Autoga Valgevenesse

Tere,

Kas kellelgi on värskeid kogemusi autoga Valgevenesse sõidul! Oleks hea enne vähe valmistuda, et suuremaid üllatusi ei tuleks! Igasugu jutte liigub, ei tea, mida uskuda, mida mitte! Aitäh!

Milliseid suuremaid üllatusi saab tekkida Valgevenesse sõidul. Kui stardid Tallinnast oled 400 km pärast Leedu piiril, veel 200 oled Vilniuses ja sealt on Valgevene piirini alla 50 km. Kui kiirust ei ületa pole ka mingeid üllatusi oodata. Üllatusi võib oodata alles Valgevenes, näiteks tasulised teed.

Eelkõige pidasingi silmas valgevenet, ega enne seda ei olegi midagi üllatavat, kui väga korda ei riku! Räägitakse, et välismaalase nahk nülitakse nii ehk naa, rikud eeskirju või mitte! Näiteks, kui ei registreeri end ööbima jäämise korral kohalikus miilitsajaoskonnas, transiidi korral ei mahu etteantud aja piiresse, mis tegelikult ei olegi võimalik, kui kiirust ei ületa, teemaksude transponder ei registreeri kõiki kontrollpunkte, mis ongi sihilikult nii seatud jne! Kas sellistel juttudel on alust?

Kogemus suvest 2015. Kohalik miilits pidas kinni ja oli väga viisakas. Meie tavaline juhiluba teda eriti ei huvitanud, rohkem tähelepanu pööras rahvusvahelisele juhiloale. Netist leitu põhjal rahvusvaheline juhiluba oli igatahes tollal ja on ilmselt ka praegu Valgevenes kohustuslik. Rahvusvahelise juhiloa saab meie ARK-is ära teha. Roheline kaart hoida igal juhul käepärast riiki sisenemisel ja väljumisel - meilt väljumisel Valgevene piirivalve küsis.
Tasuliste teede seadme ("bortovoe ustroistvo") vormistamise koha Valgevenes leidmine Lätist Valgevenesse sisenedes on raskevõitu, sai natuke edasi-tagasi sõidetud enne müügikoha ülesleidmist. Vormistamisele-lepingu sõlmimisele kulus vähemalt pool tundi. Igatahes see esimene koht, kust sai "bortovoe ustroistvo" ostetud ei ole avatud ööpäevaringselt (ei mäleta täpselt aga sulgemisaeg oli kas 17:00 või 18:00) ehk hilisel ajal Valgevenesse saabudes ei pruugigi seadet saada. Vähemalt selles konkreetses kohas oli see nii. Sõltuvalt Valgevenest lahkumise kohast võib ka seadme äraandmise (sel juhul saab seadme enda raha tagasi)koha leidmine olla ajakulukas ehk on oht Valgevenest veel üks suveniir kaasa saada :)

Olime Valgevenes 6 või 7 päeva, sel juhul on registreerimine kohustuslik ja registreerisime enda. Selleks tasub aega varuda ja lisaks muule on ka reisikindlustuse poliis üheks dokumendiks, mida registreerimise käigus küsitakse. Tasub uurida, kas lühiajalise (1-2 päeva) puhul on registreerimine üldse vajalik. Kui registreerimine on kohustuslik ja seda ei tehta, siis saadetakse piirilt tagasi registreerima ja ilmselt ootavad ka trahvid.

Üldiselt maanteedel auke ei olnud, küll olid osad väiksemad teed jäigema vedrustusega auto jaoks ebatasased. Kohalikud väiksematel teedel üldiselt kiirust ei ületa. Asulatesse sisenemisel ja väljumisel võib ootel miilitsaid kohata. Siiski mitte väga tihti.

Aitäh dts asjaliku kommentaari eest!

