Hiljuti nimetati Briti tarbikaitseorganisatsiooni Which? küsitluse põhjal odavlennufirma Wizz Air Euroopa halvimaks lennufirmaks. Nüüd on Wizz Airi puhul õhku kerkinud uus kriitikaalaine. Briti väljaanne The Guardian kirjutab, et reisijad on pidanud lennujaamas märkimisväärselt rahakotti kergendama, kuna Wizz Airi lennule registreerimine veebis ei tööta.
Näiteks üks Prahast Londonisse lennanud reisija pidi Praha lennujaamas maksma 4 inimese lennule registreerimise eest 170£ (194€), sest veebis polnud see võimalik. Lennujaamas Wizz Airi esindajat polnud ja nende klienditeeninduse telefon ei hakanud isegi kutsuma. Mis võis oli isegi teatav kergendus, sest Wizzi klienditeenindusse helistamine maksis väidetavalt 1,45£ (1,65€) minut. Sama probleemiga olid lennujaamas ka teised reisijad.
Guardiani andmetel on probleemid Wizz Airi lendudele registreerimisega sagenenud alates eelmise aasta lõpust, kui neile on sellest teatatud rohkem kui 20 korral.
Eelmine aasta ei töötanud online check-in vähemalt 20 inimese jaoks lennul Varssavist Pariisi. Selleks, et lennule pääseda, tuli lennujaamas maksta 76£ (87€). Artiklist ei selgu, mida see summa täpselt sisaldas.
Jaanuaris pidid kaks reisijat, kes soovisid lennata Norrast Tromsøst Londonisse, maksma lennujaamas 1020 Norra krooni (91€), et lennule pääseda. Seda vaatamata sellele, et reisijad üritasid seda teha päev varem veebis, kus registreerimine katkes ja ekraanile ilmus kiri "Proovige hiljem uuesti". Lennule registreerimine ei õnnestunud ka lennujaama iseteenindusautomaatides, mis väljastasid samuti veateate. Nii jäigi ainsaks võimaluseks lennule registreerida teha seda check-in letis lisatasu eest. Sama probleemiga oli lennujaamas veel inimesi.
Hiljem Wizz Airiga kontakteerudes keeldus lennufirma kulu hüvitamast, teatades, et nende IT osakonna andmetel pole sel ajal mingeid tehnilisi probleeme olnud.
Ja isegi, kui Wizz Airile saata kuvatõmmised veateadetega ja lennufirma viga aktsepteerib, ei kipu Wizz Air raha tagastama, vaid e-kirjadele enam lihtsalt ei vasta.
Wizz Airi käitumine on ka Ühendkuningriigi Tsiviillennundusameti teravdatud tähelepanu all, sest kompensatsioonide ja raha tagastamisega viivitamine on muutunud Wizz Airi tavaliseks käitumismustriks. Wizz Airi kohta on seal esitatud üle kahe korra rohkem kaebusi, kui ühegi teise lennufirma kohta.
Peale seda, kui Guardian küsis Wizz Airilt eelnevalt väljatoodud juhtumite kohta selgitust, tagastati kõikidele reisijatele raha, kuigi tehniliste probleemide olemasolu jätkuvalt eitatakse.
Kokkuvõtteks
Wizz Airi online check-in on võimalik 30 päeva kuni 3 tundi enne lennu väljumist, kui on ostetud tasuline istekoht. Juhul, kui istekohta ostetud pole, avatakse lennule registreerumine 48 tundi enne lennu väljumist. Lennujaamas lennule registreerumine maksab Wizz Airi kodulehe andmetel 40€.
Juhul, kui lennule registreerumine ei õnnestu, tasub proovida mõne teise brauseriga, puhastada brauseri vahemälu (cache) või katsetada mõne teise seadmega. Juhul, kui lennule online registreerumine jätkuvalt ei õnnestu, tasub salvestada ekraanitõmmised veateadetest. See tähendab järgnevat asjaajamist Wizz Airiga ja nagu eelnevalt lugeda võis, võib seegi lõppeda ei kuskil.
Igal juhul näib Wizz Airil klienditeenindusega seotud probleeme tekkima kaugelt rohkem, kui teistel lennufirmadel, mis viitab, et selline suhtumine on süsteemne. Ei hakkaks väitma, et Wizz Air katsub veebilehe tõrgete pealt teadlikult teenida lisaraha, aga kui probleemid hakkavad lahenema alles peale meedia sekkumist, siis heast klienditeenindusest vist samuti rääkida ei saa.
Kas keegi on Wizz Airi või mõne teise lennufirmaga lennule registreerides kogenud online check-in probleeme?
Olen küll Wizziga harva lennanud aga ei viitsi küll kunagi mingeid online värke teha, lauas tehakse tavaliselt kiiresti ilma järjekorrata ära.
Lendasin kuu aega tagasi Wizziga Marrakeshist Rooma ja ei saanud teha online check-in'i. Ekraanile tuli soovitus teha seda lennujaama check-in lauas. Ootasin negatiivset üllatust, kuna enne seda olin tükk aega püüdnud Wizzilt tagasi saada nende enda poolt tühistatud lendude eest raha, aga iga kord tuli veateade ekraanile, et tuleks hiljem proovida, kuid selle check-in'i eest raha ei võetud õnneks.
Wizziga asjaajamine on ebamugav ja heitlik - võib vedada, aga kui ei vea, siis tuleb asjade korda ajamiseks panna kõvasti aega ja närve sisse.
Marokos ei ole online check-in võimalik vist ühegi lennufirmaga, seega ei saa nad selle eest seal raha küsida. Horvaatia oli vist teine selline koht, kui nüüd viimasel ajal muutunud pole.
List of airports where online check-in is not available and airport check-in is free of charge: