Austria vignet 10 päeva

Tere

Kas piiril ostetud 10 päevane Austria vignet lubab liigelda selle kehtiva aja sees kõikidel Austria teedel tänavatel, linnades ja külades?

Vinjett lubab sõita kiirteedel

https://www.asfinag.at/en/toll/vignette/#lg=1&slide=0

Mingid tunnelid/teed olid lisatasu eest, vist on plaanil rohelisega.

0
0

tänud rexel!

Point oli selles: automaatne teemaksukleebise kontrollseade tuvastas rikkumise, tasulisel teelõigul A1 Salzburg Nord-Wallersee, teemaksu tasumata jätmine , mis tuvastas et selle mootorsõiduki eest ei tasutud nõuetekohaselt ajapõhist teemaksu.

0
0

Paar päeva tagasi tuli mulle ka üllatuseks, et Salzburgist lõunasse viival teel küsiti lisaks vinjetile tunneli eest 14,5 € (matkauto Fiat Ducato baasil).

0
0

tänud Tiit1977! väga kasulikud lingid.

1
0

Ma käisin Austrias autoga esimest korda 2019, siis veel füüsilise kleebekaga aknal. Juba sel ajal olid mitmed tunnelid ja mägiteed eraldi maksu all, peamiselt Tirooli piirkonnas, aga siinne rahvas nagu väga ei uskunud ja jauras vastu. Ometi oli kõigile tuntud Großglockneri mägitee, mis alati eraldi maksu all olnud. Sääraseid on teisigi ja üha juurde tuleb.

Varsti tekib juba küsimus, milleks vinjett veel üldse? 10-päevase vinjeti hind on ka sümboolne, suurem summa küsitakse maksustataval teel ÜHE tunnelijupikese või mägiteekese ainukordse läbimise eest. Kui selliseid juppe koguneb kümmekond, teeb see lisaks 10x rammusama summa kui too vinjetike. Tuleb ka ära mainida, et kõik need uued rahakoguja lõigud on ehitatud või renoveeritud EL rahadega, suured plakatid üleval.

Muidugi tekkis mul praegu küsimus, et kuidas üldse õnnestus eraldi maksustatav tee niimoodi läbida, et putkas ei maksa, kas putkasid enam polegi? Pole ise juba 2 aastat sinnakanti sattunud. Muidugi oleks mugavam kasutada teekonnaplaneerijat ja kõik vajalikud teemaksud juba ette ära tasuda. Neid ikka tuleb ja raha läheb. Siis saab küll vastavat sõidurada kasutades putkadest mööda kimada ja vaid kaamera fikseerib su auto maksmise, aga tõkkepuu ei peaks ju maksmata sõiduki korral avanema? See süsteem tundub olevat neil puudulik.

Ma arvan, et lisamaksudest pääsemiseks oleks mõistlik teekonda planeerides ka läbi hinnaprisma asjale vaadata, enamasti leiab võimaluse mingeid mägiteid pidi neist ringiga mööda ukerdada. Mul korra juhtus isegi vastupidi, "kitserada" otse üle mäe osutus lühemaks ja navi suunas sellele, kujunes päris ekstreemseks elamuseks, ajavõitu muidugi ei saanud. Alati ei pruugi meie lameda maa inimene selliseks mägiseikluseks piisavat motivatsiooni leida.

Nagu nähtub minu kogemustest, on enamik asju pidevas muutumises ja isegi mõne aasta taguse info võib puu taha saata. Enne võõrasse riiki sisenemist oleks arukas kõik nüansid omale värskelt selgeks teha, et kohapeal ebameeldivaid üllatusi vältida. Näiteks sain ma praegu teada, et need lisamaksud on võimalik ühes vinjeti soetamisega samuti kõik ette ära maksta, ei pea enam putkades jamama. Jälle ma jõuan tagasi selle juurde, et asju ette planeerimata ja metsikult kohale kimades võib erinevatesse situatsioonidesse sattuda, mis mõnikord võivad kujuneda põnevateks seiklusteks, aga ka vastupidise üle ei maksaks imestada.

