udoka

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi


10 meeldimist
1 postitust
46 kommentaari

6 külastatud riiki, 3% maailma 195st riigist

9 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Selle teema peakiri on suht samas kõvatavas/kadedas stiilis nagu viidatud artikkelgi ;)

Aga kui inimene suudab sellist elustiili lubada, siis miks peaks selle peale kade olema? Teine asi on muidugi ebavajaliku tarbimise populariseerimineja nn tavamaailmas tavapäraste “luksusasjade” ületähtsustamine. 

Nagu ka snoop viitab, teeninduse tase ühtlustub hullul sammul ja odava Warsteineri ja Bacardide pärast pole mõtet peale maksta. Hea istme eest küll.

Lennanud kaks korda ära vahetatud nimega ning probleeme polnud. Samuti ka ühele teisele inimesele sellise näpukaga pileti ostnud ning sama tulemus. Samas, päris reegliks seda ei julgeks nimetada, et läbi läheb.

See Juneyao on tegelikult üsna atraktiivne pakkumine, arvestades, et toit ja pagas on hinna sees. Miinuspool on Shanghai stop, aga annab võimaluse linnaga tutvumiseks. 


340ga pileteid on novembris veel igal nädalal leida. Jõuludeks tahaks isegi :)

Info ikka konkreetselt piletilt.

Need Juneyao odava hinna klassid on nt BKK suunal vastavalt L ja B. Pikad otsad L, lühemad B. B earning AYga 50%, L 0%. Seega rewardi mõttes nulliring.

Kunagi võiks see juhtuda, et AB laienemine hakkab mõjutama ka Eestist väljuvate SK ja LH lendude hindu. Muidugi SK soodukatega on võimalik juba hetkel väga mõistlike hindadega pileteid leida, kui natuke otsida (ostsin just Genfi 132 ga augustiks), aga üldiselt hinnatase ikkagi kõrgem. Malaga, Mallorca, Pariis jm võimalik teatud aegadel ka 100-120 ringis leida. Berliini ja Londonisse lendamist muidugi SKga pole mõtet kaaluda, kui Londoni puhul just LHR eesmärk pole.

Aga Salzburgi uudis on tore.

Level oli kokkuvõttes päris "sõidetav", aga kindlasti mõjutas ka see, et nii minnes kui ka tulles oli kahene rida enda käsutuses ja seetõttu mugavam. Istmevahe peaks olema samasugune nagu Iberia lennukitel, selja- ja peatugi olid kokkuvõttes päris head ning kannatas magada. ORLY turvakontroll on nende õhtuste saartele minevate lendude eel muidugi üsna umbes ja läbiminek võib kuni 30-40 min võtta (seal ka Fast Track kõrval, kui peaks olema võimalus kasutada), aga 2h on kindlasti piisav. Kui peaks eelnevalt Pariisi olema, siis trammiga saab otse lennujaama.


Ekraanid olid väga head ja päris laia valikuga. Kodulehel on kirjas, et suvest 2019 muutub tasuliseks. Üle ookeani pagasi hind oli igati mõistlik (vist 39 eurot). Tundub, et nende süsteemis on ka väike clitch sees, mis võimaldab endale teatud juhul tasuta pagasi ja toidu lisada, kui "õiget" viisi ostetud pilet. Pikemalt ei hakka seda lahkama, aga võite katsetada. Mul igal juhul õnnestus.


Hbert, ma arvan, et avalikus ruumis seisukohtade jagamine on puht põhimõttelise eeldusega, et vastuseks laekub teistsuguseid. Mu esitatud küsimus oli päris siiralt neutraalne, sest neid negatiivseid külgi on korduvalt käsitletud.

Teema juurde tagasi tulles - inimlikult äriklassi kohapealt täiesti arusaadav statement. Maksid premium hinda, kuid ootused olid kõrgemad. Nagu ma juba ennist viitasin, inimeste ootused ongi äriklassi suhtes liiga kõrgele pidama jäänud. Lennunduses on paari viimase aasta jooksul väga suured muutused toimunud. BA, SK, LH lühikeste otsade B on täpselt samasuguste probleemidega nagu kirjeldatud Egiptuse Õhk.

Huvitav kirjeldus. Palju enne tööd taustatööd tegid? Mitmed kirjas olevad asjad nagu liikluskultuur, taksomajandus, tipid ja olukord väljaspool mereäärseid turismipiirkondi Egiptuses on ju hästi dokumenteeritud. 


Egiptiga pole lennanud, aga paljude lennufirmade intra-EU B on ju ka täiesti mõttetu(carb-heavy toit, odav alkohol, istmevahed jm). Samas paks teenindaja ei saa küll teeninduse kvaliteedi puhul määrav argument olla. :)

Olemas on otsebuss, aga ise kasutanud pole - alati ka öö-kaks enne Pariisis olnud. Siis on variantideks kas buss või rebelit pannes metroo&tramm, mis

kõige odavam. Palace d Italiest nt   ca tunniga kohal.

