Viimased kommentaarid

Tegin septembris oma 9 päeva kava ära, mis ma olen ka eelnevalt ühe teise Islandi teema juures avaldanud.

Tegelikult Islandil igavaid ja "koledaid" kohti polegi. Nii, et mina planeerisin mitte selle järgi, kuhu minna vaid arvestades aega, mis välja jätta. Olles nüüd kogemuse võrra rikkam arvan, et enam- vähem optimaalne aeg on 14-15 päeva kohapeal.

5 päevaga on täiesti võimalik mööda suurt ringteed saarele ring peale teha koos väiksemate kõrvalpõigetega. Välja tuleb jätta vast Lääne fjordid. Mitte kui kohana, kus midagi pole vaid kilometraas läheb väga ekstreemseks. Nõrk koht on veel see, et ega mingeid pool päeva kestvaid matku või laevaga sõite ette võtta ei saa.

Kui otsustad mingi matka kasuks, siis minule andis vägeva elamuse ära käia Glymuril. 4 tundi. Autos peab olema vahetusjalatsid ja sokid. Üleval tuleb minna läbi jõe kui ei taha sama rada pidi tagasi minna.

Samuti ei maksa matta maha mõtet sisemaale minekuks. Mööda 32. teed pidi, mis läheb üle 26. saab väga hästi Landmannalaugar-le (värvilised mäed) lähedale. Googlis näitab küll F teena aga tegelikult läheb väga hea tee päris sügavale sisemaale. Vaata www.road.is Kui sisemaal pole käinud, siis jääb minu arvates üks väga oluline osa tervikpildist puudu.

Kui plaan on minna Põhja-Islandile (Husavik), siis võiks aega võtta ka Myvatni järve ümbrusega tutvumiseks ja käia ära sealsetes looduslikes kuumavee basseinides. Tehes seda võid täie südamerahuga jätta ära Helesinise laguuni, mis ei ole mingit pidi ilusam ja parem vaid on kaks korda kallim ja rahvast palju rohkem.

Suurel ringil olles soovitan Ida-Islandil sõita läbi Öxi tee (nr.939). Ilma katteta kuid väikese autoga täiesti läbitav. Elamus on kindlustatud.

Vähemalt ühe otsa, kas siis tulla või minna soovitan teha laevaga. Kallimaks teeb sõidu kindlasti aga on seda väärt.

"Pettumusteks" oli islandi ilm, fermenteeritud hai ja jootraha ei jäeta. Septembris seal olles ei näinud ühtegi päeva halba ilma (vähemalt eestlase jaoks). Nende "kuulsa" horisontaalse vihma ja tuule nägin alles tagasi tulles ja seda Fääri saartel. Ilmselgelt lihtsalt vedas. To mädandatud hai ei ole pooltki seda maitset kuidas teda kirjeldatakse. Kui maja perenaine või peremees pakub koos kange napsuga, võta julgelt ja saad kohalikega veel paremini läbi. Erinevates nõuannetes Islandi kohta öeldakse, et seal jootraha ei ole viisakas jätta. Pealinna restoranis küsis kelner minult kaks korda, kas ma tahan raha tagasi olles eelnevalt mulle kannu õlut(mitte minu) peale valanud. Teise kannu õlut tegi muidugi maja välja. Mingeid solvumisi minu poolt ei olnud. Mina viisaka inimesena olles eelnevalt saanud vastavaid nõuandeid muidugi tahtsin tagasi ja vaevlen siiani tunde käes, et jätsin eestlastest halva mulje. Muidugi võib olla ka asi selles, et teenindajad on seal valdavalt Ida-Euroopa inimesed. Ilmselt kohalikud inimesed käituvad teisiti. Restoranidest veel see, et laua broneerimine õhtuks on täiesti õige käitumine. Nad ongi täiesti täis vähemalt pealinnas.

Soovitan ära maitsta vaalaliha ja hobuseliha. Pakutakse ka lunni. Minu eriliseks lemmikuks sai lambasõnnikuga suitsetatud lambaliha ja kala. Võtsin lausa koju kaasa. Veel proovige ära islandi viski. Muidugi juhul kui olete viski jooja.

Kui on plaanis maitsta ära mädandatud pardimunad, siis seda saab teha ainult Myvatni lähedal. Ise sõitsime oma rumalusest tee-ääres olevast

munade pakkumise sildist mööda ja hiljem selgus, et mujal väga ei saagi.

