Egiptuse minister ähvardab Kairo lennujaama negatiivselt arvustanud blogijat
veigo
veigo
Eile 07:21

Nagu teada, reageeritakse eri kultuurides kriitikale küllalt erinevalt. Osades kultuurides võetakse konstruktiivset kriitikat võimalusena midagi parandada, aga leidub ka kultuure, kus soovida jätnud teeninduskogemusest teatamist võetakse rämeda solvanguna, mis lausa nõuab kättemaksu (vaata näiteks uudist Tai hotell nõuab negatiivse arvustuse eest ligi 80 000 eurot).

Kriitikataluvus pole kindlasti tugevaim külg ka araabia riikides. Viimased paar päeva on omamoodi lõbus lugemisvara olnud tuntud lennundusblogija Ben Schlappigi kirjeldus, kuidas Egiptuse lennundusminister isiklikult ähvardab teda Kairo lennujaama kohta jäetud negatiivse postituse eest.

Lugu on lühidalt järgmine. Schlapping postitas oma küllaltki suure lugejaskonnaga blogisse One Mile at a Time postituse pealkirjaga "Cairo Airport: Is There A Worse Major Airport?" (Kas Kairo lennujaam on suurematest lennujaamadest halvim?).

Olgu mainitud, et Kairo lennujaama satuvad sagedased lendajad mitte tingimata huvi pärast Egiptuse arheoloogiapärandi vastu, vaid see on tuntud kui lennujaam, kust leiab väga soodsaid äri- ja esimese klassi hindu. See oli Kairo külastamise põhjuseks ka seekord.

Negatiivne hinnang Kairo lennujaamale tugines järgmistele tähelepanekutele:

  • Kairo lennujaama töötajad käituvad jämedalt ja vaenulikult, kisavad reisijate peale ilma nähtava vajaduseta, tegelevad pidevalt kõrvaliste asjadega ega näita üles mingitki abivalmidust.
  • Lennujaamas käib üks lõputu jootraha lunimine.
  • Reisijate pardaleminek on täiesti organiseerimata ja kaootiline.
  • Lennujaama terminalid on kaua aega uuendamata ning kõikjal saadab suitsuhais.
  • Kaubandus ja einetamisvõimalused on võrreldes enamike teiste suuremate lennujaamadega üsna nigelad.

Oluline on märkida, et viidatud arvamused ei tuginenud ühekordsele külastusele, vaid oli mitmete viimaste aastate kogemuste kokkuvõte. Selle ühe postitusega oleks võinud asi ka piirduda, järgmistel päevadel tulid peale juba uued teemad ja enamik lugejaid oli Kairo juba unustanud.

Aga siis selgus, et Egiptuse valitsus, täpsemalt sealne lennundusminister polnud kohe üldse rahul, kuidas Kairo lennujaama nähti. Minister nimetas Kairo lennujaama kirjeldust alusetuks ning ähvardas valeinfo levitamise eest isegi juriidiliste sammudega ("me võtame tarvitusele kõik vajalikud juriidilised meetmed nende vastu, kes kahjustavad alusetute väidetega meie usaldusväärsust ja reputatsiooni").

Minister pidas vajalikuks avaldada oma vastulause Egiptuse valitsussõbralikes väljaannetes koos 7 minutilise turvakaamerate salvestiste montaažiga Ben Schlappigi viibimisest Kairo lennujaamas, et tõestada blogija väidete paikapidamatust. Euroopas oleks ainuüksi sellise video avaldamine juba tõsiselt skandaalne, rikkudes räigelt inimese privaatsust. Aga noh, Egiptuses käivadki asjad teistmoodi.

Lisaks, selle salvestise puhul

  • oli välja jäetud kõik häiriv
  • jäeti avaldamata oluline kontekst. Näiteks immigratsiooni kiirusest rääkides jäeti mainimata, et tegemist oli ettetellitud eskortteenusega, mis viis järjekordadest mööda.
  • visati õhku mitte millelegi tuginevaid konspiratiooniteooriaid. Näiteks jõudis minister suvaliselt järeldusele, et kuna Kairo lennujaamas viibimise aeg oli küllalt lühike, siis järelikult lendas blogija sinna spetsiaalselt Kairo lennujaama reputatsiooni halvustamiseks.

Paljude lugejate jaoks oli kirsiks tordil ministri ütlus, et Kairo rahvusvaheline lennujaam on Egiptuse ja Aafrika peamine lennuvärav, mida Skytrax hindab peaaegu 4 tärni lennujaamaks. Selleks, et mitte välja öelda "keskpärane 3 tärni lennujaam", ütleb minister Münchauseni kombel "peaaegu 4 tärni lennujaam". Kõlab täiesti naeruväärselt - kuid mitte Egiptuses.

Lisaks on Skytraxi lehel lihtne veenduda, et 130 reisija hinnangul väärib Kairo lennujaam 10 palli süsteemis hinnet kolm ehk reisijate arvates pole tegemist mitte isegi 2 tärni lennujaamaga, rääkimata siis "peaaegu 4 tärnist". Ka kommentaarides nõustusid paljud, et Egiptuse lennujaamad, Kairo kõrval ka Hurghada ja Sharm el-Sheikh, pakuvad regulaarselt mitte just parimaid kogemusi.

Igatahes on selge, et Egiptuses pole ka ministrid kursis Streisandi efektiga. USA laulja ja näitleja järgi nime saanud efekt seisneb selles, et katse varjata, eemaldada või tsenseerida informatsiooni toob kaasa vastupidise tagajärje üldususe teadlikkuse kasvu näol sellest informatsioonist.

Kuna blogil One Mile at a Time on lai rahvusvaheline lugejaskond, siis saavutas Egiptuse minister soovitule täpselt vastupidise efekti. Esiteks said paljud, kes pole kunagi Egiptuses käinud, nüüd teadlikumaks Egiptuse lennujaamade olukorrast. Teiseks tekitas ministri agressiivne käitumine paljudes sellise tõrke, mis oluliselt kahandab soovi kunagi Egiptusesse reisida (kuigi mõni teine inimene oleks ilmselt samamoodi käitunud, sest vigade mittetunnistamine on osa sealsest juhtimiskultuurist).

Ben Schlappingil lähitulevikus Egiptusesse asja pole, sest ähvardused võidakse mingil kujul tõesti ka teoks teha. Kuidas on Kairo lennujaamas käinute muljed sellest lennujaamast?

Kairos pole käinud, aga Sharmi lennujaam on küll vaieldamatult kõige hullem lennujaam, kus käinud olen.

2
0

Käinud-näinud, aga ju siis polnud piisavalt hull kogemus, sest ega ei mäletagi. Kairost endast on hoopis eredamad mälestused.

1
0

Saabusin just täna. Eri kontrolle on seal tõesti, turvakontrolle näiteks kaks ja enne väravasse jõudmist uuritakse veelkord pardakaarte ja passe ehkki check-in'is seda korra juba tehtud (ja samade töötajate poolt). Pluss tavaline passikontroll muidugi. Aga muidu selline tavaline lennujaam. Kuna kõigi kontrollidega läks aega, siis ringi vaadata väga ei jõudnud.

0
0
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased