Lufthansa saab uue visuaalse identiteedi

Lufthansa lennukitelt tuttava sini-kollase värvikombinatsiooni aeg on ümber saanud, arvatakse Euroopa ühes suurimas lennufirmas. Kuigi lennukite uue värvilahenduse ametlik tutvustamine toimub 7. veebruaril, on Lufthansa lennukite tulevas välimuse kohta juba pilte avaldanud. Põhiline uudis: kõigile tuttav kollane on Lufthansa lennukite sabadelt määratud kaduma ja stiliseeritud kure kujutis muutub valgeks.

Miks Lufthansa otsustas ikooniliseks muutunud värvikombinatsioonist loobuda, pole teada. Võimalik, et kellelgi turundusosakonnast mõte, et on kõigile tuntud töötavat lahendust on vaja kaasajastada, võibolla tundus kollane koos sinisega liiga Ryanairi värv ja ehk veel midagi kolmandat-neljandat. Kuid pole vist päris juhus, et Lufthansa kurge muudetakse aastal, mil selle loomisest möödub 100. aastat.

Lufthansa kurega logo lõi Saksa disainer Otto Firle 1918. aastal Lufthansa eelkäia Deutsche Luft-Reederei jaoks. Nimemuutuste ja ühinemiste käigus sai sellest lõpuks Lufthansa Airlines. Stiliseeritud kure kujutis võeti Deutsche Luft-Reedereilt ning sinise ja kollase värvi kombinatsioon tuli Junkers Luftverkehrilt.

Lufthansa lennukite väliskujundus ja värvilahendus on muutumatuna püsinud 1988. aastast. Selleks, et kõik Lufthansa 330 lennukit üle värvida, kulub kokku 8 aastat. Sellel aastal kaetakse uute värvidega 40 lennukit.

Kuigi ühe või teise lennufirma lennukite värvikombinatsioon võib tunduda ebaoluline või maitseasi, mõjutab see paratamatult meie alateadvust. Kui küsida veidi lennujaamu näinud inimestelt, mis värvikombinatsioon neile Lufthansaga seoses meenub, siis on vastus ilmselt üsna üksmeelne – see on sinine ja oranžikas kollane. Kui vaadata uut sinivalget kombinatsiooni, siis ühest küljest pole uuele disainile suurt midagi ette heita, aga samas, midagi oleks justkui väga puudu.

Lufthansa jälgib eurotrendi, kus lennufirmad valivad kujunduseks mittemidagiütleva keskpärasuse. Meenutame kasvõi uusi tulijaid Levelit ja Jooni või siis Lufthansa enda odavlennufirmat Eurowings, mille värvilahendus on otse öeldes ikka päris jube. Lufthansa lennukite uus väljanägemine on ühest küljest tagasihoidlik ja väljapeetud nagu Ikea mööbel, teisalt on tulemuseks sisuliselt LOT nr. 2. Midagi Lufthansale väga iseloomulikku ja eristavat on kadunud.


Lufthansa lennukite senine kujundus

Tegelikult on uues kujunduses lisaks kollasele veel üks värv vähem. Lufthansa lennukitel on kõhualune ja mootorid kaetud halli värviga, uues kujunduses halli enam pole. Niisiis, neljast värvist jääb järgi kaks. Või 2,1, sest lennuki ukse kõrvale tuleb väike kollane silt "Welcome".


Üks töös olnud kujundusi

Omaette küsimus on see, kui palju plaanib Lufthansa uut värvikombinatsiooni kasutada lennukite sees, lennujaamades ja kõikjal mujal, kus korporatiividentiteeti kasutatakse.

Lufthansa stjuuardessid ilma kollase rätikuta, Lufthansa check-in’i sinivalge ekraan, sinivalged äriklassi ootesaalid, sinivalge veebileht? Kõige selle kohta tuleb veel täpsemat infot oodata, kuid kuna Lufthansa 2020. aastal saabuva uue äriklassi kohta avaldatud piltidel kollast tooni enam ei kohta, siis ilmselt kaob kollane toon tasapisi kõikjalt. Igatahes saab Tahan-väga-olla-5-tärni-lennufirma seoses lennukite uue värvilahendusega kõvasti tasuta meediatähelepanu.


Lufthansa uue kujundusega Boeing 747-800 tutvustustuur Saksamaal