Häid ilmu siis Islandil.

Tere!
Kaks aastat tagasi väisasin seda Rumeenia poolset otsa. az-le teekonnaks oli Lublin-Svidnik-Velka Trna- Pacin- Tivadar- Petea- Satu Mare. Kui ainuke huvi on säästa teemaksu, siis ärge küll minu marsruuti kasutage. Kui aga tahate näha nende maade ehedat ja vaesemat külaelu, siis kindlasti. Teed Ungari poole peal väga halvad. Vähemalt kaks aastat tagasi. Muidugi mitte ka nii halvad kui Moldaavias.

Koopa nimi on Vatnshellir, Snaefellsjökull-i rahvuspargis. Kui raha rohkem võid ennast lasta Thrihnukagigur-i vulkaani sisse (natuke üle 300 euri nägu).

Tere!
Rumeeniasse soovitan sõita igal juhul. Lisaks eelpool mainitutele on tõeliselt ilus sõita "Raudväravad"-es, Piki Doonau kallast Rumeenia-Serbia piiril. Ainult, et kilometraas ? Kaks korda olen ise käinud ja mõlemal korral a-7000 km. Muidugi ega ma nüüd neid kilomeetreid väga kokku ka ei hoidnud nii, et riik on korralikult läbi sõidetud.
Tere!
Ise lähen samuti septembris. Ainult, et laevaga ja oma autoga. Panen siia oma kava, Võimalik, et leiad midagi.

1.   päev- 330 km. sõitmist. Seikleme Põhja-Islandil. Sadam- Myvatni järve ümbrus. Umbes 8-9 h. (a'- 4 h. puhast sõitu ). Vaatamisi ja sisse ronimise kohti on tahtmise korral palju. DETTIFOSS-Euroopa võimsaim juga. Ööseks sätime ennast otse GODAFOSSI juurde.

2.   päev- 350 km. a'- 5 h. sõitu uude majutuskohta. Praktiliselt puhas sõidupäev. Kui jääb midagi ilusat silma, jääme seisma. Majutusest umbes 10 min. sõidu kaugusele jääb  DEILDARTUNGUHVER. Deildartunguhver, Euroopa suurim kuumaveeallikas toodab igas sekundis 180-200 liitrit 100-kraadilist vett.

3.   päev- seikleme Lääne-Islandil ja jääme oma majutuskohta. 350 km. Puhas sõiduaeg 4-5 h. Tunnine laavatunneli tuur. GERDUBERGI basaltsammaste rida, Hellissanduri ja Rifi vahele jääb koht nimega Ingjandshöll, kus noor Kolumbus elas ühe talve aastal 1477 ja uuris viikingite retki läände, Laev oli Rifis. Nüüd siis rohkem kui 500 aastat hiljem on meie kord avastada.

4.   päev- 270km. Reykjaviki piirkond, a' 10 h. sellest a' 4h. sõitu. Alustame 2-4 h. GLYMURI matkaga Öö pealinnas. HELESININE LAGUUN. Sild Ameerika ja Euroopa vahel, PERLA,HALLGRIMSKIRKJA, Vana sadam oma maailmas tuntud burgsiputkaga ja HARPA

Variant B- keskendume GLYMURI ja THINGVELLIRI matkale ning pärast pealinnale ning jätame Helesinise laguuni ja silla ära. Minu nägemise järgi ei ole just suur kaotus. Myvatni juures on täpselt samasugune laguun ja hulka odavama hinnaga. Päeva läbisõit 195 km.

5.   päev- „Kuldne ring“ + sõidame nii sügavale ja kaugele sisemaale (HIGHLAND) kui ise julgeme ja meie auto võimaldab .240 km. Puhas sõiduaeg 4 h. Ajaliselt läheb ilmselt suhteliselt pikale. Kohti, mida vaadata ja kuhu sisse ennast kasta on tahtmise korral palju. HRUNALAUG (kohalike poolt tehtud looduslikud ujumishütid) ja muidugi GEYSIR,GULLFOSS, KERID.  Päeva lõpuks peaksime jõudma ära käia ka ühel Islandi pärlil, mis veel ei ole turistilõksuks muutunud-HAIFOSS. Heast teest jääb umbes 8 km kõrvale kuid peaks olema veel meie autoga kättesaadav ja kui mitte, siis väike matk ei tee ka paha kui ilma on. Avanev vaade igatahes peaks küünlaid väärima. Öö veedame HIGHLANDI matkakeskuses

