Viimased kommentaarid
Tegin ka selle ringi jaanuaris - veebruaris läbi ja püüan siis nüüd vastata...
- 15 päeva on vähe. S.t. te peate paratamatult millestki heast loobuma paraku :(.
- Kõige raskemad piirkonnad: a) Kaokoland kui lahkuda peateelt ehk Palmwag - Opuwo - Epupa teelt. b) Maun - Savuti - Kasane c) Central Kalahari
- Kuigi ise alustasin Namiibiast, võib isegi vastupidine variant etem olla. S.t. peale Botswanat tundub Etosha veidi mõtetu kohana ja midagi ei juhtu, kui seal aega ei kuluta.
- Piiriületused Namiibia - Botswana ja vastupidi väga ok. Zambia piiril vajate veidi talupojamõistust "heade" ja "halbade" eristamiseks. Kulud Zambia piiri ületamisel haiglaselt suured. Tegelikult oleks olnud odavam ja turvalisem võtta Botswanast ühepäevane joa reis ja auto sinna jätta.
- Namiibia saatkond väljastab niipalju ühekordseid viisasid kui soovite. Te ei vaja kahekordset viisat...:)
- Km saate ikka kaardilt kõige paremini kokku. Tegelikult on veel kõige etemad Tracks 4 Africa GPS kaardid. http://www.tracks4africa.com/ Off road ehk siis kaardile märgitud võiksematel teedel pole mõistlik planeerida üle 150 km päevas. Kohati ka mitte üle 100 km 10 h kohta. Asfaldil ja kruusal mitte üle 500 km. Arvestada tuleb, et kõik väiksemad teed kaartidel on "off road".
- Kõik nimetatud on suht turvalised maad. Turvariskiks Botswanas ja Namiibias ei ole mitte inimene vaid inimeste vähesus!!! Tuleb arvestada (eelkõige Botswanas), et kaardile märgitud tee ei pruugi olla alati läbitav. Alati peab olema plaan B, kui planeeritava tee viimasel 50 km ilmneb tõrge, siis kas jatkub kütust tagasiteekonnaks "low 4x4" rezhiimis jne. Kas on piisavalt vett kaasas et vajadusel paar päeva põõsastes veeta ning ka teel teid peatavad politseinikud saaksid kõhu täis juua...), ? Kas on kaasas vajalikud vahendid ja puud lõkke tarvis, et loomi peletada kui auto "sisse" istutate? Mina käisin üksinda, teie lähete kahekesti... Mõtelge kainelt, hoidke silmad lahti ja te tulete tagasi oluliselt õnnelikumatena, kui sinna minnes olite :)))