla, üleval oled pilvedest kõrgemal). Rongisõit ise palju ka tunnelis4. Mürren-Schilthorn suure gondliga on ka kena5. Kui neid rongisõidu või tõstukiplaane tekib palju, siis tasub üle vaadata Šveitsi rongisõidu süsteem, half-fare card jms asjad, äkki tasub ära. Ja kui teha ühes piirkonnas mitmeid sõite, siis selle piirkonna x päeva pileteid tasub vaadata6. Lugano asemel võiks ka Como järve soovitada, väiksemad külad, mis küll tihti järve äärest mäeküljele ronivad, st palju järske treppe, aga neid saab vältida7. Šveitsi kiirteede jaoks vajad 40 CHF/EUR maksvad kleebist, kuna sõitmist parasjagu, siis kiirteede vältimine võib aeganõudev olla

Horvaatia korral oleks mõistlik ka lennujaama mainida, Dubrovnikusse saab ehk tõesti ~200 euroga, aga see vist küsijale huvi ei paku. 

Liiv - tuttav rääkis, kuidas ta Keeniast lapsele veidi rannaliiva üritas tuua, aga lennujaamas ei lubatud, võeti ära :) 

Jaanuaris Lufthansa Tln-Frankfurt-Nairobi samuti taheti väljatrükki näha. Kuidas küll neil oleks õigus mitte lennukile lasta, kui viisa tegemise eelnevat kohustust ei ole? 

500 eurot koos mingigi kindlustusega parema läbitavusega auto nädalaks - kõlab väga (liiga?) hästi. Paar aastat tagasi, Forester vähem kui nädalaks, parima kindlustusega, tuli üle 100 euri päev (Geysir). 

http://www.zermatt.ch/en/Media/Planning-hikes-tours/Edelweissweg-Hoehbalmen -- see rada? Tegemist on ikkagi tavalise matkarajaga, mingit ronimist seal pole, võibolla on mõni hetk, kus käega kõrvalt kivi pealt toetada, kohati võib olla raja kõrval toetav nöör-tross käsipuuna kasutamiseks. "Must rada" tähendab siin pigem seda, et tõusumeetreid on parasjagu, rada on kohati järsk, kõrgust ei tohi karta, kilomeetreid-tunde koguneb paras hulk, ilmaolud jne. Täpsed numbrid on rajakirjelduses. Kui tegu oleks esimese sedalaadi päevamatkaga sealkandis, siis pigem on mõistlik midagi lühemat prooviks teha enne. Aga muidu - lappasin ka meenutuseks enda tehtud pilte sellelt käigult, ilusa ilmaga - väga kena matkake!

Omast kogemusest, juba ~kuu tagasi ei soovitanud Estraveli konsultant Estonian Air pileteid osta.