Riia bussijaama ja lennujaama vahel liikumiseks on nüüd olemas uus mugav võimalus, sest Lux Express avas Riia kahe transpordisõlme vahel uue ekspressliini. Iveco transfeer-bussid võtavad peale kuni 24 reisijat ning teevad päeva jooksul mõlemas suunas 15 reisi.
Reis Riia kesklinnast Riia lennujaama kestab sõltuvalt liikluses umbes 35 minutit, täispilet maksab 8€, kuni 16-aastastele (k.a) 6€. Pileteid saab osta luxexpress.eu lehel, bussijuhi käest, Lux Expressi müügiesindusest Riia bussijaamas või lennujaama infolauast.
Sõiduplaan lennujaama suunasRiia kesklinnast (kuid mitte päris bussijaamast) saab lennujaama ka linnaliini bussiga nr. 22.
Sellisel kujul see asi kindlalt püsima ei jää. Oleks tegu reaalse ekspressliiniga, et on peatus bussijaamas ja lennujaamas ning rohkem peatusi poleks, siis saaksin aru. Bussikontingent ei hakka maksma 2€ (buss 22) asemel 8€, et saada veidi kiiremini linna ja need, kes takso võtsid, nende jaoks on see endiselt liiga aeglane ja pole oma hinda väärt.
Kui firma tuleb välja ekspress bussiga, võiks teenus ka sellele vastav olla. Antud juhul jääb arusaamatuks, mis kontigendile see buss suunatud on. Aga eks aeg teeb oma töö, kui buss sõitjaid ei leia, pannakse liin kas kinni või muudetakse päriselt ekspressliiniks.
Ma arvan, et planeerimisel on silmas peetud ka riiakaid, kes võiks justkui põhiosa reisijatest moodustada. Sel juhul on peatustel ju täitsa mõte olemas.
Bolt on kesklinnast kuskil 10.- Riia lennujaama, selle marsa puhul on hinnad tõesti paigast ära.
Ei ole ikka nii.
Need riiakad saavad kasutada bussi 22. Ma küsin siis nii, miks peaksin mina reisijana maksma neli korda rohkem "marsa" eest, mis peatub samamoodi, veidi vähem küll ja sõidab umbes sama aja, mis buss 22.
Siin tuleb lähtuda sellest, mis turuosale tahtis Lux Express selle teenuse suunata ja sellest mina aru ei saa. Bussi 22 kasutajad ei hakka seda marsat kasutama, sest sellel pole erilisi eeliseid võrreldes bussiga 22 ja takso kasutajad ei hakka paarieurose säästu nimel kaks korda kauem sõitma.
Teisisõnu konkureerib see "marsa" ainult linnaliini bussiga, mitte takso kasutajatega.
Riias maandub palju reisijaid välisriikidest, kes tahavad linna saada. Spetsiaalne lennujaamabuss kesklinna on kergesti mõistetav teenus, nagu ka punaseks võõbatud ekspressbuss lennujaama. Keegi viitsib eeltööd teha ja bussi nr 22 välja guugeldada, paljud mitte. Enamik suudab endale Bolti tellida, paljud mitte ja umbusaldavad taksosid.
Buss on väike, ehk saavad kokku piisava koguse inimesi, kes arvavad, et punaseks võõbatud buss on kindel värk.
Jah, tarbijasegmendid on väga erinevad. Ma ei kasuta kunagi Bolti vm võimalike ebameeldivate juhtidega asjakesi, ja sellise branditud lennujaamatranspordi eest olen valmis maksma kasvõi 18 eurot.