udoka

Rändur, liitus Tripiga 6 aastat tagasi

17 meeldimist
1 postitust
61 kommentaari

6 külastatud riiki, 3% maailma 195st riigist

9 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Andromeeda - kui Qatari põhjus pole “extraordinary”, siis peaks kvalifitseeruma, sest lend EUsse. Võta firmaga ühendust ja tee claim, aga ole valmis pikaks suhtluseks :p

LH võib muidugi alati rõhuda sellele, et nad oleks teile tagasilennuks variandi leidnud, sest 31.03ni oli aega. Kas tagasilennu osa on veel hetkel kehtiv? Kui on, siis jälgi mängu ja vaata, mis EZE-Fra otsaga saab. Keegi siin mainis, et on kõnedele jõhkralt raha kulutanud. Kui LHga koju ei saanud, siis õige arvutus oleks, et LH maksab nii poole oma piletihinnast kui ka QRi piletid teile välja.

Reisibüroode contractid?

Marade - ei. Üldises plaanis on muidugi iga piletit võimalik ka ise tühistada, aga tagasisaadav summa on lihtsalt väiksem, sõltudes ostetud pileti tingimustest (fare rules).

Muudatuste kohta ka EC261s selged juhised välja toodud - kui pikalt enne peab teavitama jne.

Mis Swissi ja LH Groupi puudutab, siis nende ainus eesmärk on klientide raha enda käes hoida. Kui teil on nende vedajate lennud tühistatud, te ei soovi pileteid tulevikku lükata, siis on 100% õigus refundile. EC261 siin aluseks. LH mängib puhtalt sellele, et inimeste nullintressiga raha toel ellu jääda.

Seega - kui raha tagasi soovite, aga ei saa ning tegemist on tühistatud lendudega, siis kõige parem kohe oma panga kaudu chargeback teha koos põhjendusega, et cancelled ja EC261.

Teadke oma õigusi ja küsige raha tagasi - lennufirmad ei jäta klientidelt kunagi ühtegi senti võtmata.

Alusta meie VMist  - ehk oskavad mõnda EU kodanike päästelendu soovitada. Aeromexico enam lenda, seega nendega ei saa. Aga LH, IB või  KLM kuskilt altpoolt. Kui on lend, on ka lennujaam. Aga pead asap tegutsema, sest variante ülivähe. Vbla rahaliselt isegi odavam kohapeal olla kui viimase hetke pileteid osta, kui aeg lubab.

havoc, eks reisijana pead ka muidugi oma lendude järjekorra loogikat ja toimumist järgima, aga mu point  oligi see, et pole mõtet hakata cancelled lendude ümberbronnimist või voucherdamist ise  initsieerima, kui just tõesti selle kriisi ajal ei plaani lennata

mul polnud mingisugust no-show võimalustki, sest lende tallinnast lihtsalt ei eksisteerinud enam. sinu toodud näite puhul tekiks mul esmalt küsimus, miks võtta ette TLL-X lend, kui keskmist segmenti ei toimu.

Kui teil on hetkel kehtivad lennupiletid, siis on mõistlik oodata, et lennufirma need ise tühistaks. Ma tegin SASiga nii ja tehti kohe refund. Lennud olid 20-22.03. Parem kui voucher ja uued kuupäevad.

Hullud ajad - kummikommid jäävad söömata ja vannipardid koju toomata.

Mulle tundub, et see oli flash ikkagi, sest kestis mitu päeva. Hawaii kadus kiirelt ja tundub, et korrigeeriti. Aga eks varsti on näha... Bud algusega, jah.

Kindlasti tasub reserve koguda. Nagu ka teised, ennustan lennundusmaastiku muutumist.

Samas kui kütusehinnad on madalal, ei pruugi sulgemisi nii palju tulla ning hedgega tehakse tulevikuks paremad lepingud. 

Ise võtsin ST flashmüügi ajal äriklassi piletid Neitsisaartele 2021 alguseks - hind oli natuke üle 500 inimene. Usun, et tuleb veel häid pakkumisi.

Keegi seda ametlikult pole öelnud, aga arvestades, et AB, LOT, SAS on juba lennud lõpetanud ning riigipiir läheb välismaalaste jaoks lukku, ei ole ka LH, Ryani, EZ, TK ja AY jaoks suure tõenäosusega enam siia mõtet lennata, isegi kui nad oma tegevust ise ei peata.

See on hetkel vaid aja küsimus, arvestades viimaseid sündmusi. SAS just teatas, et lõpetab enamiku lendudest alates 16.03.

Kui rahakott lubab 2-3 nädalat välismaal vastu pidada, on hea. Aga parem oleks vist esimesel võimalusel koju saada.

Kõige parem variant tundub hetkel Soome - seal ka laevaliiklus endiselt jõus.

AB ei lenda enam uuest nädalast.

