Berliini Brandenburgi lennujaama avamissaaga (õigemini avamise pidev edasilükkamine) on Trip.ee kõige pikem järjejutt. Selle vähem või rohkem koomilistest ehitusprobleemidest on Trip.ee-s kajastusi alates aastast 2012.
Berliini uue lennuvälja avamine lükkub edasi! (2012) Saaga jätkub: Berliini uut lennuvälja ei avata enne 2013. a. oktoobrit (2012) Tragikomöödia nimega "Berliini Brandenburgi lennujaama avamine" jätkub (2014) Berliini uue Brandenburgi lennujaama avamine viibib veelgi (2016) Berliini Brandenburgi lennujaam avatakse aastal 2020 (vist) (2017)
Lühidalt meenutuseks
Berliini Willi Brandti Brandenburgi lennujaama (lühend BER) planeerimist alustati varsti peale Saksamaa taasühinemist aastal 1991. Ehitus algas 2006. aastal, lennujaam pidi avatama 30. oktoobril 2011. Siis lükati avamistähtaeg 2012. aasta juunisse, siis 2013. aasta märtsi, siis 2013. aasta oktoobrisse, siis 2014. aastasse jne. Saksamaal märgitakse irooniliselt, et hea tava kohaselt kuuleb iga aasta lõpus uuest avamiskuupäevast, mida seejärel hiljem traditsiooniliselt edasi lükatakse. Saksa efektiivsus on Berliinis saanud igaljuhul uue tähenduse.
Näib, et nüüd on Berliini uue lennujaama avamiskuupäev tõepoolest lukku löödud ja selleks on 31. oktoober 2020 ehk 9 aastat planeeritust hiljem. Kuigi Saksamaa irvhambad on jõudnud juba küsida, et kas õigem poleks avamine kohe lükata 33. oktoobrile, tundub, et loendamatute ehitusprobleemide (nimeta midagi kuitahes absurdset ja see oli Berliinis esindatud. Isegi puud suudeti istutada valesse kohta.) likvideerimine on lõpuks ometi lõppjärgus ja lennujaama avamine järgmise aasta oktoobris toimub. Seni kulutavad Saksa maksumaksjad uue lennujaama peale 35 miljonit eurot kuus - kuigi õhku ei tõuse ühtegi lennukit.
Planeeritud ajakava
Kolimine Berliini Tegeli lennujaamast (TXL) Brandenburgi lennujaama (BER) peaks toimuma järgmise ajagraafiku järgi:
Kindlasti tuleb erinevate lennufirmade kolimise aja kohta täpsemat infot, kuid esimesena peaks Tegelist Brandenburgi kolima easyJet ja Lufthansa grupi lennufirmad (Lufthansa, Eurowings, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines).
Odavlennufirmadel märkimisväärne esindatus
Uues lennujaamas saab odavlennufirmadel (Ryanair, easyJet, Eurowings) olema märkimisväärne esindatus, sest praegu opereerivad nad paralleelselt mõlemast lennujaamast. Mis viibki asjaoluni, et BER pole päris nullist ehitatud uus lennujaam, vaid laiendatud ja ümberehitatud Schönefeldi lennujaam.
Kuid kauglende napib
Küsimus on selles, kas Berliin Brandenburg suudab tulevikus muutuda samasuguseks sõlmjaamaks nagu München või Frankfurt. Kuigi tegemist on Saksamaa pealinnaga, on valdav osa lennuühendusi sinna Euroopa sihtkohtadest. Olulised Aasia ja USA lennufirmad sinna enamasti ei lenda või lendavad üksikutest linnadest hooajaliselt. Ka Lufthansa on keskendunud ühendustele Frankfurdist ja Münchenist, seega Berliini tähtsus transiitlennujaamana on tagasihoidlik. Küll aga võib Brandenburgist saada üsna hea ühenduskoht neile, kel aega ja tahtmist ise erinevate odavlennufirmade ühendusi kombineerida.
Väike juba avamisest alates
Brandenburgi lennujaama läbilaskevõimsuseks on planeeritud 34 miljonit reisijat aastas. Sellega paigutuks BER Saksamaa suuruselt kolmandaks lennujaamaks Frankfurdi ja Müncheni järel. Nii mõnegi arvamuse järgi hakkab BER võimsuse piiril töötama juba avamisest alates ja Tegeli sulgemine oleks viga. Tegeli sulgemise taga paistavadki rohkem poliitilised/ideoloogilised kui majanduslikud põhjendused.
Planeeritud raudtee- ja bussiühendused Brandenburgi lennujaamaga (Vikipeedia)Seekord läheb vist õnneks ja 31.10.2020 BER lennujaam tõesti lõpuks avatakse.