Autoreis Inglismaale (reisikirjeldus)

Tere!

Olime üsna mitu aastat mõelnud oma ohtrate autoreiside raames Inglismaale minna, aga küll tõmbas ikka rohkem Vahemeri ja siis tuli koroona. Nüüd sai see siiski teoks. Rahaliselt kindlasti “mõistlik” reis ei olnud, aga see ei olnud ka eesmärk. Kui leidub veel mõni “hull”, kes tahab sama teha, siis panen kirja väikese kirjelduse. Reisiseltskond 3 täiskasvanut ja üks teismeline.

Sõitmist alustasime traditsiooniliselt õhtul (sõidame üldiselt vaheldumisi kogu öö). Saime ca 1700 km sõidetud ja esimene majutus Saksamaal Magdeburgis (väga ok korter, Limehouse apartments).

Järgmise päeva km tuli 780 ja ööbimine Calaisis, kust läheb praam Inglismaale.

Praam väljus hommikul 9.40, millele otsime piletid varasemalt netist ära, maksma läks edasi-tagasi ca 175 euri (Irish Ferries). Sõidab u 1,5 tundi. Eurotunnel oli pea poole kallim.

Doverisse jõudes hakkas seiklus “Eesti autoga Inglismaal” :) Võib öelda, et kartsime hullemat. Oli kordades lihtsam ja kõik läks väga kenasti (ka Londonis sõitmine). Esimese majutuse panime praami peal ja pidime jõudma õhtuks Salisbury’sse. Teekond tundus tehtav koos vahepealsete linnakesse vaatamisega. Noh, päris nii siiski ei olnud :) Alustuseks oli vaja leida interneti tarbeks mobiilikaart ja nii me veidi seiklesime linnakeste vahel. Teiseks peab seal siiski arvestama maapiirkonnas sõitmisega. Kui tahaks näha vaateid ja ägedaid inglise külasid, siis ei ole mõtet ainult kiirteedel sõita.

Aga saime käidud Brightonis ja veel mõnes väiksemas kohas. Õhtuks majutusse (Salisburys väike inglise külalistemaja, tuba neljale 170 euri). Järgmisel hommikul käisime ära Salisbury katedraali ja linnakese. Väga armas ja kindlasti külastamistväärt koht.

Edasi vaatasime ära Stonehenge, mis oli sõduteelt kohe näha. Meie meelest (ja inglaste soovitusi kuulates) ei tasu sinna piletit osta. Järgmiseks linnake Wells - tasub käia, Inglismaa kõige väiksem linn ja jällegi väga ilus katedraal. Ööbisime seekord külas Street. Peab jälle soovitama, majutus oli väga ok ja toreda pubiga - Bear inn (neljale maksis kaks eraldi tuba ca 155).

Kolmas päev kulus samas kandis mäe otsa ronimiseks, Cheddar corge läbisõitmiseks ja Bathis käimiseks. Mina viimase fenomenist siiski aru ei saanud. Suuremad linnad ei ole vist minu teema. Öömaja saime Brackley kanti (Paisley inn, jälle korralik). Igaks juhuks tasub kohe mainida, et ei olnud lihtne suvisel ajal majutusi leida, mida kannataks rahakott. Võib-olla pidanuks siiski ette broneerima.

Neljas päev kulus Cotswoldsi küladele, mis olid täiesti imetlusväärt kohad, meie lemmik Bourton on Water. Lisaks sai läbi käidud Oxford ja Windsor. Ööbisime väga väikeses külas u 100 km Londonist.

Viienda päeva hommikul sõitsime Londonisse ja viimased kolm ööd olimegi seal. Majutus oli üsna kahtlases piirkonnas, aga samas linnale väga lähedal. Kuna Londoni majutus on muidugi kallis, siis piirdusime 4-se toakesega. Sai ära nähtud traditsioonilised vaatamisväärsused ja tehtud väike šoping. Viimasel päeval käisime ära ka Harry Potteri stuudiotes. Sinna tasub piletid otse Warner Bros kodukalt üsna pikalt ette ära osta. Kui alguses on n-ö otsas, siis neid ikkagi mingil hetkel vabaneb. Pideva klõpsimise tulemusena me siiski saime. Kindlasti tasub külastada, kui peres Potteri fänne. Kohale saime sinna oma autoga, aga saab ka rongiga. Asub u 40-50 km linnast.

Tagasitee jälle praam ja juba mööda maad kodu poole.

Meie jäime reisiga väga rahule. Igal ajal rändaks veel mööda Inglismaa maapiirkondi.

Tundus tore reis olevat. Aga Salisbury katedraali vaatamine on väga kahtlustäratav tegevus :D

Meie käisime Inglismaal mai 2022, rentisime auto ja võlusime valmis kolm video sellest. Meeletult ilu ja rohelust, Eestis kõik tärkas alles.

Soovid rohkem näha, meie Inglismaa kolm osa.

NAERATUSE MILJONÄRI YOUTUBES, INGLISMAA osa1, osa 2 ja osa 3 leiab üles.

Sõitmist, seikluseid, luuletusi, laulu, nalja, midagi ette ei plaaninud, sai lõbus reisivideodesari.

Inglismaa osa 1 ja siit viib juba järgmisele osale

Kuna mul endal kevadel autoga minek Inglismaale, siis täiesti märkamata jäi reisikirjelduses, kuidas Sa lahendasid autotulede ja autokindlustuse probleemi?

Kindlustuse tarbeks tuli kaasa võtta minu meelest roheline kaart ja sellest piisab. Keegi midagi rohkem ei küsinud küll.

Tulede kohta mul ausalt öeldes info puudub..meie ei reguleerinud midagi (piiril ja mujal keegi ei küsinud ka), aga me üldiselt pimedal ajal ei sõitnud ka.

Tulesid peaks uuematel autodel juba auto seadetest saama muuta.

Uuematel mudelitel on selline võimalus olemas tõesti menüüs.
Osadel autodel on võimalik liigutada katikut füüsiliselt, näiteks Volvo:
youtube.com/watch?v=q61jgjh5U5Y

Internetis piisvalt infot, selgitamaks kas teie autol on see võimalik või mitte.