Tere,
Oma hobi tõttu olen sunnitud kasutama akupankasid reisidel. Teemasse süvenedes avastasin, et miskipärast Euroopa lendudel on lubatud akupanga max võimsus 100Wh.
Issüttimisjuhtudest olen teadlik, aga minu meelest on see ülepaisutatud case,eriti LifoPo4 akude puhul
USA lendudel aga 160 Wh. Ometigi võetakse malli FAA reeglite järgi väga paljuski asjades.
Kellegil on kogemusi jagada? Kuidas kontrollitakse jne. Ees ootab reis Kreetale ja varsti USAsse.
Miks peaks FAA reeglid Euroopas (või ükskõik, kus väljaspool USAd) kehtima?
EASA reeglid ütlevad, et 100-160 Wh akupankade transportimiseks tuleb luba küsida konkreetselt lennufirmalt.
Ka FAA reeglid nõuavad 100-160Wh akude puhul lennufirma kooskõlastust: https://www.faa.gov/hazmat/packsafe/lithium-batteries
@isaac, akupanga mahtuvuse arvutamise valem on Wh = mAh * V / 1000. Lennundusohutuses kasutatakse tõesti Wh näitajat, kuna erinevakt Ah võtab see arvesse ka pinget (V). Seega kui võtad kaasa 30000mAh ning 5V output aku (nr Baseuse sülearvuti akupank), siis on selle mahtuvus 150 Wh ning ilma lennufirma eelneva loata lendab see tõepoolest põhjendatult prügikasti. Samas kui võtad kaasa 30000mAh ning 3.2V pingega aku (selliseid kasutatakse nt päikeseenergia salvestamisel), siis selle 96Wh on lubatu piires.