Üks põhiasi, mida nüüd ja edaspidi meeles pidada, vinjett ei kata kõiki teemakse. Muide, isegi üldtuntud teemaksudeta Saksamaal leidub maksulisi teid, näiteks Rossfeld Panorama Strasse.

Mulle on seni kõige sümpaatsemaks osutunud norrakate-rootslaste epass24 süsteem. Teen konto ja sõidan muretult kuhu tahan. Kõik maksulised teed, tunnelid ja praamisõidud fikseeritakse kaamera poolt ja vastav summa läheb automaatselt kontolt maha. Enam mugavamaks, lihtsamaks, lollikindlamaks ja paremaks panna ei saa.

3
0

Viktor54: väga nõus eelpool kirjutatuga, seda kleepsu aknale kleebituna sai veel Austrias 2023 praktiseeritud ja minimaalne 10 päeva vignet tol ajal mingi 11.80 eurot piiril putkast ostes. Nüüd on lisandunud 1 päeva vignet 9.30 ja kehtib keskööni kuni 23.59, kui ostad ka päeval maksad ikka sama hinna. Samas kui 2018 sai sõiduautoga Grossglöckner Edelweissspitzele sõita 48 km maksis 32 euri, siis nüüd juba 40. Kõik on tunduvalt kallimaks läinud, tunnelid sillad jne. Minu puhul aga automaatne teemaksukleebise kontrollseade tuvastas rikkumise alles hiljem Salzburgis, pärast seda kui auto tehnilise passi esitamisel IT/AU piiril väljastas Rosenberger Gries Brennero tollipunkti operaator näpuvea tõttu ühe numbri eksimuse....et kui riiki sisenesin 10 päeva eest reg. nr 343 XXX, siis tagasi reg. numbriga 344 XXX. Hea et vignetid pärast Euroopa trippi on alles hoitud. Aga üldiselt olen Viktori mõttega päri ja võibki arvata et edaspidi ükski vinjett ei kata kõiki teemakse, nii et sellel teemal jätkub ainest millega üllatada, muljetada.

0
0

Ma küsin huvi pärast et miks tänapäeval kusagilt piirilt mingit kleepsu osta, kui netipoest saab selle osta umbes kahe minutiga, kasvõi eelmisel õhtul telefoni näppides, ning puudub vajadus mingit kleepekat auto esiklaasile kanda ning hiljem sealt tükkhaaval ära kiskuda?

1
0

Buldooza, ma küll täpselt ei tea, olen ise alati ette ära ostnud, aga minu arvates on nüüd nii, et ka piirilt vinjetti ostes ei saa enam kleepsu, lihtsalt auto regnumber sisestatakse koos sõiduõiguse kehtivusajaga andmebaasi. Nimetatakse e-vinjetiks. Sama protseduur kui ise telefonis tehes. Nagu Reinu jutust ilmnes, oligi keegi tema autonumbri sisestamisel näpuka teinud, millest ka probleem.
Kui tõepoolest antakse kleeps pealekauba kaasa, võib selle rahumeeli mõnda sahtlisse mälestuseks visata, klaasile kleepimine ei anna midagi juurde. Teekaamera ei oska sigrimigri kleepsu klaasilt leida, veelvähem mõistab seda lugeda, see tuvastab autonumbreid.

3
0

viktor54, arusaadav, aga seda enam on mõttetu piirilt osta. Ise välismaal elanuna olen nende soss-seppade 'sisestusoskuseid' piisavalt näinud ning nii mõneski andmebaasis olen Estonia asemel hoopis España, Eswatini või Etioopia kodakondne, sest need riigid tunduvad neile kuidagi loogilisemad ;)

3
0

Buldoosa, ehk tõesti on mõttetu aga ma vana kooli mees ja olen (olin) harjunud varasemalt nii....teed piiril pisikese peatuse, sirutad selga, vaatad mis värk on, ostad vigneti, tanklas joodad hobuse ära, rüüpad kohvi ja annad lapatsit...aga selle viimase värske segase soss-seppade andmebaasi ja kogemuse põhjal tuleb oma harjumusi arvatavasti muuta et ASFINAGI tekitatud mõttetuid bürokraatlikke trahvinõudeid tulevikus vältida.