Üldine policy, millest lähtuda:

1. Kui vahendaja piletid, siis suhtlus nendega.

2. Lennufirmalt, siis nendega.

3. Hetkel valitseb enamike firmade puhul tasuta rebook option, aga piletiklasside hinnavahe tuleb endal maksta.

4. Paarikümneeuroste piletite refundiga soovitaks ise pigem mitte tegeleda - ajakulu suurem kui saadav kasu.

Ise sain vahetatud kaks komplekti SAS plus pileteid null lõppsummaga. Hotellid veel tegemata.

Edu kõigile ja püsige kodus!

Loomulikult saad hiljem vahetada. Ise korduvalt “vana” passiga pileteid ostnud ja hiljem uuendanud. Seega muret pole, kui just nimed ei muutu.

Pidime ka samal põhjusel just ühe reisi ära jätma. Samas tegin lennufirmale claimi ja sain raha môlema reisija eest tagasi.

Kui 100%list kindlust soovid, siis on môistlik ära jätta, vastasel juhul on reis pidev stressamine.

Aga kôik sôltub riskitaluvusest ja kôik sääsed ka nakatunud pole.

Selle teema peakiri on suht samas kõvatavas/kadedas stiilis nagu viidatud artikkelgi ;)

Aga kui inimene suudab sellist elustiili lubada, siis miks peaks selle peale kade olema? Teine asi on muidugi ebavajaliku tarbimise populariseerimineja nn tavamaailmas tavapäraste “luksusasjade” ületähtsustamine. 

Nagu ka snoop viitab, teeninduse tase ühtlustub hullul sammul ja odava Warsteineri ja Bacardide pärast pole mõtet peale maksta. Hea istme eest küll.

Lennanud kaks korda ära vahetatud nimega ning probleeme polnud. Samuti ka ühele teisele inimesele sellise näpukaga pileti ostnud ning sama tulemus. Samas, päris reegliks seda ei julgeks nimetada, et läbi läheb.

See Juneyao on tegelikult üsna atraktiivne pakkumine, arvestades, et toit ja pagas on hinna sees. Miinuspool on Shanghai stop, aga annab võimaluse linnaga tutvumiseks. 


340ga pileteid on novembris veel igal nädalal leida. Jõuludeks tahaks isegi :)

Info ikka konkreetselt piletilt.

Need Juneyao odava hinna klassid on nt BKK suunal vastavalt L ja B. Pikad otsad L, lühemad B. B earning AYga 50%, L 0%. Seega rewardi mõttes nulliring.

Kunagi võiks see juhtuda, et AB laienemine hakkab mõjutama ka Eestist väljuvate SK ja LH lendude hindu. Muidugi SK soodukatega on võimalik juba hetkel väga mõistlike hindadega pileteid leida, kui natuke otsida (ostsin just Genfi 132 ga augustiks), aga üldiselt hinnatase ikkagi kõrgem. Malaga, Mallorca, Pariis jm võimalik teatud aegadel ka 100-120 ringis leida. Berliini ja Londonisse lendamist muidugi SKga pole mõtet kaaluda, kui Londoni puhul just LHR eesmärk pole.

Aga Salzburgi uudis on tore.

Level oli kokkuvõttes päris "sõidetav", aga kindlasti mõjutas ka see, et nii minnes kui ka tulles oli kahene rida enda käsutuses ja seetõttu mugavam. Istmevahe peaks olema samasugune nagu Iberia lennukitel, selja- ja peatugi olid kokkuvõttes päris head ning kannatas magada. ORLY turvakontroll on nende õhtuste saartele minevate lendude eel muidugi üsna umbes ja läbiminek võib kuni 30-40 min võtta (seal ka Fast Track kõrval, kui peaks olema võimalus kasutada), aga 2h on kindlasti piisav. Kui peaks eelnevalt Pariisi olema, siis trammiga saab otse lennujaama.


Ekraanid olid väga head ja päris laia valikuga. Kodulehel on kirjas, et suvest 2019 muutub tasuliseks. Üle ookeani pagasi hind oli igati mõistlik (vist 39 eurot). Tundub, et nende süsteemis on ka väike clitch sees, mis võimaldab endale teatud juhul tasuta pagasi ja toidu lisada, kui "õiget" viisi ostetud pilet. Pikemalt ei hakka seda lahkama, aga võite katsetada. Mul igal juhul õnnestus.


Hbert, ma arvan, et avalikus ruumis seisukohtade jagamine on puht põhimõttelise eeldusega, et vastuseks laekub teistsuguseid. Mu esitatud küsimus oli päris siiralt neutraalne, sest neid negatiivseid külgi on korduvalt käsitletud.

Teema juurde tagasi tulles - inimlikult äriklassi kohapealt täiesti arusaadav statement. Maksid premium hinda, kuid ootused olid kõrgemad. Nagu ma juba ennist viitasin, inimeste ootused ongi äriklassi suhtes liiga kõrgele pidama jäänud. Lennunduses on paari viimase aasta jooksul väga suured muutused toimunud. BA, SK, LH lühikeste otsade B on täpselt samasuguste probleemidega nagu kirjeldatud Egiptuse Õhk.