Veel täiendavalt: autoga sisenedes tuleb täita ajutise sisseveo jaoks tollideklaratsioon ja see riigist väljumisel esitada (riigist väljumisel võetakse tollideklaratsioon ära). Blanketid tollideklaratsioonide täitmiseks olid piiripunktis olemas, A5 formaadis. Saab kohapeal käsitsi ära täita. Riiki sisenemisel loeti sõnad peale, et vaid auto omanik tohib Valgevene territooriumil autot juhtida. Valgevenes on autodele väga kõrged tollimaksud ja kui autot tabatakse juhtimast keegi teine, loetakse seda tollirežiimi rikkumiseks, mis on aluseks maksude sissenõudmiseks. Valgevene tolli enda kodulehel oli küll kirjas, et kui auto omanik on autos, siis tohib autot juhtida ka keegi teine. Kuid piiripunktis oli selle koha pealt jutt lühike: autot tohib juhtida vaid omanik.
Kui autoga midagi juhtub (avarii, varastakse ära vms), kästi koheselt lähimasse miilitsajaoskonda teavitada. Ilmselt muidu loetakse teavitamata jätmist tollirežiimi rikkumiseks ja soovitakse maksud määrata. Määratud trahvid tuleb enne Valgevenest lahkumist tasuda.Vastasel korral on piiripeal isikut õigus kinni pidada kuni trahvide tasumiseni.

Bensiini hinnaga oli lihtne: kõikides tanklates oli üks hind. 95 oktaanilist bensiini oli kõikjal, 98 oktaanilist oli vaid mõnes kohas Minskis, mujal mitte kusagil.

Aitäh veelkord info eest, kuid mida peate silmas reisikindlustuse all? Kas tervisekindlustust?

Lugupidamisega Suslik 1

Käisin kahe aasta eest autoga Valgevenes. Ülalkirjeldatuga enamasti nõus, paar soovitust siiski veel:

  • Valgevene kiirteetollil ehk Beltollil on üsna korralik veebileht: www.beltoll.by, sealt leiab infot tolliteede, piiksukarbi rendi ja müügipunktide kohta (sh müügipunktide GPS koordinaadid, et ei peaks kohapeal otsima hakkama). Kui tulla Vilniusest, siis müügipunkt on kohe üle piiri Belorusnefti tanklas, avatud 24h. Kui plaan külastada vaid Minskit ning Põhja-Valgevenet, siis võib tasulisi kiirteesid ka üldse vältida ja sellisel juhul registraatorit rentida pole üldse vaja, näiteks sõites Minskisse üle Lavoriškise piiripunkti - Astravets - Smarhon - Maladzechna ning tagasi Daugavpilsi üle Sosenka - Myadzyvel - Braslaw. Oma kogemus on Leedu - Minski alternatiivteest, see igatahes oli korralik ja huvitavam kui otse kiirtee. Tasuliste teede kaart on muidu siin: http://www.beltoll.by/index.php/en/beltoll-system/toll-roads/map-of-toll-roads, eks ise vaadake, kas vajate oma marsruudil tasulisi teid või mitte. Iseenesest pole kiirteed kallid, taks on 4 senti km kohta autodele, ent registreerimise protsess ise on üsna tüütu, meil kulus vaatamata eelnevale netis registreerimisele kokku poolteist tunni registraatori rendile ja hilisemale tagastamisele. Konkreetsemalt on protsess kirjas Beltolli veebilehel: http://www.beltoll.by/index.php/en/beltoll-system/all-about-the-registration/prepay-mode

  • piiriületuse planneerimiseks on soovitav kasutada Valgevene (tagasiteel) või Läti - Leedu (minnes) piiriinfo portaale, kus reaalajas info ning video olukorra kohta piiril. Valgevene: http://gpk.gov.by/maps/ochered.php, Läti: http://www.rs.gov.lv/index.php?id=1122 (sõiduautode järjekord on vieglo a/m rinda), Leedu: https://www.lithuanianborder.eu/yphis/borderQueueInfo.action. Kui soovitud piiripunktis peaks juhuslikult saba olema, võib kaaluda mõnd alternatiivi, nt Vilniuse kaudu minnes on Medininkai alternatiiv Lavoriškes;

