Tere,
Algselt plaanin Oktoobris reisida Vietnam, Kambodza, Laos, Tai.
Reisi kogu kestvus 4-5 nädalat. Pemiselt plaanin ringi liikuda rendi auto või mootorattaga. Soovin kuulda kogemusi eelkäiatelt. Kuhu riiki odavam algselt lennata?
Kas on vaja igale poole viisasid? Kuidas mõtekam riigist riiki liikuda, kas maad mööda või lennuliiklust kasutada? Mida peaksin teadma? Millega arvestama?
Kas raha kaasa kaarti peal või sulas? Millist valuutat omada, nt. Eur või Usd ?
Milliseid majutus tüüpe parem kasutada jne.
Ette tänades
Meie tripp üle 10ne aasta tagasi sarnane nii maade poolest kui ka ajaliselt. Hetkel lühidalt: lendasime Ho Chi Minh'i, sealt Mui Ne 3ks päevaks, siis tagasi (Mekongi delta ja mõned muud tuurid), edasi rongiga Hanoisse (sealt 2 päevane Halong Bay laevareis); Hanoist lend Luang Prabangi Laoses, edasi lend pärast Laose tuure Siam Rep'i, kust peale Angkor Wat'i, jt vaatamisväärsusi maad mööda bussiga Koh Changi saarele (vahepeal praam). Lõpetasime Bangkokis.
Täna vist ikka parimad pakkumised algavad Bangkokist kui just mingeid Hiina lennufirmade pakkumisi pole, aga need üldjuhul läbi Pekingi- ehk ringiga. Pole ise enam viitsinud neid KÕIGE soodsamaid asju kasutada, vaid pigem kiirete ümberistumistega kuskile esimesse sihtkohta kohale jõuda. Hiljuti olid pakkumised Oslost ja ka vist Stockholmist, aga siis ikkagi Bangkokki ja sealt tuleks ise sebida edasi Air Asia vms lennufirmaga jätkulennud.
Sai just käidud neis riikidesTai asemel küll Hiinas ,
Algus oli Hanoi sealt siis Laos , Kambodza ja Vietnam tagasi .Teistpidi oleks vist mõtekam, ei pea Vietnamis korduv viisat võtma. Viisa hinnad suht krõbeda hinnaga välja arvatud Hiina saab praegu viisavabalt.
Rendiautot ja mootoratast ei kasutanud, kohapeal Grabi toimib jube hästi. Või võtad kohaliku juhi, kes viib vaatamisväärsusteni.
Kasutatud sai kõik transpordliigid mis vähegi võimalik. Midagi ette väga ei planeerinud, kõik toimis väga hasti .
Laoses ja Kambodzas toimis rahana ka USD aga tundus et kohalik raha oli kasulikum kasutada. Samas kaart toimis igal pool, välja arvatud Hiina .
Majutuseks soovitan kodumajutust. Selle sai Vietnamis 25 korrusel 3 toaline, 25 euri öö, mere vaade .
Üldiselt kui aega on siis Hiinat soovitan kui enne käinud ei ole. On omaette kogemus .
Kambodza ja Tai vahel algas seal väike madin, et minu teada kui me seal olime siis üle piiri see hetk ei saanud .
Siis transpordiga saab ehk hakkama - kõik peale Tai on kas suhteliselt kaootilise liiklusega (a la valgusfoorid ei kehti, kaherealine tee on automaatselt neljarealine, tuututamine kohustuslik minimaalselt iga 6 sekundi tagant jne) või väga halbade teedega. Aga kui India liikluses hakkama sai, siis on tehtav.
Kambodžas-Laoses võib vabalt päev otsa sõita vahemaad, mis lennukiga alla tunniga läbitav. Kui just hiinlased pole betooni maha valanud viimase paari aastaga üüratutes kogustes, Laosesse nad ju mingid kiirrongid ehitasid mõne aastaga.
Laoses näiteks Vientianest Luang Prabangi - 300 kilti, Google pakub optimistlikult, et 6.30 tunniga sõidad ära, reaalselt läheb koos puhkepeatuste ja ummikutega siiski 8-9 tundi puhtale sõidule. Kambodžas samamoodi - 150 kilti? Huvitav, miks see buss "kuni 3 tundi" sõidab, natuke palju pole või? Ja siis umbes 4-5 tundi hiljem oled reaalselt klaasistunud silmadega kohal. (Ega Tai pole parem, olen Samuil sõitnud sadamast hotelli 30 km 2,5 tundi).
Tegime 6 a tagasi rendiautoga paarinädalase reisi Põhja- ja Kesk-Tais. Peale jõulusid lendasime Bangkok'i kaudu 3 päevaks Chiang Mai'sse, kus tegime ühe rolleripäeva mägedes ja võtsime vastu uue aasta. 1. jaanuaril startisime rendiautoga 11-päevasele tuurile auto tagastamisega Bangkok's. Ühe päeva vaatasime linna ja lendasimegi koju. Võibolla piltidest saab mingeid mõtteid https://flic.kr/s/aHskRTyhRq
Kambodžas pole hullu, eriti kogenud juhil. Vietnami suurlinnad on kahtlemata rohkem umbes ja hullemad. Auto on pealegi tugevam kui rollu, peamine oht on mõni rollerisõitja või jalakäija alla ajada. Aga eks igas Aasia linnas tuleb enne mõelda, mis probleemi auto rentimine täpselt lahendab ja miks kohaliku Grabi/takso kasutamine halvem on.
