British Airways plaanib saada esimeseks lennufirmaks maailmas, mis teavitab reisijaid pagasiprobleemidest juba lennu ajal. Kui tüüpiliselt saavad lennureisijad kaduma läinud pagasist teada sihtkohas pagasilindi ääres oodates, siis Microsofti poolt BA-le välja töötanud tarkvara annab salongipersonalile juba lennu ajal teada, kui mõne reisija pagas pole lennukisse laaditud.
Uus tarkvara võimaldab reisijatele pakkuda lennuki pardal analoogset teenust lennujaamades asuvate kadunud pagasi lettidega, kus fikseeritakse reisija andmed, info kaduma läinud pagasi kohta ja selle kohaletoimetamise aadress. Ära jääb see frustreeriv ootamine pagasilindi ääres ja sellega kaasnev ajakulu. Lisaks on võimalik kadumaläinud pagasi eest ettenähtud kompensatsiooni saada juba lennuki pardal.
Uus tarkvara võimaldab salongipersonalil tegeleda ka reisijatega, kelle puhul on tekkinud risk jätkulennust maha jääda. Reisijaid informeeritakse potentsiaalsest probleemist juba lennu ajal ja nii saab arutada võimalikke alternatiivvariante sihtkohta jõudmiseks. Teoreetiliselt on võimalik juba lennu ajal reisijatele maksta ka lennu hilinemisel ette nähtud hüvitist.
Microsfti tarkvara testimisel on osalenud juba üle 10 000 reisija, kuid pole teada, kunas British Airways seda reaalselt rakendama hakkab. Igal juhul oleks selline lahendus jälle samm edasi.
Allikas: Daily Star
Lufthansa rakendusest saab samamoodi vaadata, kas pagas on lennukile peale pandud või mitte (uuendused reaalajas). Super süsteem!
Kui see reaalselt toimima hakkab, siis on see kaheksas maailmaime. BA ja IT väga tihti ühte sammu ei käi.
Veidi jäi arusaamatuks kadunud pagasi eest kompensatsiooni maksmine juba lennu ajal. Pagas loetakse kadunuks siis, kui lennufirma pole suutnud seda 21 päeva jooksul kohale toimetada.
Mingi õigus miinimumkulude hüvitamiseks tekib ju automaatselt, kui pagas pole samas lennukis? Isegi kui on tihe ühendus ja pagas tuleb reaalselt 2 tundi hilisema lennuga (mitte järgmine päev), ei jää reisija seda uut lendu ju sinna ootama, vaid saab õiguse mingi summa eest mingeid asju hankida.
Kui saaks kuskil süsteemis ise hotelli nime või aadressi sisestada, kuhu pagas toimetada, ega peaks seda kuskil letis tegema lennujaamas, oleks see juba suur boonus. Pluss selle asemel, et mingite dušigeelide, jopede või sandaalide tšekke korjata ja neid hiljem lennufirmale saata, laekuks automaatselt mingi 100 euri (läheb sul seda vaja või mitte) lihtsalt selle eest, et kohver polnud samas lennukis. Kellel on reaalselt suuremad kulud, see protsessiks siis hiljem edasi, aga enamik inimesi oleks rahul ja annaks suure raha kokku hoida selle halduskoormuse pealt, et ei pea kellegi meigi- ja hambapastatšekke üle lugema.
Jah, hilinenud pagasi korral hüvitatakse kulud riietele, hügieenitarvetele vms. Ja ikka tšekkide alusel :D Ei vaidle vastu, et see oleks suur edasiminek, kui automaatselt midagi antaks.
Halduskoormus või kokkuhoid selle arvelt ei tundu probleem olevat. Sarnaselt hiljuti tripis olnud kindlustusteemale, kus inimene oma arust tegi head, aga jäi tühjade kätega, tuleb BAga seoses meelde kaks hilinenud pagasi juhtumit.
Üks kodanik sõitis pulma, pagas ei saabunud koos temaga, uue smokingu ostmise asemel ta laenutas selle. Teisel kodanikul tähtsaid üritusi polnud, aga sokkide-trussikute-särkide ostmise asemel kasutas ta hotelli pesupesemise teenust. Mõlemad saatsid tšekid hüvitamiseks, mõlemad said eitava vastuse, kuna BA ei maksa kolmandate osapoolte osutatavate teenuste kasutamise eest. Ostutšekid uute riiete eest oleks kobisemata kinni makstud.
See, et BA tuleb nüüd kõva IT lahendusega välja, on juba omaette ime, siin juba mainiti. Nii BA kui Lufthansa on aastaid kokku hoidnud IT süsteemide kaasajastamise pealt. Igapäevaselt pole see enamasti probleem, aga vahel lööb teravalt välja.
Lufthansal töötab see pagasi rakendus juba pikka aega. Mitte küll kõige perfektsemalt. Septembris sain LHRs teate, et üks mu kahest kohvrist on Münchenisse jäänud ja tuleb järgmisel hommikul. Jalutasin siis passikontrollist otse kadunud pagasi letti ja täitsin ära vormi kuhu nad pagasi hommikul tooma peavad. Pagasilindi juures selgus, aga, et mõlemad kohvrid olid ilusti kohal. Aasta varem olid nad samas kohas mõlemad kohvrid maha jätnud. Siis vastas saadud teade kahjuks tegelikkusele. Õnneks sain mõlemad kohvrid järgmisel päeval (ühe hommikul, teise õhtul) kätte. Järgnevad päevad olid jõulud ja kullerfirma ei töötanud. Nii, et napilt vedas.