2
0

Kuigi teemaksudest on siin aastaid juttu olnud, siis ikka ja jälle küsitakse sellekohast nõu. See näitab, et uusi autoreisi huvilisi tuleb aina juurde. Seda on hea teada. Tunnen selle üle ainult hea meelt, sest ise alustasin oma automatku Euroopasse oi kui ammu, algul lastega, siis sõpradega, nüüd naisega. Nende aastate jooksul läbitud sadutuhandeid kilomeetreid, nähtud palju. Aga aastatega on tulnud ka kogemus isegi lausa rutiin kuidas järgmist reisi kokku panna.

Näen, et ka siin foorumis on palju pikaajalisi suurte kogemustega autoreisi huvilisi, kel kindlasti omad harjumused ja tavad reise planeerida ja kellelt on kindlasti palju kasulikku ka õppida.

Minul, kui juba vanakoolimehel on väljakujunenud omad harjumused ja tõekspidamised. Kui need toimivad, ei ole ma hakanud neid tormates muutma. Minul on ühed harjumused, Viktoril teised, kellelgi kolmandal kolmandad.

Tänu interneti ajastule on reiside planeerimine läinud tuhandeid kordi lihtsamaks, kiiremaks. Nüüd on pigem häda selles, et infot on liiga palju, selle läbitöötamine võtab aega.

Kogu info teemaksude, linnade keskkonnatasude, tasuliste teede, sildade, tunnelite kohta on veebis olemas. Vaja on need vaid üles leida. Kui esialgu on vajaliku infi leidmisega raske, siis siit foorumist leiad kindlasti midagi, mis aitab sul otsapeale saada.

Täna kehtivad enamuses Euroopa riikides (kiir)teemaksud. Ainult üheksas Euroopa riigis ei küsita teemaksu ei sõidu- ega veoautodelt. Mandri Euroopas on nendeks riikideks kuhu me tõenäoliselt võime sattuda - Soome, Kosovo, Luxembourg, Lichtenstein, San Marino ja Monaco. Poolas on jäänud sõiduautodele veel kolm tasulist teelõiku. Lõuna poole, Krakovi ja Katowice poole suundujaid see ei mõjuta, küll Varssavist Berliini poole minejaid, seal on üks pikem jupp veel tasuline. Samuti on kõik kiirteed Saksamaal sõiduautodele (kuni3,5t) maksuvabad. Küll on Lõna Baierimaal väikeseid tasulisi (mägi)teid.

Kõigis ülejäänud riikides on teemaks nii sõidu- kui veoautodele kohustuslik. Räägin lihtsuse mõttes edaspidi ainult sõiduautodest ehk siis kaaluga kuni 3,5 tonni täismassi. Selle kogumise viisid ja ka kriteeriumid on riigiti veidi erinevad. On põhiliselt kaks varianti lunastada teemaks, kas tasulise tee alguses tollipunktis sulas või kaardiga makstes või siis teine võimalus maksta interneti teel. Oleneb riikidest. Näiteks Itaalias, Prantsusmaal ja veel paljudes riikides kogutakse teemaksu vaid teeväravates, ei mingit veebipõhist maksmist. Enamuses riikides tõendab teemaksu tasumist kas piirilt ostetud kleebis vinjett või internetist ostetud e-Vinjett. See viimane on autonumbri põhine ja sa ei pea riiki sisenedes midagi tegema. Kaamerad lihtsat kuskil kiirteedel tuvastavad, et oled korrektne maksumaksja. Ei ole vaja mingit täiendavat mobiilirakendust nagu see on Rootsis ja Norras. Seal pead sa eelnevalt registreerima ja sõlmima lepingu Epass24 com-s . Ise kasutan juba aastaid ainult e-Vinjette.

Soovitan neile, kes alustavad oma esimese autoreisi planeerimist, minna veebileheküljele https://www.tolls.eu/, seal kogu info teemaksudest olemas, juhised kuidas e-Vinjett osta, jne.

Ei ole vaja kuskilt mujalt otsida. Lisaks interaktiivsed kaardid mägiteede ja tunnelite kohta. Näed kus need asuvad, oskad oma marsruuti planeerida. Peale selle on Austria iga tasulise mägitee kohta veel omakorda oma kodulehekülg veel täiendava infoga selle ümbruskonna kohta.

Kui ei ole kindel oma inglise keeles, siis muuda see hiire klõpsuga eesti keelde, sekund ja täiesti korrektne eestikeelne leht olemas.

Austria kohta leiad info leheküljelt https://www.tolls.eu/austria#price-list. Austria 1-e ja 10-päevased vinjetid on kasutusel koheselt. Ostes internetist 30-päevased või aastased vinjetid, hakkavad need kehtima 18 päeva peale ostu. Kui ostate digitaalse teemaksukleebise ASFINAGi edasimüüjalt, teemaksupunktist või müügiautomaadist, siis 18-päevane tarbijakaitse periood ei kehti: see hakkab kehtima kohe. Austria puhul on nüüd positiivne see, et alates eelmisest aastast on olemas ka 1-e päevane vinjett. Kes Sloveeniasse, Horvaatiasse ja/või edasi lõuna poole sõidavad, on see transiidina hea. Ka kõigis ümbruskaudsetes riikides on sarnane diferentseerimine, va. Šveits, kus pakutakse ainult 30 päevast e-Vinjett, hinnaga 40 Šveitsi franki. Vaatasin oma reisipäevikutest, et ega need vinjettide tasud ei ole eriti palju aastatega muutunud, kallinenud. Nagu mainisin on e-Vinjett numbrimärgi järgi tuvastatav. Olen viimased viis aastat kasutanud sama autot, mistõttu on süsteemis juba kõik andmed minu ja auto kohta olemas, muudan vaid kuupäevi, vinjeti vormistamine ja maksmisega võtab kõige rohkem 5 minutit. Lihtne. Kleebis vinjetid on täiesti olemas, halogrammide ja turvamärkidega, see aasta on need Austrias kollased, järgmise aasta omad alates novembri lõpust rohelised. Kleebisel auto numbrit küll ei ole, aga müüja peab süsteemi sisestama sinu auto numbri ja muud andmed, et sind vajadusel tuvastada. Info kuvatakse kleepsul vöötkoodina. Seda infot saab kontrollida vastava rakendusega. Kleepsu ostmisel tuleb olla tähelepanelik, et süsteemi saab ikka õige auto number, muu pole oluline. Aga eks igaüks otsustab ise kuidas ja kust kohast ta need ostab.

Pane tähele, Austria teemaksud sisaldavad ainult kiirteede ja tasuliste maanteede tasusid. Täiendavalt tuleb tasuda viie tunneli läbimise eest ja Brenneri teelõigu (silla), teelõik Innsbruckist lõunasse Itaalia poole, eest. Kogu info ja maksumused nende kohta on samuti sealt leitavad. Ka nende eest saab tasuda veebi vahendusel, kuid üldjuhul ei soovita Neid kõike saab maksta väravates kas enne või päras tunnelit, sõltuvalt kuidas kuskil on see organiseeritud.

Alpid ja Dolomiidid on mida autoga avastada, lisaks tuhanded matkarajad, silmipimestav loodus, need mäed, alpiaasad. Kes korra on seal käinud, see käima jääb. Võimalusel on hea planeerida oma reis juuni alguses, siis on kõik mägiteed juba avatud, oru, aasad põldlillede rüüs, kuu keskpaigas algab igas väiksemaski külas heinategu, kõik kohad on nii mõnusat niidetud heina lõhna täis. Juuli august on hullumeelsus, rahvast kui murdu. Tänapäeval on saanud normaalsuseks, et kellel vähegi jaksu, see matkamas käib. September on väga hea aeg autoga reisimiseks.

5
0

Andres 0606, vanakoolimehelt suurepärane info ja kogemused. Tänud!!!! Tõesti, mai lõpp juuni algus, kevad Euroopas, loodus tärganud ...... september suvi kestab, hea aeg autoga reisimiseks.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased