Läti lennufirma SmartLynx, millel on ka Eesti tütarfirma SmartLynx Airlines Estonia, pakub lennuteenust mitmetele lennufirmadele ja reisikorraldajatele Airbus A320, A321, A330 ja Boeing 737 MAX 8 lennukitega.
Eestlastele seostub SmartLynxi kaubamärk eelkõige lennukite pidevate probleemidega ja hilinenud lendude puhul ettenähtud hüvitisnõuete korduvate eiramistega. Mõned näited SmartLynxi viimase aja probleemidest:
Condor lõpetas peale lühikest katsetamist SmartLynxiga koostöö
Eelmisel aastal teatas SmartLynx uhkusega, et nende klientide hulgas on ka Saksamaa tuntuim puhkuselennufirma Condor, kellele pakutakse lennuteenust kahe Airbus A330 lennukiga. Koostöö ei kujunenud eriti pikaajaliseks, sest Condor sai klinetidelt SmartLynxi kohta sedavõrd palju kriitikat, et Condor otsustas SmartLynxi teenustest loobuda.
Condori reisijad kirjeldasid SmartLynxi teenindatavaid lende Dominikaani Vabariiki Punta Canasse kui õudusunenägu. 11. detsembril pidid reisijad lennukis ootama 2,5 tundi, enne, kui lennuk õhku tõusis. Istmete seljatugesid pole võimalik alla lasta ja probleemid polnud mitte ainuüksi turistiklassis – ka äriklassi 18 istmest 3 olid lihtsalt katki. Lisaks puudusid seljatugedel kauglendudele omased ekraanid, seega polnud ka meelelahutust. Lisaks kaevati meeskonna puuduliku inglise keele oskuse üle. "Mis võiks hakata toimuma hädaolukorras, kui keegi üksteist ei mõista?", küsis üks reisijatest. Teine, pikaaegse lennukogemusega reisija kommenteeris: "Ma olen 35 aasta jooksul lennanud paljude lennufirmadega, aga midagi sellist ei tohiks üldse eksisteerida. Ma olen üllatunud, et selline teenindusstandard seni eksisteerib."
Arvestades reisijate negatiivset tagasisidet, otsustas Condor SmartLynxiga koostöö lõpetada. Selle asemel kasutatakse lendudel Dominikaani Vabariiki Air Belgiumi A330-900 lennukit ja Hispaania lennufirma Wamos Air A330-300 lennukit lendudel New Yorki ja Torontosse.
Novatours SmartLynxiga koostööd ei lõpeta
Kui sakslastele on teeninduse kvaliteet ja maine olulised, siis tundub, et reisikorraldajale Novatours reisijate rahulolematus korda ei lähe. Novatours teatas, et vaatamata suurele hulgale tehnilistele probleemidele pole see piisavaks põhjuseks, et koostöö SmartLynxiga lõpetada. Nii jääb SmartLynx ka edaspidi Novatoursi reiside peamiseks operaatoriks.
Eelnevale täiendus: Novatours kinnitas, nad vaatamata Delfis kirjutatule pole nad kuskil väitnud ega teatanud, et vaatamata suurele hulgale tehnilistele probleemidele pole see piisavaks põhjuseks, et koostöö SmartLynxiga lõpetada ning koostööd tehakse ka teiste lennufirmadega.
Novatours ei soovi vastata küsimusele, et miks endiselt jätkatakse koostööd SmartLynxiga, mille puhul:
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) tarbijavaidluste komisjon tegi mullu SmartLynx Airlines Estonia kohta 20 otsust peamiselt lendude hilinemise kohta ning kõik tarbija kasuks. Samuti on ettevõte lisatud TTJA musta nimekirja, viimati lisati ettevõte sinna selle aasta 9. jaanuaril.
Palju õnne Novatoursi klientidele! Osalete tahtmatult SmartLynxi korraldatavas loteriis.
See, et lennukil kütus otsa sai, peaks piisavalt selgelt näitama pilootide, kellel on kohustus see täpselt välja arvutada, kompetentsi. Mitu korda on LH või AY lennul kütus lihtsalt otsa saanud?
Kui lennukid on tehniliselt nii kehvas korras, et on vaja neid sageli tagasi kutsuda, remontida, siis hakkab see paratamatult äri segama.
Kui see aga hakkab äri liiga palju segama, hakkab äri survestama piloote ja tehnilist personali n.ö. silma kinni pigistama.
Mis selliselt juhul edasi juhtuks, ei taha ka unes ette kujutada.
Igaljuhul, sellest mõttesähvatusest lähtuvalt ma ei lenda kunagi ühelegi reisile mille vedajaks on ...
*See, et lennukil kütus otsa sai, peaks piisavalt selgelt näitama pilootide, kellel on kohustus see täpselt välja arvutada, kompetentsi. Mitu korda on LH või AY lennul kütus lihtsalt otsa saanud?*
Tere,
Palun jätta rumal jutt.
Kui lenneta nii pikk maa nagu seda on Kanaarid Eestisse (või vastupidi) või ükskõik millisel lennufirmal kütusest mitte jaguda kuna on suur vastutuul. Seda just eriti tšarterite puhul kus on lennuki lastiruum täis pagasit (igal reisijal ca 20kg) mis teeb kütuse arvutamise pilootide jaoks tõeliseks peavaluks. See tõesti selgubki keset lendu kas jõutakse sihtkohta antud kütusega mis peale võeti, siin pole midagi eriskummalist. Piloodid teevad terve lennu aja arvutusi.
Mitte ükski lennufirma, sh ka Smartlynx ei taha teha vahemaandumist kütusevõtmiseks kuskil pärapõrgus, sest see on tohutult kallis, aga kui on vaja siis on vaja.
Uuri natuke tausta kui palju omal ajal tegid Euroopast USAsse lendavad Boeing 757 Islandil või Kanadas poole tee peal kütuse võtmiseks vahemaandumise, sest tuul lennates lääne poole on nii kõva.