Gröönimaa turismi ootavad ees märkimisväärsed muutused. 28. novembril 2024 avatakse Nuukis uus rahvusvaheline lennujaam, mis teeb Gröönimaa pealinna senisest palju lihtsamini ligipääsetavaks.
Nuuki lennujaama interjöör (Visitgreenland.com/Greenland Airports)Nuukis on lennujaam ka praegu, kuid sinna saavad maanduda vaid pisikesed propellerlennukid. Ühendus välismaailmaga käib kas II maailmasõja ajal ehitatud Kangerlussuaqi või teise militaarlennuvälja Narsarsuaqi kaudu, kus maandumisrajad on piisavalt pikad ka suuremate lennukite jaoks. Peagi saab suuremaid lennukeid vastu võtta ka Nuuk ja lennufirmad ongi teatanud uutest liinidest.
Alates 28. novembrist alustab Air Greenland aastaringseid lende Nuukist Kopenhaagenisse, 18. märtsil 2025 lisandub hooajaline liin Billundisse ja 12. juunil 2025 Aalborgi.
Air Greenlandi 2025. aasta liinikaart27. juunist kuni 8. augustini 2025 lendab kolm korda nädalas Kopenhaagenist Nuuki ka SAS. Lennuplaan:
SK1294 CPH0900 – 1105GOH 13
SK1294 CPH1215 – 1420GOH 5
SK1293 GOH1205 – 1945CPH 13
SK1293 GOH1520 – 2300CPH 5
Lisaks Nuukile avatakse 2026. aastal uued lennujaamad ka Ilulissatis ja Qaqortoqis, mis parandavad Gröönimaa siseseid lennuühendusi veelgi.
Kel huvi Gröönimaale minna, võib igatahes senisest tõsisemalt sellise reisi peale mõtlema hakata. Tegelikult on Gröönimaal teatav turismibuum juba käimas. Eelmisel aastal külastas Gröönimaad üle 141 000 turisti ehk 36,5% rohkem kui aastal 2022. Põhiline kasv tuli seejuures kruiisituristide arvelt, kes moodustasid üle poole kõikidest turistidest. Gröönimaal nähakse probleemi selles, et turistid koonduvad loetud kohtadesse ja püütakse õppida Islandi kogemusest, kus turism kasvas liiga kiiresti.
Vaatasin SASi hindu suvalisteks päevadeks juulis, ca €1000 ainult käsipagasiga :)
Jajah, nägin sama suurusjärgu hindasid. Hinnad alles pandi ülesse, usun, et varsti näeme vähe normaalsemas mõõtkavas hindu.
SAS on väga korralik firma ja põhjamaades ka opereerimiskulud kallid, pole see hind nii kallis midagi.
Lendasin ise hiljuti Kiruna-Arlanda-Tallinn 600€ eest, mõne jaoks kindlasti kallis, aga minu arvates igati normaalne hind. Ei peagi lendama nii, et lennufirma peale maksab nagu nt Ryanair, millega reaalselt 15€ eest Tallinn-Milano saab lennata.
henry086, sa lenda kuidas tahes ja maksa lolliks kui rahakott lubab. RaulR vähemalt lendab luksuslikult ja ei targuta, et 600 on odav. Ryan ei maksa midagi peale, firma on kenasti kasumis, see et mõned kohad reklaamiks odavalt müüakse, ei ole peale maksmine. Samas see "korralik" SAS läks just pankrotti oma "odavate" hindadega.
Ausalt ma olen nüüd segaduses.. SAS on väga korralik firma? Aga Lufthansa pidi ju olema ainuke, mis garanteerib elusalt kohale jõudmise? Või annab SAS ka nüüd vouchereid "kui me sind elusalt kohale ei toimeta, maksame kogu raha tagasi"?
Muidugi tundub, et Lufthansa liigub odavlennufirmade poole, kui ARN-FRA-IBZ saab lennata kõigest 500 eest, on lennuk ilmselgelt odavrahvast pungil ja pole mõtet hakata sinna ronimagi.
KRN-ARN-TLL eest kuus sotti makstes on rohkem lootust normaalsete inimestega koos lennata.