Ülevaade lennufirmade pagasitasudest Tallinnast Põhja-Ameerikasse

New York
Põhja-Ameerika

Eelmisel aastal sai kirjutatud Norwegiani efektist, mis lühidalt tähendab seda, et teatud liinidel sunnib odavlennufirmade poolt tulev hinnasurve täisteenust pakkuvaid lennufirmasid konkurentsis püsimiseks kuidagi reageerima. Kui kauglendudest rääkida, siis eelkõige puudutab see Atlandi-üleseid lende, kus odavlennufirmade konkurents on kõige teravamalt esil.

Ega jalgratast siin leiutada ei tulnud, sarnaselt odavlennufirmadele on ka tavalennufirmad hakanud aina rohkem pakkuma erinevaid hinnakomplekte, kus odavaim hind sisaldab ainult lendu käsipagasiga ja odavaimal juhul vaid suupistet. Kõige selle juures on miinuseks see, et reisija jaoks on erinevate lennufirmade hindu aina raskem võrrelda, sest keeruline on aru saada, mida üks või teine pilet õigupoolest sisaldab.

Järgnev ülevaade võrdleb erinevate lennufirmade kõige odavamaid hindu Tallinnast New Yorki. Põhitähelepanu on pagasil ja toitlustusel, antud juhul kõike muud nagu teenitavad miilid, lennukitüübid, kasutatavad lennuväljad jne, ei vaatleks. Võrdluses on 7 tavalennufirmat, kellega on kõige suurem tõenäosus Tallinnast New Yorki lennata. Vaatame siin ainult põhilennufirma teenuseid ja allianssisisesed eri lennufirmade kombinatsioonid jätaks kõrvale.

Kokkuvõttev tabel TLL-NYC (seisuga august 2018):

Lennufirma Odavaim teenindusklass Pagas Toitlustus
Finnair Economy Light Tasuline Tasuta
SAS SAS GO/Go Light Tasuta Tasuta
Lufthansa Economy Light Tasuline Tasuta
LOT Economy Saver Tasuta Tasuta
KLM Economy Light Tasuline Tasuta
Turkish Airlines Economy Tasuta x2 Tasuta
Aeroflot Economy Saver Tasuta Tasuta

FINNAIR
Suhteliselt hiljuti juurutas Finnairi üle ookeani lendudel odavaima Economy Light teenindusklassi, mis võimaldab reisida ainult käsipagasiga. Äraantav pagas maksab 40–90 € suuna kohta (või üsna jõhkrad 20 000 – 23 000 punkti). Finnair Plus Silver ja kõrgemate tasemete reisijatele on 23 kg äraantavat pagasit tasuta sõltumata teenindusklassist. Toitlustus on tasuta, eraldi eine tellimine maksab 19–35 €.

Lisainfo: Finnair.com

SAS
SAS-ist on kõige raskem aru saada. Teoreetiliselt on nende odavaim hinnaklass SAS Go Light, kus äraantav pagas on tasuline. Äraantav pagas maksab 110$ ja kõrgemast staatusest abi pole. Praktikas ilmub broneerimisel odavaima hinnaklassina SAS Go, kus pagas sisaldub hinnas. Väga võimalik, et lähiajal saabuvad GO Light hinnad ka Eesti turule. Pardal pakutakse toitlustust ja mittealkohoolseid jooke.

Lisainfo: Flysas.com

LOT
Sirgjooneline - 23 kg äraantavat pagasit ja pardatoitlustus hinnas.

Lisainfo: Lot.com

LUFTHANSA
Lufthansa hakkas Economy Light hindu üle ookeani lendudel pakkuma kõigepealt Skandinaaviast ja praegu on need saadaval suuremas osas Euroopas, s.h. ka algusega Eestist. Odavaim hind ei sisalda äraantavat pagasit, selle saab lisada kas internetis või lennujaamas hinnaga 50€ suund. Toitlustus on sama, mis teistes economy teenindusklassides.

Lisainfo: Lufthansa.com

KLM
KLM-i lende Amsterdamini teenindab Air Baltic. Odavaima piletitüübiga Economy Light on lubatud kaasa võtta käsipagas ja üks väiksem kott. Ühe suuna pagas maksab 50€. Flying Blue Elite ja Elite Plus taseme püsiklientidele on äraantav pagas tasuta.

Lisainfo: Klm.com

TURKISH AIRLINES
Turkish pakub lendudel USA-sse kõige suuremat hulka tasuta pagasit: hinnas on 2x23 kg. Üks parimaid turistiklassi toitlustusi lisaks. Miinuseks mitte kõige otsem marsruut ja kohati pikavõitu vahemaandumised Istanbulis.

Lisainfo: Turkishairlines.com

AEROFLOT
Ühik ärantavat pagasit max. 23 kg ja toitlustamine on hinnas.

Lisainfo: Aeroflot.ru

Kokkuvõte
Nagu prognoosida võis, tuleb Atlandi taha lennates aina rohkem arvestada võimalike lisakuludega. Augustis 2018 tuleb odavaima pileti puhul pagasi eest lisa maksta Finnari, Lufthansa ja KLM-i puhul, kuid kodulehel leiduva info põhjal tundub, et sama teed on peatselt minemas ka SAS. SAS-i võibki hetkel lugeda lendudel New Yorki üsna suveräänseks hinnaliidriks.

Arvestades Euroopa Komisjoni senist huvi teha teenuste hindade võrdlus tarbijale võimalikult arusaadavaks, poleks üllatav, kui mingil hetkel hakatakse nõudma, et erinevate lennufirmade hinnad oleks selgelt võrreldavad ka otsimootorites.

Kuna reeglina lennatakse siiski ühe ca 20-kilose kotiga, võiks lisada ülevaate, kui palju maksab ühe pagasiühiku vedu edasi-tagasi ehk mis summa lisandub piletihinnale tasulist pagasit pakkuvatel lennufirmadel (lisades siia ka Norwegiani ja teised üle ookeani viivad odavlennufirmad - kas ka Delta, United jne ei paku vahel Euroopast/Tallinnast enda koodi all diile, mis algavad Tallinnast Finnairi, SASi, airBalticu või mõne muu lennufirmaga? Oletan, et ka neil pagas pole hinnas.

Pagasiühikuks on kõigil mainitud lennufirmadel 23 kg.

KLM-i puhul on tõesti küllalt suur võimalus Delta otsa sattuda, Finnairil BA ja Lufthansal United'i lennule. Eeldan, et sellisel juhul lähtutakse domineeriva lennufirma (Most Signifacant Carrier) reeglitest ja lähtuda tuleks selle lennufirma reeglitest, mille koodiga pileti soetad. Üldiselt, erilist vahet ei tohiks tekkida. 

Norwegiani puhul sõltub pagas lennukaugusest ja mingil määral ka hooajast. Kui ma õigesti aru sain, siis TLL-OSL-NYC puhul oleks see 24+51=75€/suund. Edasi-tagasi siis 150€. Limiit 20 kg.