  • kindlustus: Valgevenes kehtib mootorsõidukitele roheline kaart ja lisakindlustust vaja ei ole, ent piiriületuseks on vajalik reisijate tervisekindlustuse olemasolu, täpsemalt selline, mis kataks konkreetselt Valgevene. Kõige mugavam on teha kindlustus netis, nt www.iizi.net kaudu, valides sihtriigiks Valgevene. Nädalane kindlustus algab 12-15 eurost. Tervisekindlustuse saab teha ka piiril, iseasi kas sellega seal mässata viitsib, parem Eestis olles juba ära teha;

  • telefon&internet: kui soov helistada ja teel olles internetti kasutada, siis sealne suurim operaator MTS pakub spetsiaalselt välismaalastele mõeldud Smart Tourist ettemaksukaarti: http://en.mts.by/tariffs/for_guests/tourist/. Maksab see ca 5 €, selle eest saab 2GB internetti pluss kohalikke kõnesid ja SMSe, kõne Eestisse 21 eurosenti minut. Ülejäänud paketid võivad olla soodsamad, ent nõuavad enamasti Valgevene passi, elamisloa või registreeringu olemasolu;

  • lõpuks marsruudist. Kõige kiirem ja mugavam on jah Vilniuse kaudu minna, ent tagasi võib tulla ka otse Valgevenest Daugavpilsi Lätis (või vastupidi). Oluline on siis vaid kiirteetolli aparaadist õigel ajal lahti saada, kuna viimane tagastuspunkt on Begomlis, kaugelt enne Läti piiri. Samas on see säästlikum variant, kuna kiirteemaksu ei tule maksta ning ka kütuse osas saab kauem Valgevene odava bensiiniga sõita. Pluss asjaolu et Läti piiri äärne Braslava on looduslikult väga kena kant.

Muus osas on aga Valgevenes autoga reisida mugav, teed üsna heas korras, bensiin odav ja liiklust väljaspool suurlinnu vähe. Kui kiirust ei ületa ja purjus peaga ei sõida, ei tee ka politsei tüli.

Tänan, Buldooza! Väga asjalik kommentaar!

Lugupidamisega Suslik 1

Tere. Eelnevast kommentaarist jäi silma asjaolu, millest ei saanud. Esiteks, mis asi on rahvusvaheline juhiluba. Et antakse siis nagu teine juhiluba või. Pole sellisest asjast kuulnud. Terve Euroopa läbi sõidetud. Mul tuttav on mitmel korral Valgevenes käinud ja kuskil pole tal küsitud mingeid rahvusvahelisi lube. Teiseks tekkis küsimus registreerimise kohta. Reisin matkabussiga ja üle 1-2 kahe päeva ühel kohal ei ole. Kus ma end siis registreerin?

Üks küsimus veel. Auto firma nimel, kasutajana teh. passis kirjas. Kas tuleb mingeid probleeme või ei.

Talvole veidi abi Google kasutamisel:

  • rahvusvaheline juhiluba -- vaata siit -- esimene vastus kui toksid vastava märksõna otsingu aknasse. Nüüd oled vastavat infot vähemalt näinud.
  • registreerimine -- vaata siit, lehe keskosas on märksõna "REGISTRATION".

Tänan Alar.

Rahvusvaheliste lubade kohta leidsin juba info ARK lehelt kuigi praktikas vist neid ei nõuta.

Aga registreerimine jäi ikka segaseks. Öeldakse sellel lehel, et 5 päeva jooksul asukohta saabudes peab registreerima. Minu küsimus oligi järgmine. Kui ma üle 1-2 päeva ühe koha peal ei peatu ja sõidan matkabussiga ringi... Kas pean tõesti iga kord siis antud kohal registreerima?

Ise küsisin ise vastan. Küsisin infot Valgevene caravaniklubist ( www.caravaning.by). Vastati siis, et registreerida tuleb siis kutsuja või kui firma, siis selle asukohas. Meie puhul on siis kutsega tegu, seega registreerime kutsuja aadressil ja siis reisime mööda Valgevenet ringi. Sama on nähtavasti siis kui tegemist on turismiga. Ühes kohas registreerid ja reisid siis ringi

Panen ka vastuse teksti, kes vene keelt mõikab, saab lugeda.

Если вы приезжаете по частному приглашению, то вы регистрируетесь 1 раз по месту жительства того, кто Вас пригласил. Это обязательная процедура. Если не сделаете этого и у Вас и приглашающего будут проблемы (штраф и т.д.). Если вы переезжаете, путешествуете - регистрироваться дополнительно не надо. Даже если кто-либо поинтересуется о регистрации - говорите, что уже зарегистрированы по месту жительства приглашающего вас человека. Если вас приглашает организация (фирма, клуб и т.д.) - юридическое лицо, она несет ответственность за вашу регистрацию и обязана сделать это. Причем в обоих случаях, должны быть зарегистрированы все приехавшие по приглашению (ваша семья, друзья - все кто пересек границу по приглашению).

Adminnid võiksid sellised vaba teema alla sisestatud asjalikud postitused õige rubriigi alla tõsta. Mõne aja pärast kaovad need siin ajaloo prügikasti. "Lastega Ateenas" on teine samasugune siin. Üldse võiks adminnid rubrikatsioonihaldusele natuke suuremat tähelepanu pöörata, sest paljud kasutajad neid ise ei oska määrata.

Mina sõidan läbi valgevene ukrainasse. Kõikidele soovitan tõmmata android marketi kaudu enda telefoni kiiruskaamerate asukoha kaart. Kui hoolikalt tutvuda kaardiga siis saab edukalt liigelda ka ilma tasulisi teid kasutamatta. Kui juhtute kogematta sattuma tasulisele teele siis teadke ,et iga pilt maksab 100 eur-i . Kui teist tehti üks pilt tuleb kohe auto reg numbrid maha võtta ja üritada teelt välja saada. Tarahvist pääsu pole. Minul juhtus kehv lugu. Auto läks valgevenes katki. Ähvardati auto konfiskeerida kui õigel ajal minema ei saa. Valgevenes valitseb diktaator. Kui teete pilte diktaatori kuju juures siis arvestage ,et võivad erariites mehed juurde tulla :) Käituge viisakalt !!!

Tanklaid on valgevenes vähe !!!

Liikudes Vitebsk- Gomel teelõigul võib kohata külasid kus keegi ei ela. Asja teeb põnevaks see ,et riik üritab näidata vastupidist. Majades põlevad tuled mida lülitatakse eemalt sisse.

Mida teha valgevenes. Mina soovitan hambaarstil käia. Hinnad väga odavad. Kvaliteet parem kui eestis !!! Toiduained on väga head. Pärast on raske harjuda eesti rämps toiduga. Viisin kaasa eesti šokolaadi - see ostus väga kehvaks :(

Soov oleks minna juuni kuus Valgevenesse ja seega sooviksin natukene lisainfot praegusest olukorrast Valgevene piiriületusel :)

Kas keegi on käinud lähiajal Valgevenes nii, et märkis viisa taotlusesse ainult andmed kelle juures ööbib ning teab kas seda ka kontrollitakse? Kas piiriületusel on siiani sobilik auto, mis on liisingus või firma nimel? Kas inglise keelsest juhiloast üksi ei piisa ja on kindlasti vaja rahvusvahelist juhiluba?

Ei ole õiges teemas, aga kas seda rahvusvahelist juhiluba nõutakse Euroopas veel mõnes riigis (näiteks Serbia)?

Eelmisel suvel ei nõutud minult rahvusvahelist juhiluba ei Valgevenes, Serbias ega ka üheski teises Ida-Euroopa või Balkani riigis ja sai need kõik läbi sõidetud.

Aasta tagasi küsiti piiril auto dokumente s.h. juhilube. Olid kaasas ka nö. rahvsvahelised. Need ei huvitanud , seega sobivad tavalised. Soovitan minna Läti kaudu, tee huvitavam ja rohkem aeg seisma jäänud, kui Viliuse kaudu, kus juba suht Euroopa ja kohe piirist praktiliselt tasuline tee