Odavlennufirma Ryanair avab alates sügisest (oktoober) uue baasi Riias ning toob sinna 2 lennukit. Kokku on plaanitud Riiast toimuma 95 lendu/nädalas ning lisaks 14-le hetkel toimivale liinile avatakse 16 uut sihtkohta. Ehk siis kokku saab sügisel lennata Ryanairiga Riiast lausa 30 sihtkohta!
Tarbijatel/reisijatel on põhjust rõõmustamiseks, sest sellise käiguga on eeldada hinnasõda airBalticu ning Ryanairi vahel. Nii mitmedki liinid on Ryanairil ja airBalticul kattuvad.
16 uut liini hakkavad olema Taani (Aarhus), Prantsusmaale (Pariis Beauvais), Saksamaale (Memmingen), Ungarisse (Budapest), Itaaliasse (Rooma, Veneetsia ning Palermo), Norra (Sandefjord), Poola (Varssavi ja Krakow), Hispaaniasse (Malaga), Rootsi (Göteborg), Ukrainasse (Kiiev ja Lviv) ning Ühendkuningriiki (Leeds ja Bristol).
Piletid on juba saadaval aga soovitame oodata mõnda suuremat kampaaniat (mille avaldame ka Tripi lendude sooduspakkumistes )
Hetkel saadavalolevad hinnad Ryanairi kodulehel
@LiisM Riia geograafiline asend on lihtsalt oluliselt parem, et üle baltikumi sinna niipalju potensiaalseid reisijaid kokku tuua, et sinna baas rajada. Tallinna lennujaam on ja jääb ääremaa lennujaamaks ja sinna pole mitte midagi teha.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_busiest_airports_in_the_Baltic_states
Algne olukord oli 2000te alguses, kui paljud (odav) lennufirmad siia lennata tahtsid, kuid hind keriti üles lennujaamatasudega. Lätlased olid mõistlikumad ja selle läbi said nad nö Baltikumi keskuseks. Tallinna lennujaam jäi ajale jalgu. Sellest ajast peale on nad arvanud, et laiendamine teeb selle tasa, kuid ei tee.
Kaks lennukit pole muidugi eriline baas ega investeering. Küll aga vajab Ryanair vastasseisu tingimuste kauplemisel (antud juhul ilmselt vastandades Tallinna ja Riiat).
Nagu nad alati teevad - näe, toome siia kaks lennukit, meie hinnangul 5 miljonit turisti: kui odavalt meile teenust pakute või kui palju peale maksate, et seda teeksime?
Ja kui võimalikult head tingimused on käes, siis on oluline teine kandidaat ilma jätta. "Näe, need hakkasid mölisema ja meilt raha tahtma, jäid kõigest ilma."
Seda ka siis, kui tegelikult oleks mõtet mõlemalt poolt lennata, aga tulevasteks läbirääkimisteks teistes Euroopa lennujaamades on oluline eksponeerida, kuidas see, kes mingit raha julgeb teenuse eest küsida, jääb mastaapsest kahelennukilisest baasist ilma.
Mis kusjuures üldse ei tähenda, et mõnikord polekski mõtet Ryanile peale maksta, et selline lennuvõimalus oleks, eriti kui olude sunnil ei saagi kuskil Ämaris maanduda, vaid peabki riigi pealennujaama kasutama.
Pärnu vist ILS ei saa, Tallinn ei luba, muidu lööks kaarte segamini. Aga norrakad on selgroogu näidanud - Rygge on kinni ja kisa pärast oli üsna improvedi kirjeldusele vastav.