Viimased kommentaarid

Olime 2014 novembris 3 nädalat Peruus.
Panga kaartidest oli Visa tegija. Mastercard´iga jäime mitmes kohas jänni, nii raha automaadist võtmisel kui ka maksmisel. Lisaks taheti Masteriga maksmisel õige mitmes kohas arvele lisaks 3-10% juurde panna.

Ostsime juuni keskel TRIP-ist saadud info abil novembriks piletid Barcelona - NY - Atlanta - Lima ja tagasi hinnaga 360 eurot, lennufirma Delta Air Lines.

Meie teekond Bogotast üle Andide Armeniasse.

Bussiks sai 25 kohaline vene Pas-i sarnane väikebuss. Selles oli juhikabiini ees peldik ja juhikabiin oli salongist eraldatud läbipaistmatu vaheseinaga ning loomulikult salongi kabiiniga ühendav uks oli lukustatav.
Istmed olid kõrgete seljatugedega.
Sõit algas kenasti kell 10 (9.30 asemel), pikkuseks 316 km ja reisi kestvuseks oli kavandatud 6 – 7 tundi.
Eelmine päev oli üleameerikaline Ameerika päev. Sellel päeval oli puhkepäev ja sellel päeval ei sõitnud ka
nagu pärast välja tuli veoautod. See sündmus saigi meie läbielamistele saatuslikuks.
Maanteel oli ikka väga palju veoautosid. Seda teed mööda kulges peatrass Bogotast Vaikse ookeani äärde.
Esimesest mäeahelikust saime üle 2 tundi kavandatust hiljem ja õnneks sai Ibagues natuke keha kinnitatud
ning bussijaama peldikus käidud.
Uuesti teel olles oli maantee veelgi rohkem veoautosid täis. Ja siis tekkisid mägedes teises ahelikus ikka väga suured ummikud, saime natuke sõita ja siis seisime, jälle sõitsime ja jälle seisime. Sellise mäest üles punnimisega ütlesid mitmetel veoautodel mootorid üles.
Meid oli 25 reisiat – 2 gringot (meie), üks neeger ja ülejäänud kolumbialased. Istusime kolmandas reas.
Ja sellel neegril kõht ei pidanud. Kui ta oli 4 korda peldikus käinud, muutus ta näost väga kaameks. Tast oli ikka väga kahju. Kokku käis ta reisi jooksul peldiku vahet 8 korda. Ja siis läks väljas pimedaks, inimtühjades kohtades peatuste ajal uksi lahti ei tehtud, pidi ohtlik olema. Aknad ei avanenud. Juht hakkas kütust kokku hoidma, konditsioneer lülitati välja. Ja siis hakkas seal mägedes õhk bussis otsa saama. Ja kõigepealt muidugi meil gringodel. Palusime peatumiste ajal ust avada aga juht ei reageerinud. Hakkasin siis kladega endale õhku vehkima. Lõpuks peale paarikümmet minutit vehkimist hakkas ühel kohalikul mammil kahju ja tegi ikka väga kõva häält.
Nüüd siis trassi ääres suuremates külakestes hoidis bussijuht ust lahti. Parem ohtlik avatus kui õhupuudus.
Kella viie-kuue vahel (sellel ajal pidime kohale jõudma) hakkasid kõik sõitjad omastele helistama siis tund aega hiljem hakkasid omaksed tagasi helistama. Siis lülitati salongis valgustus välja. Siis sai peldik täis (tühjendati teeäärde) ja peldikus põles pirn läbi (valgusatmine toimus edaspidi mobiilidega). Õnneks bussis ei olnud ühtegi väikelast (reisidel 9 juhul 10-st ju on) ja õnneks kolumbialased on ikka väga kannatlikud ning rahulikud. Saime nii ukerdada kella 11-ni õhtul.
Ja siis äkki jäi väga vaikseks. Kogu trassi liiklus mõlemas suunas peatati eranditult. Olime pimedas, välja minna ei julgenud ja ei lastud ka. Minu kotis ootas joomist 2 õlut, aga need jäidki joomata. Muidugi mina oleks nendele kahele õllele päkad juba ammu silma pannud, aga õnneks abikaasa hoidis tagasi, nii pääsesin peldikus käimisest. Kell kaks öösel hakkasid esimesed autod liikuma, kell 2.15 saime meiegi liikuma. Kell 3.30 hommikul jõudsime Armeenia bussijaama. Kokku kestis reis siis 17,5 tundi. Nii hilja polnud mõtet Armenias öömaja otsida ja nii vara ei saanud Salentosse edasi sõita. Lohutuseks - hoidsime vähemalt ühe öömaja arvelt raha kokku. Pärast Salentos kuulsime teistelt seljakotikatelt, et paljud turistid olid nii öö mägedes erinevates bussifirmade bussides mööda saatnud.

Sõitsime novembrikuus Suvarnabhumi lennujaamast bussiga (väljumised hommikul kell 7.10 ja 9.40 lennujaama I korruse värav 8 juurest, piletid müüdi kohapeal; 7.10-ne sai küll liikuma alles 7.40) piirilinna Aranyapradethi, hind ainult 187 THB. Eriti mugav variant Kiievi kaudu lennanutele. Piirilinnas peatus buss loomulikult kohaliku "reisibüroo" ees. Toimisime Valdeku ja Veiksi õpetuste kohaselt ning kõik laabus.