Leedu lennufirma sai kätte Baltikumi suurima lennuki

Leedu lennufirma GetJet sai kätte suurima Baltimaades registreeritud lennuki – kahe vahekäiguga A330-300. GetJet on 2016. aastal asutatud firma, mis pakub tšarterreise ja lennukite liisimist teistele lennufirmadele. Peale Small Planet Airlinesi pankrotti 2018. aasta lõpus võttis Vilniuses asuv GetJet üle Novatoursi ja Tez Toursi tšarterlennud.

Suure, kahe vahekäiguga lennuki opereerimine on kahtlemata julge samm. Seni pole Baltikumis laia kerega kontinentidevahelisteks kauglendudeks mõeldud lennukeid kasutuses olnud. GetJeti A330-s on 300 istekohta, 270 turisti- ja 30 äriklassis. Lennuk on GetJeti konkurentsitult uusim lennuk, millel on vanust ainult 12,7 aastat. GetJeti Boeing 737-300/400 ja Airbus A320 lennukite keskmine vanus on 23,9 aastat, vanim Boeing 737-400 vanus on soliidne 30,2 aastat. Seda tüüpi lennukeid toodeti aastatel 1984 kuni 2000, tänaseks on need muutunud pigem harulduseks.


GetJet-i Airbus A330-300 turistiklass


GetJet-i Airbus A330-300 äriklass. Fotod vz.lt

Huvitav saab olema, kas mõnel reisikorraldajal on julgust hakata korraldama ka Baltikumist kaugreise. 300-kohalise lennuki täitmine on veidi raskem, kui alla 200 istekohaga lennuki väljamüümine. Konkurentsi Aasia või Ameerika puhkusesihtkohtadesse on samuti parasjagu. Pigem võiks eeldada, et lennuk liisitakse välja mõnele teisele lennufirmale, kel mingil hetkel on lennukeid vajaka. Praegu lendab GetJet näiteks LOT-i, Tunisairi ja Croatia Airlinesi liinidel. GetJeti lennukit kasutab ka Kidy Tour lendudel Tallinnast Hurgadhasse.

aastavahetustel ja koolivaheaegadel võiks 300 inimesele turgu küll olla.

@Snoop, ma mõtlesin sama, aga ülejäänud aeg? Lufthansadel ja Finnairil ja kellel iganes on vahest ikka väikest abi vaja, aga kas A330 toidaks ära näiteks VNO-HKT või VNO/RIX-BKK tšarteri?

VNO-HKT/BKK toidaks ära küll. Isegi LED-HKT/BKK võiks kõne-alla tulla.

Iseasi, kuidas utilisatsiooniga on, kui nädalas ainult üks minek/tulek.
Lennuk on eeldatavasti muidugi imeodav.
Puhtalt lühiajalise wet-lease'i peale vist äri üles ei ehita. Samas jälle HiFly hoidis oma A380 kuid maapeal.
Äkki üritavad sama tšarteriga mitme korraldaja inimesed samasse kohta viia? Nagu Smartlynx Eestis.

No kord nädalas ei tasu see asi kindlasti kuidagi ära. Vahetatav  meeskond ootab siis Aasias nädala palgal olles tagasisõitu? Mõtekaim ehk siis jah Baltikumist charterit teha Taisse, Bangkok, Phuket, Krabi. Võttes Balti kolm pealinna ja näiteks 2 sihtkohta saab korra nädalas tiheduse. Suvisel kõrgperioodil saab mujal lennates wetlease pealt teenida korralikult. Suhteliselt otse saab täna siit Taisse vaid läbi Helsingi ja Moskva, ülejäänutel esimene lend  ei lähe siit juba just kõige  otsemas suunas.

Sellise loogika alusel võiks toimida küll.

Arvatavasti alguses lennuk hakkab teenindama poola reisikorraldajat ITIKA, kuid teenindab Blue Panorama Airlines nime all. Leedu ja Läti  ITAKA mai-juuni Madagaskari otsereisid  Riiast ja Vilniusest just hakkab teenindama Blue Panorama A330