Ja Guadeloupel on automaate piisavalt, kuid alati võib ju veidi kaasas olla. Ma sain igal pool kaardiga maksta. Kohapeal ka mitu hyper Carrefouri olemas, mis toidu mõttes tore.

Horvaatia kohta ei tea, aga üldiselt on suurte firmade tingimused üsna sarnased. Kui neid lugeda, siis üldjuhul on kirjas, et tagatise tarvis on autot kätte saades vajalik mõni krediitkaart või sula. Samas olen ma väga palju tagatisi maksnud ka deebetkaardiga ning no problem. Veendu, et limiit oleks piisav ja välismaa maksed lubatud. Kindlasti saad auto enne netis ka deebetkaardiga ära broneerida. 

Hidden City ja ka FD on üldiselt mõistlik teha ilma pagasita - potentsiaalseid sekeldusi vähem. Samas mündi teist poolt vaadates nõuavadki lennufirmad oma õigust teenindada klienti just sellel suunal, milleks pilet on müüdud. Kui matrixis nt lennupiletite reegleid loete, siis on seal enamjaolt üsna selgelt kirjas, mis suunal antud hind jm kehtib.


Ja nõus ka sellega, et reisija “jäi vahele” arvatavasti tänu sellele, et tekkis muster. Olen korduvalt lennanud FDsid, mis on oma põhimõttelt sarnane, ja korduvalt viimasest lennust “maha jäänud”. Samas tuleb aus olla, et ühe firmaga on kordi olnud maksimaalselt 4-5.

On huvitav teada, mida kohus lõpuks otsustab. Iberia näide, nagu öeldud, on olemas. Samas ei hakka see kindlasti olema must-valge ning hidden-city elab oma elu kindlasti edasi. Alati on põhjus ja võimalus “lennust maha jääda”.

Ma ei usu ka hinnastamispoliitika muutmisse. Ega võrgustikku ümber ei hakata korraldama ning konkurendid jäävad ka alati alles, kes valmis paremat hinda pakkuma.

November-veebruar on tõesti tipphooaeg. Samas autosid peaks jaguma, kuid hinnad lihtsalt üsna kallid. Hotelli asemel võtke julgelt Airbnb.

Kindlasti auto. Saartele ei ole ju mõtet ennast hotelli aheldada (vähemalt minu arvates). Martiniquel on nüüd valmis ka "trammiliin", millega saab lennukast FDFi ja sõidavad MB Sprinter linnade vahelised bussid (erkrohelised), millega on võimalik liikuda, kui tõesti autot ei taha/ei ole võimalik võtta. Aga siiski on auto 100x mugavam eeldusel, et peale resordi muu ka huvitab ning oled ise oma aja peremees. Taksod on väga kallid ning Uber jm seal ei toimi.


Salines on biitšidest kõige turistikam, aga seal kena valge liiv ning pikk strip, olemas nii "väike" kui "suur" Salines + ning neist edasi ida poole veel ka nudistide ala.

Mulle endale meeldib väga Diamanti rand, sest seal suuremad lained ja tegemist rohkem. Kui mäest üles Anse Noire'i poole sõita, saab ka ilusad vaated Diamant Rocki peale üle vaadata. Musta liivaga randu siis veel põhja pool läänes, kus Mt Pelee asub. Vulkaani "otsas" olen kaks korda käinud, aga kummalgi korral ilmaga ei vedanud. Võrreldes La Soufrierega kindlasti lihtsam ronimine. Pelee peale tasuks ronida mööda St Pierre tagust rada, seal on vähemalt mingigi lootus, et näete maad ja vett, sest üldiselt tipp on ikkagi pidevalt pilvedes.

Poodidega on nii, et kogu monopol (CF, LP ja Casino) on pühapäeviti 12.30ni lahti. Muidu 20.00ni.

Lisaks tasub käia ka Les Trois Iletsi juures olevas Martinique "mustade" ajaloo vabaõhumuuseumis. Tekstid kõik inglise keeles olemas ning väga informatiivne koht. Annab ülevaate kogu koloniaalajaloost ning elust-olust.
https://www.lasavanedesesclaves.fr/photos

Suhkruroomuuseum jm jätaks ise vahele. Parem minge parem mõnda korralikku rummikotta, kus antakse suhkruroost ja selle kasutamisest hoopis põnevam ülevaade koos põneva proovimisega ;) Kui veab, saate värsket sucre de canne´i ka proovida ;)

Ma ka seda meelt, et isegi 2 nädalat on vähe ja tuleb uuesti tagasi minna.

Keegi pagasi hilinemise eest on kompi saanud? Airbalticuga just juhtus, õhtul tulin ja hommikul tuli järele. Juhtus koju tulles, seega amenity kiti polnud vaja osta.


Tasuks AB-le kirjutada?

Hetkel Martiniquel, peagi Guadeloupel.  Mobiilset netti pole veel ei Telia ega Tele 2 võrgu kaudu saanud ja ausalt öeldes pole ka vaja. Gmaps offlainis alla ja set. Kes Mt Peleed lähevad avastama, võiks ikkagi St Pierre'i poolt proovida liikuda, sest Panorama (raadiomasti) parkla poolt algav rada on, tundub, koguaeg pilvedes. Viimati saart 5 a külastades oli sama lugu.



Siis järelikult pole ka vähemalt AB puhul vaja vahendaja puhul lisakulu karta! :) Tänud selgituse eest.


Kui hinnavahet pole, siis loomulikult lennufirmalt, aga enamikel juhtudel saab vahendajate kaudu siiski odavamalt. Hirmu pole kindlasti vaja tunda. Kui pileteid meilile ei tule, siis tuleb vahendajaga ühendust võtta ning kui see tulemust ei anna, siis lihtsalt internetipangas tehing katkestada. Toimib.


1. Lennupileti tingimused kehtestab vedaja ja vastavalt sellele on võimalik piletit muuta. Kõige odavamat econ saver promo ei saa üldjuhul kunagi muuta - ei mängi rolli, kelle käest ostetult.. Full Y ja flexiga teised lood, rääkimata B/J-st ja F-ist.
2. See on tõsi, et vahendaja võtab üldjuhul aegade, nime vm muutmise eest eraldi lisatasu (+ siis vastavalt lennufirma enda muutmise tingimused). Lahendus siin nimed ja kuupäevad eelnevalt varuga läbi mõelda ;)
3. Vahendaja kaudu saadud bronni ja etixi alusel pääsed lennufirma lehel oma broneeringule ligi ja saad vastavalt teenuseid lisada, kohti valida jne.
4. Mõni ABga sagedamalt lendaja võiks üle kirjutada, aga JÄI silma, et nt vahendaja kaudu ostetud piletile on hiljem kallim AB lehel pagasit lisada? Ehk kehtivad erinevad hinnakirjad. Sama kehtib ka vahendajate kaudu registreeritud pagasi või lisapagasi ostmisele - üldjuhul üritatakse koorida.
5. Aga kokkuvõtteks soovitus, et jälgige turgu - odavlennufirmadega võib teatud juhtudel hiljem teenuseid lisades täiendavaid kulusid tekkida (pagas vm). Muudel juhtudel aga vahendajad alati paremate tingimustega.
6. Fuel Dumpide puhul vahendajad põhimõtteliselt alati go-to koht, aga seda teavad need inimesed nagunii ;)  Sama igasuguste glitchide tekkimisel jm.

Üsna regulaarselt pakub Qatar 2 for 1. Viimati oli sügise alguses:
https://www.qatarairways.com/en-rs/offers/fly-premium.html

Nice on väike lennujaam ja peast küll ei mäleta, et seal shuttle oli. Term 1 on vist siselendude jaoks ja 2 Intl. Tunnist piisab kindlasti ja kui piletid ühe bookingu peal, siis pole Ka väga vahet ;)

Just, kohalikud firmad on ka täiesti sobilikud. Olen kasutanud Sicily By Car - common sense ja asjad toimivad nagu igal pool mujal.


Itaalia on lihtsalt natuke teistmoodi meie põhjamaise natuuri jaoks, aga kui paar päeva oldud, sulandute kenasti sisse. Ka rollerirent on väga hea kogemus, kui vahemaad suured pole. Ise mitmel pool võtnud ja ka Caprit sellega avastanud.

Aktis kõik kriimud kirja ja sujub!


Arvestades, kui põhjalik kirjeldus on, siis vast ei ole oluline, et kuru asemel kanjon on.


Igal juhul väga tore ja põhjalik kirjeldus Kreetast. Olles ise päris palju igal pool ringi käinud, siis kas 1,8k nädala eest palju pole? Või võtsitegi vabalt ja let it roll põhimõttega? :—)

Päris nii see ei käi, nagu Kuningas kirjutab (10-20-30).


Tõsi on aga see, et ühest vastust pole, sest lennupileti hinnas on väga palju muutujaid.

1) lennuliin ise
2) hooaeg
3) nädalapäev
4) konkreetne firma
5) otselend v vahemaandumisega
7) jne

Ehk siis näitlikult on liinid, kus on vähe konkurentsi ja hinnad üldiselt kõrged. On firmad, kellel kindel turuosa ja kvaliteet ja ka üldine hinnatase kõrgem (nt Cathay). Kõrghooajal on teatud kohad kallimad kui teised ( Lihtne näide Nice - nt Juuni-Sept ja Nov-Mar). Ja nii edasi ja nii edasi :)

Ehk siis vaata turu keskmist ja võimausel väldi E ja R-P lendamist. Juba selliste lihsate teguritega saad hinna soodsamaks.