6.   päeva alustuseks proovime matkakeskusest edasi sõita nii sügavale kui saame Islandi kõige kuulsamale matkarajale LANDMANNALAUGAR (värvilised mäed. Matkaraja enda nimetus on Laugavegur ja aega selle läbimiseks võib arvestada nädalaga).Seikleme Lõuna- Islandil. Puhas sõiduaeg a' 4 h. 170-200 km. SELJAVALLALAUG- nii mõnegi reisiselli arvates looduslikult kõige kaunima koha peal  olev unustatud välibassein. SELJALANDSFOSS ja GLJÜFRABÜI koobaskosk. Ööbima jääme SKOGAFOSSIL otse selle vulkaani jalamil, mis aastal 2010 kogu Euroopa lennuliikluse seisma pani ja kogu maa tossu ja tahma täis ajas. EYJAFJALLAJÖKULL.

7.päev- 220 km. Aeg-? VIK mustaliivarannad koos tapjalainetega FJADRARGLJUFURI kanjon, mida osad loevad lausa maailma TOP 3 hulka.  Lõuna- Islandi liustikud. SKAFTAFELL-i matkakeskus.

8.päev- 320 km. Seikleme Lõuna- Ida- Islandil edasi. Puhas sõiduaeg uude majutusse a' 5 h. JÖKULSARLON-jäämägede laguun. STOKKSNES, Ida-Islandi rannik. Kui ilm vähegi kannatab sõidame läbi kohalike poolt soovitatud ÖXI mäekuru. Tee on lühem ja pilt ilusam. Välja peaksime jõudma Hengifossi külalismajja.

9.päev-192 km. Ida- Islandi rannik. Islandi üks kõrgeim juga –HENGIFOSS. Umbes 2 h. matk. Puhas sõit sadamasse a' 3 h. . Aega on ja kui tahtmist ka, saab ära käia Hafrahvammagljúfur kanjonis. Kõik kokku umbes 5-6 h.

Tere!
Reisisoovitustega kipub olema selline lugu, et mina ei jaga küsijale mitte niivõrd informatsiooni vaid oma enda emotsiooni. Ise käisin Moldovas 2 aastat tagasi. Teed täiesti unustamatud. Üks tee lõppes suurel prügimäel kuigi kaardi ja gps järgi läks ilus tee edasi. Milesti Mici veinikeldrisse ilma giidita ei lastud ja meil abikaasaga puudus  eelnev broneering, mille pärast saime ka tõsiselt pragada, et tahtsime ilma eelneva broneeringuta neile külla tulla. Gruppides ei ole lihtsalt vabu kohti. Ise ma küll seal ühtegi turismigrupi ei näinud ja kõik need inimesed, kes seal jalutasid tundusid olevat kuidagi selle keldriga seotud. Mingil hetkel pandi peauks kinni ja uksele ilmus silt "OBED"(lõuna). Kõik see hakkas kangesti meenutama kadunud aega kui restoranide ustel rippus 7/24 "vabu kohti ei ole". Uksehoidja oli tähtsam direktorist ja kelnerid käisid kõik omanike nägudega ringi.Pealinnas, hotellis üritati natukene "mütsi pähe tõmmata" broneeringuga aga küsimuse peale, milline näeb välja teie standart tuba kui see on sviit, kõik arusaamatused lahenesid. Hotell ise oli tegelikult täiesti korralik ja ka ruumid. Köök oli hea ja restorani kõige kallima konjaki pudelist valati mulle välja mingit koledat kohaliku puskarit. Ma ei ole saanud parema maitsega köögivilju kui Moldovas. Isegi mitte enda kasvatatuna. Omaette vaatamisväärsus on pealinna turg. Pargis mängivad inimesed pinkidel malet. Väga ilus koht ja inimesed on Purcari veinimõisas. Mina Moldovat vahele ei jätaks. Piiril minul isiklikult probleeme polnud. Sinu sõidu teine pool- Rumeenia on ise nii suur seiklus, et seda ühe korraga ära ei seikle. Vähemalt mina ei osanud. Seega kui mingit konkreetsemat nõu on tarvis, pane maili peale-villem.satsi@mail.ee
Head reisi!

