Lufthansa ümberkorraldused püsikliendiprogrammi Miles & More juures meenutavad kangesti rahutut abielunaist, kes iga mõne aja tagant hakkab meest torkima, et kodus peab mööbli ümber tõstma. Lufthansa eelmisest "mööbli ümbertõstmisest" pole kuigi kaua aega möödas. Märtsis 2018 tegi Miles & More püsikliendiprogramm läbi ajaloo suurima muudatuse, mille kohaselt ei laeku miilid kontole enam mitte lennatud vahemaid (miile) arvestades, vaid on sõltuvuses lennupileti hinnast. Nüüd on Miles&More programmis tulemas järjekordne põhjalik muutus. Järgnevalt kokkuvõte põhilisest.
Muutuse põhisisu
Miilid kaovad, asemele tulevad punktid. Saavutatud staatus kehtib senise kahe asemel ühe aasta.
Kunas muutused jõustuvad?
Alates jaanuarist 2021.
Miks jälle muudetakse?
Nagu mainitud, toimib Lufthansa püsikliendiprogramm praegu hinnapõhiselt. Lisaks võetakse arvesse ka muid tegureid, nagu broneerimisklass, kampaaniahind, millise lennufirma alt lend broneerida, reisija püsikliendistaatus jne. Kokkuvõtes saavutas Lufthansa sellise püsikliendiprogrammi, millest ka nende enda töötajate mõistus enam üle käi, reisijatest rääkimata. Püüa näiteks öelda, mitu miili kogud sa reisil Tallinn-Frankfurt-Madriid, kui segmendid on erinevates broneerimisklassides. Nüüd püütakse liigkeerulist süsteemi lihtsustada, tuues miilide asemel mängu punktid ja kvalifikatsioonipunktid (Qualifying points).
Punkte saab olema kahte liiki:
Punktiskoorid
Iga lennusegmendi eest saab fikseeritud arvu punkte, mille väärtus sõltub lennu pikkusest ja mugavusklassist. Broneerimisklass ei oma enam tähtsust.
Lähireisid Turistiklass = 5 punkti Äriklass = 10 punkti
Kauglennud Turistiklass = 15 punkti Premium Economy = 20 punkti Äriklass = 50 punkti Esimene klass = 70 punkti
Püsikliendi staatuseks vajalikud punktid
Matemaatika
Selleks, et saavutada Lufthansa Frequent Traveler staatust, on turistiklassis vaja lennata 32 segmenti (ehk 16 edasi-tagasi lendu või kui Euroopasse edasi lennata, siis 8 edasi-tagasi lendu). Neist 16 segmenti peab olema Lufthansa Grupi või partnerlennufirmadega ja 16 Star Alliance’i lennufirmadega (näiteks SAS). Koos kauglendudega on kombinatsioone muidugi rohkem. Näiteks: 2 edasi-tagasi kauglendu (60 punkti) + 10 edasi-tagasi lähilendu (100 punkti) 3 edasi-tagasi kauglendu (90 punkti) + 7 edasi-tagasi lähilendu (70 punkti)
Eluaegne staatus Lisaks juurutab Lufthansa ka püsikliendi eluaegse staatuse. Frequent Traveler - 7500 kvalifikatsioonipunkti. Senator – 10 000 kvalifikatsioonipunkti + 10 aastat Senator staatust.
Mida Miles & More muutused kaasa toovad?
Küsimused
Tegelikult ei pea nad isegi abielus olema, et nõuda pidevat mööbli ümbertõstmist. Siis on naisega veel hästi läinud. Harjumaa keskmine tüdineb tapeedist paari aastaga ja põrandast 3-4 aastaga.
Frequent Travelleri saamine segmentide eest läheb nüüd tegelikult lihtsamaks. Seni oli vaja teha 30 lendu nende kvalifikatsioonipunkte andvate lendudega. Nüüd piisab 16-st lennust nende firmadega ja ülejäänud 16 võivad olla SAS-i, TAP-i, Turkish Airlinesiga jne. Seega on lihtsam Lufthansast puuduvad üksikud lennud vajadusel juurde organiseerida.
Juba on lahti läinud arutelud, kuidas uue süsteemi võimalikke nõrkusi ära kasutada. Kas Euroopa ja Põhja-Aafrika vaheline reis kvalifitseerub interkontinentaalseks ja muud taolised ideed.
See on tutvustava lehe järgi juba ilusti paigas. https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/update.html Seal on olemas otsing, millega saab teada, mis riikide vahel on mandritevahelised lennud. Üldiselt tundub olevat geograafiline lähenemine. Kuigi ma jätkuvalt arvan, et Küpros asub geograafiliselt Aasias :)Aga Euroopast Marokosse lendamine on mandritevaheline lend.
Arvatakse, et Lufthansa muudab järgmisel aastal need määratlused ära. Nats ebareaalne, et uhad veidi TLL-FRA-Tunis/Casablanca/või mis soodne on ja oledki Frequent Traveller. Selleks peab muidugi põhjust ja tahtmist olema, aga põhimõtteliselt ju võimalik.
Seda arutelu jälgides hakkan toetama ideed, et lennufirmade püsikliendiprogrammid tuleks kui mitte keelata, siis vähemalt reglementeerida, et ei oleks astmelisi staatuseid, vaid läheks lineaarselt edasi väikeste sammudega. See staatuse tagaajamiseks lisalendamine pole kuigi mõistlik tegevus planeedi tuleviku seisukohalt.