Hongkongi rahvusvaheline lennuväli kuulub maailma tihedaima liiklusega lennuväljade hulka. 2016. aastal läbis seda 70 miljonit reisijat. Selle aasta esimese 10 kuuga on Hongkongist või selle kaudu lennanud 60,5 miljonit reisijat, mis viitab, et 2017 toob uue rekordi.
Hongkongi lennujaam on korduvalt valitud maailma parimate hulka (mida on kohati küll veidi raske mõista) ja tegu on esimese suure lennujaamaga, kus on igapäevaselt asutud kasutama näotuvastustehnoloogiat.
Alates 10. oktoobrist toimib Hongkongi lennujaamas iseteeninduslik Smart Departure süsteem, mis võimaldab reisijatel riigist lahkuda ilma piiriametnikuga kokku puutumata. See toimub biomeetrilist kontrolli võimaldavate e-väravate kaudu neile, kellel on reisidokumendiks e-pass, mis sisaldab kontaktivaba kiipi biomeetriliste andmetega.
Süsteem toimib järgmiselt:
Kogu protsess on tõesti kiire ja võttis aega umbes 15 sekundit, millest paar sekundit kulus pudetate näppudega ametniku peale, kes aitas passi skanneerimisel, kuid oskas selle seejärel maha pillata.
Igal juhul on Hongkongis tööle hakanud süsteem tõeliselt efektiivne ja võimaldab piiriületust oluliselt kiirendada. Sisuliselt ei pane seda tähelegi. Prognooside järgi kahaneb ühe inimese kontrolliks kuluv aeg tänu biomeetrilistele e-väravatele 50 sekundilt keskmiselt 20 sekundi peale. Ilmselt pole e-väravate juures ka järjekordi oodata, sest hinnanguliselt omab süsteemi kasutamiseks õigust vaid üle 5 miljoni reisija aastas. Väidetavalt suudetakse edukalt tuvastada 99% reisjate nägusid.
Reisijatest tehtud fotosis säilitatakse andmebaasis 1 aasta, fotosid kasutatakse ainult immigratsiooniga seotud toimingutes.
Nutikas pagasilipik
Hongkongi lennujaamas on rakendunud veel üks mugavusteenus. Selleks on nutikas pagasilipik MyTAG, mis koos HKG MyFlight nimelise mobiiliäpiga annab reisijale märku, kui pagas hakkab pagasikarussellil pärale jõudma. Meeldiva värviga MyTAG tuleb endal soetada, kuid selle hind 30 HKD ehk 3,25 eurot on vägagi mõistlik. Paraku pole sellest mujal, kui Hongkongi lennujaamas, kasu.
Loe ka: Dubai lennujaamas asendatakse passikontroll virtuaalse akvaariumiga Amsterdami lennuväljal testitakse näotuvastustehnoloogiat Lennujaamad muutuvad automaatseks (uudis 2013. aastast, mis viitab, et tehnoloogia reaalne rakendamine on kõike muud, kui kiire protsess)
Schipholis täitsa toimis. Minu pea kahemeetrine pikkus oli probleemiks, tuli kükitada.