Lufthansa keerab püsikliendiprogrammi (taas) pea peale

Lufthansa ümberkorraldused püsikliendiprogrammi Miles & More juures meenutavad kangesti rahutut abielunaist, kes iga mõne aja tagant hakkab meest torkima, et kodus peab mööbli ümber tõstma. Lufthansa eelmisest "mööbli ümbertõstmisest" pole kuigi kaua aega möödas. Märtsis 2018 tegi Miles & More püsikliendiprogramm läbi ajaloo suurima muudatuse, mille kohaselt ei laeku miilid kontole enam mitte lennatud vahemaid (miile) arvestades, vaid on sõltuvuses lennupileti hinnast. Nüüd on Miles&More programmis tulemas järjekordne põhjalik muutus. Järgnevalt kokkuvõte põhilisest.

Muutuse põhisisu

Miilid kaovad, asemele tulevad punktid. Saavutatud staatus kehtib senise kahe asemel ühe aasta.

Kunas muutused jõustuvad?

Alates jaanuarist 2021.

Miks jälle muudetakse?

Nagu mainitud, toimib Lufthansa püsikliendiprogramm praegu hinnapõhiselt. Lisaks võetakse arvesse ka muid tegureid, nagu broneerimisklass, kampaaniahind, millise lennufirma alt lend broneerida, reisija püsikliendistaatus jne. Kokkuvõtes saavutas Lufthansa sellise püsikliendiprogrammi, millest ka nende enda töötajate mõistus enam üle käi, reisijatest rääkimata. Püüa näiteks öelda, mitu miili kogud sa reisil Tallinn-Frankfurt-Madriid, kui segmendid on erinevates broneerimisklassides. Nüüd püütakse liigkeerulist süsteemi lihtsustada, tuues miilide asemel mängu punktid ja kvalifikatsioonipunktid (Qualifying points).

Punkte saab olema kahte liiki:

  • Kvalifikatsioonipunktid, mida kogutakse Lufthansa grupi lennufirmade (Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Air Dolomiti) ning Miles & More partnerlennufirmade (LOT, Croatia Airlines, Luxair) lendudel.
  • Punktid, mida kogutakse Star Alliance’i kuuluvate lennufirmade (SAS, Aegean, Turkish Airlines jt) lendudel.

Punktiskoorid

Iga lennusegmendi eest saab fikseeritud arvu punkte, mille väärtus sõltub lennu pikkusest ja mugavusklassist. Broneerimisklass ei oma enam tähtsust.

Lähireisid
Turistiklass = 5 punkti
Äriklass = 10 punkti

Kauglennud
Turistiklass = 15 punkti
Premium Economy = 20 punkti
Äriklass = 50 punkti
Esimene klass = 70 punkti

Püsikliendi staatuseks vajalikud punktid

  • Frequent Traveler – 160 punkti, millest pooled peavad olema kvalifikatsioonipunktid ehk olema lennatud LH Grupi ja M&M partnerlennufirmadega.
  • Senator – 480 punkti, millest pooled peavad olema kvalifikatsioonipunktid.
  • HON Circle – 1500, arvesse lähevad vaid kvalifikatsioonipunktid, s.h. ka lennud turistiklassis.

Matemaatika

Selleks, et saavutada Lufthansa Frequent Traveler staatust, on turistiklassis vaja lennata 32 segmenti (ehk 16 edasi-tagasi lendu või kui Euroopasse edasi lennata, siis 8 edasi-tagasi lendu). Neist 16 segmenti peab olema Lufthansa Grupi või partnerlennufirmadega ja 16 Star Alliance’i lennufirmadega (näiteks SAS). Koos kauglendudega on kombinatsioone muidugi rohkem. Näiteks:
2 edasi-tagasi kauglendu (60 punkti) + 10 edasi-tagasi lähilendu (100 punkti)
3 edasi-tagasi kauglendu (90 punkti) + 7 edasi-tagasi lähilendu (70 punkti)

Eluaegne staatus
Lisaks juurutab Lufthansa ka püsikliendi eluaegse staatuse.
Frequent Traveler - 7500 kvalifikatsioonipunkti.
Senator – 10 000 kvalifikatsioonipunkti + 10 aastat Senator staatust.

Mida Miles & More muutused kaasa toovad?

  • Muutustest kumab läbi Lufthansa selge soov panna inimesi rohkem lendama Lufthansa Grupi lennufirmadega.
  • Püsikliendistaatuse saavutamiseks vajalik nõue lennata rohkem Lufthansaga ja punktide kehtivus vaid üks aasta paneb inimesi paratamatult tegema ebavajalikke lende ehk on risti vastu Saksamaa kliimaeesmärkide saavutamisele.
  • Marsruuditrikid (segmendid, kus kogus oluliselt rohkem miile) teiste Star Alliance’i lennufirmadega on tulevikus palju raskemad tulema.
  • Paar luksuslikku puhkusereisi aastas äri- või esimeses klassis enam sama kiiresti kõrgema staatuseni ei vii.

Küsimused

  • Mis saab seni kogutud M&M miilidest?
  • Kuidas austatakse enne 2021 saavutatud staatuseid?
  • Mis täpselt on lühimaa- ja mis kauglend?

Tegelikult ei pea nad isegi abielus olema, et nõuda pidevat mööbli ümbertõstmist. Siis on naisega veel hästi läinud. Harjumaa keskmine tüdineb tapeedist paari aastaga ja põrandast 3-4 aastaga.

Frequent Travelleri saamine segmentide eest läheb nüüd tegelikult lihtsamaks. Seni oli vaja teha 30 lendu nende kvalifikatsioonipunkte andvate lendudega. Nüüd piisab 16-st lennust nende firmadega ja ülejäänud 16 võivad olla SAS-i, TAP-i, Turkish Airlinesiga jne. Seega on lihtsam Lufthansast puuduvad üksikud lennud vajadusel juurde organiseerida.

Juba on lahti läinud arutelud, kuidas uue süsteemi võimalikke nõrkusi ära kasutada. Kas Euroopa ja Põhja-Aafrika vaheline reis kvalifitseerub interkontinentaalseks ja muud taolised ideed.

See on tutvustava lehe järgi juba ilusti paigas. https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/update.html Seal on olemas otsing, millega saab teada, mis riikide vahel on mandritevahelised lennud. Üldiselt tundub olevat geograafiline lähenemine. Kuigi ma jätkuvalt arvan, et Küpros asub geograafiliselt Aasias :)

Aga Euroopast Marokosse lendamine on mandritevaheline lend.

Arvatakse, et Lufthansa muudab järgmisel aastal need määratlused ära. Nats ebareaalne, et uhad veidi TLL-FRA-Tunis/Casablanca/või mis soodne on ja oledki Frequent Traveller. Selleks peab muidugi põhjust ja tahtmist olema, aga põhimõtteliselt ju võimalik.

Seda arutelu jälgides hakkan toetama ideed, et lennufirmade püsikliendiprogrammid tuleks kui mitte keelata, siis vähemalt reglementeerida, et ei oleks astmelisi staatuseid, vaid läheks lineaarselt edasi väikeste sammudega. See staatuse tagaajamiseks lisalendamine pole kuigi mõistlik tegevus planeedi tuleviku seisukohalt.