Tolle Lacu Ursu-ga on selline lugu, et avatud on ainult suvitushooajal, mis seal lõpeb augustiga. Vähemalt nii oli 2017. aasta septembris. Kauplesin, mis ma kauplesin aga värav jäeti lukku. Võtsin siis kätte ja matkasin kogu selle järve piirkonna läbi lootuses leida kindlasti mõne avatud koha. Pealegi ei ole see seal lähiümbruses ainuke. On ka teisi natuke väiksemaid analoogseid järvekesi ja teate, nad olid kõikidele kõrged võrkaiad ümber ehitanud, aga matk ise oli ilus.

Tere!

https://www.tolls.eu/ koht, kus saab endale vajadusel elektroonilisel teel vinjeti teha e. siis teemaksu ära maksta. Vähemalt meid abikaasaga on sealkandis hoolega kontrollitud. Nagu aru saan tahad Ukraina poolset otsa väisama hakata. Teed on täiesti sõidetavad. Sellepoolne Ungari tundus teede poolest halvem. Kui suured trassid välja jätta ja väga-väga kuhugi jõudma ei pea, siis võiks päevasõidu pikkuseks arvestada umbes 300 km. Asustus on tihe ja sellepärast ka kiirused maas. Eelmine aasta sai seal sõidetud 18 päeva koos Moldaaviaga. Majutusega probleeme ei tohiks nüüd küll tulla. (oleneb muidugi ka kohast, tegu on ikkagi Rumeenia vast natuke vaesema poolse otsaga, kuhu turiste jõuab vähem võrreldes Transilvaania või Musta merega) Kindlama tunde peaks andma ka kui on võimalus bookingu käest "küsida" oma lähedal asuvaid ööbimisvõimalusi.
Transfagarazan on lahti. Ise plaanin 01.09. välja sõita. Paika on pandud 21 päevane trip. Nüüd, siis Transilvaania ja bulgaaria- ning serbiapoolne Rumeenia. Panen oma maili kui tekib tahtmine midagi küsida või arutada.
villem.satsi @ mail.ee

Head reisi!

Tere!
Vastuseks Mihklile.
http://private-driver-romania.com/
https://8rental.com/rent-car-minibus-driver-romania
http://www.eurocars.ro/en/rent-a-car-with-driver
http://www.aliagrup.ro/en/rent_a_car/car_hire_luxury_Bucharest.asp

Kui on julgust võid ka lihtsalt kohalike juhtidega kaupa teha. Constanta ja Bukaresti juhtide kohta ei oska öelda aga mägedes e. siis Transfagarazani ja Transalpina peal on neil selline teenimise liik täiesti olemas. Ise olen küll oma autoga käinud aga lihtsalt tean, et on olemas.
Head reisi!

Tere!
Kui on huvi tutvuda ka sellise rannaga, mida kinnisvara arendaja käsi on vähem puutunud, siis soovitan auto rentida ja sõita läbi kallas kuni Rumeenia piirini.
Head reisi!

Tere!
Käige ära Rumeenia veinimekas Murfatlar. Kui aega tahtmist rohkem võtke auto (võib ka koos juhiga) ning sõitke pealinna suurt parlamendi hoonet vaatama ja miks mitte sõita läbi ka maailmas hästi tuntud mägitee Transfagarasan. Usun, et ei kahetse. Ööbimiskohtadega probleeme pole minul küll olnud. Ise oleme abikaasaga puhtalt oma käepeal reisijad nii, et paketi võlude kohta ei oska kaasa rääkida. Ise ma näiteks Constantas ei peatuks.  Mitte sellepärast, et halb aga lihtsalt suur ja rahvast palju.
Head reisi!

Tere!
Tulceas on terve kallas pakkumisi täis. Hinnad 15-20 euri tripi eest (suuremal alusel) kuni 70 euri tunnist kiirkaatriga. Eelmise suve hinnad. Kui Tulcea ei ole eesmärk omaette, siis ise soovitan peatuda Murigiol-s või Mahmudia-s. Tulcea on minu silmade läbi väga trööstitu tööstuslinn. Puudub isegi supelrand või siis mina lihtsalt ei näinud. Kui teil aega rohkem on võtta, siis võite hoopis teha ühe liinireisi Sulina või Sf. Georghe. Plaanid hinnad kõik olemas http://www.navromdelta.ro/preturi/index.html Seda küll kohalikus keeles. Tuleb arvestada kahe päevaga e. siis öö sihtkohas.
Head reisi!