ise rentida ja juhtida on mõtet ainult siis, kui näed marsruudil tohutult põnevaid kohti, kuhu vahepeal keerata tahaksid - muidu sealne liiklus ja teed vähemalt juhile pole kindlasti puhkus ja vahepeal närve kosutades kestab sõit ju kauem kui bussiga või privaattransferiga
lihtsalt liikumiseks mina võtaks aasias alati privaattransferi, las kohalikud profid sõidavad - kiirotsing Klookis näitab private transferi Pnom Penhist Siem Reapi 109 dollariga (eks see sõltub reisijate arvust ja auto tüübist jne aga eks ta sinnakanti ole)
ma ei usu, et see ise rentimine ja sõitmine nüüd mega palju odavam on, eriti kui hakata närve hinnastama - kindlasti pole mõtet, kui on kavas lihtsalt kulgeda ühest linnast teise
kummaski linnas sees sa ju oma autoga selles rollumeres jukerdama nagunii ei hakka, seal on nagunii mõttekam tuk tukiga liigelda
Tere,
Küsimusi on tulevasel sõitjal palju ja neile kõigile soovituse andmine korraga oleks mahult vähemalt 2 raamatut teemal "Minu Aasia". Olen reisinud kõigis neis riikides kümneid kordi ja olen hetkelgi Tais, Bangkokis. Kuna on 20 minutit vaba aega, siis kirjutan mõne rea. Siinsed foorumi kommentaarid ajavad muigama, mõne sõna siiski peab ütlema lauslolluste vahele. Inimesed, palun ärge võtke sõna, kui olete ehk korra mingil turismireisil käinud. Teie info ei ole seeläbi veel adekvaatne! Rääkige sellest, millest midagi teate!
Viisade vajalikkuse, tingimused, tasud jms võiks ise endale ikka selgeks teha. "Reisi targalt" näiteks või välisministeeriumi kodulehelt.
Kagu-Aasias ei soovita sõita suurlinnades üürimotikaga. Ilmselgelt puudub teema algatajal selleks kogemus. See liiklus ei sobi algajale. Veel: vaja on rahvusvahelist luba, ka Eesti luba peab olema kaasas. "C" luba motika jaoks ei sobi! Neis riikides on 2 erinevat rahvusvahelist luba. Kummagi eest pead Eestis maksma umbes 25 eurot. Veel: vasakpoolne liiklus... Kiiver on KOHUSTUSLIK. Ilma loata või joobes sõidu eest lõpetad halvemal juhul kohalikus vanglas. Pole just hea perspektiiv! Kui teed avarii, oled loa puudumisel või joobes sõidu korral automaatselt süüdi. Kindlustusest siis kasu ei ole. Maksad kümneid tuhandeid. Üürimotikad on suht tasuta (paar eurot päev) aga üldjuhul kipuvad lagunema. Ja ära anna oma passi panti! Sa ei tea, mida sellega vahepeal tehakse. Üüriautoga ei tee kohalikus liikluses samuti midagi. Suurlinnas jäädki ummikutes toppama. Veel: enamustes kohtades on kõik teeviidad sageli ainult kohalikus keeles ja GPS ei toimi!
Algpunktiks peaks ilmselt olema Bangkoki Suvarnabhumi lennujaam (taevarongiga saad imekiirelt ja lihtsalt kesklinna). Linnas ostad Rabbit cardi. Kodutöö tuleb enne reisi ära teha.
Hoiatus teemaväliselt kõigile: Tai on kehtestanud taas uued sisenemise reeglid, millest kusagil midagi pole teatatud. Mõned kuud tagasi seda jama ei olnud!!! Taas nõutakse (nagu 10-15 aastat tagasi) lennujaamas registreerimist. Siis oli paberlipakal, nüüd elektrooniliselt. Peale näpujälgede andmist pekstakse sind 100 meetrit tagasi ja peale otsimist leiad mingid elektroonilised ekraanid, kus saad mitmete kiruvate eurooplastega koos ennast registreerida. Siis lähed uuesti järjekorda ja näpujälgi andma. Nõutakse aga ka näiteks tagasisõidulennuki REISINUMBRIT! Hotell peab olema broneeritud ja kirja lähevad ka KÕIK viimase 1/2 aasta välisreisid. Täielik bürokraatia aga ilma selleta riiki enam ei lasta. Veel mõned kuud tagasi oli Bangkok eestlase jaoks nagu Helsingisse sõit. Arvesta nüüd heal juhul täiendava 0,5-1 tunnise ajakuluga...
Rohkem praegu pole mahti soovitusi jagada.
Ohutut reisimist!
Eks oleneb, millist :)
Bali ummikutes istudes hakkab mul endal igav ka tagaistmel telefoni näppides. Ei kujuta väga ette, mis tunne oleks ise roolis istuda ja tundide kaupa meeterhaaval edasi jõnksutada - aga eks võib ära proovida.
Bali puhul mulle ikka meenub, kuidas Kutas ööbides uurisin oma Austraalia võõrustajalt, mis firma paadiga kõige parem Lombokile/Gilidele minna. Ta kahjuks ei osanud aidata, ütles, et käib Lombokil ainult lennukiga. (Vahemaade mõttes umbes sama, mis küsida, et kaua Helsingisse sõidab Tallinnast auto ja laevaga ja vastus on, et ei tea, olen ainult lennukiga käinud.)
On vast hulle, mõtlesin. Igatahes kui olin siis autoga sadamasse sõitnud (ametlikult vist 2 tundi, reaalselt 3-4 tundi loksumist läbi ummikute), seal kaks tundi vaadanud, kuidas laev merel seisis ja kai äärde pääsemist ootas, ja siis ma ei tea mitu tundi podisenud üle mere "speedboatiga" - ning hommikul startides pärast päikeseloojangut kohale jõudnud -, sain aru küll, et kui vähegi võimalik, siis tuleb sealkandis lennata, ja et ise olin hull, et selle odüsseia auto/laevaga ette võtsin :)